Gå til innhold

Katt og baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge trenger jeg å være bekymret for at katten skal legge seg oppå babyens hode? Dvs. når er babyen stor og sterk nok til å reagere ved å ta bort katten og eller skrike. 

Jeg skjønner at det ikke er et fasitsvar på dette, men hva mener dere? 



Anonymous poster hash: e8e10...d43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til barnet er stort nok til å flytte seg selv, og varsle. 

Må husk at barn kan rive og dra i pelsen eller halen til katten, og det kan få konsekvenser. Jeg hadde ikke latt et barn være alene med en katt de første årene, kanskje når barnet er 5-6år! 

 



Anonymous poster hash: ad340...94f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner dessverre til et tilfelle der en katt la seg oppå et barn på to år som lå i vogna. Det endte fryktelig galt, så her holdes barnet under oppsikt til en hver tid dersom katten også er inne. Kattenett er fint når babyen sover i vogna.

Anonymous poster hash: 23b43...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med småbarn opg dyr så skal det alltid være voksne tilstedet, så lenge du holder øye med katten så skulle det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor et sted hvor kattene ikke kan stenges ute. Dvs. de er innekatter, og vi bor i en leilighet uten dører. Derfor vil altså kattene og babyen sove i samme rom, med oss tilstede, men ja, vi sover jo vi også.

Er litt usikker på hvordan vi skal løse dette. 



Anonymous poster hash: e8e10...d43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere mulighet til å la kattene sove på et annet rom om natten? Et annet soverom, badet, kjøkken, hvor som helst som kan stenges av egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Vi bor et sted hvor kattene ikke kan stenges ute. Dvs. de er innekatter, og vi bor i en leilighet uten dører. Derfor vil altså kattene og babyen sove i samme rom, med oss tilstede, men ja, vi sover jo vi også.

Er litt usikker på hvordan vi skal løse dette. 

Anonymous poster hash: e8e10...d43

 

 

En slags netting/lokk på babysengen? 

Anonymous poster hash: 28e2f...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med evt en grind et sted? Mulig de hopper over da,men min pus tør ikke ;) Ellers fins det kattenett til å ha over senga.

Anonymous poster hash: 120d8...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha kattenetting over barnesengen, selv om jeg ser på det som lite sannsynlig at de i det heletatt kommer oppi barnesengen. 

Det jeg egentlig lurte på var hvor lenge jeg trengte å bekymre meg for det. Moren min sier at "etter et par uker er det ikke noe problem lenger".. Hun mener kanskje ikke et par uker, sikkert litt lenger. Det jeg lurte på var egentlig hvor lenge katt og sovende barn kunne være skummelt. 

Takk for svar forresten. 

 



Anonymous poster hash: e8e10...d43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel til barnet klarer å flytte seg/katten, så er vel mer 2-3 år tenker jeg enn 2-3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at et sovende barn ikke er sterkt nok til å fjerne en katt fra ansiktet ved refleks før det er 6-8 år.

Jeg ser på min 4-åring når jeg er inne om natta for å bre over dyna, at hun langt fra har nok styrke i refleksene til at katten ville flyttet seg om han lå der.

Selv om hun protester når jeg løfter litt på henne for å få fram dyna, så gir hun også etter. Nå kan det selvfølgelig være at hun ville reagert kraftigere på at luftveiene ble blokkert av en katt, men den sjansen tar jeg ikke.

Anonymous poster hash: 002d7...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...