Gå til innhold

Bekkenplager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan klarte du å holde bekkenplagene i sjakk? Jeg er ikke langt påvei, 14 uker, men sliter fryktelig med smerter i bekkenområdet. Er så ille at jeg av og te griner, faktisk.

Har du noen gode tips til hva jeg kan gjøre annet enn badekaret? Badekaret er min gode venn for tiden :)

Anonymous poster hash: 4ce6b...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er så kort på vei bør du oppsøke lege og få henvisning til f.eks. fysio. Hvis ikke kommer det til å bli et langt svangerskap for deg! Du kan jo være heldig og unngå at plagene blir verre, men de jeg kjenner med bekkenplager har alle opplevd at de blir verre som tiden går.

Jeg kjente de første plagene rundt uke 25, men de var veldig milde. Så ble de gradvis verre, og nå i uke 40 kan jeg verken sitte, ligge eller gå mer enn et par meter uten å skjære grimaser. Det er vondt hele tiden, uansett hva jeg gjør, og jeg får ikke sove. Jeg jobbet fullt helt til søvnproblemene ble for store, slik at jeg ikke fungerte med fulle dager på jobb. Det var vel en mnd før permstart.

Konkrete ting du kan gjøre: Varier sittestilling. Bygg opp med puter i senga, google riktig liggestilling og følg rådene der. Vær i bevegelse, men ikke overanstreng deg. Vær forsiktig med trapper. Ikke bær tungt. Man skal ikke kimse av bekkenplager, de kan man plages med lenge etter fødselen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dra til fysioterapeut! Jeg gikk fra å bruke krykker i uke 17, til å kunne ha det tålig greit etter noen uker med trening og hjelp av fysio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...