Gå til innhold

Hodet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det noe å si på førstegangsfødende når fødselen starter om hodet er festet eller ei? Er 37+0 nå og hodet er ikke festet:(

Anonymous poster hash: 12aff...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det noe å si på førstegangsfødende når fødselen starter om hodet er festet eller ei? Er 37+0 nå og hodet er ikke festet:(

Anonymous poster hash: 12aff...93d

Jeg fødte et par dager før termin og hodet var ikke ordentlig festet da. Det var langt nede i bkkenet men ikke ordentlig festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å si, hodet festet seg aldri som jeg vet om og fødte to dager over termindato.

Anonymous poster hash: d102d...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det ligger langt ned? Jordmor kan sjekke det for deg. Det er jo dette med vannavgang som kan være litt skummelt for noen hvis hodet ikke er festet, og hvis hodet ligger langt oppe er anbefalingen å legge seg ned hvis vannet går. Jeg ville bedt om en ekstra sjekk hos jordmor hvis du ikke har time snart, for å få sjekket hvordan hodet ligger og for å spørre om akkurat dette. Hun vil fortelle deg hva du skal gjøre :)

Jeg har seks dager til termin, og hodet er ikke festet. Det ligger allikevel langt ned i bekkenet, og jeg fikk beskjed hos jordmor om at det ikke er noen fare ved vannavgang. Jeg trenger ikke å legge meg ned, og jeg bør helst være oppe og gå hvis vannet går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kne og tå, kne og tå

Anonymous poster hash: 734cf...de0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har ikke noe å si. Det er vanlig at det ikke fester seg i det hele tatt hos førstegangsfødende. Noen sykehus praktiserer fremdeles at man skal legge seg ned hvis vannet går og hodet ikke er festet, så det bør du kanskje sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det ligger langt ned? Jordmor kan sjekke det for deg. Det er jo dette med vannavgang som kan være litt skummelt for noen hvis hodet ikke er festet, og hvis hodet ligger langt oppe er anbefalingen å legge seg ned hvis vannet går. Jeg ville bedt om en ekstra sjekk hos jordmor hvis du ikke har time snart, for å få sjekket hvordan hodet ligger og for å spørre om akkurat dette. Hun vil fortelle deg hva du skal gjøre :)

Jeg har seks dager til termin, og hodet er ikke festet. Det ligger allikevel langt ned i bekkenet, og jeg fikk beskjed hos jordmor om at det ikke er noen fare ved vannavgang. Jeg trenger ikke å legge meg ned, og jeg bør helst være oppe og gå hvis vannet går.

Hun ligger "perfekt" sa legen,så regner med det er langt nede selv om den ikke er festet?

Anonymous poster hash: 12aff...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ligger "perfekt" sa legen,så regner med det er langt nede selv om den ikke er festet?

Anonymous poster hash: 12aff...93d

Er det lenge til neste kontroll da? Jeg ville spurt om dette med vannavgang. Det høres jo bra ut at den ligger perfekt, men jeg syns det er en litt vag beskrivelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge til neste kontroll da? Jeg ville spurt om dette med vannavgang. Det høres jo bra ut at den ligger perfekt, men jeg syns det er en litt vag beskrivelse?

Neste uke. Men kjenner jeg blir litt bekymret,synes også det var vagt :/

Anonymous poster hash: 12aff...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri beskjed om å legge meg ned om vannet gikk... Var til kontroll få dager før termin og fikk bare beskjed om at hun lå langt og riktig i bekkenet.

Og du over her, det er nok flergangsfødende du tenker på, da er det ikke så ofte hodet fester seg. Men virker jo som det er vanlig på førstegangs også...

Anonymous poster hash: d102d...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke. Men kjenner jeg blir litt bekymret,synes også det var vagt :/

Anonymous poster hash: 12aff...93d

Det er nok ingenting å være bekymret for :) Sannsynligvis går jo ikke vannet før neste kontroll, og om det skulle gjøre det legger du deg på sofaen og ringer føden. De vet hva du skal gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte 37+0. Ante ikke om hodet var festet, sto ingenting i papirene, så ble bedt om å komme inn på sykehuset da vannet gikk og jeg ringte bort. Da jeg kom var alt i skjønneste orden.

Anonymous poster hash: 9525d...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk beskjed om at hodet var festet hos jordmor, men på sykehuset hos jordmoren der sa hun at det ikke var det. Tror ikke festet hode er så mye å styre med så lenge babyen ligger riktig vei så er det sjelden de snur seg sent i svangerskapet visstnok. Om du har en normal fødsel skrur barnet seg ned uansett.



Anonymous poster hash: 2a5a9...7df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...