A4-livet Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #1041 Del Skrevet 1. juli 2016 Hm, klarer ikke bestemme meg for om jeg bare er støl/stiv eller om bekkenet tuller litt. Ikke vondt eller plagsomt heldigvis, men nå har det vært sånn siden tirsdag så kanskje på tide å innse at det kan være bekkenet. Leste at man burde gå i ulendt terreng, så da er det vel bare å dra rumpa opp av sofaen og gå seg en tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 1. juli 2016 #1042 Del Skrevet 1. juli 2016 Isj, håper ikke det er bekkenet som skaper seg! Men en tur gjør som oftest godt uansett, da Ha ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 2. juli 2016 #1043 Del Skrevet 2. juli 2016 Håper ikke det er bekkenet som tøyser!! Ulendt terreng er jo nesten alltid bra da, men pass på at du ikke strekker helt ut i hvert skritt, og litt hvordan du går opp og ned hvis det er veldig ulendt Håper helgen blir kjempefin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 2. juli 2016 Forfatter #1044 Del Skrevet 2. juli 2016 Synes det er bedre i dag så har nok bare vært litt stiv Nå har vi hatt besøk av mamma og mannen før de dro på to ukers ferie. Fikk en bil av de, de fikk vafler. Grei deal Passet fint for de å kvitte seg med den nå, den blir nok stående ganske i ro fram til oktober for vår del. Men veldig snilt av de å gi den til oss da. De er inneforstått med at vi kommer til å bytte den inn i en mindre bil når jeg er ferdig med permisjon da, vi trenger ikke akkurat to stasjonsvogner. Blir en e-Up! på meg når jeg skal begynne å levere to unger i barnehage nesten 2 km unna. Kanskje jeg til og med kan få parkeringsplass på stasjonen da (tviler....). Ellers har vi vært og hilst på hestene og matet ender i dag. Er en andemor med ni unger på vannet borti her, de ungene er ikke mye redde. Den ene spiste av handa til jr og hele flokken var kanskje en halvmeter unna da de fikk mat. Koselig med litt nærkontakt Frøkna begynner å bli sterke også, kommer noen skikkelige dult innimellom. Tror akkurat han drev og om møblerte inni der faktisk 21+1 i dag, nå er hun omtrent 25 cm lang og veier 400 gram. Tenk at hun skal doble seg i lengde og nesten tidoble vekta de neste ca 20 ukene. Ganske spinkel jente foreløpig da... har prøvd å komme på flere navneforslag men klarer bare ikke finne noen jeg liker. Hjelp mottas med takk! Sånn var det forresten forrige gang, jeg fant ingen gode alternativer og til slutt så ble det navnet jeg hadde tenkt på nesten hele tiden. Kanskje det blir sånn denne gangen også. Gjerne for meg altså Ha en finfin helg i regnet/solen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 2. juli 2016 #1045 Del Skrevet 2. juli 2016 Ender er så søte. Det er alltid koselig å se noen babyender svømme etter mammaen sin. Får lyst til å ta med en hjem Nice med elbil etterhvert! Og kjekt med liten bil. Man kommer seg så greit til overalt med liten bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 2. juli 2016 #1046 Del Skrevet 2. juli 2016 Lenge siden jeg har lagt igjen spor her. Men du har jo kommet så langt i graviditeten jo. Går det ikke mye fortere denne gangen? Jeg tenkte, nei kanke stemme at du er så langt på vei Men du fikk vel positiv test rundt den tiden jeg fødte og lillemann her er vel rundt 20 uker snart.. Har totalt mista tellinga for lenge siden. Førstegangsmor bare: Jenta mi er 17 uker og 3 dager.. Hvor gammel er din? Og jeg bare: Ehhhh 4 måneder Så gøy med navn da. Har delt forslagene her inne eller? For lat til å gidde og lese meg bakover (pluss at klokka nærmer seg midnatt og jeg burde vel lagt meg for 2 timer siden…) Jeg tenkte jo bare jentenavn hele graviditeten. Hadde kun 1 som virkelig hadde festet seg selv om jeg likte flere andre også. Så når det kom ut en gutt var det litt sånn hæ??? Hva skal vi kalle han her da? Jeg til mannen: Var det jeg sa at vi skulle hatt et guttealternativ sånn just in case (vi visste jo ikke hva vi fikk, men trodde det var jente ) Vi ble fort enige når vi kom på barsel og fant ut at et av alternativene vi hadde til mini funka på lillebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 3. juli 2016 #1047 Del Skrevet 3. juli 2016 19 timer siden, A4-livet skrev: Synes det er bedre i dag så har nok bare vært litt stiv Nå har vi hatt besøk av mamma og mannen før de dro på to ukers ferie. Fikk en bil av de, de fikk vafler. Grei deal Passet fint for de å kvitte seg med den nå, den blir nok stående ganske i ro fram til oktober for vår del. Men veldig snilt av de å gi den til oss da. De er inneforstått med at vi kommer til å bytte den inn i en mindre bil når jeg er ferdig med permisjon da, vi trenger ikke akkurat to stasjonsvogner. Blir en e-Up! på meg når jeg skal begynne å levere to unger i barnehage nesten 2 km unna. Kanskje jeg til og med kan få parkeringsplass på stasjonen da (tviler....). Ellers har vi vært og hilst på hestene og matet ender i dag. Er en andemor med ni unger på vannet borti her, de ungene er ikke mye redde. Den ene spiste av handa til jr og hele flokken var kanskje en halvmeter unna da de fikk mat. Koselig med litt nærkontakt Frøkna begynner å bli sterke også, kommer noen skikkelige dult innimellom. Tror akkurat han drev og om møblerte inni der faktisk 21+1 i dag, nå er hun omtrent 25 cm lang og veier 400 gram. Tenk at hun skal doble seg i lengde og nesten tidoble vekta de neste ca 20 ukene. Ganske spinkel jente foreløpig da... har prøvd å komme på flere navneforslag men klarer bare ikke finne noen jeg liker. Hjelp mottas med takk! Sånn var det forresten forrige gang, jeg fant ingen gode alternativer og til slutt så ble det navnet jeg hadde tenkt på nesten hele tiden. Kanskje det blir sånn denne gangen også. Gjerne for meg altså Ha en finfin helg i regnet/solen! Siden du liker litt gamle og norske navn foreslår jeg Johanna, Alma, Liv, Una, Aurora, Astrid og Ylva. Mange flere fine jentenavn enn guttenavn, etter min mening! Er E-UP'en todørs eller firedørs? Jeg har en bitteliten bil, og flere har lurt på om jeg ikke skal bytte den ut nå som jeg skal ha barn. Har ingen planer om det jeg, sånn egentlig. Så koooselig med dulting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #1048 Del Skrevet 3. juli 2016 6 timer siden, Sunhands skrev: Siden du liker litt gamle og norske navn foreslår jeg Johanna, Alma, Liv, Una, Aurora, Astrid og Ylva. Mange flere fine jentenavn enn guttenavn, etter min mening! Er E-UP'en todørs eller firedørs? Jeg har en bitteliten bil, og flere har lurt på om jeg ikke skal bytte den ut nå som jeg skal ha barn. Har ingen planer om det jeg, sånn egentlig. Så koooselig med dulting! Takk for forslag! Una er et navn jeg har lansert allerede faktisk Noen av de andre har vi allerede i familien, men var gode forslag. Helt min type navn E-Up er firedørs. Vi hadde den første halvåret vi hadde jr og det ble jo litt dårlig plass i passasjersetet men den fungerte med barnesete. Fikk til og med Emmaljungavogna vår inn der om vi la bagen i baksetet. Før jr kom fikk vi et helt juletre inn der til og med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #1049 Del Skrevet 3. juli 2016 I dag har jr og jeg vært på besøk hos ei i barselgruppa (sammen med hele barselgruppa da) i 3,5 time, og etter det fikk vi besøk av pappa, dama hans, farmor og "vennen" hennes i to timer. Da hun ringte meg i går for å spørre om han kunne være med sa hun at de er bare venner altså. Ja, sæææærliig Jeg er uansett ganske sliten nå. Men ikke så sliten som mannen, for han har shinet hele den nye bilen innvendig og utvendig i helga. I går holdt han på i tre timer og jeg tror jaggu han holdt på omtrent like lenge i dag. Da er han tilgitt for litt tidligere roting Han har jobbet som bilklargjører i sin ungdom så dette er noe han er ganske god på. Og han syns det er gøy med et prosjekt, vanligvis har vi jo biler som er kliss nye. Neste helg tror jeg kanskje han skal ta det litt med ro da, de siste helgene har han hatt et prosjekt hver eneste helg. Jr våkna en gang i natt, så jeg la meg inne på rommet hans. Da klinka han til og sov til fem over åtte da. Mannen bare "eh, trenger du fortsatt å sove ekstra?" Han sov like lenge forrige søndag så tror jeg skal si til mannen at han kan ta lørdagene og jeg søndagene fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 3. juli 2016 #1050 Del Skrevet 3. juli 2016 Åh, merker jeg ble bittelitt misunnelig på shiningen av bilen altså! Skulle gjerne likt å se mannen ta initiativ til å rengjøre bilen innvendig. Det hender jeg hinter, og det hender han tar seg av det, men da er det stort sett vasking av matter og litt støvsuging han gjør. Bedre enn ingenting selvsagt Helt greit med barn som endelig sover litt lenger i helgene Håper du har hatt en super helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #1051 Del Skrevet 3. juli 2016 20 timer siden, Sjela skrev: Ender er så søte. Det er alltid koselig å se noen babyender svømme etter mammaen sin. Får lyst til å ta med en hjem Nice med elbil etterhvert! Og kjekt med liten bil. Man kommer seg så greit til overalt med liten bil Glemte å svare dere jeg Jeg sa til mannen at vi burde hatt med oss en stor håv. Men så hissig som mammaen var da det kom en hann tror jeg at hun hadde hakket ut øynene våre om vi hadde stjålet en baby 20 timer siden, Kakaoen skrev: Lenge siden jeg har lagt igjen spor her. Men du har jo kommet så langt i graviditeten jo. Går det ikke mye fortere denne gangen? Jeg tenkte, nei kanke stemme at du er så langt på vei Men du fikk vel positiv test rundt den tiden jeg fødte og lillemann her er vel rundt 20 uker snart.. Har totalt mista tellinga for lenge siden. Førstegangsmor bare: Jenta mi er 17 uker og 3 dager.. Hvor gammel er din? Og jeg bare: Ehhhh 4 måneder Så gøy med navn da. Har delt forslagene her inne eller? For lat til å gidde og lese meg bakover (pluss at klokka nærmer seg midnatt og jeg burde vel lagt meg for 2 timer siden…) Jeg tenkte jo bare jentenavn hele graviditeten. Hadde kun 1 som virkelig hadde festet seg selv om jeg likte flere andre også. Så når det kom ut en gutt var det litt sånn hæ??? Hva skal vi kalle han her da? Jeg til mannen: Var det jeg sa at vi skulle hatt et guttealternativ sånn just in case (vi visste jo ikke hva vi fikk, men trodde det var jente ) Vi ble fort enige når vi kom på barsel og fant ut at et av alternativene vi hadde til mini funka på lillebror Det går jo så fort at jeg klarer ikke helt å henge med. "Hær? Over halvveis? Men jeg ble jo gravid i går!" Sykt å tenke at jeg har kjent liv i omtrent seks uker allerede også. Når man får tredje rekker man vel såvidt å la graviditetstesten tørke før man skal føde Jeg vil helst at hun skal hete Tuva, alternativt Oda. Tuva var vi jo enige om for et år siden så trodde det var spikra. Litt vanskelig å gå vekk fra navnet nå kjenner jeg... Lillebror er heldig og har fått et kjempefint navn. Hadde dette vært gutt tror jeg det hadde vært et av forslagene mine (selv om det garantert hadde blitt nedstemt av mannen, den særingen....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 3. juli 2016 #1052 Del Skrevet 3. juli 2016 Tuva Det navnet er kjempefint. Si det mange nok ganger, så vender nok mannen seg til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 3. juli 2016 #1053 Del Skrevet 3. juli 2016 Jeg vil også ha en shina bil! Faderina, altså Tuva er fint! Jeg liker også Oda. Føler det var et forslag lenger oppe her? Husker ikke helt, kan være jeg bare drømmer nå. Eh, i tilfelle foreslår jeg Oda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 3. juli 2016 #1054 Del Skrevet 3. juli 2016 1 time siden, A4-livet skrev: Det går jo så fort at jeg klarer ikke helt å henge med. "Hær? Over halvveis? Men jeg ble jo gravid i går!" Sykt å tenke at jeg har kjent liv i omtrent seks uker allerede også. Når man får tredje rekker man vel såvidt å la graviditetstesten tørke før man skal føde Jeg vil helst at hun skal hete Tuva, alternativt Oda. Tuva var vi jo enige om for et år siden så trodde det var spikra. Litt vanskelig å gå vekk fra navnet nå kjenner jeg... Lillebror er heldig og har fått et kjempefint navn. Hadde dette vært gutt tror jeg det hadde vært et av forslagene mine (selv om det garantert hadde blitt nedstemt av mannen, den særingen....) Nei nå tuller du????? Om lillebror ble jente skulle ho hett Oda Og mitt alternativ var Tuva Steike ta vi har lik smak altså Synes begge navnene er veldig fine Og vittig at du liker lillebror sitt navn så godt da Jeg synes graviditeten denne gangen gikk så fort at jeg absolutt ikke rakk bli lei en plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #1055 Del Skrevet 3. juli 2016 11 minutter siden, Kakaoen skrev: Nei nå tuller du????? Om lillebror ble jente skulle ho hett Oda Og mitt alternativ var Tuva Steike ta vi har lik smak altså Synes begge navnene er veldig fine Og vittig at du liker lillebror sitt navn så godt da Jeg synes graviditeten denne gangen gikk så fort at jeg absolutt ikke rakk bli lei en plass Oj, da kan vi sies å ha lik smak ja. Nesten litt skummelt... Men da sier jeg bare til mannen at KG har talt og det blir Tuva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 3. juli 2016 #1056 Del Skrevet 3. juli 2016 Vilde? Mia? Ada? Emilie? Eline? Tuva er veldig fint, da, spørs om du må tilvenne mannen igjen... Passer fint til storebrors navn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 3. juli 2016 #1057 Del Skrevet 3. juli 2016 Fikk dere en bil av din mor?! Av alt som har skjedd her i det siste var det det jeg hang meg mest opp i Jeg og skulle ønske mannen tok seg av innvendig shinings av bilen frivillig. Han bryr seg svært lite om bil generelt, så lenge den funker liksom kan ikke tro at du er over 21 uker allerede! Jeg er 18! Dette går altfor fort! Stopp tiden! Jeg har fortsatt alle de positive testene liggende i skuffen min på badet liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #1058 Del Skrevet 4. juli 2016 13 timer siden, Grastusta skrev: Vilde? Mia? Ada? Emilie? Eline? Tuva er veldig fint, da, spørs om du må tilvenne mannen igjen... Passer fint til storebrors navn også. Takk! Akkurat sånne navn jeg liker. Vilde ble vel foreslått av meg en gang også Ja, deet er det jeg syns også, at det passer godt med storebrors navn. Og våre også, vi har jo korte navn alle tre. 13 timer siden, Strikkesokken skrev: Fikk dere en bil av din mor?! Av alt som har skjedd her i det siste var det det jeg hang meg mest opp i Jeg og skulle ønske mannen tok seg av innvendig shinings av bilen frivillig. Han bryr seg svært lite om bil generelt, så lenge den funker liksom kan ikke tro at du er over 21 uker allerede! Jeg er 18! Dette går altfor fort! Stopp tiden! Jeg har fortsatt alle de positive testene liggende i skuffen min på badet liksom Eh, ja Men den er ikke kliss ny altså (så bortskjemt er jeg ikke), er over ti år og har gått ca 300.000 km. Teknisk er den i god stand, men er en del rust på den. Og de har brukt myyyyye penger på reparasjoner de siste årene, så vi tør ikke beholde den mer enn et år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 4. juli 2016 #1059 Del Skrevet 4. juli 2016 Snill mamma du har da! Det må bli Tuva altså, du får bare hilse den vordende far og si at KG har talt. Måtte forresten inn og sjekke ssb nå, syns alle på kg enten har en Tuva eller i alle fall har det på lista. Men det var visst bare på 31. plass i 2015, det er jo innafor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 4. juli 2016 #1060 Del Skrevet 4. juli 2016 Ååå da så! Men likevel ja. De kunne nok fått en del for den! Snill mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå