A4-livet Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #1541 Del Skrevet 24. oktober 2016 Første dag i permisjon overstått. Jr var våken en time i natt så han sov til 7.40. Gudskjelov for det, ellers måtte nok jeg tatt en dupp midt på dagen i dag.... Fikk ikke levert han i barnehagen før rundt 9.15, så seint har han aldri blitt levert før. Så dro jeg hjem og så en episode av Call the midwife før jeg dro og klipte meg. Kjøpte også en kjole i str 56 (første klesplagget jeg har kjøp til henne) og Emma og lillebror-boka til jr. Så har jeg vasket (snart) tre maskiner med babyklær, sett en episode til av Call the midwife og skrudd sammen stellebordet. Selvfølgelig passet ikke stellematta vi hadde, så må ut og kjøpe ny i morgen. Så kan vi heller ha den gamle på badet nede, greit å ikke måtte gå opp hver gang også. Mannen mente han skulle klippe til den gamle stellematta, men jeg bare De få hundrelappene kan vi bruke så jeg slipper å bli gal av at stoffet er for stort til matta.... Planen for i morgen er å dra innom ikea og kjøpe madrass, kjøpe stellematte og bilstolpose, kjøpe en optisk kabel for mannen og til slutt kjøpe noen ullsokker og stilongser til jr. Og så vaske ullklær. Da er jeg gjennom alt av klær som skal vaskes til disse unga. Og så er det knøttesang i kirken etter barnehagen, det gleder jr seg til allerede. Så får vi se om han klarer å la være å løpe rundt som en villmann mens vi synger de rolige sangene denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 25. oktober 2016 #1542 Del Skrevet 25. oktober 2016 Høres ut som en bra start på permisjonen Hvordan er Call the Midwife så langt? Enig med deg angående klipping av stellematta, men fint av mannen å være så løsningsorientert da Og gratulerer med det første nyinnkjøpte klesplagget til vesla Koselig å være i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 25. oktober 2016 #1543 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) På 23. oktober 2016 den 18.19, A4-livet skrev: Syns jeg har hørt mye positivt om Call the midwife. Ellers tar jeg gjerne imot tips Tenkte jeg kanskje skulle fått sett noen klassiske filmer som Tatt av vinden, var en del sånt der også så jeg. Jeg har mange favoritter på Netflix Komedier: Modern Family, Grace and Frankie, Unbreakable Kimmy Schmidt (ganske sær, men søt på en komisk måte) Drama: Suits, Pretty Little Liars (), Gilmore Girls, Orange is the new black, Bloodline, The Affair Thriller/Krim: Homeland, The Killing, Broadchurch, Making A Murderer Sikkert glemt noen i farten Men om du først nå har skaffet Netflix har du mye bra tv-titting i vente! Endret 25. oktober 2016 av Carouselle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter #1544 Del Skrevet 25. oktober 2016 13 minutter siden, Carouselle skrev: Jeg har mange favoritter på Netflix Komedier: Modern Family, Unbreakable Kimmy Schmidt (ganske sær, men søt på en komisk måte) Drama: Suits, Pretty Little Liars (), Gilmore Girls, Orange is the new black, Bloodline, The Affair Thriller/Krim: Homeland, The Killing, Broadchurch Sikkert glemt noen i farten Men om du først nå har skaffet Netflix har du mye bra tv-titting i vente! Takk for mange gode tips. Broadchurch har jeg jo hørt om, den skal vi få sett. Begynte å se på Making a murderer i går. Fikk litt sjokk da vi fant ut at det er TI episoder. Jaja, får se om vi orker å se ferdig hele... Call the midwife var ganske bra, skal hvertfall se en episode eller to i dag også. Og så er jo Miranda Hart med, hun er jo bare fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. oktober 2016 #1545 Del Skrevet 25. oktober 2016 Dere må bare fortsette på Making a Murderer altså. Det blir mer og mer freaky! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 25. oktober 2016 #1546 Del Skrevet 25. oktober 2016 Jeg tror jeg er en av få som ikke ble like hekta på Making a Murderer som alle andre Likte Serial-podcasten bedre. Det ble for repetitativt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 25. oktober 2016 #1547 Del Skrevet 25. oktober 2016 36 minutter siden, A4-livet skrev: Takk for mange gode tips. Broadchurch har jeg jo hørt om, den skal vi få sett. Begynte å se på Making a murderer i går. Fikk litt sjokk da vi fant ut at det er TI episoder. Jaja, får se om vi orker å se ferdig hele... Call the midwife var ganske bra, skal hvertfall se en episode eller to i dag også. Og så er jo Miranda Hart med, hun er jo bare fantastisk Å ja, Making A Murderer var en favoritt hos oss også - men den første og kanskje den andre episoden er litt trege. Hold ut! Man blir revet med etterhvert! Kom på en annen favoritt jeg har, Grace and Frankie Haha, to herlige damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 25. oktober 2016 #1548 Del Skrevet 25. oktober 2016 Det er forresten babykveld på Barnas Hus i morgen, fikk en e-post nå.. masse tilbud på så og si alt av utstyr hvis dere trenger noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 25. oktober 2016 #1549 Del Skrevet 25. oktober 2016 Homeland sitter jeg og ser på nå! Det er spennende det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 25. oktober 2016 #1550 Del Skrevet 25. oktober 2016 2 timer siden, Carouselle skrev: Jeg har mange favoritter på Netflix Komedier: Modern Family, Grace and Frankie, Unbreakable Kimmy Schmidt (ganske sær, men søt på en komisk måte) Drama: Suits, Pretty Little Liars (), Gilmore Girls, Orange is the new black, Bloodline, The Affair Thriller/Krim: Homeland, The Killing, Broadchurch, Making A Murderer Sikkert glemt noen i farten Men om du først nå har skaffet Netflix har du mye bra tv-titting i vente! Helt enig med deg! Dette er serier jeg kan se om om om igjen Ser på Jane the Virgin også, men mannen skjønner ikke at jeg gidder Kan ikke noe for at det appellerer til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter #1551 Del Skrevet 25. oktober 2016 Tror treårstrassen kom tidlig. Jr har begynt å rope NEI! om det er noe han ikke vil, evt JEG VIL IKKE! og til slutt JEG VIL IKKE NOEN TING! Jodda, blir gøy å få en til om noen uker. Prøver å gjøre en deal med frøkna om at hun kan holde seg der inne noen mnd/år til, men usikker på om hun kommer til å holde den avtalen... Vi endte med å gå fra knøttesang i dag fordi jr ikke ville høre på oss i det hele tatt. Ble litt ramaskrik da det ikke ble vaffel kan man si. Så nå tenker jeg at jeg kanskje skal bli på sykehuset så lenge som overhode mulig når frøkna kommer. Dette galehuset får klare seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 25. oktober 2016 #1552 Del Skrevet 25. oktober 2016 9 timer siden, Småkjekset skrev: Helt enig med deg! Dette er serier jeg kan se om om om igjen Ser på Jane the Virgin også, men mannen skjønner ikke at jeg gidder Kan ikke noe for at det appellerer til meg Vi får benke oss sammen for en skikkelig tv-kveld du og jeg Jane the Virgin har jeg sett en del av, "Jane" er helskjønn Mannen her i huset har også null forståelse for akkurat den serien der ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 25. oktober 2016 #1553 Del Skrevet 25. oktober 2016 1 time siden, A4-livet skrev: Tror treårstrassen kom tidlig. Jr har begynt å rope NEI! om det er noe han ikke vil, evt JEG VIL IKKE! og til slutt JEG VIL IKKE NOEN TING! Jodda, blir gøy å få en til om noen uker. Prøver å gjøre en deal med frøkna om at hun kan holde seg der inne noen mnd/år til, men usikker på om hun kommer til å holde den avtalen... Vi endte med å gå fra knøttesang i dag fordi jr ikke ville høre på oss i det hele tatt. Ble litt ramaskrik da det ikke ble vaffel kan man si. Så nå tenker jeg at jeg kanskje skal bli på sykehuset så lenge som overhode mulig når frøkna kommer. Dette galehuset får klare seg selv Kunne ønske jeg kunne si noen beroligende ord om å ha to barn, men i dag kan jeg ikke det... Har en skikkelig drittdag! Kunne aldri forestilt meg at det skulle bli så tøft å få et barn til, men her føles det virkelig som om det var dråpen som gjorde at vi ble en familie i krise. Man får vel bare ta dag for dag.. og tenke på at selv fanger som tortureres overlever.. Man må finne sin indre styrke et sted! Og jeg skulle gjerne vært lenge på sykehuset! Helst på barsel på enerom - uten mannen Så ville revurdert planen din om at du vil hjem fra sykehuset asap zulu! Jeg foreslår at du blir der og nyter alenetiden med deg og lillesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 26. oktober 2016 #1554 Del Skrevet 26. oktober 2016 Jeg ble på barsel i tre døgn og er kjempeglad for det. Det var drit kjedelig, og jeg savnet T, men jeg tenker i ettertid at det var den siste pausen jeg fikk på ganske lenge... Finn deg en lydbok og slapp av! Og det kommer til å gå fint å få en til. Ikke smooth og familielykkekliss hele veien, nødvendigvis, men det ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 26. oktober 2016 #1555 Del Skrevet 26. oktober 2016 Hadde jeg fått alenerom, hadde jeg nok blitt på barsel lengre tror jeg. Det er som Grastusta sier, den siste pausen du får på ganske lenge! Jeg trodde at dette med "threenagers" var noe overdrevent, helt til jeg traff min egen datter... Det er som å se seg selv som tenåring, bare i miniatyr. Møkksint for ingenting, gråt for ingenting, og plutselig ekstremt redd for alt mulig rart. Skal klare alt selv, men samtidig ikke gjøre noe som helst selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter #1556 Del Skrevet 26. oktober 2016 Jr blir fort sint om dagen, og i dag sa de i barnehagen at han har vært litt stille og grublende de siste dagene. Stakkars, det ble nok litt mye for han først å være borte fra oss en hel helg og så var det masse babyting framme når han kom hjem. Spurte han i dag om han syns det var skummelt at lillesøster kommer, da nikket han. Spurte om han ville vite hva lillesøster skal hete, da ristet han på hodet. Uff, får så vondt av han, dette er jo den største omveltningen han kommer til å gjennomgå og så skjønner han veldig lite samtidig som han skjønner veldig mye. Uff, nå begynte jeg å grine. Stakkars lille jr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 26. oktober 2016 #1557 Del Skrevet 26. oktober 2016 Aww Det er ikke så lett å forstå for dem, at det plutselig kommer en såpass stor omveltning! Og så er det så vanskelig å snakke med små barn om at de skal få et søsken. For det er jo ikke en fiks, ferdig lekekamerat som kommer, men en liten, hjelpesløs bylt som bare hyler og krever oppmerksomhet fra mamma og pappa. Det går seg til, men jeg tror det er veldig lurt å hjelpe ham med å sette ord på følelsene sånn som dere gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 26. oktober 2016 #1558 Del Skrevet 26. oktober 2016 Stakkars jr sånn sett er jeg glad L er så stor nå at han forstår mer. Det går seg nok til, da. Og så deilig med permisjon! Høres ut som du er supereffektiv! Jeg har null energi om dagen så jeg får kjempedårlig samvittighet når jeg leser om at du vasker og baker og styrer på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 26. oktober 2016 #1559 Del Skrevet 26. oktober 2016 Det blir nok en stor forandring for han, så det er viktig hvordan dere takler det. Vet mange sverger til at far tar storesøsken 100% mens mor har baby 100%, men for meg blir det litt feil (men selvfølgelig skal folk få gjøre som de vil). Jeg tenker det er viktig å prioritere tid alene med store, men også er det uendelig viktig å inkludere de store i den nye hverdagen med en liten. En venninne av meg har akkurat like lang tid mellom jentene sine som jeg har og hun fortalte at det tok 2 uker, så var det som at lillesøster alltid har vært der. Møt han på følelsene hans og la han reagere. Ingen følelser er feil, men det er viktig å lære hvordan man takler de. Jeg tipper at dette kommer til å gå kjempefint, men vi får gjerne noen småutfordringer her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 26. oktober 2016 #1560 Del Skrevet 26. oktober 2016 Det går nok bra skal du se Så bra du kjøpte boken om Emma og lillebror forresten, den er jo veldig søt og fin til å forklare hvordan det kan føles å få et søsken! Beklager om jeg ikke var positiv i dagboken din, akkurat det å ha to barn føles mer overkommelig i dag (men så er det noen andre ting som dukket opp i stedet som kanskje overskygger det litt.. kunne ønske jeg kunne gå tilbake til å bare klage over livet med to små..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå