Gå til innhold

lue inne?


latti

Anbefalte innlegg

Da jeg var på sykehuset når jentungen ble født puttet de på henne en lue. Fikk ingen beskjed om å beholde den på eller når den skulle av. Etter et døgn så var babyen min kjempekald selv om hun lå under dyne å teppe siden rommet mitt var iskaldt. Så jeg tok på henne en tynn lue for at hun skulle holde varmen, da det kom inn en barnepleier fikk jeg masse kjeft å beskjed om at lue bruker man IKKE inne. Jeg synes dette var en merkelig holdning å at luebruk ikke burde gå etter om man er ute eller inne men heller etter tempratur og trekk osv.

Jeg lurer på hva dere syns om å ta på hodeplagg inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker ikke lue inne. Har aldri opplevd at det har vært så kjølig inne at jeg har tenkt på det heller. Han fikk lue fra sykehuset rett etter at han kom ut, men vi tok den av neste dag. Det burde ikke være nødvendig inne, men er det ekstremt kjølig, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå pleier jeg aldri å bruke lue inne til vanelig, men synes at det var så rart å få kjeft når det var så kaldt der inne. Spurte om de kunne skru opp varmen litt men det gikk visst ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset jeg fødte på brukes det heller ikke lue inne og i et skriv vi fikk om 'trygg soving' står det at det er med på å forebygge krybbedød å ikke bruke lue inne. Om det er forskjellig praksis rundt om vet jeg ikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte lue inne på sykehuset da han var liten og ble veldig fort for kald. Har aldri brukt den inne her hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde på seg lue da vi trillet rundt i gangene og ned til kantina på sykehuset, tok av lua på rommet. Merkelig å få kjeft for det, det er lurt å ha på lue hvis det trekker litt og er kjølig. Hvertfall for en helt nyfødt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

begge mine måtte bruke lu inne  i to uker pga de klarte ikke holde varmen selv. 



Anonymous poster hash: 70ef1...d12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på sykehuset når jentungen ble født puttet de på henne en lue. Fikk ingen beskjed om å beholde den på eller når den skulle av. Etter et døgn så var babyen min kjempekald selv om hun lå under dyne å teppe siden rommet mitt var iskaldt. Så jeg tok på henne en tynn lue for at hun skulle holde varmen, da det kom inn en barnepleier fikk jeg masse kjeft å beskjed om at lue bruker man IKKE inne. Jeg synes dette var en merkelig holdning å at luebruk ikke burde gå etter om man er ute eller inne men heller etter tempratur og trekk osv.

Jeg lurer på hva dere syns om å ta på hodeplagg inne?

Du må bare ignorere slike mennesker.

 

Mange har det problemet at de har lært en ting (lue fører til krybbedød) og så har de ikke brydd seg med å lære hvorfor (lue fører til varmt barn som kan føre til krybbedød) og evner derfor ikke å få praktisk nytte av det de har lært. Du KAN prøve å forklare dem at ingen lærdom er komplett uten forutsetningene og resonementene, men oftest går dette (min erfaring) langt over deres evne til begrepsforståelse.

 

I møte med helsevesenet gjelder det å være trygg på egen virkelighetsforståelse. Kravene for å bestå er nemlig svært lave fordi vi sliter med å få nok personell. Ironisk nok fører lave krav til lav effektivitet, som igjen fører til økt behov og lav status. De løser nok denne floken før eller siden. Inntil da: tro kun på de uttalelsene du får bevist.

Anonymous poster hash: 53169...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...