Gå til innhold

Pearl harbor og svarte mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser mye, og jeg ser HI og flere innlegg kan tolkes i flere retninger - noen retninger som kanskje ikke er så greie. Men så må man huske på at det her lite for seg å se spøkelser der hvor det ikke er spøkelser om du skjønner metaforet. 

 

Uansett hvordan man tolker HI så er det beste man kan gjøre å informere og opplyse på en nøktern, sakelig og kunnskapsrike så kan forfatteren av HI bruke den informasjonen til å komme en konklusjon som forhåpentligvis vil være den riktige og ikke den konklusjonen som innebærer trangsynhet, fordommer og kunnskapsløshet. 

 

Å hetse noen gjør bare vondt verre om det er faktisk slik som det du spekulerer i (noe jeg tviler sterkt på er tilfelle. jeg tror HI bare ville opplyse seg og da er det jobben til oss med kunnskap på området å bistå). 

Jada, boys will be woys. Ikke en direkte uventet respons. Hvis TS ønsket opplysning, så kunne han brukt et par sekunder på å google "Afro Americans WW2" eller lignende, så ville han på kun kort tid funnet ut at under annen verdenskrig tjenestegjorde svarte amerikanere i alle våpengrener, inkludert eliteavdelinger som US Marines. US Marines begynte å ta inn svarte rekrutter samtidig med at USA ble med i annen verdenskrig. Angrepet på Pearl Harbor var i desember 1941, og de første svarte US Marines ble tatt inn i 1942. Det samme kunne de andre AB-ene gjort. Det gjorde de ikke, men de mente seg likevel kunnskapsrike nok til å komme med en rekke smartass kommentarer om afirmative action og historieforfalskning av PK-grunner. Og det gjør meg fortsatt kvalm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nikee

TS, om du fortsatt er interessert (til tross for at tråden sporer helt av) så finnes det mange gode dokumentarer og ikke minst bøker om temaet blant annet: 

 

Brothers in Arms (husker ikke forfatter, men å google bør være nok ) 

We were there av Yvonne Latty 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...