Gå til innhold

Trenger råd for å komme meg videre!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung mann i 20 årene, og jeg er ikke ferdig på vgs (mangler et par fag for studie komp). Og jeg har vært arbeidsledig i et år, har søkt masse jobber uten hell. Presset og klager fra familien har blitt et psykisk problem for meg, jeg er privatiststudent og har meldt meg opp til i eksamen i fagene jeg mangler, men sliter med å lese uten noe undervisning/system fra lærere. Jeg ønsker å studere på høgskole når jeg har fått eksamene  på plass, og imens jeg leser vil jeg ha fulltidsjobb, hva ville dere gjort i min situasjon?



Anonymous poster hash: 4dad9...5cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Undersøk om den lokale videregående skolen har kveldsundervisning for voksne som vil ha generell studiekompetanse. Jeg deltok på slik undervisning i et fag da jeg slet med å lese selv i akkurat det faget. Vi var 2-3 i samme situasjon som meg som var med, foruten godt voksne mennesker med arbeidserfaring. Betalte ingenting. 



Anonymous poster hash: 877dd...960
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er en ung mann i 20 årene, og jeg er ikke ferdig på vgs (mangler et par fag for studie komp). Og jeg har vært arbeidsledig i et år, har søkt masse jobber uten hell. Presset og klager fra familien har blitt et psykisk problem for meg, jeg er privatiststudent og har meldt meg opp til i eksamen i fagene jeg mangler, men sliter med å lese uten noe undervisning/system fra lærere. Jeg ønsker å studere på høgskole når jeg har fått eksamene  på plass, og imens jeg leser vil jeg ha fulltidsjobb, hva ville dere gjort i min situasjon?

Anonymous poster hash: 4dad9...5cf

 

Dersom du flytter hjemmefra så lenge du går vgs har du rett på barnebidrag fra foreldre. I tillegg stipend om du ikke har brukt opp ungdomsrett. Slik at du ikke i tillegg må jobbe så mye ved siden av, for det kan gå ut over karakterer. Det høres ut som du allerede sliter.