Gå til innhold

Er du muslim?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 10.6.2015 at 22.18, Stormborn88 skrev:

 

Jeg har sett en del ufattelig stygge kommentarer som grenser langt over hva som er kritikk. Skjønner at man ikkke da gidder.

På YouTube og Facebook, bl. a, er det ganske mye stygge uttalelser, men da er man bare tragisk, dersom man i det hele tatt gidder å bruke tid på noe sånt tull. Sitte å hetse folk bak en maskin liksom. Har dem ikke noe liv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært utsatt for kraftig mobbing i tenårene. Glemmer absolutt ikke hvordan det var. Så når man ser folk som hetser bak nettet, er det lett å kjenne seg igjen. Hets på nettet er et virkelig problem, om man søker rundt på forskjellige offentlige nettsteder. Jeg mener da som YouTube og facebook. Og det er kommentarer som går mye lengre enn bare 'idiot' og 'tosk', det er stygge kjellsord som ofte tas i bruk, folk kan si ting som ' gå å dø', osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.6.2015 at 22.12, Angry Man skrev:

Hvorfor i alle dager skulle jeg velge å tro på en samling med eventyr fra Ali Baba's Beste?

Da vil jeg heller tro på Frikk Den Blå Elefanten Som Vandrer Over Himmelen Med Sitt Englestøv og hvis moralske bud kan oppsummeres med gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg og kardemommeloven. :danse:

......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ubegripelig at nordmenn konverterer til islam. Greit, jeg skjønner greia. Folk vil ha en strengere og mer dedikert religion, da den norske kirke begynner å bli temmelig utvannet. Men islam og dens kultur er jo så vanvittig fjern fra vår kultur. Grunnlagt av en krigermann i sandørkenen som giftet seg med jentebarn. 

Hvorfor ikke istedet velge noe nærliggende som også er mer dedikert? Som katolisismen. Kan også som islam karakteriseres som en "strengere" religion, men har en mye dypere forankring i norsk kultur og historie. Norge var jo katolsk inntil reformasjonen i 1537. 

Nordmenn som konverterer til islam vil jeg påstå er på grensen til lost souls som har forvillet seg. Ofte psykiske tilfeller som kanskje best hadde vært tjent med psykologisk veiledning. 

Anonymkode: f7a86...d8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.4.2016 at 4.00, AnonymBruker skrev:

Helt ubegripelig at nordmenn konverterer til islam. Greit, jeg skjønner greia. Folk vil ha en strengere og mer dedikert religion, da den norske kirke begynner å bli temmelig utvannet. Men islam og dens kultur er jo så vanvittig fjern fra vår kultur. Grunnlagt av en krigermann i sandørkenen som giftet seg med jentebarn. 

Hvorfor ikke istedet velge noe nærliggende som også er mer dedikert? Som katolisismen. Kan også som islam karakteriseres som en "strengere" religion, men har en mye dypere forankring i norsk kultur og historie. Norge var jo katolsk inntil reformasjonen i 1537. 

Nordmenn som konverterer til islam vil jeg påstå er på grensen til lost souls som har forvillet seg. Ofte psykiske tilfeller som kanskje best hadde vært tjent med psykologisk veiledning. 

Anonymkode: f7a86...d8f

De er lost souls. Særlig i kombinasjon med ung alder, hvor rotløshet skaper en søkende adferd etter noe "fast" og gruppetilhørighet. Muslimer er eksperter på å plukke ut sårbar ungdom.

Alt dette skjer som regel gjennom konvertering via kjærester og venner. Muslimer er langt mer misjonerende enn man er vant med fra andre religioner, til og med kristne, som tradisjonelt er sett på som ekstremt misjonerende.

Ungdommer er lett påvirkelige, derfor er ikke et stort innslag av muslimer i skoler og andre arenaer helt uproblematisk.

 

Anonymkode: ffd1c...a01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...