sitronkake Skrevet 10. juni 2016 #941 Del Skrevet 10. juni 2016 Herlig start på dagen! Jeg startet med å glemme nøklene til jobb, og siden jeg selvfølgelig var førstemann måtte jeg sitte og blomstre i en halvtime før noen andre dukket opp.. Godt det endelig er helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #942 Del Skrevet 10. juni 2016 9 timer siden, Verdande skrev: Mener du at det ikke er det sunneste for ekteskapet med etterpåklokskap i sånne øyeblikk, altså? Skjønner ikke det Jeg venta en time til, og mannen skal ta med ekstranøkkelen hjem fra jobb på mandag 7 timer siden, Pentu skrev: Du kan tenkte deg stemningen når jeg var hjemme i permisjon, skulle på julelunsj på jobben og mannen hadde tatt med seg nøkkelen på jobb (den andre hadde han klart å kaste noen år tilbake) 😡 Da hadde det blitt månelyst, sosiale ting var rimelig viktige i permisjonen. 51 minutter siden, sitronkake skrev: Herlig start på dagen! Jeg startet med å glemme nøklene til jobb, og siden jeg selvfølgelig var førstemann måtte jeg sitte og blomstre i en halvtime før noen andre dukket opp.. Godt det endelig er helg! Ja, jeg var også først på jobb i dag men huska ikke koden til den ene døra så fikk ikke begynt med det jeg hadde tenkt til. Hadde heldigvis andre ting å finne på da Endelig helg ja, og denne helga skal mannen og naboen begynne på en felles platting vi skal ha ved inngangspartiet så jr og jeg tar en tur til mamma på søndag og dra i svømmehallen. Jr eeelsker store badet som han kaller det Og så skal mamma sy lystett gardiner til jr, vi tror han våkner tidlig fordi det blir så lyst på rommet hans på morran. Nå har vi spist dette: http://trinesmatblogg.no/2012/07/19/honning-og-urtemarinert-kylling-med-grillede-nypoteter-og-hvitlokskrem/ til middag, det var fryktelig godt! Og hadde sikkert vært enkelt å lage om ikke mannen hadde dratt på butikken uten jr så jeg måtte underholde han samtidig som jeg løp mellom kjøkkenet og grillen. Men kan altså anbefales Jr likte potetene men sitter og spiser brødskive nå. Han er sliten i dag stakkars, men da fungerer heldigvis brødskive foran barnetv godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 10. juni 2016 #943 Del Skrevet 10. juni 2016 Her sverger vi til aluminiumsfolie på vinduene. Er gull. Rommet er svart hele året. Har gjort stor forskjell på sovingen her i huset. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjotteri Skrevet 10. juni 2016 #944 Del Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, Pentu skrev: Her sverger vi til aluminiumsfolie på vinduene. Er gull. Rommet er svart hele året. Har gjort stor forskjell på sovingen her i huset. 😊 Hvordan får du festet det uten at det ser helt forjævlig ut utenfor? Jeg har testet - men det ser liksom ut som et helsike og bare detter ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 11. juni 2016 #945 Del Skrevet 11. juni 2016 15 timer siden, Fjotteri skrev: Hvordan får du festet det uten at det ser helt forjævlig ut utenfor? Jeg har testet - men det ser liksom ut som et helsike og bare detter ned Jeg fester det med vann. Ser jo ut som folie uansett, blir jo ikke fint. Men det er nattesøvnen verdt 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 12. juni 2016 #946 Del Skrevet 12. juni 2016 Den 6. juni 2016 at 20.33, A4-livet skrev: Har glemt å skrive (tror jeg) at jeg høstet min første agurk i helga! Trodde jo jeg hadde drept de plantene i minidrivhuset, men så lever de i beste velgående og på lørdag var den ene babyagurken ferdig. Mannen og jeg fikk tatt én vit her før jeg ga den til jr og han spiste opp hele gitt. Så ferske babyagurker er tydeligvis bedre enn vanlige agurker (som vi kommer til å få nærmere 30 av. Blir grønnsaksutsalg i hagen her til slutt tror jeg) Åh, så koselig! Jeg startet opp grønnsakshage i fjor, men noe av det ble dårlig pga. snegler. Prøvde meg igjen i år med forkultivering inne, men da fikk jeg plutselig mellus. Mistet litt motet og har meldt meg inn i andelsbruk i stedet. Svindyrt, men da slipper jeg å bekymre meg 18 uker nå? Spennende, da er det vel straks ultralyd. Ønsker deg lykke til! Blir gøy å høre om det blir gutt eller jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 12. juni 2016 Forfatter #947 Del Skrevet 12. juni 2016 47 minutter siden, Sunhands skrev: Åh, så koselig! Jeg startet opp grønnsakshage i fjor, men noe av det ble dårlig pga. snegler. Prøvde meg igjen i år med forkultivering inne, men da fikk jeg plutselig mellus. Mistet litt motet og har meldt meg inn i andelsbruk i stedet. Svindyrt, men da slipper jeg å bekymre meg 18 uker nå? Spennende, da er det vel straks ultralyd. Ønsker deg lykke til! Blir gøy å høre om det blir gutt eller jente. Æsj, da skjønner jeg at du mista motet. Jeg holder meg til sorter som er lette å få til, jordbær og gulrøtter har ikke slått feil ennå her hvertfall. Må bare få kjøpt nett før jordbæra kommer og skjærene begynner å spise de. Utrolig kjipt når de ødelegger alle de største bæra uten å spise de opp engang. Andelsbruk ser gøy ut, her i området er det flere års ventetid for å bli med så jeg nøyer meg med min lille flekk på kanskje 15kvm (hvorav 10 er jordbærplanter) og noen potter. Ja, to dager til ultralyd. Blir spennende å se hva som skjuler seg der inne. Men hvis vi ikke får sett det tror jeg at jeg ikke vil vite, denne gangen hadde det egentlig vært morsomt med en overraskelse på fødestua (mannen er ikke enig, men han kan jo ikke tvinge meg med på flere ultralyder heller) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 12. juni 2016 #948 Del Skrevet 12. juni 2016 3 minutter siden, A4-livet skrev: Æsj, da skjønner jeg at du mista motet. Jeg holder meg til sorter som er lette å få til, jordbær og gulrøtter har ikke slått feil ennå her hvertfall. Må bare få kjøpt nett før jordbæra kommer og skjærene begynner å spise de. Utrolig kjipt når de ødelegger alle de største bæra uten å spise de opp engang. Andelsbruk ser gøy ut, her i området er det flere års ventetid for å bli med så jeg nøyer meg med min lille flekk på kanskje 15kvm (hvorav 10 er jordbærplanter) og noen potter. Ja, to dager til ultralyd. Blir spennende å se hva som skjuler seg der inne. Men hvis vi ikke får sett det tror jeg at jeg ikke vil vite, denne gangen hadde det egentlig vært morsomt med en overraskelse på fødestua (mannen er ikke enig, men han kan jo ikke tvinge meg med på flere ultralyder heller) Gulrøtter har jeg ikke testet. Kanskje er det nettopp sånne sorter jeg bør gå for i stedet. Ja, jeg hadde skikkelig flaks og fikk plass fordi det er en småbruker jeg kjenner som startet opp. Så da fikk jeg førstehåndsinformasjon. Ellers er det nok ofte ventelister, ja. Enig i at det er morsomt å ikke vite! Jeg hadde egentlig lyst til at det skulle være en overraskelse, men samboer har lyst til å vite. Har lyst til at han skal føle seg mest mulig delaktig siden han har vært så lite barneinteressert tidligere, så han vant denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #949 Del Skrevet 13. juni 2016 22 timer siden, Sunhands skrev: Gulrøtter har jeg ikke testet. Kanskje er det nettopp sånne sorter jeg bør gå for i stedet. Ja, jeg hadde skikkelig flaks og fikk plass fordi det er en småbruker jeg kjenner som startet opp. Så da fikk jeg førstehåndsinformasjon. Ellers er det nok ofte ventelister, ja. Enig i at det er morsomt å ikke vite! Jeg hadde egentlig lyst til at det skulle være en overraskelse, men samboer har lyst til å vite. Har lyst til at han skal føle seg mest mulig delaktig siden han har vært så lite barneinteressert tidligere, så han vant denne Argh, skrev et langt svar i går men så klikka kg Men hva er det dere dyrker i andelsbruket da? Helga har vært fin. Mannen og naboen har bygget platting på inngangssiden så jeg har tatt meg av jr. På lørdag var vi bare hjemme, men i går var vi med mamma på store badet (som jr kaller det) og så var vi hos mamma et par timer mens hun sydde på lystett stoff på gardinene til jr. Håpet er at han kanskje sover lenger enn halv seks-seks hvis det ikke blir så lyst på rommet hans. I dag hjalp det ikke da.... Jr klarte å gå en hel helg uten å sove på dagen, det var verken spesielt ønskelig eller vellykka. Nestemann skal hvertfall sove i vogn, det med at mannen skulle ha han til å sove i senga bare har ødelagt mye syns jeg. Må alltid være hjemme midt på dagen, er vi et annet sted blir det jo bare tull om vi ikke har med reiseseng, madrass og dyne. Kjedelig å ikke bare kunne være på stranda en dag f.eks. Ok, nok sutring... Etter å ha vært hos mamma tok vi en tur til farmor i går, hun ble 83. Fikk møtt den nye "vennen" hennes også, syns det er litt søtt jeg. Hun ble jo enke for tre år siden og trenger en sånn "venn" tror jeg. Han var hvertfall veldig hyggelig. Og litt gøy at mannen på noen og åtti eller hva han nå var satt der med en iPhone Da vi kom hjem i går var mannen og naboen ferdig med plattingen, så nå må vi bare kjøpe noen blomsterkasser og en benk så har vi et koselig sted å sitte ved lekeplassen. Og så er det der vi har sol på formiddagen så blir deilig å sitte der med en kopp morgenkaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #950 Del Skrevet 13. juni 2016 Glemte å skrive at grunnen til at jeg var litt sutrete i stad er at jr var potte sur i dag tidlig, og jeg følte at nå er jeg leeeeeeiiiiii. Kan han ikke bare sove litt når han trenger det og så være litt blid på morran liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 13. juni 2016 #951 Del Skrevet 13. juni 2016 Daaaa har jeg oppdatert meg her hos deg også. Litt pinlig å innrømme det, men jeg har holdt littegrann avstand til de gravide dagbøkene etter min kjemiske og i de månedene vi var enige om å ikke prøve. Teit, men det blir litt sårt, uten at man ikke unner andre lykken. Er fantastisk artig å lese meg gjennom april og mai. Gøy å se hvor tidlig du fikk mage. Magen din 6 april ser ut som min da jeg var 8 mnd på vei! Jeg fikk aldri stor mage, men jeg er 10 kg overvektig + har veldig lang overkropp. Husker at jeg lengtet etter stor mage, for selv som høygravid følte jeg aldri at jeg kunne be om stol, hjelp til bæring eller noe. Og på føden hadde jeg skikkelig lyst til å stoppe de andre vaggende damene i gangen når jeg gikk frem og tilbake at "Jeg er høygravid jeg også, altså!". Så nå gleder jeg meg til mage på nr 2. Kanskje den blir større enn første magen, så jeg får "føle" meg skikkelig klekkeferdig også? Her har vi også begynt å fuske med dagsovingen. Vi har lagt vår i senga også, men han sover også lett i bilstolen eller i vogn, faktisk. Jeg sliter litt mer enn mannen med å få ham til å sovne i vogna, så om vi er ute (feks på harrytur i sverige) så går poden, far og vogn litt unna mens jeg handler, også kommer mannen tilbake med sovende pode i vogna 20-30 minutter etter. Han sover aldri like lenge lur der som i senga. Men jeg tror det er fordi mannen min er så himla rolig. Jeg tar alle sorgene på forskudd. "Jaha, du reiser deg opp nå, mhm, er det sånn det skal være hele ettermiddagen, du kommer aaaaldri til å sovne!" - og jeg tipper han plukker opp det lynnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #952 Del Skrevet 13. juni 2016 Du, @Havrekjeksen jeg gjorde akkurat det samme selv etter å ha mistet. Orket ikke lese om voksende mager og ultralyder når jeg satt der selv uten det samme. Er jo som du sier, man unner de andre det men det blir veldig sårt. Men så plutselig en dag lurer man på hvordan det står til og når man leser så blir man litt overrasket over at det ikke føles så sårt lenger som man kanskje trodde Det var nok mye luft i uke 8, for syns ikke den har vokst så mye etter det. Og den har hvertfall ikke skikkelig gravidform ennå, i løse kjoler ser jeg bare ut som om jeg har lagt på meg litt. Ikke rart folk ikke tør å reise seg på toget Hehe, får håpe du får stor og rund mage neste gang ja, det er jo veldig kos så lenge den ikke er veldig i veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 13. juni 2016 #953 Del Skrevet 13. juni 2016 Høres ut som en fin helg! Deilig med platting hvor dere kan nyte morgensolen! Skjønner godt at det er frustrerende at jr ikke sover i vognen. Merker at det er mye jeg har glemt fra de er så små, husker ikke om L fikk til å sove i vognen etter han var halvannet år, eller hvor lenge han sov på dagtid generelt. Huff, må lese meg opp igjen på alt fra spedbarnstiden til de blir 4 år gamle Er det imorgen du skal på UL? Det blir spennende har vært inne på tanken selv at om vi ikke ser kjønnet på OUL så blir det en overraskelse. Men tror uansett at vi bestiller 3d UL i uke 26-28 og om vi ikke ser noe da heller vedder jeg på at mannen glatt punger ut 1500 til bare for å finne det ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #954 Del Skrevet 13. juni 2016 Rart det der at mennene er mest nysgjerrige på kjønnet. Mannen spurte jo om man kunne se der da vi var på ultralyd i uke 12 I morgen klokka 14 er det ultralyd. Før det er det ettårsbefaring av huset så blir en litt oppstykket dag på jobb. Dagen kommer til å gå fort da i det minste. Jeg husker ingenting fra det første året eller no jeg, så tror jeg må lese meg opp litt selv. Skummelt hvor fort man glemmer altså. Aner ikke når jr begynte å snu seg, krype eller sette seg opp. Vet bare at det var en eller annen gang de første 9 mnd. Bill mrk dårlig mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 13. juni 2016 #955 Del Skrevet 13. juni 2016 3 minutter siden, A4-livet skrev: Rart det der at mennene er mest nysgjerrige på kjønnet. Mannen spurte jo om man kunne se der da vi var på ultralyd i uke 12 I morgen klokka 14 er det ultralyd. Før det er det ettårsbefaring av huset så blir en litt oppstykket dag på jobb. Dagen kommer til å gå fort da i det minste. Jeg husker ingenting fra det første året eller no jeg, så tror jeg må lese meg opp litt selv. Skummelt hvor fort man glemmer altså. Aner ikke når jr begynte å snu seg, krype eller sette seg opp. Vet bare at det var en eller annen gang de første 9 mnd. Bill mrk dårlig mor Skal jeg fortelle noe? Mini har babybok. På en side med fakta.. første tann osv... Er over halvparten kun kvalifisert gjetning. For jeg glemte å skrive det nei. Tenker at han kommer aldri til å feire hvilke dag første tann tittet opp uansett... Men... Ja. Bill mrk en annen dårlig mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #956 Del Skrevet 13. juni 2016 1 minutt siden, Havrekjeksen skrev: Skal jeg fortelle noe? Mini har babybok. På en side med fakta.. første tann osv... Er over halvparten kun kvalifisert gjetning. For jeg glemte å skrive det nei. Tenker at han kommer aldri til å feire hvilke dag første tann tittet opp uansett... Men... Ja. Bill mrk en annen dårlig mor. Sånn har jr også, ble oppdatert hver tredje måned med mer eller mindre kvalifisert gjetting. Første ordet? Vet ikke. Når? Vet hvertfall ikke! Når kan man si at han sa mamma i stedet for mamama liksom? Hakke peiling! Det eneste jeg husker er når han begynte å gå. Har også skrevet om fødselen, men ser i ettertid at jeg burde ventet litt med det. Hadde det litt for friskt i minne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 13. juni 2016 #957 Del Skrevet 13. juni 2016 Hehe godt det er flere enn meg som glemmer! Når jeg spør min mor når jeg gjorde diverse, hva hun kledde på meg om vinteren eller når barn ikke sover på dagtid lenger så vet hun alt! Og hun har kun hatt ett barn. Jeg hadde også en sånn babybok for L, men har vært fryktelig dårlig til å skrive ned sånt. Ikke vits i å si at jeg skal skjerpe meg og bli bedre på sånt denne gangen heller, for det vet jeg at ikke kommer til å skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 13. juni 2016 #958 Del Skrevet 13. juni 2016 Nå har jeg skrevet to innlegg i dagboken din idag hvor jeg skulle si gratulerer med dagen til mannen din. Så PS! til mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. juni 2016 #959 Del Skrevet 14. juni 2016 Spent på ultralyden Håper alt går bra og at du oppdaterer oss når du har vært der! Tenk at du plutselig alt skal på OUL. Føler det var i går jeg leste at du var blitt gravid. Her var jeg superivrig på å kjøpe inn babybok. Ettersom alle bøkene er kjønnsdelt måtte vi vente til forrige uke før jeg fikk tak i en. Tror du jeg har skrevet noe i den enda? Å, neida Får sette av litt tid til det etterhvert. Har lyst til å lime inn ultralydbilde og bilde av testen jeg tok, men føler disse bøkene begrenser plassen på innliming av bilder. Min babybok var en perm med masse ark man kunne skrive på og lime bilder i. Men jeg skal presse dem inn et eller annet sted sikkert Det er i alle fall utrolig koselig å ha som minne. Jeg har satt veldig pris på boken min mor fylte ut, selv om den er ganske "tynn" Det dabber tydeligvis av etterhvert hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #960 Del Skrevet 14. juni 2016 Den 24.5.2016 at 20.09, Pyntestøv skrev: Jeg tipper gutt, så da blir det garantert en jente Du hadde helt rett, Pyntestøv. Vi er like håpløse på å tippe begge to. For her ser det ut til at det kommer en liten jente rundt 14. november Mannen gleder seg allerede til å kjøpe masse rosa og til å få pappas lille jente. Skal kjøpe motorsag for å skremme bort gutta når hun blir tenåring Og hun så frisk og fin ut, aktiv liten frøken som drev og gjemte seg for ultralyden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå