Gå til innhold

Borte en helg fra 9 mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pappa skal være hjemme. Babyen er 9 og halv mnd. Liker pupp pm morgenene og kveldene - ammer 2 x. Hun spiser ellers og drikker fint mme.

Ser henne fredagsmorgen og tilbake søndag om ettermiddagen. Kan det gå bra? Redd at hun skriker hele helgen :(

Rller er avvisende mot meg når jeg er tilbake.

Anonymous poster hash: 2fe9f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er like gammel og jeg hadde ikke gjort det. Babyen hadde nok tålt det, men ikke jeg

Anonymous poster hash: 8d942...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke vært bekymret for. :)

Anonymous poster hash: 94de0...b18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg ikke gjort. For tidlig, og for lenge.



Anonymous poster hash: 6ac10...afc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tommelfingerregel er forresten at man skal ikke være borte lenger enn like mange timer som babyen er mnd og like mange dager som barnet er år, og at det kan dobles en sjelden gang. Så du bør ikke være borte mer enn 9 timer (evt Max 18.)

Anonymous poster hash: 8d942...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg vært og babyen tok ikke noe skade av det (h*n er stor nå). Ikke noe tilknytningsproblemer, utagerende atferd eller noe slikt. Så slapp helt av og ta mammapolitiet med en klype salt. Pappaen er like bra som deg selv om han ikke har pupper. I andre land kan man være hjemme med babyen i 3 mnd før man må levere fra seg i barnehage, så dette skal nok gå så greit så! 



Anonymous poster hash: 293b9...de4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tommelfingerregel er forresten at man skal ikke være borte lenger enn like mange timer som babyen er mnd og like mange dager som barnet er år, og at det kan dobles en sjelden gang. Så du bør ikke være borte mer enn 9 timer (evt Max 18.)

Anonymous poster hash: 8d942...1dd

Hvorfor ikke? Baby har jo en pappa, og faren klarer nok fint å passe på en helg. 

Anonymous poster hash: 877ef...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal samme som deg, TS, når min er 9 mnd. Eller tre netter borte da.

Er et par mnd igjen til. Ammer også. Har aldri gitt mme men vurderer å pumpe et lite lager mm? Vet ikke hvor ofte h*n kommer til å spise mm når h*n er 9 mnd da.

Vil gjerne høre hvordan dette går for dere :)

Har nesten lyst til å avlyse det jeg er invitert med på, men er redd for å bli kalt hønemor og at folk skal bli sure.

Anonymous poster hash: fb2a5...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt sikkert det ikke er noe problem. Men om du drar for å ikke bli kalt hønemor og tekke andre, ville jeg heller blitt hjemme. Dra fordi du vil eventuelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Baby har jo en pappa, og faren klarer nok fint å passe på en helg.

Anonymous poster hash: 877ef...716

Ja det klarer han nok og selvsagt er det størst sannsynlighet for at alt går bra, men sålenge det er en liten sjans for at det feks påvirker babyene psyke, tilknytning og tillit, hvorfor risikere det?

Anonymous poster hash: 8d942...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok øvd litt i forkant for å se hvordan baby taklet det.

En halv dag, en dag, et døgn etc. En venninne av meg hadde baby mye hos besteforeldre og baby var så trygg på de at de reiste en uke på kjæresteferie mens baby var hos besteforeldre og det gikk kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det klarer han nok og selvsagt er det størst sannsynlighet for at alt går bra, men sålenge det er en liten sjans for at det feks påvirker babyene psyke, tilknytning og tillit, hvorfor risikere det?

Anonymous poster hash: 8d942...1dd

I USA har mødre seks ukers ubetalt foreldrepermisjon. Det blir folk av barna der også.

Anonymous poster hash: 3b229...510

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge pappa til barnet passer det, så hadde jeg nok reist bort en helg.

Noen plasserer barn på 12 måneder hos besteforeldre en hel uke. Da kan vi begynne å snakke tilknytning og tillit, mener jeg....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge pappa til barnet passer det, så hadde jeg nok reist bort en helg.

Noen plasserer barn på 12 måneder hos besteforeldre en hel uke. Da kan vi begynne å snakke tilknytning og tillit, mener jeg....

Signerer. Så lenge barnet er hos far kunne jeg nok reist bort en helg for noe jeg virkelig ønsket. Men jeg ville sett an litt i forkant. Baby i 8-9mnd-alderen kan tro at mamma er borte for godt når det ikke kan se henne.

En bekjent av meg og hennes samboer reiste fra sin datter på 8 mnd på en ukes sydentur. Datteren ble levert hos sin tante som hun kun hadde tilbragt korte stunder med tidligere. Avvisningen da de kom hjem varte i flere dager. Jeg tenker at det er et tydelig tegn på at det setter dype spor hos barnet. Kjenner jeg får vondt i magen bare av tanken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Signerer. Så lenge barnet er hos far kunne jeg nok reist bort en helg for noe jeg virkelig ønsket. Men jeg ville sett an litt i forkant. Baby i 8-9mnd-alderen kan tro at mamma er borte for godt når det ikke kan se henne.

En bekjent av meg og hennes samboer reiste fra sin datter på 8 mnd på en ukes sydentur. Datteren ble levert hos sin tante som hun kun hadde tilbragt korte stunder med tidligere. Avvisningen da de kom hjem varte i flere dager. Jeg tenker at det er et tydelig tegn på at det setter dype spor hos barnet. Kjenner jeg får vondt i magen bare av tanken.

En uke er ikke sammenliknbart med ei helg. Og ei tante kan virkelig ikke sammenliknes med barnets egen pappa.

Sålenge pappaen er en likeverdig omsorgsperson så går ei helg høyst sannsynligvis helt fint.

Her tok pappaen med barnet på alenehelg til familie i annen landsdel i ei helg fra ca 7 mnd, og de har fortsatt med dette avogtil.

Gikk 100%fint, selv om jeg fikk et lite spontant minisammenbrudd når de skulle gå :P

Synes det er trist at så mange undervurderer far som omsorgsperson her og lager skremmebilder om skada barn.

Endret av norah
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt en som fikk MME fra han var en mnd og dermed har pappa vært like mye tilstede som meg (har også delt på permisjonen). Jeg var borte to netter da han var 8 mnd, gikk veldig bra. Heller ingen problemer da jeg kom hjem. Far har også vært tilsvarende borte (evt vi har vært borte uten far).

Han har reagert mer da besteforeldrene har passet (typisk en kveld evt kveld og natt). Da kan han styre litt, men er han med en av foreldrene er alt som normalt.

Så dra bort hvis du har lyst og far føler det er greit!

Anonymous poster hash: dd5dc...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En tommelfingerregel er forresten at man skal ikke være borte lenger enn like mange timer som babyen er mnd og like mange dager som barnet er år, og at det kan dobles en sjelden gang. Så du bør ikke være borte mer enn 9 timer (evt Max 18.)

Anonymous poster hash: 8d942...1dd

Nå må folk slutte å være så hysteriske! To netter går helt fint når barnet er 9 mnd. Som flere sier så har jo barnet en far som klarer å passe barnet alene!

Anonymous poster hash: b0bf8...101

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk slutte å være så hysteriske! To netter går helt fint når barnet er 9 mnd. Som flere sier så har jo barnet en far som klarer å passe barnet alene!

Anonymous poster hash: b0bf8...101

Det er da ikke hysterisk å ville sitt barn det beste!

Anonymous poster hash: 8c54b...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke hysterisk å ville sitt barn det beste!

Anonymous poster hash: 8c54b...760

Jo den påstanden om måneder=timer borte så vil jeg kalle deg hysterisk. Vi vil alle vårt barns beste, men det er jo lov å tenke littegranne selv også.

Til TS: så lenge barnet er hos far ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet. God tur!

Anonymous poster hash: 55833...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil alle våre barn det beste. Vi har forskjellige meninger av hva det er. Synes det er hysterisk hvordan det er blitt at man ikke engang omtrent kan ut og kjøpe sko alene uten baby siden den trenger mor. Det er nok mer ønsketenkning. Så små barn har ikke tidsperspektiv enda og det er ekstremt å tenke at dette er noe som skader på lang sikt når så mange barn er lengre dager uten foreldre fra de er bittesmå og likevel ikke har problemer. Er det en grunn til at så mange i norge har sosial angst?pga ekstrem kontakt med mor og ikke vende seg til andre før etter et år? Det har man vel ikke selvinnsikt til å engang evaluere.

Anonymous poster hash: e182a...194

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...