Gå til innhold

Tining av morsmelk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noe morsmelk i fryseren. I morgen trenger jeg den på dagtid. Kan jeg t den ut i kveld - legge den i kjøleskapet og tines. Ta den med meg ut i morgen og varme den opp?

Anonymous poster hash: c326b...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan du ☺ den bør varmes i vannbad.

Anonymous poster hash: 6c48c...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du. Og det går også helt fint å varme i mikro. :)

Nei, det bør man ikke..

Anonymous poster hash: 444bb...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du. Og det går også helt fint å varme i mikro. :)

Nei, det skal man ikke. Melka mister næringen.

Anonymous poster hash: 6c48c...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal man ikke. Melka mister næringen.

Anonymous poster hash: 6c48c...7f7

Stemmer ikke.. Man skal være forsiktig med mikro pga ujevn oppvarming og fare for at barnet brenner seg.

Anonymous poster hash: eace0...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det skal man ikke. Melka mister næringen.

Anonymous poster hash: 6c48c...7f7

Nei, det stemmer ikke. Melka må ikke bli for varm, men oppvarmingsmetode har ikke noe å si. Mitt tips er å varme kort i mikro, riste flaska, varme litt til osv. Sjekk temperaturen før barnet får melka (selvsagt).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer ikke. Melka må ikke bli for varm, men oppvarmingsmetode har ikke noe å si. Mitt tips er å varme kort i mikro, riste flaska, varme litt til osv. Sjekk temperaturen før barnet får melka (selvsagt).

Du har selvfølgelig helt rett ☺, men den beste oppvarminga er vannbad. Godtar ungen i oppvarmet melk, kan den få det også.

Anonymous poster hash: 6c48c...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig helt rett ☺, men den beste oppvarminga er vannbad. Godtar ungen i oppvarmet melk, kan den få det også.

Anonymous poster hash: 6c48c...7f7

Uoppvarmet skulle det stå ☺

Anonymous poster hash: 6c48c...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er værste feilen ma kan gjøre - eøler konsekvensen?? Det er vel bare det at babyen får

Magevondt? Den kan vel ikke bli syk ?

Anonymous poster hash: c326b...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er værste feilen ma kan gjøre - eøler konsekvensen?? Det er vel bare det at babyen får

Magevondt? Den kan vel ikke bli syk ?

Anonymous poster hash: c326b...089

Råder deg til å lese på ammehjelpen.no, der står det masse nyttig informasjon om dette :)

Anonymous poster hash: eace0...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er værste feilen ma kan gjøre - eøler konsekvensen?? Det er vel bare det at babyen får

Magevondt? Den kan vel ikke bli syk ?

Anonymous poster hash: c326b...089

Er det ikke ille nok at en liten baby får magevondt? 😦

Men jo, de kan få mageinfeksjon hvis man ikke følger retningslinjene på renhold osv. Men regner med du koker flasker osv ☺ og det var jo ikke det som var spm heller.

Anonymous poster hash: 6c48c...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp, her står det at melka ikke skal over 37 grader fordi man kan ødelegge næringsstoffer. Når man bruker mikro har man ikke styring på dette. Jeg har og ville aldri varmet mm med mikro.

Anonymous poster hash: 444bb...848

Nei, det står på ammehjelpen at melka "angivelig" mister næring. Dette er ikke dokumentert. De som faktisk har forsket på dette har funnet ut at oppvarmingsmetode ikke har noe å si, så lenge melka ikke blir varmere enn 60 grader. Så da gjelder det å riste flaska under oppvarming, uansett om man bruker mikro eller vannbad.

 

http://www.nybaktmamma.com/Kosthold/Morsmelk-i-mikrobolgeovn.html(Orginalartikkelen er fra Matportalen, men linken dit fungerer ikke.)

 

Det er altså ikke noe magisk med mikrobølger som ødelegger morsmelka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...