Gå til innhold

tør ikke gå min vei..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lsng historie kort. Jeg og samboer har lenge ikke vært kjærester.vi har gjennom 14år prøvd å slå opp 20ggr+. Men nå har vi altså en baby sammen,7mnd er hun.nå merker jeg at jeg ikke tenker på noe annet enn å gå fra ham, hver dag.samtidig som j tenker at j kan ikke ta fra ham barnet hans.selv lm j har sagt til han at han kan få ha barnet i helgene, og når han måtte ville på hverdager.altså ta en kjapp besøk etter jobben eller noe, på den måten bor vi ikke sammen.

Har tidligere skrevet noe om han i forumet.han er den som maser at jeg mp vaske grønnsaker med eddik osv..han er den som indirekte kalte meg dårlig mor til vår 1dag gamle baby da jeg ikke hadde nok melk 1dag etter fødsel.den tråden var veldig lang, så var annet der også..han var den som ikke lar babyen vår utforske med noe annet enn suttekluten sin..pga baktirie og kjemikalier i leker, så mye det står om i avisa nå til dags..

Men nå ser jeg etter en utvei.jeg har ikke vært lykkelig på lenge. Har måttet gå på tå hev hver gang han kommer hjem fra jobb. F eks lar jeg babyen leke med sleiv, og ha snart kommer hjem, da legger jeg den tilbake i skuffen. Slike små grep har jeg gjort for å unngå krangel.men jeger bare et menneske.jeg eksploderer av og til og kaller han ditt og datt.han kaller meg ditt og datt, og stor krangel brytes ut. Kan ikke huske sist vi ikke kranglet...eller joda, når vi ikke kranglet, var da vi ikke er på talefot..

Ihvertfall. Siste krangelen sa han at han skal gjøre alt han kan for at jeg ikke får foreldreretten. Nå tør j3g ikke gå fra han.samtidig som jeg ikke vil bli.jeg er en mor som ikke røyker, drikker eller fester.en kjedelig mor altså.men som er ute med babyen og leker med henne hele tiden. Eneste ulempen nå er at jeg snart er arb ledig.går ut av perm om 1uke. Vi har et bedrift sammen som står på hans navn, så jeg har vært ansatt så langt.men nå vil jeg ikke jobbe der mer, og vil se etter ny jobb.jeg har siden jeg ble sammen med han vært avhengig av han, alt ffa hva j skal studere til hvilken jobb.han ordner med alt, alt. Selv mobilabbonnement osv, står i hans navn.vi hadde sånn familie greie, så vi ringer gratis.men jeg vil ha tilbake mitt nr, men han vil ikke skrive under. Poenget er at jeg nå som 28åring må stå på egne bein nå.dermed vil jeg ikke jobbe for han lengre.der kan han følge med på alt jeg jgør, dessuten vil j ha en clean break.har vært så mye frem og tilbake med oss.

Hvordan står jeg an i en sak om foreldreretten?? Mtp at j snart er uten jobb.skal jeg finne jobb og bosted føtst, før jeg går fra han og søker om foreldreretten? Hvordan er gangen i dette? Takk for svar alle, da jeg sliter her..

Anonymous poster hash: 1951a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her. Han er også ekstrem glad i datteren vår, så alt han gjør er med tanke hennes eget beste. Men det blir for mye, hver dag. Det er grunne til at jeg ikke vil hindre han i å se datteren hans.. men han kan være fryktelig egoistisk også.

F eks ville han ikke bade datteren vår før hun ble 1mnd gammel.jeg ville bade henne 1gang, siden bæsj og sånt ikke helt går vekk etter tørking.men han ville ikke. Greit. Etter 1mnd spurte jeg igjen, og det var greit, men han gjorde det. Han visste jeg hadde lyst lenge nå, men dagen han sa ja, så bare gjodre han det, uten å spørre om jeg ville. Men altså etter dette, har han kanskje badet henne 7-8ggr.nå er hun snart 8mnd..

Det samme gjelder mat. Jeg lager alt og gir henne mat alle måltider. Ikke en eneste gang har han giddet å lage mat til henne, ikke en gang gidder han å gi henne et måltid. Han gjør alrdi husarbeid.aldri, vasker ikke sin egen kopp engang.

Anonymous poster hash: 1951a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt, trur jeg ville gått fra han og.

Jeg vil råde deg til å finne jobb og bosted først. Eventuelt søke om penger dra nav, slik at du hvertfall har penger til mat og husleie. Med mindre du kan bo hos dine foreldre en stund?

Vil ikke ante at han får hele foreldreretten, men han kan få 50% da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, forldrene mine er skilt og bor i utlandet meste tiden av året.har ikke noe sted å gå nå.har vært så avhengig av han, vært samboer i ca 10år nå..

Anonymous poster hash: 1951a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner ikke..han er en sånn manipulerende person. Han kan få folk til å ombestemme seg ang en ting..han er en sånn som klarer å få alle, og MÅ få alle til å like han, "være" på hans side. Utad er han er utrolig morsom og snill mann med forståelse for mennesker, arbeidssom, forståelse for politikk osv..

Da vi kjøpte leilighet og den nye naboen hatet oss pga en parkeringsplass, han snakket og snakket og snakket med dem, og nå er vi venner. Han er veldig flink til p snakke for seg.

Anonymous poster hash: 1951a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må "være til" for at jeg ev mister eller ikke får foreldreretten??

Anonymous poster hash: 1951a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan han trekke frem at jeg kan potensielt være en abusive mother?? Jeg har blitt slått en del som barn, av mine foreldre. Jeg ville aldri gjøre dette mot min datter. Men likevel, jeg har slått samboeren.. det var en gang jeg pakket sakene mine og ville gå, men han stilte seg foran døre og lot meg ikke gå. Jeg hylte og skrek til han at han ike kan bruke makt mot meg. Han forklarte rolig at han ikke vil bruke makt, men at skal høre på hva han har å si først. Alle gangene jrg ville gå fra ham, har han gjort dette.jeg må alltid høre på hva han har å si først.han lovte å endre seg osv..og inne da, ville jeg ikke gå min vei lengre. Men denne gangen skulle han ikke manipulere meg, jeg skrek og klasket til han. Han klasket meg tilbake. Jeg gråt og halvtime el noe..dette var ikke første gang vi slo hverandre..siste gangen vi slo hverandre da jeg var 7mnd gravid og ville gå min vei..gjett hva, jeg dro ikke likevel.. jeg føler at jeg må slå til han hver gsng han bruker makt for å holde meg igjen, slik at han vet at jeg også kan bruke makt.men det virker ikke, for han bare slår tilbake før han overtaler meg til å bli..jeg føler jeg må klaske til han slik at han blir så sur og drar sin vei slik at jeg kan gå.men neida..når han stiller seg foran døra, og jeg vil forbi, klarer jeg det aldri, han er mye sterkere enn meg. Dytter meg bare tilbake.

Anonymous poster hash: 1951a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kkontakt med et krisesenter og fortell historien din. Be om at det blir registrert/notert at du har hatt kontakt samt historien i grove trekk.

Skaff deg en jobb, og begynn letingen etter leilighet.

Gjør klart så mye som mulig i skjul, sørg for at du har det viktigste under kontroll.

Når du vet at du har et sted å dra, så gi ham beskjed om at du flytter ut og tar med deg babyen.

Pass på at du har viktige ting som bankbrikke, pass og lignende i veska før du sier fra, så du faktisk kan gå rett ut og aldri se deg tilbake.

Om han forsøker å hindre deg i å gå, så forhold deg rolig. Du er kanskje desperat, men du vinner ingenting på å utagere.

Eventuelt kan du ringe politiet og si at du blir holdt tilbake mot din vilje. Det går også an å snakke med dem på forhånd og si at du regner med å bli holdt tilbake når du skal forlate ham - dersom du tror det blir nødvendig å få hjelp til å komme deg ut.

Eventuelt kan du rett og slett dra mens han er ute, legge igjen et brev om at du ikke kommer tilbake. Dersom du da også har ordnet deg med ny mobil i eget navn, kan du legge igjen den som står i hans navn.

Legg en plan, så detaljert som mulig, og utfør trinn for trinn til du er ute.

Han manipulerer deg, han utnytter deg og han lar ikke datteren deres utforske og utvikle seg som et barn skal.

Ikke tenk på at du tar fra ham barnet - tenk heller på at du gir datteren din en tryggere oppvekst med mer rom for å utvikle seg og lære det et barn trenger.

(Understimulering og overbeskyttelse i den grad han driver er også omsorgssvikt - ikke gjør deg medskyldig.)

Anonymous poster hash: c0399...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får han til å høres ut som et monster...men han er ikke det.han kan være utrolig snill noen ganger, men noen ganger også utrolig manipulerende. Poenget med at jeg forteller dette, er at jeg er redd han svekker meg mtp foreldreretten. Han er veldig flink til å snakke for seg, og kjenner så å si alle i byen.alt fra personer fra nav, til personer fra rådhuset, til næringsfolk etc..en mann som driver et lite detaljhandel kjenner alle. Jeg har jo vært voldelig, jo han har provosert meg, og jeg må klaske han for å komme meg forbi, men det er jo vold det og..er redd han skal bruke det mot meg..

Anonymous poster hash: 1951a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres fryktelig manipulerende ut. Du kan ikke la han kontrollere deg slik. Du vil jo gå, du skriver det jo flere ganger.

Syns du har fått mange gode råd. Det er hekler ikke bra for babyen din å bo slik, med foreldre som er ustabile med innslag av vold.

Jeg ville forhørt meg med krisesenter, om de kan hjelpe deg. Så ville jeg forlatt huset når samboeren din er på jobb. Lagt igjen en lapp om at du kontakter han når du har kommet deg i orden.

Ift videre samvær ville jeg krevd at han må ha de hos deg, slik at du slipper å måtte bli holdt igjen mot din vilje når du skal hente babyen etter samvær.

Du kan også vurdere å ta kontakt med barnevernet for råd og veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får han til å høres ut som et monster...men han er ikke det.han kan være utrolig snill noen ganger, men noen ganger også utrolig manipulerende. Poenget med at jeg forteller dette, er at jeg er redd han svekker meg mtp foreldreretten. Han er veldig flink til å snakke for seg, og kjenner så å si alle i byen.alt fra personer fra nav, til personer fra rådhuset, til næringsfolk etc..en mann som driver et lite detaljhandel kjenner alle. Jeg har jo vært voldelig, jo han har provosert meg, og jeg må klaske han for å komme meg forbi, men det er jo vold det og..er redd han skal bruke det mot meg..

Anonymous poster hash: 1951a...710

Du trenger overhodet ikke være redd for det.

Han kan tenkes å lage et lite helvete om du lar han vite på forhånd at du vil ut, så jeg ville hatt ting ordnet og klart før jeg dro. Jeg synes du skal vurdere hemmelig adresse.

Han er ekstremt manipulerende, og kontrollerer dere begge.

Ingen kommer til å reagere negativt på at du har vist frustrasjon i en slik situasjon.

Jeg synes også du skal gå for full foreldrerett utfra hva jeg tidligere har lest at du har skrevet om ham.

Anonymous poster hash: 57aff...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva må "være til" for at jeg ev mister eller ikke får foreldreretten??

Anonymous poster hash: 1951a...710

Da må du være uegnet som mor. Hiv deg rundt og søk jobber osv.

Beklager, men leste ikke hele HI da det var veldig kronglete skrevet. Men tror jeg husker forrige innlegget ditt, om det var det at hu ikke fikk ligge på gulvet kun på matta osv.

Kom deg unna for barnet sitt skyld! Hun blir hindret i normal utvikling slik han holder på. Barnet kan få store plager når det blir større, fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...