Kakaoen Skrevet 11. juli 2016 #1081 Del Skrevet 11. juli 2016 Skal si det pules i nabolaget deres Men 2016 er et skikkelig babyboom år føler jeg. En haug som får barn i hytt og pine. Hs sa at det var lenge siden det ble født så mange i løpet av en mnd i vår bydel.. Stakkars lille som falt i vannet.. nesten to ganger De er litt tunglærte disse ungene. Og som du sier å ikke følge med. Mini her er også sånn. Skal gjerne løpe før oss, og snur seg og ser tilbake mens han løper full speed. Jeg bare: PASS DEG FOR LYKTESTOLPEN…. *dunk* Dere har jo goood tid med navnet.. Ingen av mine har fått navn før vi lå på barsel og jeg sa til mannen at nå må vi bestemme oss. Denne gangen var det litt sånn, gutt ja.. Hmm.. Han kan jo ikke akkurat hete Oda, så hva skal vi da finne på? Må helt ærlig innrømme at jeg savner litt det å være gravid og sykemeldt slik jeg var på slutten. Var så deilig å kunne sove lengre om morgenen.. Og bare ta dagene med ro. Jeg sitter nå og lurer på hva jeg egentlig brukte tiden til For er ikke noe som heter å sove lenge lenger. Det er vel kanskje om jeg får sove til kl 8 Så deilig med tur snart da Foreldrene mine har vært på Mallorca ørtogførti ganger og drar stadig ned igjen. Jeg har sagt til mannen at vi burde henge oss på. For skal vi til syden må det nesten være med barnevakt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 12. juli 2016 Forfatter #1082 Del Skrevet 12. juli 2016 Han falt faktisk ikke i vannet i dag f Og jeg ttror vi er gale, men i kveld bestilte vi neste års ferie. Det blir spennende med to barn, men satser på at vi ikke angrer når det nærmer seg. Svigerfar sa forresten på lørdag at han skulle spandere en middag på restaurant for oss når vi er på ferie (samme med familien til svigerinna mi), kunne kose oss skikkelig. Jo takk, med en toåring tror jeg vi skal være fornøyde om vi klarer å overleve noen restaurantbesøk i det hele tatt, jeg kommer ikke til å sitte og kose meg med et dyrt måltid da. Prøv igjen om fem år Men en hyggelig tanke da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 12. juli 2016 #1083 Del Skrevet 12. juli 2016 Hvor går ferien neste år? Restaurant høres fint ut, men kanskje med barnevakt Tror jeg må få mannen med på en siste middagstur ute før mini kommer altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juli 2016 Forfatter #1084 Del Skrevet 13. juli 2016 5 timer siden, Sjela skrev: Hvor går ferien neste år? Restaurant høres fint ut, men kanskje med barnevakt Tror jeg må få mannen med på en siste middagstur ute før mini kommer altså Blir Rhodos. Mannen ville gjerne til Hellas for å kunne spise gyros Er sånn typisk hotell man drar til npr man har to barn under fire år; stort og veldig barnevennlig, og vi kommer til å være dritt lei etter to uker. Tok noe som var nesten alle inclusive: frokostbuffet alle dager, og fem treretters lunsjer og fem treretters middager i uka. Orker ikke buffet i 14 dager, og så er det greit å kunne leie bil noen dager og spise et annet sted enn på hotellet. Evt hente takeaway når ungene har lagt seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 13. juli 2016 #1085 Del Skrevet 13. juli 2016 Høres ut som en perfekt ferie med barn, veldig barnevennlig, veldig lettvint og passe gørr Merker at feriene har blitt hakket kjedeligere de siste årene altså. Utrolig sært forresten, i det jeg leste om hvor dere skulle begynte mannen å synge på en eller annen sang om Rhodos inne på naborommet her. Han er sikkert klar for gyros han og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 13. juli 2016 #1086 Del Skrevet 13. juli 2016 stakkars, uheldige jr! Det er så typisk at når sånt først skjer, så er det flere uhell på en gang Så deilig med sydenferie! Norgesferien vår er foreløpig grå, 14-17 grader og vindfull... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 13. juli 2016 #1087 Del Skrevet 13. juli 2016 Ååh Hellas! Det synes jeg høres ut som en fin ferie skjønner det blir litt annerledes med barn, men allikevel er det deilig å bare komme seg vekk litt. Og ikke minst til et sted med litt mer forutsigbart vær enn her Da har dere i alle fall noe å se frem til i året som kommer. I tillegg til baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 13. juli 2016 #1088 Del Skrevet 13. juli 2016 Gud så deilig å ha bestilt neste års ferie allerede! Smart å være tidlig ute. Kanskje jeg skal lufte ideen for mannen her og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juli 2016 Forfatter #1089 Del Skrevet 13. juli 2016 5 timer siden, Verdande skrev: stakkars, uheldige jr! Det er så typisk at når sånt først skjer, så er det flere uhell på en gang Så deilig med sydenferie! Norgesferien vår er foreløpig grå, 14-17 grader og vindfull... Ja, han hadde virkelig ikke dagen altså Syns ikke været har vært så aller verst frem til nå faktisk, men skal selvfølgelig bli bedre den uka vi er borte. Er tydeligvis denne uka vi egentligbegentlig burde reist. 3 timer siden, Sjela skrev: Ååh Hellas! Det synes jeg høres ut som en fin ferie skjønner det blir litt annerledes med barn, men allikevel er det deilig å bare komme seg vekk litt. Og ikke minst til et sted med litt mer forutsigbart vær enn her Da har dere i alle fall noe å se frem til i året som kommer. I tillegg til baby Da jr var 6 mnd var vi jo på Mallorca med han så vet ca hva vi kan forvente oss fra minste. Og så får vi øvd oss litt med jr i år, så tror det skal gå greit. Det viktigste er som du sier å komme seg litt bort. 3 timer siden, Strikkesokken skrev: Gud så deilig å ha bestilt neste års ferie allerede! Smart å være tidlig ute. Kanskje jeg skal lufte ideen for mannen her og Ja, greit å få akkurat den type hotell og leilighet man vil ha. Dere får dra til samme sted som oss så kan vi har barseltreff der Gjelder alle andre her inne også forsåvidt . Ah, nå har jeg fått testet noe som er genialt. Er en applikasjon som heter TGTG (too good to go) som handler om å senke matsvinn. Masse forskjellig bakerier/restauranter/kantiner som er med, og da får man en pose restemat for en billig penge når stedet stenger. Må bare være tidlig ute og legge inn et kjøp på appen før det blir utsolgt. Så nå har jeg fått to brød og en vaffel for 35kr. Gjelder dessverre bare i Osloområdet stort sett, så for de fleste er det kanskje ikke aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. juli 2016 Forfatter #1090 Del Skrevet 13. juli 2016 Herregud, den telefonen min tror at jeg er 70. Applikasjon skulle jo være app. Ingen som kaller det applikasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 13. juli 2016 #1091 Del Skrevet 13. juli 2016 Nå lo jeg høyt her. Applikasjon, ja. Jeg reagerte litt på den. "Jeg som hele veien snakker om appene mine, synes alle at jeg er skikkelig fjortis da eller?" Men okeida. Det var kun telefonen som var litt fin på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 13. juli 2016 #1092 Del Skrevet 13. juli 2016 Greit at jeg sier app, men "kidsa" holder jeg meg for god for Høres ut som en smart app Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 14. juli 2016 #1093 Del Skrevet 14. juli 2016 Den 13.7.2016 at 15.20, A4-livet skrev: Ah, nå har jeg fått testet noe som er genialt. Er en applikasjon som heter TGTG (too good to go) som handler om å senke matsvinn. Masse forskjellig bakerier/restauranter/kantiner som er med, og da får man en pose restemat for en billig penge når stedet stenger. Må bare være tidlig ute og legge inn et kjøp på appen før det blir utsolgt. Så nå har jeg fått to brød og en vaffel for 35kr. Gjelder dessverre bare i Osloområdet stort sett, så for de fleste er det kanskje ikke aktuelt. Liker! Det er nok ikke noe sånt her vi bor, men jeg har i alle fall vært superflink og lært meg å lage mat med rester, og å planlegge innkjøp litt bedre.. I morgen skal jeg hente ny batch med grønnsaker på andelsgården. Denne gangen følger det med mangold, og det er noe som er helt nytt for meg. Har du vært borti den grønnsaken? Høres fantastisk ut med ferie! Skulle gitt mye for litt varme og sol nå, kjenner jeg! De få dagene det plutselig har vært fint har jeg sittet på kontoret og sett på finværet fra vinduet. Tok meg en dag fri da det skulle bli fint vær, men da bare høljet det. Lett å planlegge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #1094 Del Skrevet 14. juli 2016 18 timer siden, Weebs skrev: Nå lo jeg høyt her. Applikasjon, ja. Jeg reagerte litt på den. "Jeg som hele veien snakker om appene mine, synes alle at jeg er skikkelig fjortis da eller?" Men okeida. Det var kun telefonen som var litt fin på det Ja, det er det vi kaller det i finere kretser her i Osloområdet 17 timer siden, Sjela skrev: Greit at jeg sier app, men "kidsa" holder jeg meg for god for Høres ut som en smart app Men du rister på hodet og sier "ungdommen nå til dags" og "da JEG var ung......" ikke sant? 11 minutter siden, Sunhands skrev: Liker! Det er nok ikke noe sånt her vi bor, men jeg har i alle fall vært superflink og lært meg å lage mat med rester, og å planlegge innkjøp litt bedre.. I morgen skal jeg hente ny batch med grønnsaker på andelsgården. Denne gangen følger det med mangold, og det er noe som er helt nytt for meg. Har du vært borti den grønnsaken? Høres fantastisk ut med ferie! Skulle gitt mye for litt varme og sol nå, kjenner jeg! De få dagene det plutselig har vært fint har jeg sittet på kontoret og sett på finværet fra vinduet. Tok meg en dag fri da det skulle bli fint vær, men da bare høljet det. Lett å planlegge! Jeg har jobbet i bakeri selv og sett hvor mye brød som ble kastet hver dag, så jeg tente på konseptet med en gang. Og så er det fryktelig greit å betale halv pris for brød Mangold har jeg aldri vært borti. Du må fortelle om det er godt, så kanskje jeg kan finne det på innvandrersjappa her og finne noe å bruke det i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. juli 2016 #1095 Del Skrevet 14. juli 2016 Haha ja. Men jeg må le litt av meg sel når jeg sier det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjott Skrevet 15. juli 2016 #1096 Del Skrevet 15. juli 2016 Den APPEN(selv jeg som er hundre år eldre enn dere alle sammen, ja iallefall kanskje 5) sier app - har jeg lest endel om, men bare ikke tenkt på å laste ned Og det er ganske dust siden jeg har kontor rett ved sååååå mange matsteder. Jeg har og jobbet i bakeri i min ungdom, og fyttihelvete. I ferskvaredisk ble ikke særlig mye kastet, men ute i butikken og i bakeri var det jo helt perverst. Når vi flyttet til Oslo etter videregående bodde jeg med ei venninne som jobba på Samson, og det ble sjukt mye punchboller og marsipankake for å si det sånn på hybelen vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 15. juli 2016 Forfatter #1097 Del Skrevet 15. juli 2016 44 minutter siden, Fjott skrev: Den APPEN(selv jeg som er hundre år eldre enn dere alle sammen, ja iallefall kanskje 5) sier app - har jeg lest endel om, men bare ikke tenkt på å laste ned Og det er ganske dust siden jeg har kontor rett ved sååååå mange matsteder. Jeg har og jobbet i bakeri i min ungdom, og fyttihelvete. I ferskvaredisk ble ikke særlig mye kastet, men ute i butikken og i bakeri var det jo helt perverst. Når vi flyttet til Oslo etter videregående bodde jeg med ei venninne som jobba på Samson, og det ble sjukt mye punchboller og marsipankake for å si det sånn på hybelen vår Jepp, det er ikke noe gøy å måtte kaste søppelsekker med brød og boller hver dag... Man må bare finne et bakeri som stenger ca når man slutter på jobb da, ganske praktisk med sommertid når man finner et bakeri som stenger klokka 15. Når vi går over til vintertid må jeg vel finne et som stenger en time senere I dag er jeg 23 uker på vei Magen er stor og jeg har allerede begynt å se litt mørkt på de neste mnd. Egentlig bare fordi det er blitt vanskeligere å komme seg opp fra gulvet (og sofaen....) og bekkenet blir fortsatt fort stivt. Og så syns jeg at jeg er litt uggen og bare blæh om dagen. Og deg er koselig med spark men innimellom får jeg lyst å brøle "kan du ikke ligge stille i fem minutter da???" når hun turner som verst. Så i går var jeg misfornøyd og utakknemlig gravid Heldigvis var jr blid gutt i hele går da, fikk se på gravemaskin og plukka bringebær, da var han ganske fornøyd. Og så kom bestevenninna hans fra barnehagen forbi, da var lykken komplett. At han totalt slutter å høre på meg når hun er i nærheten får bare være... Skulle pakke til morgendagen i går da, det gikk sånn passe. Har plutselig ingen shortser som passer lenger, og det er ikke bare pga magen for å si det sånn. Uff, må snart slutte å spise så usunt og komme meg opp av sofaen.... og i dag tok jeg på en kjole jeg fikk av ei venninne for en stund siden og den ser veldig fin ut på, men på vei til bussen fant jeg ut at underkjolen er i trangeste laget så den sniker seg oppover hele tiden. Sånn type opp på magen sånn at hele understellet synes. Sexy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjott Skrevet 15. juli 2016 #1098 Del Skrevet 15. juli 2016 Åh, jeg husker godt den turninga som virkelig ikke er noe godt. Det er liksom det som gjør at en blir uggen tror jeg, det er liksom så trangt og den maten en har spist blir sparka oppover Ei venninne av meg(med tvillinger da) begynte å kaste opp siste måneden igjen sannsynligvis bare fordi det er så lite plass - vi med enliger blir bare kvalme. Men kudos for å komme seg ned på gulvet da iallefall HAH! det lønner seg å jobbe nært Mathallen sier bare jeg. Og hoteller, de fleste hadde litt for sene hentetidspunkt for meg som skal hente i bhg osv, men genialt for de som jobber til 17-18 eller har litt overtidsjobb pågang. Men et hotell i nærheten hade hentid rett rundt luncktider Det skal jeg teste til uka! Buffet Litt stress når en ikke tåler endel ting som er tilfellet hos meg, men mannen spiser det sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 15. juli 2016 #1099 Del Skrevet 15. juli 2016 (endret) 19 timer siden, A4-livet skrev: Men du rister på hodet og sier "ungdommen nå til dags" og "da JEG var ung......" ikke sant? Det gjør jeg stadig vekk. Skammer meg like mye hver gang ... Det er ikke utakknemlig å være sliten og oppgitt gravid innimellom synes jeg! Det ER jo slitsomt! Særlig med bekken som krangler ... Ser for meg underkjoleproblematikken forresten! Høy gjenkjennelsesfaktor! Endret 15. juli 2016 av lille_frosk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 16. juli 2016 Forfatter #1100 Del Skrevet 16. juli 2016 Flyplass = god underholdning for jr. Vi har tatt med dyna hans og håper han sovner på flyet. Han sa hvertfall i bilen at han skulle det Gleder meg til sol og bading, innser at jeg sikkert burde prøvd bikinien før vi dro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå