A4-livet Skrevet 22. juli 2016 Forfatter #1121 Del Skrevet 22. juli 2016 3 timer siden, Weebs skrev: Hallå! Jeg har dårlig samvittighet for dårlig oppfølging i dagbøker her på ferie. Men nå må jeg bare svare litt her. Selv om vi ferierer med litt eldre unger så er det meltdowns her også altså Det er ikke langt mellom himmel og helvete, det er seriøst som en knapp som skrus på. Rett fra latter av at noen sa "bæsj" til tårer i maten fordi noen spurte om det finnes haier i Spania. Altså! Jeg dør Varmen, senere kvelder enn vanlig... I går var det min feil at vi kom oss litt sent ut for å spise middag. Samme dagen som jeg hadde sittet og hatt en "seriøs samtale" med alle de voksne på morgenen om at "dette funker ikke for våre unger, vi må bare spise middag tidligere, i går var det helt krise når de skulle legge seg!" Men etter dusjen ble jeg svimmel og så litt tåkete så jeg måtte legge litt nedpå før vi gikk. Så da ble det like sent (eller senere ) som de andre dagene I dag har de sovet over én time lenger enn vanlig heldigvis, så kanskje vi slipper tårer i middagen Så ja! Ferie er moro, men av og til ikke i det hele tatt! Så det du prøver å si er at det ikke er noen vits i å trøste seg med at det blir lettere om noen år? 51 minutter siden, Carouselle skrev: Åhh A4-livet! Long time no see.. Har fulgt med litt i dagboken din nå og da, og selvfølgelig fått med meg at du er gravid igjen! Hurra for det! Og du skriver så herlige innlegg og de er så treffende at jeg skulle tro jeg hadde skrevet de selv noen ganger. Jeg måtte bare ha laaaaang KG-pause fordi hele prøvingen og alle andre det klaffet for gjorde meg så stresset og deprimert. Nå har jeg termin om litt over en måned Pausen min fra KG ble litt lenger enn planlagt fordi jeg ikke klarte å logge inn, glemte passordet og det gikk aldri å lage nytt. Så ga litt opp hele KG Men i dag fant jeg passordet mitt på en lapp når jeg ryddet, så hurra.. jeg er tilbake Sydenberetningene dine tar virkelig kaken altså! Og jeg føler såå med deg! Mannen er supergira på å reise til Mallorca neste sommer. Han har sittet og dirret over "bestill"-knappen i ukesvis nå. Jeg har derimot forestillinger om at det heller er realistisk at drømmeferien blir slik du opplever.. Hvilket hotell bor dere på? Mannen vil bo på Sunwing Alcudia. Jeg skjønner deg godt, måtte ha en kg pause etter MAen fordi jeg ikke orka å lese om alle som var gravide. Hurra for termin om en mnd, det er jo ikke lenge til! Vet dere om det er gutt eller jente? Vi bor i Cala Mesquida, reiser vi noensinne tilbake til Mallorca blir det Alcudia. Har vært der to ganger, og stranda er langgrunn og kjempefin. Hvis dere reiser ville jeg uansett ikke dratt i juli/august når det er sol varmest. Vi drar til Rhodos i begynnelsen av juni og det tror jeg blir mye bedre. Var på Mallorca da jr var 6 mnd og det gikk kjempefint. Men om dere skal ha leiebil hadde jeg tatt med egen bilstol, vi sleit med at jr ikke likte bilstolen vi leide forrige gang så vi tok med egen denne gangen. Funker fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. juli 2016 #1122 Del Skrevet 22. juli 2016 3 timer siden, A4-livet skrev: Så det du prøver å si er at det ikke er noen vits i å trøste seg med at det blir lettere om noen år? Eeh, egentlig skulle dette være en slags trøst. Som i at "vi har det litt dritt her også", men nå ser jeg at det kanskje ikke ble helt sånn Joda, det blir garantert piece of cake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 22. juli 2016 Forfatter #1123 Del Skrevet 22. juli 2016 Da har vi avbestilt neste års ferie Fant ut at hvis vi avbestille i dag kostet det ingen ting, da kan vi gå litt i tenkeboksen på om vi ønsker å reise bort med to små barn. Akkurat nå frister det ikke så veldig.... Så får vi håpe det går greit å plukke av jr de uvanen han har opparbeidet seg her ifht mat og soving. Ikke hans skyld altså, vi har bare gitt litt opp når alt har vært en kamp. Håper vi får tilbake blide gutten vår når vi kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 22. juli 2016 #1124 Del Skrevet 22. juli 2016 1 time siden, A4-livet skrev: Da har vi avbestilt neste års ferie Fant ut at hvis vi avbestille i dag kostet det ingen ting, da kan vi gå litt i tenkeboksen på om vi ønsker å reise bort med to små barn. Akkurat nå frister det ikke så veldig.... Så får vi håpe det går greit å plukke av jr de uvanen han har opparbeidet seg her ifht mat og soving. Ikke hans skyld altså, vi har bare gitt litt opp når alt har vært en kamp. Håper vi får tilbake blide gutten vår når vi kommer hjem Du kan trøste deg med at dette håper vi på og Enten satte trassalderen inn akkurat nå, ellers er det kombinasjonen varme, sol, fuktighet, for mange is.. vi snakker trass, sutring, neiii, forsøk på å slå (!), legge seg ned på bakken i tide og utide, nekte å spise mat (ungen har levd på loffbiter og pommes frites i et par uker nå), null soving på dagen og breiing i voksensenga på natta. Gud, gi meg styrke. Vi har også vurdert NØYE hva vi skal gjøre i ferien til neste år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. juli 2016 #1125 Del Skrevet 23. juli 2016 Det var ikke jeg som skremte deg vel? Vi har egentlig sett for oss en campingtur til Sørlandet eller noe lignende til neste år. Så kanskje en all inclusive sydenferie året etter. Lettest mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 23. juli 2016 Forfatter #1126 Del Skrevet 23. juli 2016 11 timer siden, sitronkake skrev: Du kan trøste deg med at dette håper vi på og Enten satte trassalderen inn akkurat nå, ellers er det kombinasjonen varme, sol, fuktighet, for mange is.. vi snakker trass, sutring, neiii, forsøk på å slå (!), legge seg ned på bakken i tide og utide, nekte å spise mat (ungen har levd på loffbiter og pommes frites i et par uker nå), null soving på dagen og breiing i voksensenga på natta. Gud, gi meg styrke. Vi har også vurdert NØYE hva vi skal gjøre i ferien til neste år Det er litt godt å lese at vi ikke er de eneste som har det sånn selv om jeg ikke unner noen andre en sånn ferie. Er blitt mye pommes frites her også, og i stad fikk han HappyMeal for første gang. Skulle liksom ikke bli en sånn forelder som sier at nå må du spise opp all den usunne maten din, men joda 1 time siden, Weebs skrev: Det var ikke jeg som skremte deg vel? Vi har egentlig sett for oss en campingtur til Sørlandet eller noe lignende til neste år. Så kanskje en all inclusive sydenferie året etter. Lettest mulig Du, det er han sønnen min som har skremt meg helt av seg selv Ser for oss at hun på 7 mnd kommer til å være ganske enkel å ha med å gjøre (det var hvertfall jr da vi var på Mallorca da han var 6 mnd) men jeg kommer antakelig til å være litt låst til henne om hun er som jr som ble fullammet til han var over 6 mnd. Og da sitter mannen igjen med en potensielt fly forbanna treåring som hyler konstant i to uker. Det har ingen av oss lyst til. Det største lyspunktet med denne ferien er jo at den bare varte en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 23. juli 2016 #1127 Del Skrevet 23. juli 2016 23 timer siden, A4-livet skrev: Jeg skjønner deg godt, måtte ha en kg pause etter MAen fordi jeg ikke orka å lese om alle som var gravide. Hurra for termin om en mnd, det er jo ikke lenge til! Vet dere om det er gutt eller jente? Vi bor i Cala Mesquida, reiser vi noensinne tilbake til Mallorca blir det Alcudia. Har vært der to ganger, og stranda er langgrunn og kjempefin. Hvis dere reiser ville jeg uansett ikke dratt i juli/august når det er sol varmest. Vi drar til Rhodos i begynnelsen av juni og det tror jeg blir mye bedre. Var på Mallorca da jr var 6 mnd og det gikk kjempefint. Men om dere skal ha leiebil hadde jeg tatt med egen bilstol, vi sleit med at jr ikke likte bilstolen vi leide forrige gang så vi tok med egen denne gangen. Funker fint Det er gutt denne gangen! Og for å være ærlig fikk jeg helt hetta etter UL.. Alle rundt meg får jenter og jeg følte selv at det ofte ble litt "guttebaby-klikker" og "jentebaby-klikker" da jeg fikk førstemann, så jeg ble faktisk litt trist. Føler at jeg faller litt ut av fellesskapet når det bare ventes jenter.. Alle naboene, alle andre gravide.. det er bare jenter på vei. Og jeg har ingen erfaring med små gutter. For å ikke snakke om alle de fine tingene til vesla som jeg nå må kvitte meg med.. Det er jo helt krise at jeg har brukt energi og bekymring over kjønn, men det slo meg faktisk rett i bakken.. Selv om jeg i utgangspunktet følte at jeg var helt nøytral til det Skammer meg virkelig over dette! Cala Mesquida ser jo helt fantastisk ut på bildene da! Lurer på om jeg kanskje har vært innom der en gang? Vi var på Mallorca (pre-kid) for noen år siden og dro innom nesten alle byer og steder for å sjekke ut hva øya hadde å by på Alcudia virket veldig barnevennlig ja! Ble kanskje ikke sjarmert av stedet som destinasjon, men ser det praktiske med den lange fine stranden og at det er så langgrunt. Mallorca er en nydelig øy! Palma <3 Takk for tips om bilstol, virker jo fryktelig tungvint å ta med fra Norge - men din erfaring er nok gull verdt altså! Har forståelse for at dere har avbestilt neste års ferie! Men det kan være at når dere kommer hjem, så husker dere bare det hyggelige fra turen og har glemt alt det vanskelige Det er jo ofte sånn! Synes ofte det er sånn på de fleste ferier (selv de uten barn!) at mye er stress underveis, men når jeg kommer hjem så husker jeg ferien som bare fantastisk likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 23. juli 2016 #1128 Del Skrevet 23. juli 2016 Den 21.7.2016 at 10.22, A4-livet skrev: Vi har noen sånne dager hjemme også, men da har vi liksom litt andre ting å distrahere med. Her vil han jo ingen ting, tror han savner noen å leke med og alle tingene vi finner på hjemme. Fikk bilde av mannen nå, var ei jente som hadde prøvd å trøste jr så nå er de visst venner. Da måtte jeg gråte litt Takk gud for solbriller sier jeg bare.... Camping er genialt, synd mannen ikke er noen fan. Men om et par år synes sikkert jr det er moro, da kan evt mannen og lillesøster være hjemme. Eller så kan vi bare campe i hagen. Det var jo kjempestas da jeg var liten hvertfall Vi har jo vært så optimistiske at vi bestilte oss ferie 14 dager til Rhodos neste år. I begynnelsen av juni da, men der blir sikkert like jævlig. Ønsk oss lykke til, bare 320 dager igjen å gruer seg på....... Huff! Dette hørtes virkelig ikke ut til å være drømmeferien! Er det sånn det er å feriere med små..? Puh.. Det er liksom ikke sånt man ser for seg når man endelig tar ferie. Men.. jeg har vært på Alcudia én gang sammen med hele slekta og også noen småttiser, og jeg syntes det var utrolig slitsomt. Det var noe underholdning i bassengområdet hver dag, med full guffe på mikrofonene. Og noe magedans og akrobatikk om kveldene. Og dette skulle jo liksom være et familievennlig hotell, men selv var jeg helt utslitt av bråket og underholdningen. Og når vi kom på stranden var det mas om å kjøpe noe hele tiden. Skal man ha små barn oppi det hele, blir det vel bare for mye. Ungene som vi hadde med ble helt overstimulert i alle fall. Skjønner at dere avbestilte når dere hadde en såpass fersk opplevelse, men tenker samtidig at Rhodos kanskje ikke er like ille? På øyene jeg har vært i Hellas, så har det vært veldig fredelig i alle fall. Men så aner jo ikke jeg hva jeg går til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. juli 2016 #1129 Del Skrevet 23. juli 2016 Vi var i Rhodos i fjor. Jeg passet på å huske det kjedelige, ikke bare det "fantastiske". Det var en fin ferie, supert hotell, veldig bra tilrettelagt for barna osv. Men det var likevel krangling og tull og vas, og da sa jeg til meg selv "husk dette!!!!" Så jeg hadde ingen forhåpninger om at denne turen skulle gå knirkefritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 23. juli 2016 #1130 Del Skrevet 23. juli 2016 Vi har også en sånn toåring om dagen, @A4-livet og @sitronkake. Varme, for mye is og ny lillebror + kutting av dagsoving er visst ikke en drømmekombinasjon... Han spiser BARE drittmat, hyler når han ikke får det som han vil, har blitt ekstremt utålmodig og gjør bevisst motsatt av det vi sier... Ekstremt slitsomt å prøve å forholde seg rolig og pedagogisk. Men det er jo mer synd på ungen enn oss, da, sånn egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjott Skrevet 23. juli 2016 #1131 Del Skrevet 23. juli 2016 Jeg støtter dropping av ferie. Jeg vil ikke meg selv så vondt at jeg tar meg selv sammen med en(eller to) småttiser på noe som koster en formue. Men jeg vet jo fra før at vi alle takler varme dårlig og har verdens dårligste tålmodighet på ferie Men jeg vurderer Danmark eller noe sånt, eventuelt ferie utenom fellesferie. Det er liksom varme over 25 grader som er problemet vårt. Eller kanskje leie hytte i Norge. Og obligatorisk sørlandsk ferie. Tenkte vente med sydligere strøk til ungen(e) husker ferien og kan delta på litt mer fornuftig nivå enn "boksen ble åpnet feil....meltdown!" 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 23. juli 2016 #1132 Del Skrevet 23. juli 2016 Som A4-livet sier så unner jeg absolutt andre å ha det fint, men det er jaggu betryggende å høre at andre også har noen skikkelige trassunger om dagen, @Grastusta. Man føler seg liksom litt alene når din unge er den eneste på stranda, restauranten, butikken eller rundt bassenget som høres ut som en stukken gris.. Og haha, @Fjott, spot on. "Mamma gikk uti barnebassenget på feil side, verden ramler sammen og alt er katastrofe, nå må jeg hyle hysterisk i fem minutter ".. Ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 23. juli 2016 #1133 Del Skrevet 23. juli 2016 Jeg støtter også utsettelse/avlysning av ferie Det er jo på grensen til selvpining å utsette seg for å ta med småunger til syden, tenker nå jeg. Det må jo bli mer stress enn kos! Ikke noe ferietur, bare... tur. Men nå er jeg slettes ikke noe glad i å dra til syden i utgangspunktet, da. Takke meg til hytte med veranda og en ingefærøl, liksom Vi tenker å dra til Namsskogan familiepark neste år, om det passer seg (kan jo hende familien har forøkt/skal forøkes til da). Det er sånn passelig langt unna, og sånn passelig kombinasjon av rolig og fine aktiviteter for en treåring. Her har vi forresten også hatt noen fine trassige episoder i det siste. Herlig alder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 23. juli 2016 Forfatter #1134 Del Skrevet 23. juli 2016 7 timer siden, Carouselle skrev: Det er gutt denne gangen! Og for å være ærlig fikk jeg helt hetta etter UL.. Alle rundt meg får jenter og jeg følte selv at det ofte ble litt "guttebaby-klikker" og "jentebaby-klikker" da jeg fikk førstemann, så jeg ble faktisk litt trist. Føler at jeg faller litt ut av fellesskapet når det bare ventes jenter.. Alle naboene, alle andre gravide.. det er bare jenter på vei. Og jeg har ingen erfaring med små gutter. For å ikke snakke om alle de fine tingene til vesla som jeg nå må kvitte meg med.. Det er jo helt krise at jeg har brukt energi og bekymring over kjønn, men det slo meg faktisk rett i bakken.. Selv om jeg i utgangspunktet følte at jeg var helt nøytral til det Skammer meg virkelig over dette! Cala Mesquida ser jo helt fantastisk ut på bildene da! Lurer på om jeg kanskje har vært innom der en gang? Vi var på Mallorca (pre-kid) for noen år siden og dro innom nesten alle byer og steder for å sjekke ut hva øya hadde å by på Alcudia virket veldig barnevennlig ja! Ble kanskje ikke sjarmert av stedet som destinasjon, men ser det praktiske med den lange fine stranden og at det er så langgrunt. Mallorca er en nydelig øy! Palma <3 Takk for tips om bilstol, virker jo fryktelig tungvint å ta med fra Norge - men din erfaring er nok gull verdt altså! Har forståelse for at dere har avbestilt neste års ferie! Men det kan være at når dere kommer hjem, så husker dere bare det hyggelige fra turen og har glemt alt det vanskelige Det er jo ofte sånn! Synes ofte det er sånn på de fleste ferier (selv de uten barn!) at mye er stress underveis, men når jeg kommer hjem så husker jeg ferien som bare fantastisk likevel. Ikke noe å skamme seg over, man får så mye rare tanker om dette med kjønn når man er gravid og så blir det sikkert ikke sånn i det hele tatt. Gratulerer med gutt forresten, syns det er veldig stas å være guttemamma. Faktisk så stas at jeg ikke skjønner hva vi skal gjøre med ei jente Ja, stedet i seg selv er fint men det er tre hoteller og to matbutikker der. Thats it. Og et par restauranter som hører til hotellet vi bodde på. Når vi en gang tør å reiseigjen skal vi til et sted det faktisk går an å rusle litt rundt i. Totalt gudsforlatt funker ikke med mindre man har barn som vil være på hoteller 24/7. Tror det tar laaaaang tid før vi husker noe positivt fra denne ferien altså, det har seriøst vært helt krise. Men vi kan heldigvis le av det nå som vi er hjemme 7 timer siden, Sunhands skrev: Huff! Dette hørtes virkelig ikke ut til å være drømmeferien! Er det sånn det er å feriere med små..? Puh.. Det er liksom ikke sånt man ser for seg når man endelig tar ferie. Men.. jeg har vært på Alcudia én gang sammen med hele slekta og også noen småttiser, og jeg syntes det var utrolig slitsomt. Det var noe underholdning i bassengområdet hver dag, med full guffe på mikrofonene. Og noe magedans og akrobatikk om kveldene. Og dette skulle jo liksom være et familievennlig hotell, men selv var jeg helt utslitt av bråket og underholdningen. Og når vi kom på stranden var det mas om å kjøpe noe hele tiden. Skal man ha små barn oppi det hele, blir det vel bare for mye. Ungene som vi hadde med ble helt overstimulert i alle fall. Skjønner at dere avbestilte når dere hadde en såpass fersk opplevelse, men tenker samtidig at Rhodos kanskje ikke er like ille? På øyene jeg har vært i Hellas, så har det vært veldig fredelig i alle fall. Men så aner jo ikke jeg hva jeg går til... Det var mye lettere for to år siden for å si det sånn. Og så er det sikkert mye lettere når han blir litt større. Og alle andre storkoste seg jo, så vi har nok vært litt uheldige med timingen denne gangen. Naboene som har barn på samme alder har bare hatt det fint på sine turer. Så dette ble nok et worst case scenario. 2 timer siden, Weebs skrev: Vi var i Rhodos i fjor. Jeg passet på å huske det kjedelige, ikke bare det "fantastiske". Det var en fin ferie, supert hotell, veldig bra tilrettelagt for barna osv. Men det var likevel krangling og tull og vas, og da sa jeg til meg selv "husk dette!!!!" Så jeg hadde ingen forhåpninger om at denne turen skulle gå knirkefritt. Hehe, godt du ikke hadde for store forhåpninger denne gangen da Hvor gamle er gutta egentlig? 2 timer siden, Grastusta skrev: Vi har også en sånn toåring om dagen, @A4-livet og @sitronkake. Varme, for mye is og ny lillebror + kutting av dagsoving er visst ikke en drømmekombinasjon... Han spiser BARE drittmat, hyler når han ikke får det som han vil, har blitt ekstremt utålmodig og gjør bevisst motsatt av det vi sier... Ekstremt slitsomt å prøve å forholde seg rolig og pedagogisk. Men det er jo mer synd på ungen enn oss, da, sånn egentlig. Uff ja, jeg har hatt mye vondt av jr som absolutt ikke har hatt det noe greit. Han hylgriner jo ikke på gøy, det er fordi han ikke har det noe greit. Syns det allerede er bedre nå etter at vi kom hjem, sikkert ønsketenkning men jeg klamrer meg til det enn så lenge... 30 minutter siden, Fjott skrev: Jeg støtter dropping av ferie. Jeg vil ikke meg selv så vondt at jeg tar meg selv sammen med en(eller to) småttiser på noe som koster en formue. Men jeg vet jo fra før at vi alle takler varme dårlig og har verdens dårligste tålmodighet på ferie Men jeg vurderer Danmark eller noe sånt, eventuelt ferie utenom fellesferie. Det er liksom varme over 25 grader som er problemet vårt. Eller kanskje leie hytte i Norge. Og obligatorisk sørlandsk ferie. Tenkte vente med sydligere strøk til ungen(e) husker ferien og kan delta på litt mer fornuftig nivå enn "boksen ble åpnet feil....meltdown!" 😄 Vi tenker også Danmark til neste år. Likere klima og mer å finne på med en treåring. Og da kan man kanskje også reise med noen andre sånn at ungen hvertfall har en lekekamerat. Det var nok også litt av problemet for jr, han hadde absolutt ingen å leke med. De få barna som var under fire var tyske og var på tur med eldre søsken så de brydde seg ikke om andre barn og ikke kunne de kommunisere. Bestevenninna hans er jo dansk så å dra til Danmark burde være null stress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 23. juli 2016 Forfatter #1135 Del Skrevet 23. juli 2016 8 minutter siden, sitronkake skrev: Som A4-livet sier så unner jeg absolutt andre å ha det fint, men det er jaggu betryggende å høre at andre også har noen skikkelige trassunger om dagen, @Grastusta. Man føler seg liksom litt alene når din unge er den eneste på stranda, restauranten, butikken eller rundt bassenget som høres ut som en stukken gris.. Og haha, @Fjott, spot on. "Mamma gikk uti barnebassenget på feil side, verden ramler sammen og alt er katastrofe, nå må jeg hyle hysterisk i fem minutter ".. Ferie Uff ja, har vært greit flau de få gangene vi har spist på restaurant. Har jo vært helt krise heeele tiden. Man kan liksom ikke vinne... 4 minutter siden, Leopanter skrev: Jeg støtter også utsettelse/avlysning av ferie Det er jo på grensen til selvpining å utsette seg for å ta med småunger til syden, tenker nå jeg. Det må jo bli mer stress enn kos! Ikke noe ferietur, bare... tur. Men nå er jeg slettes ikke noe glad i å dra til syden i utgangspunktet, da. Takke meg til hytte med veranda og en ingefærøl, liksom Vi tenker å dra til Namsskogan familiepark neste år, om det passer seg (kan jo hende familien har forøkt/skal forøkes til da). Det er sånn passelig langt unna, og sånn passelig kombinasjon av rolig og fine aktiviteter for en treåring. Her har vi forresten også hatt noen fine trassige episoder i det siste. Herlig alder Vi var liksom så optimistiske siden jr alltid har elsket å bade og sånn. Når det da utgår (fordi han ikke tør?) så får han ikke kjølt seg ned og alt går til helvete. Dyreparken eller Danmark er nok det lengste vi tør å reise neste år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 23. juli 2016 Forfatter #1136 Del Skrevet 23. juli 2016 Ja, da var vi hjemme igjen Ferien ble selvfølgelig avsluttet med fly som var forsinket to timer og een base til bilstolen som hadde fått seg en skikkelig trøkk. Mannen hadde forsåvidt klart å ødelegge den fra før av, men nå må vi hvertfall kjøpe ny. Jr sovna før vi rakk å komme opp i marshøye, ikke så rart siden klokka da var kvart over to og han hadde stått opp halv sju. Sov i halvannen time, så ikke så lett å få han til å sove nå. Men var veldig deilig at han sov så lenge. Så flyturene er vel det som har gått best i hele ferien. Sånn bortsett fra at de serverte roastbiff på flyet så jeg spiste rundstykker bare. Og så fikk vi plasser på hver vår side av midtgangen med det ordnet seg heldigvis siden damen som satt ved siden av mannen sa at hun og dattera kunne bytte plass med jr og meg så vi fikk sitte sammen. Hun hadde tenkt å tilby seg det etter at vi var i lufta, men siden vi ble sittende 45 min før vi kom oss noen vei byttet vi før. Veldig hyggelig av henne Nå er jeg sliten, trøtt og sulten. Har sendt mannen ut for å hente sushi og håper at jr sovner før klokka ti så jeg hvertfall rekker å spise før jeg skal legge meg.... Er endelig blitt stille så han sovner forhåpentligvis i løpet av et kvarter tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 23. juli 2016 #1137 Del Skrevet 23. juli 2016 Må skyte inn at det for vår del ikke bare har vært katastrofe altså, mange av dagene har gått veldig fint, og vi fikk i det minste medhold i at barnebasseng = awesome. Men kombinasjonen varme og lite søvn på dagtid har nok gjort sitt, og vi merker stor forskjell fra de første dagene. To uker ble nok litt mye! Men sett i forhold til jr som ikke engang hadde lyst til å bade, @A4-livet, så skal jeg ikke klage for mye altså.. Men tror vi også går for Danmark eller noe annet lavterskel neste år, orker ikke 32 svette varmegrader med en baby på slep! ..og der kom et nytt innlegg fra deg. Velkommen hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 23. juli 2016 Forfatter #1138 Del Skrevet 23. juli 2016 Syns én uke ble for lenge jeg, @sitronkake Vi hadde to fine dager da, i går hadde vi det bra helt til vi skulle spise middag. Mannen lovte jr is etter middag om han ikke gråt (litt mye å be om av en toåring syns jeg da) og da var jo jr bare opptatt av å få is. Men herregud ass, dette var en latterlig dårlig ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. juli 2016 #1139 Del Skrevet 23. juli 2016 De er sju år, så dere har mange dårlige ferier å se frem til! Neida, herlighet Det er absolutt mer bra enn dårlig altså! Nå har vi blitt strengere med at vi med de yngste barna bestemmer når vi spiser middag (kvelds), det var the key to success her i gården. Nå er det bare litt småkrangling, en smule panikkstemning da han ene trodde han var blitt døv (vann i øret ) og sånne småtterier som fikses på noen minutter. Har prøvd å vri meg unna alderen til ungene i over et halvt år nå, fordi jeg tenkte at "tvillinger!!" var liksom spikeren i kista på den anonyme tilværelsen"min på KG. Men nå har jeg delt så mye spesifikt her inne etter hvert, så whatever. Jess, tvillinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 23. juli 2016 #1140 Del Skrevet 23. juli 2016 Oj. Jeg tror vi ferierer hos besteforeldre neste sommer. Dere skremmer vannet av meg. Min har små anfall når han ikke får viljen sin, eller ønsker å gjøre ting alder, størrelse og språk hindrer ham til å gjøre. Men du og A4-livet får flerbarnsmamma-ferier til å virke skumle Tvillinger, ja? Da forstår jeg godt at mannen din har endel utstyr dere kan bruke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå