Gå til innhold

wander's dagbok


Polly Ester

Anbefalte innlegg

Lager dagbok, jeg... Og har ikke tid til å skrive noe i kveld. Passer allikevel bra å starte dagbok den 1. i mnd...

Sliten etter bursdag med 6 åtte-åringer... Men, god sliten.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg godt igang med svangerskapet, syns jeg... Er i dag 10+4, og noen ganger er jeg sånn graviditetskvalm, andre dager merker jeg ingenting - annet enn at jeg blir litt fortere sliten.

Noen ganger blir jeg redd for at jeg har tatt feil. At jeg bare tror jeg er gravid og ikke skal ha noen barn allikevel...

Da jeg var hos legen var det faktisk et lite øyeblikk jeg var redd for at hun skulle si: - Nei, jeg beklager...men du er ikke gravid... Heldigvis sa hun ikke det...

Men... jeg ergrer meg over at boka mi er borte! Jeg kjøpte en sånn fin svangerskapsdagbok, men den er søkk borte. Nå har vi lett i hele huset flere ganger, men finner den ikke. Den jo være her, en bok lever liksom ikke sitt eget liv... Men... irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk murmeldyret og løvinnen :-)

Ønsker oss en liten :babyjente: , siden vi fra før har tre gutter tilsammen...

...men selvfølgelig: Vi blir glade om det blir gutt også, men det er lov å ønske syns jeg...

Vi gleder oss veldig - bortsett fra 8-åringen da, han gruer seg til babygrining... :tunge1:

Gleder meg sånn til jeg får litt mage og det begynner å kjennes at det er liv der inne, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk igjen :-) ...og takk for påminnelsen, jeg hadde nesten glemt denne boka, jeg...

Vet ikke hva det er med meg for tida, men jeg går rundt og er litt engstelig for at det ikke er noe der allikevel. Jeg er redd for at babyen skal dø inne i magen min... Og jeg føler samtidig at det er teit å være bekymret også...

Hver gang jeg blir kvalm, når jeg ikke har spist på en stund, blir jeg lettet igjen, for da er jeg sikker på at det ikke bare er noe jeg har funnet på selv...

Har fått brev om ultralyd også, og jeg gleder meg veldig. Slutten av okober...

Sambo lurte på om jeg ville vite kjønnet om vi kunne få vite det, og det vil jeg... Men, jeg sa at da måtte vi være enige, for hvis han ikke ville så måtte jeg bare bøye meg for det. For jeg kan ikke vite uten han, jeg kommer ikke til å klare å holde det hemmelig... :roll:

15-åringen sier ikke så mye, men 8-åringen snakker litt om det. Han gruer seg til babyskrik...

Men, i dag sa han at han gledet seg til fotballkamp - at babyen sparker så mye at det er som en fotballkamp inni magen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler: Barn sier så mye morsomt :)

Skjønner det du mener med å være engstelig, har tenkt tanken mange ganger selv i og med at jeg ikke har hatt noen plager, ikke har hørt hjertelyden og fordi jeg ikke har fått sett den lille på UL ennå. Men tror i bunn og grunn at alt står bra til med oss, er vel bare en måte vi tenker på, en tenker jo så mye rart når en går gravid....

Blir spennende å følge med deg videre.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god klem :-)

Jeg kan ikke huske at jeg var sånn bekymret da jeg var gravid de andre gangene - ihvertfall ikke første gangen, da fortrengte jeg alt som hadde med kroppens signaler å gjøre slik at jeg ikke visste at jeg var gravid før jeg var nesten 5 mnd på vei... så var det et veldig lett svangerskap også, da... og så slapp jeg å vente så lenge, det var faktisk litt deilig.

Men nå - det kan være fordi jeg leser så mye om spontanaborter og barn som har dødd i magen og man ikke har oppdaget det før mange uker etterpå...

Jeg blir nesten glad når jeg er kvalm, for da kjenner jeg det...

Gleder meg til neste kontroll i slutten av mnd, for da får jeg vite at alt er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er ikke like redd for at det ikke er noe der lenger, men det er ikke fordi jeg var hos legen i dag... hadde håpet hun skulle få inn hjertelyden i dag, men det er visst for tidlig...

Men, det var greit å dra innom legen allikevel, selv om det ikke var så mye som ble sjekket og jeg følte litt at: var dette alt?!

Hadde ikke gått opp noe siden sist, og det var fint, ihvertfall... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I dag (natt) er jeg litt bekymret igjen... Det har gått 17 uker og jeg har ikke hørt eller merket noe til liv i det hele tatt... Forrige gang kjente jeg det i uke 16 hadde jeg skrevet i boka til Markus...

Det bobler endel i magen innimellom, men det er tarmene mine - uten å komme med noen nærmere forklaring på hvordan jeg vet at det ikke er babyen...

Vi har blitt litt mer forsiktige med å utbasunere navn til alle og enhver...

Sambo mener fremdeles at det er Pernille om det blir jente og Odin om det blir gutt, men jeg prøver å si at det er ikke sikkert de navnene passer når vi først får se babyen... Og så vil vi ikke at det skal være hugget i stein, så vi tøyser masse med andre navn også... og kommer med en hel masse rare navn som vi garantert ikke kommer til å velge...

Og i går spurte nabodamen om jeg hadde funnet meg noen ny jobb enda, og da fortalte jeg at jeg skal ha baby i mars/april så jeg har ikke vært så agressiv på arb.markedet, siden jeg ikke har så mye tro på at noen vil ansette meg bare for å skaffe vikar i mars når jeg skal ha permisjon.

Og da fortalte hun at hun også skal ha en til! I april. Så vi får baby omtrent samtidig! Det blir moro!

Nå er det natta, og jeg skulle vel kommet meg i seng snart så jeg ikke sover hele dagen i morgen, men... Sambo er på hytta, og jeg er ikke noe glad i mørket, så jeg venter litt til, til det såvidt beg å lysne så jeg slipper å ligge i mørket alene... Ingen andre som kan holde meg med selskap her heller...unntatt katten, og TV'n...

Skravlesyk er jeg visst også... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Tetra.

Skal prøve å få limt inn link til dagboka i signaturen min så jeg selv også husker å ta en tur innom en gang i blant...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men det hadde jeg jo gjort, gitt... linket til dagboken i signaturen min, mener jeg... hadde bare ikke husket det, jeg...

Er nok noe med at den linken ligger i termindatoen min... må forandres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så sitter jeg her igjen da... har ikke fått somlet meg i seng enda... klokka er straks tre og det er jo bare tull å sitte oppe hele natten og sove hele dagen - eller kanskje ikke...det er ikke noe å finne på allikevel... :roll:

Det er så godt å sitte oppe om natta, syns jeg... og når sambo er på hytta får jeg sjansen til det også. Har alltid vært et veldig B-menneske, og når jeg ikke har noe å gå ut etter på dagene allikevel, så kan jeg like godt sove...

Joa, jeg kunne sikkert gått tur - den har jeg hørt noen ganger, men det er ikke noe interessant å gå tur alene. Og ikke er det noe ok å gå tur når det er tåke og regn heller... Jeg liker ikke høsten noe særlig...

Og når jeg da får karret meg ut av senga sånn ca i ett-tiden på dagen i morgen, så kan jeg styre litt med klesvask og støvsuging og kanskje til og med rydde og vaske litt ekstra på kjøkkenet... eeh.. kanskje ikke...

Helsikes møkkakatte... nå er hun trøtt og leken samtidig... kanskje jeg skal pakke sammen mitt og slå av lysene her så hun får roet seg for natta hun også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra egen tråd på Graviditet: Hørte hjertet slå i dag...

19/10-04

Var på kontroll hos legen i dag, for 3.gang. Forrige gang fikk ikke legen "tak i" noen annen puls enn min, men i dag fikk jeg høre hjertelyden til babyen.  

Det var veldig deilig å høre at alt står bra til. Vekta har holdt seg, jeg har bra med jernreserver og urin var fin og alt var bare bra...  

Jeg var ikke veldig kjempebekymret, bare litt... det var en lettelse å skikkelig få høre hjertet til babyen i magen min...  

Og slagene lå på 140 i min, så jeg tror det var en bekreftelse på at det er ei jente  ...selv om legen bare lo det litt bort da jeg sa det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...