A4-livet Skrevet 7. juni 2017 Forfatter #2181 Del Skrevet 7. juni 2017 21 timer siden, juliane skrev: Jeg har også noen sånne ønsker nå som jeg angrer på at jeg ikke gjorde med førstemann. Dumt å ha nyfødtfoto og hånd- og fotavtrykk kun av den ene ungen, liksom. Ta av minste ved to anledninger, si til eldste at det ene er hennes 21 timer siden, Nautika skrev: Jeg har tenkt å få tatt fot- og håndavtrykk av søsknene samtidig, må bare huske å gjøre det snart før lillesøster blir altfor stor. Tenker det kan være koselig å se størrelsesforskjell, for størrelsen jevnes jo fort ut Var det vi endte med også, men skulle ønske vi gjorde det litt før. Kunne gjort det med M da hun var bitteliten, da hadde hun sovet seg gjennom det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 7. juni 2017 Forfatter #2182 Del Skrevet 7. juni 2017 Bæsj! Seriøst, den jenta blir forstoppet hele tiden. Nå var det 1,5 uke siden sist hun bæsja liksom. Prøvde å gi henne svisker to gsnger i helga uten at det hjalp. I dag fikk hun fem isbiter med sviskemos som jeg blandet ut i svsikesaft og det gjorde susen. Så at hun presset rett før jeg gikk opp for å legge henne men siden det ikke kom noen lyd trodde jeg ikke hun fikk ut noe. Så det funka på en halvtime. Tror det var godt for henne, tror det er derfor hun har sovet så dårlig de siste nettene.... Ellers klinka M til med å sove 1,5 time på morgenduppen sin, jeg har gått tur 1,5 time i regnet (det så ikke ut som om det skulle regne så mye, men jeg endte med å måtte skifte alt unntatt bh da jeg kom hjem), jeg har begynt på nytt strikkeprosjekt (lettstrikka drakt fra Paelas) og M har begynt med tre dupper på dagen der den siste slutter rundt kl 15. Hun blir jo trøtt på slutten, men er i relativt godt humør. Deilig med litt rutiner også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 7. juni 2017 Forfatter #2183 Del Skrevet 7. juni 2017 Og så fikk ei god venninne av meg og ene naboen barn i dag Gleder meg til å kose med liten baby etter hvert. Min er jo plutselig blitt gigababy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 8. juni 2017 #2184 Del Skrevet 8. juni 2017 Still going strong med babyproduksjon i nabolaget skjønner jeg Babykos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 8. juni 2017 Forfatter #2185 Del Skrevet 8. juni 2017 I dag fant jeg ut hvorfor M ikke har spist noe særlig; hun ville ha brødskiver Satte henne i en sånn IKEA-stol (selv om hun ikke kan sitte ennå, men jeg måtte bare prøve) og ga henne en stor brødbit med leverpostei. Gikk ned på høykant med skorper og det hele. Så i dag har hun spist nesten en hel brødskive til sammen. Den jenta blir bare mer og mer lik broren sin, han insisterte også på å spise alt annet enn moser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. juni 2017 Forfatter #2186 Del Skrevet 9. juni 2017 Nå nettopp klarte M å dra seg framover for første gang. Jeg filmet, sendte filmen på snap og glemte å lagre den selv Hun gjorde det heldigvis flere ganger nå, så fikk filmet det. Synes det plutselig er en voldsom utvikling på den jenta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 9. juni 2017 #2187 Del Skrevet 9. juni 2017 4 minutter siden, A4-livet skrev: Nå nettopp klarte M å dra seg framover for første gang. Jeg filmet, sendte filmen på snap og glemte å lagre den selv Hun gjorde det heldigvis flere ganger nå, så fikk filmet det. Synes det plutselig er en voldsom utvikling på den jenta... Haha! Kjenner igjen den! Det er ulempen med snapchat. Fin film da, hun var flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. juni 2017 Forfatter #2188 Del Skrevet 9. juni 2017 35 minutter siden, Marimba skrev: Haha! Kjenner igjen den! Det er ulempen med snapchat. Fin film da, hun var flink Må bare finpusse stilen litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. juni 2017 #2189 Del Skrevet 9. juni 2017 Så flink!!! Jeg har gjort det samme flere ganger selv. Sendt kjempefint bilde av M, så får jeg beskjed om at flere har screenshottet og bare "jaaa, burde kanskje beholdt det selv også" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 9. juni 2017 #2190 Del Skrevet 9. juni 2017 Så flink jente! Nå er det slutt på ro og fred og å ha kontroll over hvor babyen befinner seg til en hver tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juni 2017 Forfatter #2191 Del Skrevet 13. juni 2017 I går fikk vi tre nye vinduer i huset Endeveggen her er så innmari massiv med to vinduer i 1. etg bare, så har satt inn ett til i 1. etg og to i 2. etg. Veldig fornøyde. Nå holder snekkerne på ute mens M og jeg er inne. Hun er livredd for disse snekkerne stakkars På søndag hadde vi bursdag for farmor hjemme hos oss og hun var livredd for de gamle og ene tanta si. Tante var ikke så fornøyd Ellers går brødskive ned på høykant og hun liker faktisk vann. Glemte å gi henne det ved siden av brød i stad, stakkaren var jo kjempetørst etterpå. Jaja, ikke så lett å huske alt... Noen som har et godt forslag til hva mannen kan få i 35-årsgave forresten? Han har bursdag i dag og jeg har ikke kjøpt noen ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 13. juni 2017 #2192 Del Skrevet 13. juni 2017 Jeg har null idé, men si gjerne fra hva du kjøper! Min blir nemlig 35 tre dager etter termin kom jeg på nå, så det hadde kanskje ikke vært dumt å være ferdig med den gaven litt i god tid i år. Hverken graviditet på overtid eller barsel tror jeg trigger kreativiteten på det området, akkurat... Skjønte jeg det rett at dere har skåret ut helt nye vinduer der det bare var vegg fra før? Hvor mye må man betale for en sånn jobb, hvis jeg kan spørre? Det er kanskje søknadspliktig også det? Vi har en lang vegg i stua der jeg egentlig kunne tenke meg å få inn et vindu på sikt, nemlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juni 2017 Forfatter #2193 Del Skrevet 13. juni 2017 4 timer siden, juliane skrev: Jeg har null idé, men si gjerne fra hva du kjøper! Min blir nemlig 35 tre dager etter termin kom jeg på nå, så det hadde kanskje ikke vært dumt å være ferdig med den gaven litt i god tid i år. Hverken graviditet på overtid eller barsel tror jeg trigger kreativiteten på det området, akkurat... Skjønte jeg det rett at dere har skåret ut helt nye vinduer der det bare var vegg fra før? Hvor mye må man betale for en sånn jobb, hvis jeg kan spørre? Det er kanskje søknadspliktig også det? Vi har en lang vegg i stua der jeg egentlig kunne tenke meg å få inn et vindu på sikt, nemlig... Det ble roser (fra Rema ) og mat fra en gourmetbutikk nedi sentrum som vi skal spise etterpå. Kom bare ikke på noe... Mamma hadde kjøpt brødkurv og puslespill, så hun vant gavekonkurransen Vi søkte kommunen ja. Og styret siden vi bor i et sameie. Betaler rett i underkant av 40.000 for tre vinduer. De har spesialmål, men er ikke så store. Kan sende deg firmanavnet om du vil. Fikk forresten tilbud fra en lokal glassmester og han skulle ha 75.000 Da hadde det vært totalt uaktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 13. juni 2017 #2194 Del Skrevet 13. juni 2017 Jeg er elendig når det gjelder gaver. Folk må skaffe seg ønskelister! Mannen blir dødsglad av Comfyballs, så hvis du vil gi noe ekstra så er det et forsinka tips fra meg Ingen andre boksere kan måle seg med hans elskede Comfyballs. Vet ikke hvor mange han har nå, men de gamle fases sakte men sikkert ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juni 2017 Forfatter #2195 Del Skrevet 13. juni 2017 7 minutter siden, Weebs skrev: Jeg er elendig når det gjelder gaver. Folk må skaffe seg ønskelister! Mannen blir dødsglad av Comfyballs, så hvis du vil gi noe ekstra så er det et forsinka tips fra meg Ingen andre boksere kan måle seg med hans elskede Comfyballs. Vet ikke hvor mange han har nå, men de gamle fases sakte men sikkert ut Comfyballs, herregud for et navn Glad du avslørte hva det var på slutten der ellers hadde jeg måtte google med frykt for å få opp noen rare bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 14. juni 2017 #2196 Del Skrevet 14. juni 2017 Har du ikke hørt om Comfyballs?? Jeg kjenner flere som sverger til de altså. Så nå har jeg hørt og sagt navnet så ofte at jeg glemmer ut hvor freaky det er Til og med svigerfar er fan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 18. juni 2017 Forfatter #2197 Del Skrevet 18. juni 2017 Etter at vi satte inn nye vinduer ble det så lyst på soverommet at M begynte å våkne klokka fem. Fikk satt opp ekstra skjerming (aluminiumsfolie og søppelsekker, ser skikkelig stilig ut) så nå gjør hun ikke det lenger. Men hun sliter fortsatt med magen, så i går kveld våknet hun tre eller fire ganger før jeg la meg, seks (tror jeg) ganger i løpet av natta og så var hun klar for morgen 06.15. Ti over sju ble hun derfor levert til mannen med beskjed om at han måtte ta henne eller ta fri halve onsdag så jeg kan sove (han reiser bort mandag til tirsdag). Fikk sove i ca 50 min til sammen etter det, da ble jeg vekket for andre gang og ga opp Litt lei av dårlige netter nå altså.... Elllers går livet sin vante gang. M elsker brødskive, avokado i babyfeeder er også topp Jr er stort sett blid og fornøyd om dagen selv om verden raser sammen med jevne mellomrom. Sier masse morsomt og er generelt en typisk treåring. Hagen blomstrer, jeg får masse tomater på den største tomatplanta og de små vokser og koser seg. Har tre agurkplanter og over ti tomatplanter Ikke meninga å ha så mange da, men hadde fire og så kom broren min med 11 til og så får jeg ikke gitt de bort. Må kjøpe noen større plastpotter og mer jord, jeg har ikke hjerte til å kaste de selv om jeg ikke trenger fler. Jeg er jo ikke glad i tomater engang Har satt opp drivhuset (plastræl fra Biltema) så kanskje de minste rekker å få tomater før høsten kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 18. juni 2017 #2198 Del Skrevet 18. juni 2017 Du kan ovnsbake dem med litt løk og hvitløk, bruke stavmikser på dem og så fryse ned, da, så har du base til tomatsuppe, tomatsaus og slikt liggende i fryseren! Dårlige netter tar på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 18. juni 2017 Forfatter #2199 Del Skrevet 18. juni 2017 4 timer siden, Verdande skrev: Du kan ovnsbake dem med litt løk og hvitløk, bruke stavmikser på dem og så fryse ned, da, så har du base til tomatsuppe, tomatsaus og slikt liggende i fryseren! Dårlige netter tar på! Det hørtes godt ut, det skal jeg huske Uff, M har magevondt i kveld. Skikkelig hylgrining, det eneste som funker er byssing der jeg får massert magen samtidig. Nå sover hun i armene mine og jeg vet ikke om jeg tør legge henne ned. Noen som har gode råd? Har prøvd sviskemos, sviskesaft, magemassasje, sykling med bena, et bad og tempen oppi rompa (redd for å gjøre no feil der så sikkert gjort det feil/for lite). Hun bæsja visst noe i går, men var mannen som skiftet så vet ikke hvor mye. Han sa en halv håndfull kanskje. Har kommet littegrann et par ganger til denne uka. Ene gangen sprakk hun litt opp, men hun prøver jo å presse ut mer så tror ikke det er vondt og at hun vegrer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. juni 2017 #2200 Del Skrevet 18. juni 2017 Aprikosmos, pæremos og olje (f.eks oliven) i maten. Det er de jeg kommer på nå. Stakkar lille Babyer kan visst også få Laktulose, men da må du nok kontakte lege først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå