Gå til innhold

Hva koster det i drivstoff å kjøre per km?


Brannkopp

Anbefalte innlegg

Hva koster det i drivstoff å kjøre per km? (Hilsen ei som ikke har lappen som driver og betaler andre folk for å kjøre og som er redd for å bli lurt... Det var en som kjørte ca 150 km og tok 1000 kroner for dette da jeg skulle betale for drivstoff, kan dette stemme tro eller er det alt for mye?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det gammel eller ny bil? De bruker forskjellig. Gamle "Amerikanere" drikker mengder med drivstoff og nye kjører langt på nesten ingen ting.



Anonymous poster hash: 4dc2f...4cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det gammel eller ny bil? De bruker forskjellig. Gamle "Amerikanere" drikker mengder med drivstoff og nye kjører langt på nesten ingen ting.

Anonymous poster hash: 4dc2f...4cf

 

 

Tenker på litt nyere biler/biler de fleste bruker, ikke svært gamle biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si en halv gammel bil som bruker 1 liter pr mil (det er mye)

da blir det 15 liter som du ganger med bensinprisen.

 

Ja det var dyrt!!



Anonymous poster hash: d2d5e...eba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på bilmerket. Noen biler bruker lite. Mens andre, f.eks et par biler med 4 hjulstrekk, amerikanere og biler med stor motor, bruker ofte mye. 

 

1000,- for 150 km, synes jeg høres mye ut. Jeg kunne aldri drømt å ta så mye, hvis noen skulle satt på med meg. Som oftest får de sitte på gratis av meg, hvis det bare er et lite stykke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr er alt for mye! Det er jo mer enn en full tank, så mye er det ingen biler som bruker på 15 mil..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva koster det i drivstoff å kjøre per km? (Hilsen ei som ikke har lappen som driver og betaler andre folk for å kjøre og som er redd for å bli lurt... Det var en som kjørte ca 150 km og tok 1000 kroner for dette da jeg skulle betale for drivstoff, kan dette stemme tro eller er det alt for mye?)

Da er du grundig lurt!!

Om jeg ikke regna helt feil, og det er en dieselmotor som bruker 0,5l pr.mil, gikk det drivstoff for litt over en 100-lapp! Herregud sier jeg bare, ikke sitt på med vedkommende noe mer i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Da er du grundig lurt!!

Om jeg ikke regna helt feil, og det er en dieselmotor som bruker 0,5l pr.mil, gikk det drivstoff for litt over en 100-lapp! Herregud sier jeg bare, ikke sitt på med vedkommende noe mer i allefall :)

Dette.

For en drittsekk!

Forutsetter her at dere ikke kjørte gjennom x antall DYRE vegbommer kun for din skyld, eller tok x antall dyre fergeturer. 

 

En buss- eller togreise ville trolig kostet deg langt mindre penger for samme strekning. Det eneste som ville vært dyrere er drosje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivstoff bensin med en noenlunde moderne bil er røfflig 1kr per kilometer.

 

Totale kostnader for kjøring inkl. forsikring, service, skatter, vedlikehold osv er ca 8kr/km med en ny bil, 3-6kr/km med en eldre bil.

 

Statens satser for kjøring med privat bil i tjenestesammenheng mener jeg er 4,05kr/km.

 

 

Ja, du ble dessverre grundig rundlurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivstoff bensin med en noenlunde moderne bil er røfflig 1kr per kilometer.

Totale kostnader for kjøring inkl. forsikring, service, skatter, vedlikehold osv er ca 8kr/km med en ny bil, 3-6kr/km med en eldre bil.

Statens satser for kjøring med privat bil i tjenestesammenheng mener jeg er 4,05kr/km.

Ja, du ble dessverre grundig rundlurt.

Hvis det du sier om 8 kr/km på ny bil stemmer, så blir det faktisk 1200 kroner...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vedkommende kjørte så mye kun for din skyld, så må man også tenke på at tid er penger. Taxi ville kostet mye mer. Veldig mye mer.

Anonymous poster hash: 7a631...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@andy capp, trådstarter sier:

Det var en som kjørte ca 150 km og tok 1000 kroner for dette da jeg skulle betale for drivstoff

...er avtalen bare "drivstoff" så ble hun lurt. Jeg hadde selv hatt problemer med å ta så mye betalt. Har mange venner uten førerkort og jeg legger mine hjelpeturer sammen med andre ærender. Tar av og til statens sats, som jeg ligger under med min 13 år gamle bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det i drivstoff å kjøre per km? (Hilsen ei som ikke har lappen som driver og betaler andre folk for å kjøre og som er redd for å bli lurt... Det var en som kjørte ca 150 km og tok 1000 kroner for dette da jeg skulle betale for drivstoff, kan dette stemme tro eller er det alt for mye?)

Det var veldig god betaling!

Regn i snitt, med ett godt snitt, en liter på mila. Tar du en snitt pris på 15 kroner literen så er du røflig der enten bilen er nyere eller noen år gammel.

Anonymous poster hash: 0bd4d...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drivstoff bensin med en noenlunde moderne bil er røfflig 1kr per kilometer.

Totale kostnader for kjøring inkl. forsikring, service, skatter, vedlikehold osv er ca 8kr/km med en ny bil, 3-6kr/km med en eldre bil.

Statens satser for kjøring med privat bil i tjenestesammenheng mener jeg er 4,05kr/km.

Ja, du ble dessverre grundig rundlurt.

Lurt og lurt. Som du sier. Regn med en kostnad på 5 kr. Pr. Km i totalkostnad på en bil til 250.000.-

Så denne turen kostet bileiern 750.- + evt. Bompenger. I tillegg fikk TS en privatsjåfør som stilte opp på fritiden med sin bil.

For dette fikk han 250 kr. Nok til en pølsemeny og bilvask. All risiko for skader mm tar bilføreren i tillegg.

Drivstoffutgifter man ser hver gang man fyller er i snitt 18-20% av de totale utgiftene.

Bileier tapte ikke penger. Men tjente lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilometerkostnad er inkl bompenger - det er på en måte poenget med regnemåten. Men jeg ser poenget ditt også. Som "venn av folk" ville jeg likevel ikke ha sett på dette som en mulighet til å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

1000 spenn for 150km? Faen så billig.

 

Her i gården koster det 4-500 for Lier -> Drammen. (Om man vil ha noen man kjenner til å kjøre den strekningen altså)...

 

Husk at det ikke kun er bensin man betaler for når man blir kjørt av kompiser.. Man betaler for slitasje, forsikring, bensin, og tiden deres,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1000 spenn for 150km? Faen så billig.

 

Her i gården koster det 4-500 for Lier -> Drammen. (Om man vil ha noen man kjenner til å kjøre den strekningen altså)...

 

Husk at det ikke kun er bensin man betaler for når man blir kjørt av kompiser.. Man betaler for slitasje, forsikring, bensin, og tiden deres,

Kommer helt an på hva grunnen til TS sitter på er da. Er det kjørelag til jobben stiller det seg annerledes en om TS bruker vedkommende som privatsjåfør.

Anonymous poster hash: bf859...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva grunnen til TS sitter på er da. Er det kjørelag til jobben stiller det seg annerledes en om TS bruker vedkommende som privatsjåfør.

Anonymous poster hash: bf859...062

Det skal jeg for så vidt være enig i.. Leste det slik at det ikke var noe kjørelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...