A4-livet Skrevet 31. juli 2016 Forfatter #1161 Del Skrevet 31. juli 2016 Stakkar jr, hadde visst feber i dag han. Sikkert derfor han sov så lenge. Ikke høy feber, men når ungen sitter på fanget i to timer er det innafor å gi en paracet for å få ned feberen. Så han har vært ute og lekt etter det, nå er det barnetv. Bare mamma som er bra nok i dag, så ble sur da pappaen prøvde å sette på TVen. Er stort sett meg han sitter hos når vi ser på barnetv da, kan kanskje være greit å avvenne han fra det før lillesøster kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 1. august 2016 Forfatter #1162 Del Skrevet 1. august 2016 Første feriedagen alene med jr. Vår barnehage er nemlig stengt i fire uker, så selv om alle andre begynte i barnehagen igjen i dag er vi hjemme en uke til. Dagen har flydd! Jr våkna 07.40 (først våkna han 05.10 men sovna etter hvert. Jeg sovna på sovesofaen og våkna igjen 06.20 og tusla inn og la meg i senga igjen), men vi kom oss ikke ned til 1. etg før en time senere. Skikkelig surremorgen Spiste frokost ute i sola før vi dro til oldefarmor og så videre til oldemommo og oldebestefar. Der fikk jr lov å mate hunden med bolle, sitte på gressklippertraktoren (turte ikke når oldebestefar skrudde den på da) og være med meg og skjære blomkål. Har vel sagt før at de bor på gård som dyrker grønnsaker, og de har en blomkålåker 20 meter fra huset. Er overproduksjon i år, så de får ikke solgt og må dermed bare pløye det ned, så jeg fikk ta så mye jeg ville. Tror jeg endte opp med godt over ti kg blomkål så jeg har allerede gitt bort to hoder til en nabo Men det var så gøy så jeg klarte liksom ikke å stoppe. Første gang jeg har skjært blomkål selv, så det var veldig stas Etter at vi kom hjem stakk jr og jeg opp til en nabo der jr "hjalp til" å klippe gresset. Pappaen i huset holdt nemlig på å klippe så da gikk jr bak med lekegressklipperen til han som bor der. Tror jr holdt på i en halvtime hvertfall. Og nå holder mannen på å legge jr og jeg lurer på hvor i all verden denne dagen ble av (og hva i all verden skal vi lage av all denne blomkålen? ). I morgen skal vi til mamma så da flyr vel dagen like fort. Skal opp i skauen så tar med soppkurven og blåbærplukkeren i tilfelle. Får liksom ikke gått rundt i skogen her og lett etter soppsteder med jr på slep så håper mamma kan vise meg et sted eller to jeg kan plukke. Og siden dette er en graviditetsdagbok: Jeg er fortsatt 25+3 i dag og det er fortsatt liv og røre inne der. Sånn, det er vel omtrent det jeg hadde å skrive om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 1. august 2016 #1163 Del Skrevet 1. august 2016 det siste avsnittet i siste innlegget fikk meg til å le høyt. Jeg har litt samme følelse som deg, rart at det er en baby inni der og jeg jobber hardt med å innstille meg på at det faktisk er et menneske. Fins ikke utålmodig (enda) og glemmer ihvertfall fire ganger for dagen at jeg er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 2. august 2016 #1164 Del Skrevet 2. august 2016 Blomkålsuppe! Blomkålgrateng! Mmm. Jeg elsker blomkål. Høres deilig ut med en ferieuke hjemme! Vi fikk bare et par dager hjemme før det var rett på jobb, skulle gjerne hatt et par dager til å lande litt på. Nå får jeg noen dager i slutten av uka pga bhg-tilvenning da, det blir fint. Selv om jeg merker at det krever litt å holde aktivitetsnivået oppe så han ikke blir sutrete og lei, Mini er nok vant til mer action i bhg enn det han får hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 2. august 2016 #1165 Del Skrevet 2. august 2016 Mm, blomkål! https://www.nrk.no/livsstil/frys-gronnsakene_-1.6206268 Vegetarbloggen har masse blomkåloppskrifter http://www.vegetarbloggen.no/tag/blomkal/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 2. august 2016 Forfatter #1166 Del Skrevet 2. august 2016 Det blir blomkål med hvit saus og bacon i morgen GlGleder meg allerede! Og blomkålsuppe, jeg skal fråtse Dumt at jr ikke liker blomkål da.... I dag våkna jr klokka seks, altfor tidlig. Ikke bare for meg, men også for han, for han sovna i bilen på vei til mamma. Vi var ute i skogen med henne og stefaren min i nesten hele dag. Eller, egentlig ikke i skogen heller. Vi var ved en bekk der det er store svaberg, og jr og stefaren min har flytta sikkert et halvt tonn stein fra en demning noen hadde lagd til en annen. Holdt på i 1,5 time hvertfall. Jr klarte å falle i bekken to ganger da (blir litt alger på svaberget der vannet renner). Den gutten og vann altså Er ikke dypt akkurat, 2 cm kanskje. Han begynte å grine første gangen men jeg bare vrengte av han klærne og viste hvordan han kunne varme seg igjen. Da gikk det heldigvis fint. Og så fikk mamma vist meg de to soppstedene sine i området der så fikk plukket nok til én middag. Har renset de, så nå ligger de og tørker før jeg skal fryse de. Leste at kantareller kan fryses rå, så da prøver jeg det. Må finne en middag vi kan ha kantarell til nå, så blir dette bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 3. august 2016 #1167 Del Skrevet 3. august 2016 Håper dere har stor fryser, så mye godt du driver og putter i den! Unger og vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 3. august 2016 #1168 Del Skrevet 3. august 2016 Den 31. juli 2016 at 10.44, A4-livet skrev: Er så typisk. Når jeg spør om mannen kan stå opp med jr for andre dag på rad mot at jeg tar han når han våkner på natta så er ungen våken en time på natta med sover til halv ni! Det var jo JEG som skulle sove ut, ikke mannen Ja er ikke det fryktelig typisk! Det skjer omtrent hver gang mannen har lovet å ta seg av Mini om morgenen.. Da sover hun selvsagt rekordlenge. Hva er det med disse barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjott Skrevet 3. august 2016 #1169 Del Skrevet 3. august 2016 Da blir det KGmiddag hos A4livet fårråsidetsånn. Kantarell 😍 Jeg burde få et matkurs hos deg, er sikker på at samlivet mitt hadde økt et par hakk bare av det Har du ismaskin sånn apropos islaging? Isåfall hvilken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 3. august 2016 #1170 Del Skrevet 3. august 2016 Så deilig med blomkål! Jeg er veldig glad i det selv! Støtter forslagene om blomkålssuppe og gratinert blomkål. Er det ikke noen som lager pizza med blomkålbunn også? Litt sånn lavkarbo-greie kanskje det? Synd Jr. ikke liker blomkål, Mini gjør heller ikke det. Ikke mannen heller forsåvidt. Men mannen er jo livredd for alt som har et snev av sunnhet over seg Du virker som en veldig god og flink mamma for Jr., er så koselig å lese om hva dere gjør og hvordan du håndterer situasjoner. Som at han ramlet i bekken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. august 2016 Forfatter #1171 Del Skrevet 3. august 2016 3 timer siden, Verdande skrev: Håper dere har stor fryser, så mye godt du driver og putter i den! Unger og vann Ikke stor nok 2 timer siden, Carouselle skrev: Ja er ikke det fryktelig typisk! Det skjer omtrent hver gang mannen har lovet å ta seg av Mini om morgenen.. Da sover hun selvsagt rekordlenge. Hva er det med disse barna? I dag sov han til nesten åtte, da var mor veldig fornøyd for å si det sånn 2 timer siden, Fjott skrev: Da blir det KGmiddag hos A4livet fårråsidetsånn. Kantarell 😍 Jeg burde få et matkurs hos deg, er sikker på at samlivet mitt hadde økt et par hakk bare av det Har du ismaskin sånn apropos islaging? Isåfall hvilken? Går mest i kjedelige hverdagsmiddager altså, men er gøy å finne oppskrifter og prøve ut nye ting. Har et par stk på jobb jeg gjerne skulle vært på middag hos da. Vi har denne: https://www.kitchenone.no/produkt/wilfa-icm-c15-ismaskin/?gclid=CM-W0ZCXpc4CFYkp0wodnMUOcA Veldig fornøyd med den, men den bråker ganske mye da så vi pleier å sette den inn på badet. 2 timer siden, Carouselle skrev: Så deilig med blomkål! Jeg er veldig glad i det selv! Støtter forslagene om blomkålssuppe og gratinert blomkål. Er det ikke noen som lager pizza med blomkålbunn også? Litt sånn lavkarbo-greie kanskje det? Synd Jr. ikke liker blomkål, Mini gjør heller ikke det. Ikke mannen heller forsåvidt. Men mannen er jo livredd for alt som har et snev av sunnhet over seg Du virker som en veldig god og flink mamma for Jr., er så koselig å lese om hva dere gjør og hvordan du håndterer situasjoner. Som at han ramlet i bekken Hadde jeg prøvd å lage pizzabunn av blomkål hadde jeg blitt alenemor på flekken Men har sett oppskrifter på det ja, ble egentlig litt nysgjerrig men fant ut at jeg ikke turte. Takk, men i dag følte jeg meg ikke som en god mor. Skulle dra tilbake til samme sted i dag og det gikk fint helt til vi var kommet ut av bilen og gått 3 meter. Prøvde å bære han litt men var bare hyling (bl.a etter mormor og bestefar til tross for at jeg hadde forklart flere ganger at de ikke skulle være med), så snudde han og stappet han inn i bilen. Myyye hyling, men til slutt sovnet han i bilen og sov en halvtime. Så nå sitter vi inne og ser på tv, jeg orker ikke hyling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 3. august 2016 #1172 Del Skrevet 3. august 2016 8 minutter siden, A4-livet skrev: Hadde jeg prøvd å lage pizzabunn av blomkål hadde jeg blitt alenemor på flekken Men har sett oppskrifter på det ja, ble egentlig litt nysgjerrig men fant ut at jeg ikke turte. Takk, men i dag følte jeg meg ikke som en god mor. Skulle dra tilbake til samme sted i dag og det gikk fint helt til vi var kommet ut av bilen og gått 3 meter. Prøvde å bære han litt men var bare hyling (bl.a etter mormor og bestefar til tross for at jeg hadde forklart flere ganger at de ikke skulle være med), så snudde han og stappet han inn i bilen. Myyye hyling, men til slutt sovnet han i bilen og sov en halvtime. Så nå sitter vi inne og ser på tv, jeg orker ikke hyling. Huff da! Kjedelig at det endte sånn i dag. Slike situasjoner høres veldig kjent ut.. Jeg takler heller ikke hyling. Mannen er mye flinkere til det enn meg.. Skylder på graviditeten og hormoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. august 2016 Forfatter #1173 Del Skrevet 3. august 2016 5 minutter siden, Carouselle skrev: Huff da! Kjedelig at det endte sånn i dag. Slike situasjoner høres veldig kjent ut.. Jeg takler heller ikke hyling. Mannen er mye flinkere til det enn meg.. Skylder på graviditeten og hormoner Merker at jeg tåler myyyyye mindre som gravid. Vanligvis er jeg den tålmodige liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 4. august 2016 #1174 Del Skrevet 4. august 2016 Heldigvis er L over hyle-stadiet, men han kan surmule og sutre i det evige! Det har alltid vært noe av det verste jeg vet, og nå har jeg en lunte på størrelse med en brødsmule. Takler ikke den sutringen! Føler meg som en dårlig mor nesten daglig pga det så du er ikke alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 4. august 2016 #1175 Del Skrevet 4. august 2016 I dag har jeg ganske vondt og mannen måtte hjelpe svigers. Så jeg er alene med lille. Hun var hysterisk fordi hun ikke fikk leke med vann i stuen. Endte opp med at vi satt i sofaen mens tårene trilte begge to. Er rart hvor lite man tåler når man har en ekstra dose med hormoner 🙈😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 4. august 2016 Forfatter #1176 Del Skrevet 4. august 2016 7 timer siden, Strikkesokken skrev: Heldigvis er L over hyle-stadiet, men han kan surmule og sutre i det evige! Det har alltid vært noe av det verste jeg vet, og nå har jeg en lunte på størrelse med en brødsmule. Takler ikke den sutringen! Føler meg som en dårlig mor nesten daglig pga det så du er ikke alene Godt vi er flere. Vi får starte en facebookgruppe for dårlige mødre. Eller, jeg tror faktisk det fins 6 timer siden, Pentu skrev: I dag har jeg ganske vondt og mannen måtte hjelpe svigers. Så jeg er alene med lille. Hun var hysterisk fordi hun ikke fikk leke med vann i stuen. Endte opp med at vi satt i sofaen mens tårene trilte begge to. Er rart hvor lite man tåler når man har en ekstra dose med hormoner 🙈😂 Hva skjer med at ungene klikker fordi de for hundrede gang får beskjed om at vann leker man med ute? Skjønner frustrasjonen din, hadde lett endt med å sitte og grine i sofaen selv. I stad ga jeg litt opp og bare lot jr stå og klamre seg til beinet mitt mens han hylte i over et kvarter (da kom mannen hjem). Stod og sjekka kg og Facebook og prøvde å koble ut. I helga er mannen nødt til å ta det meste av ansvaret for å si det sånn, jeg er litt på felgen av all denne hylinga (på morran ble det hyling fordi det var etellerannet feil med frokosten, og så var det da r en halvtime hyling før mannen kom hjem). Hjelper heller ikke at jr er våken en time hver natt, og sånn som i dag våknet han da halv syv. Så jeg fikk litt over 6 timer søvn. Aaalt for lite for en gravid mamma. Heldigvis kjøpte mannen med sjokolade i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 4. august 2016 #1177 Del Skrevet 4. august 2016 Kjekk mann som kjøper sjokolade Høres ut som du kan trenge det i dag! Føler meg veldig truffet av reklamen for den nye filmen som går nå "Bad Moms" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 4. august 2016 #1178 Del Skrevet 4. august 2016 3 minutter siden, A4-livet skrev: Hva skjer med at ungene klikker fordi de for hundrede gang får beskjed om at vann leker man med ute? Skjønner frustrasjonen din, hadde lett endt med å sitte og grine i sofaen selv. I stad ga jeg litt opp og bare lot jr stå og klamre seg til beinet mitt mens han hylte i over et kvarter (da kom mannen hjem). Stod og sjekka kg og Facebook og prøvde å koble ut. I helga er mannen nødt til å ta det meste av ansvaret for å si det sånn, jeg er litt på felgen av all denne hylinga (på morran ble det hyling fordi det var etellerannet feil med frokosten, og så var det da r en halvtime hyling før mannen kom hjem). Hjelper heller ikke at jr er våken en time hver natt, og sånn som i dag våknet han da halv syv. Så jeg fikk litt over 6 timer søvn. Aaalt for lite for en gravid mamma. Heldigvis kjøpte mannen med sjokolade i dag Mannen måtte kjøpe med seg sjokolade til meg og. Det som er mest frustrerende er at mannen kom sur hjem, fordi han var sliten. Så det ble litt dårlig stemning i heimen. Når han da sier at de har spurt om han kan hjelpe de i morgen og, da svarte jeg at han fikk skaffe barnevakt, for jeg er passer ferdig. Neste uke skal jeg bare levere i barnehagen for så å lade helt til hun kommer hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 4. august 2016 Forfatter #1179 Del Skrevet 4. august 2016 37 minutter siden, Carouselle skrev: Kjekk mann som kjøper sjokolade Høres ut som du kan trenge det i dag! Føler meg veldig truffet av reklamen for den nye filmen som går nå "Bad Moms" Spørs om jeg kanskje burde se den filmen 35 minutter siden, Pentu skrev: Mannen måtte kjøpe med seg sjokolade til meg og. Det som er mest frustrerende er at mannen kom sur hjem, fordi han var sliten. Så det ble litt dårlig stemning i heimen. Når han da sier at de har spurt om han kan hjelpe de i morgen og, da svarte jeg at han fikk skaffe barnevakt, for jeg er passer ferdig. Neste uke skal jeg bare levere i barnehagen for så å lade helt til hun kommer hjem igjen. Ohh, hadde mannen prøvd seg på det hadde det blitt månelyst! Neste uke høres deilig ut da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 4. august 2016 #1180 Del Skrevet 4. august 2016 3 minutter siden, A4-livet skrev: Ohh, hadde mannen prøvd seg på det hadde det blitt månelyst! Neste uke høres deilig ut da Ja, jeg gleder meg til å ha formiddagene mine tilbake. Selv om ferie med lille har vært veldig kjekt. Men skjedde noe når vi dro hjem fra hytten. Mannen har skaffet barnevakt for i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå