AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Stadig-flere-unge-soker-seg-til-bokstavtro-islam--8047170.html Jeg synes denne utviklingen vi er inne på bare blir mer og mer skremmende. Dødsstraff for homofili, utroskap og frafall fra islam? Jeg kan ikke fatte hvordan unge, norske jenter tenker når de ønsker seg til en relegion der de blir aktivt undertrykket og diskriminert. • Kvinner og menn skal ikke håndhilse. • Unngå arbeidsplasser hvor det serveres eller selges alkohol og svinekjøtt. • Menn skal la skjegget gro. • Kvinner skal dekke seg til. • Mannen plikter å forsørge kvinnen. • Kjærester er problematisk. Sex utenom ekteskapet er forbudt. Tror jeg tar denne anonym, for å slippe alt hatet og PK-eliten Anonymous poster hash: a9930...3b7 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Flott! Vi trenger flere religiøse som kan stanse de gudløse sin ekstremist agenda Anonymous poster hash: 3eb7c...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Leste saken selv, og det stod at det var mange norske ungdommer som konverterte. Det forstår jeg absolutt ikke, ungdommer som elsker å feste, ha masse sex før ekteskap, og er jo med motsatt kjønn hele tiden.. det henger ikke helt på greip, eller...? Anonymous poster hash: c0d6d...ebe 2
Example Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Flott! Vi trenger flere religiøse som kan stanse de gudløse sin ekstremist agenda Nå er det vel ofte sånn at de norske som konverterer ofte er mye mer ekstreme enn de aller fleste muslimer som kommer til Norge fra andre land. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Leste saken selv, og det stod at det var mange norske ungdommer som konverterte. Det forstår jeg absolutt ikke, ungdommer som elsker å feste, ha masse sex før ekteskap, og er jo med motsatt kjønn hele tiden.. det henger ikke helt på greip, eller...?Anonymous poster hash: c0d6d...ebe De fleste muslimer følger ikke de mest konservative muslimene (salif), men er mer moderate noe også norsk ungdom kan følge uten noen problemer. At flere velger religion er bra for å hindre de gudløse fra å ta over landet. Anonymous poster hash: 3eb7c...ed5
Example Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Leste saken selv, og det stod at det var mange norske ungdommer som konverterte. Det forstår jeg absolutt ikke, ungdommer som elsker å feste, ha masse sex før ekteskap, og er jo med motsatt kjønn hele tiden.. det henger ikke helt på greip, eller...? Dette er vel neppe de mest festglade menneskene med stor sosial krets som er konvertitter. De er nok ofte avvik som føler de ikke passer inn i Norge og sikkert leter etter alternativt miljø hvor de blir tatt imot i et felleskap, og kan føle seg mer hjemme der enn de gjorde før de ble muslimer. 4
studerende Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Konvertitter pleier ofte å være mer ekstreme/fundamentale i sin tolkning av religion en andre, så det kommer ikke akkurat som noen overraskelse at dette også gjelder Islam. Det er likevel litt skuffende å se unge mennesker som har vokst opp med alle friheter man har i vestlige land ta til orde for dødsstraff for ting som utroskap, homofili og frafall fra Islam. Jeg synes det vitner om en ekstrem mangel på respekt for livets egenverdi og andre menneskers rett til å ta frie valg. Forøvrig har jeg alltid syntes at den falskheten og løgnaktigheten religiøse(ekstremistiske) mennesker viser når de møter deg med høflighet på gaten, samtidig som de innerst inne tenker at du er en synder som fortjener å dø er skremmende. 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Hadde hun ikke konvertert til islam så hadde hun vært ekstrem kristen. Enkelte vil være så fanatiske som overhode mulig i forhold til religion. Hun var en "tapt sak" uansett.Anonymous poster hash: fcc70...77e 3
studerende Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Dette er vel neppe de mest festglade menneskene med stor sosial krets som er konvertitter. De er nok ofte avvik som føler de ikke passer inn i Norge og sikkert leter etter alternativt miljø hvor de blir tatt imot i et felleskap, og kan føle seg mer hjemme der enn de gjorde før de ble muslimer. Jeg tror du er inne på noe, men det er også viktig å huske at det er mange kriminelle som plutselig finner Jesus og blir pinsevenner senere i livet, så et utsvevende seksualliv gjør ikke automatisk at man har mindre sannsynlighet for å konvertere. Det kunne vært interessant å lese om felles personlighetstrekk i konvertitter, men jeg klarer ikke å finne noe på nettet. 1
Example Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Jeg tror du er inne på noe, men det er også viktig å huske at det er mange kriminelle som plutselig finner Jesus og blir pinsevenner senere i livet, så et utsvevende seksualliv gjør ikke automatisk at man har mindre sannsynlighet for å konvertere. Det kunne vært interessant å lese om felles personlighetstrekk i konvertitter, men jeg klarer ikke å finne noe på nettet. Tror det er lite med seksuallivet som gjør dette, men heller den sosiale kretsen, og ha en følelse at man ikke passer inn. Å være annerledes i Norge er ikke nødvendigvis en enkel sak, da vi dømmer ganske fort hverandre, og de har sikkert en følelse av at "alle er imot de", eller at de rett og slett ikke støtter mye av det den norske kultureren representerer, og søker andre steder. At man da har et behov for å skille seg ut, og finne et nytt miljø, hvor man føler man må gjøre litt ekstra for "å få innpass". Sikkert noen av de samme mekanismene som gjør at folk velger å kle seg, eller gjøre andre endringer med utseendet sitt som gjør at man skiller seg veldig ut fra andre. Egentlig bare et inntrykk jeg har, uten egentlig å basere det på noe som helst av studier eller noe. 2
Mann 42 Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 Leste saken selv, og det stod at det var mange norske ungdommer som konverterte. Det forstår jeg absolutt ikke, ungdommer som elsker å feste, ha masse sex før ekteskap, og er jo med motsatt kjønn hele tiden.. det henger ikke helt på greip, eller...? Anonymous poster hash: c0d6d...ebe Det vil alltid være en viss prosentdel stjernekadetter i befolkningen. De vender seg til hva som helst som vil gi dem en følelse av at livene deres har mening, eller gjør dem til del av noe større. Det spiller antakelig ingen rolle om det er healing og krystaller, scientologi, kristendom eller islam. Det kommer bare an på hvem som fanger dem opp først og masserer egoet deres på rett måte. 3
Mann 42 Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 Konvertitter pleier ofte å være mer ekstreme/fundamentale i sin tolkning av religion en andre, så det kommer ikke akkurat som noen overraskelse at dette også gjelder Islam. Det er likevel litt skuffende å se unge mennesker som har vokst opp med alle friheter man har i vestlige land ta til orde for dødsstraff for ting som utroskap, homofili og frafall fra Islam. Jeg synes det vitner om en ekstrem mangel på respekt for livets egenverdi og andre menneskers rett til å ta frie valg. Forøvrig har jeg alltid syntes at den falskheten og løgnaktigheten religiøse(ekstremistiske) mennesker viser når de møter deg med høflighet på gaten, samtidig som de innerst inne tenker at du er en synder som fortjener å dø er skremmende. Frihet kan være litt overveldende for mange. Islam tar fra dem mesteparten av det, og ekstrem islam gir dem overhodet ingen frihet til å tenke. Derimot får de en oppskrift på hvordan livet skal leves. 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #13 Skrevet 6. juni 2015 Selv synes jeg ikke det er noe rart at det er de som har levd utsvevende og tankeløst som konverterer. Følelse av tomhet, at livet ikke går noen vei, at man ikke har noen skikkelig plan for ting. Vips, så finner man liksom en mening i religion, fordi man tas imot med åpne armer og tillegges helt andre egenskaper enn man ble tillagt i sitt utsvevende liv. De takler ikke all friheten de har, de trenger orden og system og en plan som er lagt for dem. Det er vel samme greia som med Arfan Bhatti. Kriminell kødd, samfunnstaper og alt annet enn pietistisk. Enter en idé om at alt det er glemt, at folk kan følge ham for hans visdom og at han er en del av noe større. Samme gjelder vel konvertitter. I tillegg blir jo konvertitter i snitt mer religiøse enn de som er født inn i en religion. Det er jævlig synd. Overraskende er det derimot ikke. Anonymous poster hash: d9b1d...158 8
Gjest Jean Valjean Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Jeg kan virkelig ikke se at det er noe galt i og la skjegge gro.
Mann 42 Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 Selv synes jeg ikke det er noe rart at det er de som har levd utsvevende og tankeløst som konverterer. Følelse av tomhet, at livet ikke går noen vei, at man ikke har noen skikkelig plan for ting. Vips, så finner man liksom en mening i religion, fordi man tas imot med åpne armer og tillegges helt andre egenskaper enn man ble tillagt i sitt utsvevende liv. De takler ikke all friheten de har, de trenger orden og system og en plan som er lagt for dem. Det er vel samme greia som med Arfan Bhatti. Kriminell kødd, samfunnstaper og alt annet enn pietistisk. Enter en idé om at alt det er glemt, at folk kan følge ham for hans visdom og at han er en del av noe større. Samme gjelder vel konvertitter. I tillegg blir jo konvertitter i snitt mer religiøse enn de som er født inn i en religion. Det er jævlig synd. Overraskende er det derimot ikke. Anonymous poster hash: d9b1d...158 Mange av ekstremistene som reiste til Syria var småkriminelle og rusmisbrukere før de fant religion. Nå utøver de i stedet forbrytelser mot menneskeheten og er høye på blodet av uskyldige, så man kan saktens spørre seg om det egentlig har skjedd annet enn en forverring. Men uansett, fromhet før konverteringen er på på ingen måte en forutsetning. 3
studerende Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 Tror det er lite med seksuallivet som gjør dette, men heller den sosiale kretsen, og ha en følelse at man ikke passer inn. Å være annerledes i Norge er ikke nødvendigvis en enkel sak, da vi dømmer ganske fort hverandre, og de har sikkert en følelse av at "alle er imot de", eller at de rett og slett ikke støtter mye av det den norske kultureren representerer, og søker andre steder. At man da har et behov for å skille seg ut, og finne et nytt miljø, hvor man føler man må gjøre litt ekstra for "å få innpass". Ja, jeg tror også at den sosiale kretsen har mye å si. Det jeg mente var bare at det å ha levd et tidligere liv i "synd" ikke nødvendigvis gjør det mindre sannsynlig at man konverterer. Det er mulig at trendene i samfunnet har mye å si. Eks fra 60-90 tallet da forbrukerkulturen var på sterk fremmarsj var det mange som konverterte til new-age religioner inspirert av østlige filosofier om å ikke være en slave av sin egen eiendom. I dagens samfunn er det kanskje mange som føler seg fremmedgjort av det de mener er et alt for stort seksualfokus i samfunnet og derfor søker etter noe strengere eller "renere". Jeg bare spekulerer her og har kanskje drukket litt for mye kaffe til å klare å få frem hva jeg tenker. 3
Mann 42 Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 Ja, jeg tror også at den sosiale kretsen har mye å si. Det jeg mente var bare at det å ha levd et tidligere liv i "synd" ikke nødvendigvis gjør det mindre sannsynlig at man konverterer. Det er mulig at trendene i samfunnet har mye å si. Eks fra 60-90 tallet da forbrukerkulturen var på sterk fremmarsj var det mange som konverterte til new-age religioner inspirert av østlige filosofier om å ikke være en slave av sin egen eiendom. I dagens samfunn er det kanskje mange som føler seg fremmedgjort av det de mener er et alt for stort seksualfokus i samfunnet og derfor søker etter noe strengere eller "renere". Jeg bare spekulerer her og har kanskje drukket litt for mye kaffe til å klare å få frem hva jeg tenker. Jeg tror du har rett, og om jeg ikke husker helt feil, så har jeg lest noen uttalelser fra danske konvertitter som bekrefter det. Men det kan selvsagt være andre grunner. Folk er forskjellige. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #18 Skrevet 6. juni 2015 Nå er det vel ofte sånn at de norske som konverterer ofte er mye mer ekstreme enn de aller fleste muslimer som kommer til Norge fra andre land. Selvfølgelig. Men det handler for norske om tilhørighet. Det å være en del av dette islamist-greiene og krige for noe som liksom skal ha en mening. Kanskje de har blitt mobbet og dette er det eneste de finner som kan gi livet mening? Når man har opplevd dumme ting kan man gå til slike ekstreme grupper. Folk har alltid søkt tilhørighet, så synes egentlig det er rart at TS skriver noe om utvikling, for det er ikke uvanlig at mennesker som er utenfor i samfunnet blir ekstreme. Islamisme er skremmende akkurat slik som annen ekstremisme, men ekstremisme har vi vel alltid hatt problem med. Anonymous poster hash: 0844c...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 De fleste muslimer følger ikke de mest konservative muslimene (salif), men er mer moderate noe også norsk ungdom kan følge uten noen problemer. At flere velger religion er bra for å hindre de gudløse fra å ta over landet. Anonymous poster hash: 3eb7c...ed5 Hva mener du med det? Norge blir aldri en islamsk land om det er det du hentyder til. Hvorfor er det lov å dekke til kvinner i Norge? Tenk om det var homofile eller handikappede man dekket til. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være lov. Anonymous poster hash: 707e7...c13 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #20 Skrevet 6. juni 2015 Hva mener du med det? Norge blir aldri en islamsk land om det er det du hentyder til. Hvorfor er det lov å dekke til kvinner i Norge? Tenk om det var homofile eller handikappede man dekket til. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være lov.Anonymous poster hash: 707e7...c13 At siden muslimer i Norge ikke følger den mest konservative delen av islam (saliferne) så er det ikke noe problem for norsk ungdom å konvertere Fordi staten ikke har noe med hvordan mennesker kler seg, det er forbudt å tvinge andre til å kle seg på en bestemt måte slik det også bør være. Anonymous poster hash: 3eb7c...ed5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå