Gå til innhold

kjenner meg klar for litt sykmelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har gått med mye bekkenplager i 10 uker nå. 

Begynte med fysio først for 2 uker siden.

Har vært så himla sta på at jeg ikke vil sykmeldes fordi det ikke blir bedre hjemme og jeg vil jobbe. 

Nå derimot har jeg hatt endel fri + litt ferie og kjenner jo at jeg føler meg 100kilo lettere til sinns og i kroppen, så kanskje det er på tide...

 

Tenker i første omgang noen timer kortere dager.

Jobber jo vanlige dager 6-8 timers dager med både dag og kveld. 

+ annenhver lørdag.

Hvor mye trengs da tro? 40% sykmelding eller noe?

Vil ikke ha dager fri tror jeg, ennå. 

 

Får ta det opp med legen neste time jeg har der om noen uker. Men tror dette blir bra.

 

Noen som har hatt det slik at de ikke ville sykmelde seg men at det faktisk ikke var så dumt likevel?

 

Har blitt mast på av både legen, jordmor, sjefen & familie.... :fnise:

stakkars sjef, kanskje hu heller vil ha meg bort enn at jeg ikke strekker til på jobb..

 



Anonymous poster hash: f9dfe...35c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har gått med mye bekkenplager i 10 uker nå.

Begynte med fysio først for 2 uker siden.

Har vært så himla sta på at jeg ikke vil sykmeldes fordi det ikke blir bedre hjemme og jeg vil jobbe.

Nå derimot har jeg hatt endel fri + litt ferie og kjenner jo at jeg føler meg 100kilo lettere til sinns og i kroppen, så kanskje det er på tide...

Tenker i første omgang noen timer kortere dager.

Jobber jo vanlige dager 6-8 timers dager med både dag og kveld.

+ annenhver lørdag.

Hvor mye trengs da tro? 40% sykmelding eller noe?

Vil ikke ha dager fri tror jeg, ennå.

Får ta det opp med legen neste time jeg har der om noen uker. Men tror dette blir bra.

Noen som har hatt det slik at de ikke ville sykmelde seg men at det faktisk ikke var så dumt likevel?

Har blitt mast på av både legen, jordmor, sjefen & familie.... :fnise:

stakkars sjef, kanskje hu heller vil ha meg bort enn at jeg ikke strekker til på jobb..

Anonymous poster hash: f9dfe...35c

Det er ikke vits å presse seg da... Du er bare dum om du gjør det med bekkenplager for du kan ende opp i verste fall som ufør. Så du nå5 faktisk ta ansvar for helsa nå som du er gravid.

Anonymous poster hash: 39c36...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vits å presse seg da... Du er bare dum om du gjør det med bekkenplager for du kan ende opp i verste fall som ufør. Så du nå5 faktisk ta ansvar for helsa nå som du er gravid.

Anonymous poster hash: 39c36...952

nei set er jo derfor jeg skrev dette da. At jeg skal sykmeldte meg :)

men takk for påminnelsen  :fnise:

Anonymous poster hash: f9dfe...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nektet hele veien og trosfrihet har klart meg bra. 3 uker igjen nå og må kasteinn håndkle :(

Anonymous poster hash: d7728...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nektet hele veien og trosfrihet har klart meg bra. 3 uker igjen nå og må kasteinn håndkle :(Anonymous poster hash: d7728...ae7

3 uker til termin eller permisjon? Du skal jo uansett slutte å jobbe 3 uker før termin, skal du ikke?

Jeg ble tidlig sykmeldt pga ekstrem svangerskapskvalme, og fra uke 16 og nå fortsatt, i uke 20, er jeg delvis sykmeldt. Det ble veldig overveldende å komme tilbake til jobb, et forferdelig press, og legen min vil ikke at jeg skal ha slik stress over tid. Synes det er kjipt med sykmelding, og kommer nok til å ha det hele veien(delvis sykmelding) , som legen min antydet, men jeg må bare tenke på den lille, og slutte å være flink pike!

Anonymous poster hash: 040ab...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sykmelde meg. Jeg tenkte at jeg skulle klare dette helt fint fram til permisjon. Men tre uker før permisjon har jeg kastet inn håndkleet.

Har vært i god form og hatt få plager. Likevel er jeg langt fra på topp, og merker at kroppen er sliten. Veldig sliten.

Har dessuten en stressende jobb uten særlig pause annet enn lunsj. Så etter å ha jobbet i 50% ei uke syns jeg det hjelper veldig på.

Jeg har mer overskudd. Sover bedre og er i stand til å yte mer på jobb, siden jeg ikke er konstant utslitt.

Noen ganger er det rett og slett fornuftig. Og en skal ta hensyn til seg selv. Så enkelt er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var heller ikke lysten på å sykmelde meg. 

 

Men jeg har en fysisk krevende jobb med mye gåing, ståing, bæring og stress og merker nå at både kroppen og hodet er sliten. 

 

Jeg er 29 uker på vei nå og har vært hos legen i dag, fått 20% sykemelding, som jeg tenker å bruke som en ekstra dag fri i uken. 

 

Jeg vet at kroppen min har godt av det, det siste jeg vil er å presse meg selv for hardt og ende opp sengeliggende den siste tiden.

 

Også vet jeg at mine kolleger også har godt av at jeg trapper litt ned, da det rett og slett ikke føles riktig at de skal måtte påta seg mer jobb fordi jeg blir fortere sliten og oftere må sette meg og ta små pauser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker til termin eller permisjon? Du skal jo uansett slutte å jobbe 3 uker før termin, skal du ikke?

Jeg ble tidlig sykmeldt pga ekstrem svangerskapskvalme, og fra uke 16 og nå fortsatt, i uke 20, er jeg delvis sykmeldt. Det ble veldig overveldende å komme tilbake til jobb, et forferdelig press, og legen min vil ikke at jeg skal ha slik stress over tid. Synes det er kjipt med sykmelding, og kommer nok til å ha det hele veien(delvis sykmelding) , som legen min antydet, men jeg må bare tenke på den lille, og slutte å være flink pike!

Anonymous poster hash: 040ab...480

3 uker igjen til permisjon.

Anonymous poster hash: d7728...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som har noe tid igjen til permisjon. Hvorfor ikke søke om svangerskapspenger istedenfor? Da slipper en at det går utover sykemeldingskvoten til senere. 



Anonymous poster hash: 798f3...1b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

For dere som har noe tid igjen til permisjon. Hvorfor ikke søke om svangerskapspenger istedenfor? Da slipper en at det går utover sykemeldingskvoten til senere.

Anonymous poster hash: 798f3...1b1

Man kan ikke bare søke om svangerskapspenger, det er noe lege eller jordmor må gjøre. Reglene er ikke veldig strenge på det, men det jeg selv erfarte var at legen min ikke ville gi meg det, mens jordmor mente det var rette ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bare søke om svangerskapspenger, det er noe lege eller jordmor må gjøre. Reglene er ikke veldig strenge på det, men det jeg selv erfarte var at legen min ikke ville gi meg det, mens jordmor mente det var rette ordning.

Akkurat som at man ikke bare kan sykemelde seg selv heller. Det må også legen gjøre ;-)

Anonymous poster hash: d7728...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...