Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Du vet det er lenge siden du skrev i dagboka di når den er på side 2 av mine innlegg :fnise: Her er det økedøgn på gang (måtte Google og det var vanlig rundt 6 mnd), og i dag (under foreldresamtalen i bhg faktisk) leverte M tidenes bleie etter fem dager uten noen ting. Ga henne sviskesaft på flaske, som hun drakk helt fint av, og det funka på noen timer :Nikke: 

Var på kontroll i dag, og bolla er 66 cm og 8,43 kg (minst 100 gram lettere nå etter den monsterbleia). Hun ligger nå stort sett bare på magen, er ekspert på å spinne rundt sin egen akse og har begynt å trene på å komme opp i krabbestilling. Er langt igjen før hun klarer det da. Men sterk er hun definitivt. Smokken går det så som så med, i dag nektet hun å ta den og ene duppen sovnet hun med den i handa :ler: Sover godt likevel da, så stresser ikke med det selv om jeg kunne tenke meg at hun tok den. Ja, nå kom jeg ikke på mer å skrive så det var vel det. Jo, jeg er blitt brun/solbrent de siste dagene. Det er digg! :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var jeg alene med ungene pga planleggingsdag i bhg, vi kosa oss ute i det fine været og alt gikk bare kjempebra. Så nå gruer jeg meg ikke så fælt til den uka bhg er stengt og mannen jobber. Og M klina til med å bare våkne én gang i natt. I dag har vi vært på stranda noen timer og kost oss hjemme resten av dagen. M lå i uv-teltet sitt på stranda og lekte og jr kosa seg masse (selv om det blåst og det første han sa da vi kom dit var at han ville ha på seg jakke :fnise:). Vi fant ut at det hadde jo gått kjempebra å dra til syden med begge ungene, så må har vi bestemt oss for å ta en uke på Kypros i oktober. Mannen har jo en del ferie igjen så da kan vi reise mens jeg fortsatt er i permisjon. Blir spennende å se siden M kanskje går da, blir nok ikke den mest avslappende turen :ler: 

I morgen skal vi på Botanisk hage, de har planteutsalg i morgen så tenkte å kjøpe noen nye stauder til bedet vårt. Mannen må fylle det opp med blomster før jeg fyller det med ennå mer jordbærplanter.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en koselig helg og dag :) Synes det er lov til å kalle seg wonder woman selv om alenedagen gikk over all forventning!

Vi skal også til botanisk hage i morgen :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kypros nice :) hørtes digg ut! 

Uv-telt hørtes spennende ut, hva er det? 

 

Hørtes hvertfall ut som en digg dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, miore skrev:

Det høres ut som en koselig helg og dag :) Synes det er lov til å kalle seg wonder woman selv om alenedagen gikk over all forventning!

Vi skal også til botanisk hage i morgen :ninja: 

Se etter en lettere solbrent dame med to unger og en oppgitt mann. Finnes sikkert ikke fler av oss der :fnise: 

Og det hjelper at det er en gjeng andre unger her hjemme, da trenger jeg ikke underholde jr hele tiden :) 

52 minutter siden, Marimba skrev:

Kypros nice :) hørtes digg ut! 

Uv-telt hørtes spennende ut, hva er det? 

 

Hørtes hvertfall ut som en digg dag!

UV-telt er sånn: http://www.jollyroom.no/barneklaer/uv-strand/ovrig-uv-strand/uv-telt/swimpy-uv-telt-xl Genialt når man vil ha litt sol og har baby :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå kom jeg på noe som skjedde i dag. Jr og ene nabogutten på fem surra rundt i hagen, og plutselig kom de gående med en død, maltraktert mus (hodet hang såvidt fast) katten tydeligvis har drept og lagt i hagen. Fikk femåringen, som holdt den i halen, til å kaste den i søpla og så var det rett inn og vaske hender. Unger ass :hoho::daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, A4-livet skrev:

Se etter en lettere solbrent dame med to unger og en oppgitt mann. Finnes sikkert ikke fler av oss der :fnise: 

Og det hjelper at det er en gjeng andre unger her hjemme, da trenger jeg ikke underholde jr hele tiden :) 

Mens jeg kommer til å være hun som løper rundt etter en spinnvill toåring og desperat prøver å forhindre at hun plukker alle blomstene :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Weebs skrev:

Spennende! Traff dere hverandre? Tok dere en hemmelig KG-hilsen? 

Prøvde å rope miore noen ganger, men ingen som svarte :vetikke: 

I natt ammet jeg bare et par ganger, og i ørska ammet jeg bare på ene puppen. Så i dag tidlig hadde jeg en slapp/flat og en stor/melonformet pupp :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, A4-livet skrev:

Prøvde å rope miore noen ganger, men ingen som svarte :vetikke: 

I natt ammet jeg bare et par ganger, og i ørska ammet jeg bare på ene puppen. Så i dag tidlig hadde jeg en slapp/flat og en stor/melonformet pupp :fnise: 

:hoho: Jeg var opptatt med å forhindre at snuppis hoppa i "æsjevannet" mens vi venta på venninna vår som sto i tomatkø ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miore skrev:

:hoho: Jeg var opptatt med å forhindre at snuppis hoppa i "æsjevannet" mens vi venta på venninna vår som sto i tomatkø ;)

Tomatkø ja. Vi unngikk den i år, men neste år får jeg lov å dra alene (mannen insisterte :ler:) og da skal jeg kjøpe tomater der i stedet for å få en sånn kjempehøy sak nesten uten tomater som jeg har nå.... Minn meg på det neste år a! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel. Kanskje neste gang! 

Den puppegreia har jeg også gjort! Puppen var så hard at jeg lurte på om jeg kanskje måtte til legen. Heldigvis tok M ansvar :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hopper i det og tar sjansen på ny sydentur! Sprekt :laugh: Men jeg er sikker på at det blir bedre enn sist! Skal vel ikke så mye til! :fnise: Huff, unner dere virkelig en knall sydentur! :)  Vi drøyer med sydenferie til neste år. Minsten er ekstremt slitsom akkurat nå, kryper og kravler overalt og putter alt i munnen - orker bare ikke tanken på å passe på han konstant (blir vel kaaaanskje ikke så mye lettere neste år, men men da kan han kanskje sitte selv om ikke annet...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har M sovet to dupper bare. 30 min på hver. Pussig at hun var enkel å legge :fnise:  I går var vi på Leos lekeland, og der sov hun nesten to timer, hun ble vekket da vi skulle dra. Likte vel all den bakgrunnsstøyen :vetikke:  Ellers går livet din vante gang her i heimen. M er fortsatt ikke fan av fast føde, så fullammer ennå med smaksprøver (eple og svisker er vel det eneste godkjente. Grøt i alle former er æsj). Ikke kommet noen tenner ennå, og hun skremmer vannet av andre babyer med ropinga si. Var to stk som begynte å hylgrine forrige uke :flau: Lagde hånd- og fotavtrykk av ungene forrige uke, M er foreløpig ingen fan av fingermaling så resultatet ble sånn passe. Men gøy å ha da, nå angrer jeg på at vi ikke har tatt avtrykk mens ungene var nyfødte. Menmen, litt seint nå (kanskje jeg skal låne neste nyfødte her på feltet og ta avtrykk av henda og føttene hans og late som om det er ungenes :ler: ). 

Ellers er det full vår/sommer i blomsterbedene og kjøkkenhagen. Kommer masse gulrøtter (minst 50, men tror kanskje det er nærmere 70. Ikke ivrig i det hele tatt :sjenert:), tomater, reddiker, sukkererter, noen agurker og en haaaaug med jordbær. Hvis jeg skal tippe ut fra antall blomster som kommer nå blir det hvertfall 10 kg :nigo: Gleder meg til juli kjenner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å starte med smaksprøver! Men er en stund igjen..

Skriver opp hånd og fotavtrykk! Kanskje tiden er inne for det her nå. 

Skikkelig imponert over den hagen altså! Forventer masse snaps når høstinga starter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dokumentere hver eneste gulrot, @Marimba Du kommer til å slette meg til slutt :fnise: 

To dupper var visst en dårlig idé. M våknet to ganger før jeg la meg i går, og skulle nok helst sovet inni puppen om hun kunne velge. Jeg kunne ikke røre meg unna en cm uten at hun våknet. Og så våknet hun kvart over seks i dag, og nå begynte hun akkurat å gråte fordi hun ikke fikk tak i en leke. Tror jeg må gå en liten sovetur gitt :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tvillinger som vanlig! Pupp i munn hele natta. Uten å overdrive.

Jeg har sikkert mistet noen lesere fordi jeg dokumenterer alt M spiser :fnise: I dag skal vi prøve aprikos ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aprikos er populært her :jepp: Og hun fikk mangosmoothie i dag, for første gang på lenge, det var også ganske poppis :) Alt hun spiser mer enn tre-fire skjeer av er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen sånne ønsker nå som jeg angrer på at jeg ikke gjorde med førstemann. Dumt å ha nyfødtfoto og hånd- og fotavtrykk kun av den ene ungen, liksom. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å få tatt fot- og håndavtrykk av søsknene samtidig, må bare huske å gjøre det snart før lillesøster blir altfor stor. Tenker det kan være koselig å se størrelsesforskjell, for størrelsen jevnes jo fort ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...