Gå til innhold

Gruppeintervju på meg som er 15 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
 

Jeg har blitt innkalt til jobbintervju, eller så kalt gruppeintervju imorgen. Det er en jobb for kommunen. Altså en sommerjobb. Dette er første gang jeg skal på noe lignende og jeg er driiit nervøs. Jeg trenger virkelig gode tanker!!

 

Så er spørsmålet : 

 

hvordan foregår gruppeintervjuet?

 

Hva skjer i et gruppeintervju?

 

er det noe spesielt jeg bør forberede meg på?

 

har dere noen tips ?

 

Hvordan bør jeg være med de andre kanditatene , jeg går inn mer på som de er konkurrentene mine så... ?

 

Takk for alle svar <3



Anonymous poster hash: ba9a1...134
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tingelinling

Dere får helt sikkert opplysninger om hvordan det foregår når intervjuet begynner. Sannsynligvis må dere si noe om dere selv, hvilke interesser dere har og hvorfor dere har søkt på jobben. Tenk igjennom hva det er med DEG som gjør at du skal få denne jobben.

 

Vær hyggelig og interessert i de andre, selv om dere er konkurrenter. Ha fokus på samarbeid dersom dere får oppgaver dere skal løse sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med dette?

 



Anonymous poster hash: b65c2...986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?

- TS



Anonymous poster hash: ba9a1...134
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres sikkert teit ut, men her er mine råd ( de virker ). Pust med magen, bruk tid i forkant på å identifisere og tenke gjennom hva du er flink til. Skriv dem ned og gjerne si det du tenker høyt for deg selv som trening. Det beste er å snakke seg gjennom en lissom intervju med fekk foreldre. Hvis du nettopp har sagt en god setning høyt er det lettere å komme på den når du står i en presset intervju situasjon.

Når du er i gruppen på intervjuet er det lurt å lytte mer enn du snakker i starten. Hør etter hva alle sier, analyser underveis, hvem prøver å dominere, hvem er bra og hvem er svake. Vær trygg og blid hele tiden ( her kommer magepusting og en god deo inn i bildet), smil, hils på alle med fast håndtrykk og øyekontakt.

Og husk at du er mer enn bra nok. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva mener du?

- TS

Anonymous poster hash: ba9a1...134

 

 

Jeg mener vitsen med gruppeintervju.

Det høres så useriøst ut,og det gjør nervøsiteten for jobbsøkerne enda høyere når man vet man skal sitte i et rom å selge seg selv foran andre.

Anonymous poster hash: b65c2...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres sikkert teit ut, men her er mine råd ( de virker ). Pust med magen, bruk tid i forkant på å identifisere og tenke gjennom hva du er flink til. Skriv dem ned og gjerne si det du tenker høyt for deg selv som trening. Det beste er å snakke seg gjennom en lissom intervju med fekk foreldre. Hvis du nettopp har sagt en god setning høyt er det lettere å komme på den når du står i en presset intervju situasjon.

Når du er i gruppen på intervjuet er det lurt å lytte mer enn du snakker i starten. Hør etter hva alle sier, analyser underveis, hvem prøver å dominere, hvem er bra og hvem er svake. Vær trygg og blid hele tiden ( her kommer magepusting og en god deo inn i bildet), smil, hils på alle med fast håndtrykk og øyekontakt.

Og husk at du er mer enn bra nok. Lykke til!

Tusen takk <3 Du er en engel! 

Du reddet dagen min :) Jeg lurer på: er det best å være den som snakker mest eller den som tar et skritt tilbake og er stille? 

Anonymous poster hash: ba9a1...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg mener vitsen med gruppeintervju.

Det høres så useriøst ut,og det gjør nervøsiteten for jobbsøkerne enda høyere når man vet man skal sitte i et rom å selge seg selv foran andre.

Anonymous poster hash: b65c2...986

 

Ja, det er sant. 

Ganske enig i det du sier. Jeg er allerede nervøs fordi dette er første gang men samtidig at det er flere som er i samme rom. 

Anonymous poster hash: ba9a1...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det er sant. 

Ganske enig i det du sier. Jeg er allerede nervøs fordi dette er første gang men samtidig at det er flere som er i samme rom. 

Anonymous poster hash: ba9a1...134

 

 

Du klarer det sikkert fint :) men jeg synes det er så typisk at de som maser i ett sett og kan snakke for seg gjør best inntrykk på slike intervjuer.Det er absolutt ikke det samme som at de er de beste kandidatene til jobben.Det er bare det som irriterer meg..

 

Men,uansett: Lykke til :)

Anonymous poster hash: b65c2...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg ha med anmerkningene mine?

 

Jeg har hatt 0 anmerkninger i alle 3 årene på ungdomskolen. 

( jeg vet, englebarn  :fnise: )

 

Bør jeg ha med fraværet mitt? Har hatt kun 10 dager i hele dette året og de fleste er legetimer osv... 

 

- TS



Anonymous poster hash: ba9a1...134
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...