Gå til innhold

wander's dagbok


Polly Ester

Anbefalte innlegg

Det var for oss og ei heilt ubeskriveleg oppleving å få hølyra hjartelyden til knøttet. Me har høyrt to gonger allereie for jordmor fann lyd første gong i veke 12, men det var like spennande å høyra den andre gongen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj... nå er jeg trøtt - og enda må jeg holde meg våken en stund til... Men, nå er jeg veldig glad for å gå hjemme, så jeg kan sove når de andre har dratt på jobb og skole...

Det er så kjipt å våkne og ikke få sove igjen... Våknet av snorking kvart over tre - som så ofte før på samme tidspunkt... og skulle til å gå og legge meg på sofaen.

Men da våknet han og sa at han var våken nå - så jeg gikk tilbake. Han snudde seg rundt, og da pleier jeg å få sovne igjen - når han har snudd seg bort fra meg...

Men ikke i natt... han snorket videre og jeg hadde våknet helt.

Prøvde å sovne et par ganger, og jeg tror jeg klarte det sånn halvveis, for jeg kan såvidt huske en drøm der et insekt satte seg fast på fingeren min, og en eller annen mann prøvde en kjempegammel maskin...en blandemaskin for kakerøre... det lå sjokoladekakerøre i maskinen som vi kjørte, og så skulle mannen ta fra hverandre maskinen... og smakte på røren, den var visst gammel og ikke noe god...

...og så våknet jeg... av snorking...

Jeg tenkte jeg skulle legge meg på sofaen, men klokka var blitt nesten fem, og da var det ikke så lange tida til vi skulle opp alle sammen, så da gikk jeg heller ut i stua for å lese litt...

Nå er jeg kvalm... det ruller rundt i magen og det kjennes ut som den forbereder seg på en spykule... rare greier - jeg har vært litt småkvalm, men jeg har ikke spydd av det (bortsett fra for et par-tre dager siden, men det var ikke ordentlig, da det virket som brunt vann bare - uten lukt og smak i det hele tatt...)

Gleder meg til jeg kan legge meg å sove igjen etterpå... Da skal JEG snorke, ja... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk RoadQueen :-)

De andre har gått nå - nå sitter jeg og koser meg med en Cappuccino og kjenner jeg blir trøttere og trøttere... skal bli deilig å krype under dyna og snorke alene...

Jeg klarer ikke å bli sur på mannen heller... jeg krøp inntil han klokka halv åtte i dag da klokka ringte for å få en kos... han strøk meg over håret og sa: "Stakkar deg, da... har du ikke sovet i natt?" Og da måtte jeg jo bare smile... han var trøtt i øya og lukta natt...

Jeg skal sove nå, jeg... zzznooork... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var det dags at gå på UL for meg... Og jeg hadde gledet meg og var så spent...

Jeg har hele tiden hatt følelsen av at jeg venter ei jente, og det hadde vi "fortjent" også - siden jeg har to sønner og sambo har en sønn... de eneste kvinnelige innslagene i familien er det meg og hunden og katten som står for :ler:

Det var så deilig å se armer og bein og hjerte som slo og hun var stadig oppi ansiktet med hånda si. Det så nesten ut som hun klødde seg på nesen :)

Og termin ble ikke forandret - jeg hadde nok rett i datoene mine, jeg... Jeg husket ikke mensen før jeg ble gravid, men pga at jeg var alene hjemme uken før, og jeg ble dårlig uken etter, så visste jeg når befruktning skjedde, så jeg har regnet ut ifra det... Så jeg vet når jenta mi ble til... Hvis noen vil ha tips om stilling som gir jente, så er det bare å si ifra :sjarmor::ler:

Legen spurte om jeg hadde følelse for jente - hun hadde vel hørt meg omtale fosteret som henne og hun hele tiden - og jeg sa ja. Hun kunne ikke være sikker sa hun, men hun trodde nok jeg hadde rett i jente-følelsen...

Det var min UL-historie... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått så masse positiv tilbakemelding på UL-bildet mitt... Ei sa at babyen har søt profil :)

Ellers er det ikke så mye nytt som skjer, så jeg har liksom ikke hatt noen særlig grunn til å skrive mer her...

Markus fikk med seg UL-bildet som jeg hadde printet ut i A4-str på skolen - de hang det opp... Tror han er litt stolt over å bli storebror. Samtidig som han er litt redd for å bli dyttet ut i kulden... Håper jeg klarer å dempe sjalusien når den kommer - for jeg tror han kan bli ganske sjalu...

I går kveld og i natt hadde jeg vondt i ryggen - øverst. Det er visst gallesteinene igjen, men heldigvis fikk jeg ikke så veldig vondt denne gangen. Jeg fikk døyvet det med en Paracet i går kveld og en i natt... Og i dag var jeg fin.

Helt til i kveld. Da kjente jeg det igjen. Men, det er ikke sånn vondt nå, jeg tok en Paracet i kveld også. Jeg er litt nervøs for å ta for mye tabletter, men jeg orker ikke å ligge å vri meg hele natten heller...

Ååååå...sukk og sukk... jeg gleder meg så veldig til våren... Ulempen ved å få barn på våren, er at det er den lange, mørke og kalde vinteren å komme igjennom før babyen kommer... Fordelen er at det er en kjempefin tid å få baby på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger skulle jeg ønske jeg var en struts...

...å bare kunne gjemme hodet i sanden og ikke bry meg om noe rundt meg, slutte å kjefte og slutte å tenke på hva i all verden det er jeg driver med...

Noen ganger blir jeg redd når jeg tenker på at jeg setter enda en liten en til verden når jeg har nok med å kjefte på de to jeg har... Og jeg vil ikke kjefte. Jeg vil ikke krangle med dem.

Men, jeg vil heller ikke at 10.klassingen ikke skal klare seg på skolen - jeg er redd for at han ikke skal fikse videregående skole fordi jeg ikke har brydd meg nok om skolen og hjemmearbeidet hans... Han var jo så flink på barneskolen, og på ungdomsskolen gikk det bare rett vest...

Jeg blir redd for fremtiden... å skulle begynne på nytt med baby nå - når de to andre begynner å bli store... og når jeg ikke klarer å ta hånd om de jeg allerde har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagboken har jeg ikke vært innom før, så det var på tide. :vinke:

Tror jeg venter ei :babyjente: jeg også, selv om UL ikke var sikker. :hoppe: Kjempestas!

Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen sirka... jeg er fortsatt ganske sikker på at det blir jente... har hatt guttefølelse de to andre gangene - selv om jeg ønsket meg jente, og jeg fikk rett de to gangene.

Og denne gangen er det jentefølelse, så jeg bare smiler av de som sier at "Roger" eller "Torbjørn" blir fornærmet over å hete Pernille (vi kaller babyen Pernille, men vet ikke om det blir det navnet...)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Vil bare skrive å si go natta til dæ å til magen :kose:

Har to sjøl, å de e virkeli daga æ lure på ka i helsikka æ har med å være mor i de hele tatt.......... :roll:

Ja, god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld chrizzy - beklager at jeg ikke så denne her før nå, men jeg fikk så mange mail at jeg bare sletta alle som var svar på innlegg her på KG...

I dag har vi sterilisert Nemi - pusejenta vår på 7 mnd... Det var herrebesøk på gårdsplassen på mandag og Nemi hadde veldig lyst til å gå ut, så jeg skvatt og ringte straks til dyreklinikken og bestilte time til sterilisering...

Nå syns jeg synd på henne. Da hun kom hjem sjanglet (hvordan skrives nå det ordet?!) hun rundt i stua og fikk ikke ro på seg. Hun fant veien til kjøkkenet og ville ha mat - og hun spiste mer enn hun pleier, ble nesten redd for at hun skulle få i seg for mye og at såret skulle sprekke opp...

Og så skulle hun ned trappa... det gikk ikke bra. Hun var for rask for meg så jeg rakk henne ikke før hun hadde kommet seg ned 5-6 trinn... men så klarte hun ikke mer og falt ned resten av trappen... Stakkar.

Og så blir jeg så usikker på om jeg skal passe på henne eller la henne gå rundt sånn skjelvende til det verste har gått over? *forum for kjæledyr er vel en grei måte å få svar på det, kanskje*

***

I går la jeg merke til magen min ordentlig for første gang. Jeg skulle ta på meg sokker og så var det nesten vondt å bøye meg ned. Og da jeg sto oppreist så jeg tydelig at jeg nå har gravid-mage og ikke tykk-mage... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Du e heldi som e gravid :)

Uff syntes ekstra synd på katta når ho datt ned trappa, dakkars :(

Har faktisk fått to husdyr i dag, to undulata, han å ho, tre år. Helt teit prosjekt egentli for de virke som ingen av de e tam! :roll:

Va ungene som absolutt ville ha, naboene måtte kvitte sæ med de..... Så, sånn fikk vi to husdyr :)

Må faktisk legg inn en tråd om de kanskje.....

Ha en flott kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye fugler da... :-) Jeg hadde 5 el 6 nymfeparakitter en gang, jeg... De var ikke tamme, og så ga jeg de bort en etter en - og da ble det bråk. De andre savnet de som ble borte, så det var skrik helt jeg fikk gitt bort de også. Kusinen min fikk den ene tam husker jeg...

Jeg gleder meg veldig over at jeg er gravid. Akkurat nå husker jeg ikke hvor lenge jeg har kjent liv i magen, men jeg kjenner at hun lever inni der - stort sett veldig ofte, og det er veldig deilig.

Har vært gravid to ganger før, men denne gangen er det veldig annerledes. Jeg klarer å kose meg mer med svangerskapet nå enn jeg klarte før - selv om jeg denne gangen også bare venter på at det skal bli våren og jeg får hilse på den nye babyen.

Gleder meg som sagt veldig, veldig... Eneste jeg er usikker på når det gjelder fremtiden nå, er sjalusi hos 8-åringen... jeg håper det ikke blir så ille som jeg tror det blir, men jeg er forberedt på at det kan bli virkelig ille, og så får jeg ta det fra der når babyen kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en liten hilsen og gratulerer med baby i magen. Jeg oppdaget avataren din, og syntes den var så flott. For et utrolig klart ul- bilde!! :)

Ville bare ønske deg et fint svangerskapet videre.

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Kipa.

Jeg - vi - ble ganske overrasket selv over hvor klart og lett det var å se på UL-bildet... Og det tilogmed når legen sa at "det var ikke så bra, men... tror det ble best." :-)

Nå kjenner jeg liv hele dagen og det er så deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt idag... Det er litt for seint å legge seg halv to når man skal opp igjen halv åtte... Og så kaldt som det var i natt - og sambis hadde sovet en stund allerede, så jeg ville ikke vekke han med å trykke den kalde kroppen min til hans heller... Heldigvis merket han etterhvert at jeg hadde lagt meg, og da var det han som dro meg inntil seg... deilig... :-)

Da jeg våknet av radioen i dag, skjønte jeg ikke først at det var på tide å våkne, jeg trodde jeg bare drømte om noen stemmer som surret i bakgrunnen og jeg kunne bare sove videre...

Nå er jeg glad for at jeg ikke skal på jobb, for jeg gleder meg til å gå å legge meg igjen... og så blir jeg ikke trøtt i kveld og blir sittende til seine natta igjen... ond sirkel...

Er forresten ganske deilig å sitte inne i varmen og lunheten hjemme og se at det snør ute... drikke cappuccino og koooooser meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner att den der onde sirkelen - gjer akkurat det sama sjølv når eg har fri, og legg til ein ettermiddgslur på sofaen...

Kos deg med cappucinoen - eg må ut i været og jobba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå rører det på seg stort sett hele tiden her... Det er litt koselig med en baby jeg virkelig kjenner, ja... Men, hun vil jo ikke gi seg til kjenne når pappa'n kjenner... :roll:

Forrige dagen da jeg lå i badekaret og koste meg med en cappuccino og skumbad så jeg at hun sparket. Først var jeg usikker på om det kunne være at jeg pustet og magen beveget seg av det, men så slappet jeg av og da så jeg det... hadde ikke pappa'n sittet oppe i stua med lyd på TV hadde jeg ropt han ned så han fikk sett også. Det var veldig moro.

Og selv om jeg er utålmodig etter å bli kjent med henne utenfor - så er jeg litt glad for at det er en stund igjen også - vet at det er sparkene jeg kommer til å savne når jeg først har født...

I dag har det vært bevegelser der hele tiden omtrent... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

God dag - og takk for hilsen (hadde nesten glemt bort denne her, jeg...)

Og god jul til deg og alle andre som titter innom også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...