Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

Haha, nå så jeg posten om Helmer! Vi tenker på det som oppkalling etter min bestefar. Vi liker det begge to, men det er kanskje litt for spesielt. Får se hva det blir først :P

Jeg liker Marion også! Tenker på Marion i Robin Hood, og hun var jo så pen og heldig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, han vasket den til slutt!:biggrin: aldri si at menn ikke kan rydde:ler:

Her hadde vi en regel om at vi aldri sto opp før 0630 fra L var ca 3 år, viste ham hvordan viserene så ut da, og det gikk greit. Nå har vi en regel om at han ikke får bruke iPad før 0700, og må gå stille i dørene før 8 i helgene. Er kanskje streng, men jeg får i det minste sovet mer enn det han tydeligvis har behov for :P og han blir ikke belønnet med iPad når han våkner klokken 6 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sunhands skrev:

Haha, nå så jeg posten om Helmer! Vi tenker på det som oppkalling etter min bestefar. Vi liker det begge to, men det er kanskje litt for spesielt. Får se hva det blir først :P

Jeg liker Marion også! Tenker på Marion i Robin Hood, og hun var jo så pen og heldig ;)

Var Marion i Robin Hood mannen tenkte på også, var hvertfall det han sa da jeg spurte om han likte navnet bare fordi han syns at Marion Ravn er pen :fnise:

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Wow, han vasket den til slutt!:biggrin: aldri si at menn ikke kan rydde:ler:

Her hadde vi en regel om at vi aldri sto opp før 0630 fra L var ca 3 år, viste ham hvordan viserene så ut da, og det gikk greit. Nå har vi en regel om at han ikke får bruke iPad før 0700, og må gå stille i dørene før 8 i helgene. Er kanskje streng, men jeg får i det minste sovet mer enn det han tydeligvis har behov for :P og han blir ikke belønnet med iPad når han våkner klokken 6 ;)

Er sånn jeg tenker det er lurt å ha det. Har sett sånne lys man kan sette timer på for å vise når det er natt og morgenen. Kanskje vi må investere i no sånn.

Fytti h******e, jeg tråkka på en humle eller bie i stad. Det var vondt det! Jr hadde plukka opp en ( :rolleyes:) to minutter tidligere, plutselig skjønner jeg hvorfor han hylte så fælt. Men tror helt ærlig at jeg ble stukket mer enn han, for hos meg satt brodden igjen i stortåa. Så nå er den rød og hoven og har et merke der brodden satt. Mannen tok fram gressklipperen og gjorde kort prosess med alle kløveren som var der, greit at ingen unger gjør det samme liksom. Har sikkert vært et par hundre humler/bier på den lille kløverenga  (som skulle vært en gressplen) selv om den er på kanskje 50-60 kvm.

Ellers har vi fått et par hester som nærmeste nabo, det syns ungene er gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn timer med lys hadde vi en periode nå ungene var mindre. Absolutt verdt et forsøk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble vi bedt over til naboen sammen med et annet nabopar. Veldig koselig, og vi endte med å gå hjem halv tolv (noe som er seint når man har stått opp klokka fem). Jr våkna kvart over fem men mannen la seg inne hos han og så sov han videre til åtte :ohmy: Jeg sov til ni da, digg. Men har allerede sagt at jeg gjerne vil sove ut begge dager neste helg.

I dag har vi lagt blomsterbed langs den ene veggen, den er så massiv siden vi har to egg pluss høyt loft og det bare er to smale vinduer nede. Så kjøpte to klematis pluss et par høye stauder. Får fylle på litt neste år og med litt løkblomster i høst. Jr har vært veldig flink til å hjelpe til i dag, både med hagen, bollebaking og brunsnegleplukking. Tror nesten han syntes snegleplukkinga var morsomst :ler: Fikk ikke lagt han før litt over halv åtte da, men han sovna i gjengjeld på fem minutter. Da var a mor fornøyd :Nikke:

Nå: spise is! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på dine grønne fingre altså :) Og sånne brunsnegleplukkerentusiaster virker det jo veldig praktisk å ha :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn og vasking altså! Ikke bare skal alt de gjør møysommelig dokumenteres, men de skal gjerne ha en gullstjerne for alt de gjør også :fnise: I dag har mannen vært flink å gjøre husarbeid, og jeg har fått ganske mange snaps som dokumenterer hele prosessen :hoho: 

Så koselig med pusling og hagearbeid :) Nyt sola :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.6.2016 at 21.13, Marimba skrev:

Jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på dine grønne fingre altså :) Og sånne brunsnegleplukkerentusiaster virker det jo veldig praktisk å ha :P 

Vel, vi får se om alt fortsatt lever om et år :fnise: Har funnet ut at klematisene ble plantet litt for høyt så må prøve å grave litt lenger ned så de ikke blir ødelagt. Så får vi se hvor glade de er i leire.... Han skal få være med og plukke snegler flere dager for å si det sånn. Skal hjelpe en høygravid nabo med å plukke en dag, da kan han få være med om det ikke blir for seint.

Den 27.6.2016 at 10.44, Verdande skrev:

Åh, så herlig med en hagedag! :jepp:

Godt å få sove ut litt :rodmer:

Ja, jeg liker hagedager. Må snart spørre naboene om jeg kan fikse hagene deres også, nå er vi liksom tomme for plass :ler:

6 minutter siden, Sjela skrev:

Menn og vasking altså! Ikke bare skal alt de gjør møysommelig dokumenteres, men de skal gjerne ha en gullstjerne for alt de gjør også :fnise: I dag har mannen vært flink å gjøre husarbeid, og jeg har fått ganske mange snaps som dokumenterer hele prosessen :hoho: 

Så koselig med pusling og hagearbeid :) Nyt sola :sol: 

Mannen var flink og vaska vinduer i går, det fortjener han faktisk skryt for :Nikke: Det er en sånn ting jeg aldri får surra meg til å gjøre, så nå kunne vi nesten ikke se ut lenger. Pollen ass.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta turen innom her og fikse hagen vår også altså :ler: Hagen vår ser stusseligere ut for hvert år, når mine plantedrepende fingre sakte men sikkert ødelegger alt forrige eier bygger opp. Tror vi hadde kommet mye bedre ut av det økonomisk sett om jeg bare hadde gått for plastblomster først som sist, og droppet de halvhjertede forsøkene på å holde ting i live.. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.6.2016 at 14.48, Verdande skrev:

"Vi bor jo i et sameie... Kan vi ha samhage også? Vi er tomme for plass, skjønner du...." :ler:

Tror jeg skal foreslå det :jepp: Er en del som kommer rett fra leilighet i byen som bare står og klør seg i hodet når vi bygger ut hagen stadig vekk :fnise:

Den 28.6.2016 at 18.08, sitronkake skrev:

Bare å ta turen innom her og fikse hagen vår også altså :ler: Hagen vår ser stusseligere ut for hvert år, når mine plantedrepende fingre sakte men sikkert ødelegger alt forrige eier bygger opp. Tror vi hadde kommet mye bedre ut av det økonomisk sett om jeg bare hadde gått for plastblomster først som sist, og droppet de halvhjertede forsøkene på å holde ting i live.. :fnise: 

Haha, send meg adressen så kommer jeg en helg :nigo: Tror forresten den ene klematisen vår er dømt til å mislykkes. Syns den virker så tørr, så tror ærlig talt den ikke er frisk. Mista to stauder til brunsnegler i løpet av høsten i fjor og har nok klippet ned en type staude alt for mye, så er ikke bare suksesshistorier her heller altså. Har hvertfall lært at bunndekkende stauder er tingen, da ser det ut som om man har kjempemasse selv om det kanskje bare er én plante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vi kutta ned på dagduppen til jr har nettene blitt mye bedre. I dag stod han utafor døra vår fem minutter før vekkerklokka skulle ringe. Helt lydløs, så tror kanskje mannen skvatt littegranne da han åpna døra :fnise: Ville absolutt ikke kle på seg og gå i barnehagen så ble bestukket med en kjeks og lovnad om å se etter brunsnegler på veien. Da var han ganske lett å få med seg, selv om han ble litt skuffa over at vi ikke kunne ta med bøtta :ler: Lovte at vi kan plukke i kveld om det ikke regner (verken brunsnegler eller jeg er særlig begeistret for regn).

Til å være en graviditetsdagbok er det lite om graviditet her inne, men skjer jo liksom ikke så mye. Litt spark her og der og må bøye meg på en litt annen måte enn før siden magen er litt i veien, ellers er det liksom ikke så mye å rapportere. Får stadig sitteplass på toget av menn i 30-åra, er ikke mange gangene jeg må stå hele veien hvertfall. I dag er det dårlig vær så da ble det gravidbukse = garantert sitteplass :fnise: Har måtte jobbe litt ekstra i det siste så blir godt å sove ut i helga, mannen har lovt meg begge dagene. Og framover skal jeg prøve å gå litt tidlig fra jobb, er heldigvis ferdig med det som har tatt tid. Deilig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med artikler på nettaviser som omhandler jobb der de skriver at folk jobber fra ni til fire? Så en overskrift om ei som ikke orka å jobbe de tidene, jeg hadde blitt overlykkelig om jeg kunne jobbe så lite. Tross alt en hel time mindre enn vanlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte på det samme... Det er jo noen steder de har sommertid som de bare har 7 timer arbeidsdag, men hun som saken var om var lærer, og med avspasering på sommeren skal de jobbe mer enn 40 timer i uka:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror veldig mange bruker ni til fire som et uttrykk for en hel arbeidsdag med normale arbeidstider, men jeg også irriterer meg over at det blir en time for lite. Jeg er superheldig som har betalt lunsj og dermed en halvtime kortere arbeidsdag, men ikke engang da jobber jeg ni til fire. :fnise: 

Så morsomt at det er menn i 30-åra som gir deg plassen sin, jeg fikk kun plassen til damer på 30+, de som selv hadde vært gravide mao. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jobber vi 6t og 45 min dager, men vi har mye kveldsjobbing, så derfor har vi sånne arbeidsdager. Er en del som ikke har samme stilling som meg på jobben som klager fordi de må jobbe fulle dager, men heller fulle dager enn kveldsjobbing. Kunne tenkt meg å legge jobben fra meg når jeg kjører fra jobbe jeg. 

Hvor mye sover Jr på dagtid nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har forsåvidt betalt lunsj og vinter-/sommertid selv så jobber 7t45min på vinteren og 7t på sommeren. Kan jo egentlig ikke klage da :fnise:

@Pentu Han sover en time i barnehagen og ikke noe hjemme. Egentlig litt deilig at han ikke sover i helgene så vi slipper å planlegge alt i forhold til soving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hun litt motsatt. Sover gjerne 40 min i barnehagen og 2 timer her hjemme. Men det har med støy å gjøre. Hjemme får hun sove i fred, mens i barnehagen er det mye lyd og mye hun går glipp av 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...