Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sitronkake skrev:

Høres ut som du er gift med mannen min - han er helt lik! I dag er jeg alene hjemme, herrefred så deilig det er! Ikke noe rot annet enn det jeg eventuelt måtte lage selv, ingen klær og bleier og leker og glass og sokker og tennisracketer og gudvethva som på mystisk vis vokser frem over hele huset. Jeg ville ikke byttet ut verken den ene eller den andre for alt i verden, men av og til tar jeg meg i å tenke at det var jaggu ikke så verst å være singel og bo alene :fnise: 

Jeg liker jentenavnene dine! :jepp: Guttenavn er vanskelig ja, aner ikke hva nestemann skal hete om det blir en gutt. Har sett litt på navnene bakover i slekta for å se om det var noen fine navn der, men merker at jeg ikke er sånn ekstremt keen på å kalle en fremtidig sønn for Bjarne :fnise: 

Godt vi er fler i samme båt. Tror det er et type mannegen som gjør de sånn :fnise: Jeg husker forresten mannen holdt på å svime av da jeg lanserte Helmer som et navn sist gang. Kan trygt si at det ikke ble det....

2 timer siden, Fjotteri skrev:

Vanligvis synes jeg damer på KG klager litt vel raskt over rot - men her var jeg faktisk enig og føler meg nå langt mindre sjuskete :ler:

Jordbærene her på Østlandet smaker liksom litt annerledes - selvsagt liker jeg best de fra Sørlandet. Her er de litt fastere og mer......jeg kan ikke helt beskrive smaksforskjellen. Men kanskje det er sesongen(?).

Jeg er så nysgjerrig på hvor du bor - send meg PM :nigo: Jeg ELSKER å plassere folk på et kart. 

Bra du er enig. Det var flere ting som irriterte med rot også, men er ikke perfekt selv så greit å trekke fra et par ting pga karma :fnise:

Visstnok er jordbær bedre jo lenger nord man kommer fordi de bruker lenger tid på å modnes. Får ta en tur til Trøndelag for å teste tror jeg :) PM kommer!

1 time siden, maja87 skrev:

Liker jentenavnene dine, helt i min gate og! I kveld tror jeg at jeg må bringe Hedda på banen, takk for "tips" 😉

Kjenner meg igjen i å rydde inn oppvask.. Hva skjer med å sette alt på benken rett over maskinen? Ellers er min en ryddig mann altså 😊

I helga ble det ikke tatt av bordet engang... Men ja, hva skjer med å sette alt på benken? I dag sa mannen til jr at han kunne sitte på fanget mitt og se Fantorangen etter middag, da sa jeg at da tar vel du av bordet. Ja, det skulle han gjøre. Så tar han min og sin tallerken, bærer de forbi oppvaskmaskinen og setter de på benken. Jr sin tallerken og de to sausene mannen hadde brukt stod igjen, og så måtte jeg da ta oppvasken etterpå. Takk kjære :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et kjent fenomen, det siste der. "Tar du av resten som står på bordet også, puselus?" "Hva da "resten"?" "Nei, altså, de to korkplatene, glassene, krydderbøssene og den siste kjelen?!" 
Mulig jeg overdriver bittelitt, men jeg tror seriøst aldri mannen har klart å rydde av bordet/rydde kjøkkenet/rydde hva som helst uten at det står igjen minst to ting som han overser. HVER gang. Mannfolk ass. :klaske: 

Tipper mannen din hadde samme reaksjon som min da jeg foreslo Herman :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på ditt lag på navn altså! :jepp: Tuva hadde nok stått veldig høyt på min liste hadde det ikke vært for at eksen til mannen har en jente som heter Tuva og han dermed ikke ville bruke det. Forsåvidt en grei grunn det, men får vi en jente til en gang kommer jeg til å kjempe litt mer for Tuva, det passer nemlig veldig så godt med navnet til S, syns jeg. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond: Det greiene med å la noe stå igjen etter at han har ryddet kjenner jeg meg sååå igjen i. Etter at jeg la meg i forgårs hadde mannen stekt seg egg og bacon. Han hadde faktisk vasket stekepannen, men stekespaden lå fremdeles ved siden av ovnen og det var ikke tørket vekk fettet som hadde sprutet over alt. Jeg tipper han var SÅ fornøyd med seg selv og bare "nå blir Weebs fornøyd når hun står opp, SE hvor ryddig det er her." Lurer på hva greia er, altså. Det er alltid litt som står igjen. Enten det er den siste gryta, spisebrikkene eller glass :fnise:
Men han er blitt mye bedre enn hva han var for bare ett år siden, så det kan hende dette går veien likevel ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannesyndrom det der. Skal man rydde kjøkkenbenken hjelper det ikke å bare skyve alt rotet inn i et hjørne og vaske utenom det :ler: På noen punkt er nok jeg verre da, jeg kan bruke mange dager på å bære opp ferdig brettet klesvask fra sofaen og opp på soverommene, og nå må det jo brettes flere ganger også i og med at ettåringen syns det er sabla festlig å rive det ned på gulvet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, June 06, 2016 at 20.28, A4-livet skrev:

Æsj, får ikke vekk den sitat greien :/ uansett, mannen min er ganske lik :ler: han kan lage mat og vaske stekepannen, men den settes ikke inn i skapet. Eller så setter han fra seg skitne tallerker og bestikk på benken rett over oppvaskmaskinen..HVORFOR?? "Det er ca 20 cm ned til den øverste skuffen der man setter glass, og litt lenger nede kan man sette tallerkenen. Bestikket går oppi der." Føler jeg lærer opp en fireåring :ler: han har heldigvis gitt seg litt med det etter at jeg begynte å forklare hvordan den maskinen funker. Haha.

Tuva er på min favorittliste og!:rodmer: er helt klart mer glad i de gamle bestemor navnene om det er det we kalles:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det er tydeligvis et mannefenomen, skremmende mange som kjenner seg igjen :fnise: Heldigvis er mannen flink til å bygge, klippe gress og vaske vinduer. Ingen av oss er flinke til å brette klær, blir et skikkelig skippertak når haugen på soveromsgulvet blir for stor...

Så bra dere er enige med meg ang navn, det var Tuva vi liksom var enige om for et år siden så klarer ikke legge det fra meg. Syns det passer fint sammen med navnet til jr også :Nikke:

I dag er jeg hjemme fra jobb. Måtte akutt ta en avspaseringsdag, er så sliten om dagen. Jr våkna igjen i natt, en time etter det begynte katten å mase og ville ut og så våkna jr 05.43. Til slutt lå jeg i senga og grein, så fikk beskjed av mannen om å bli hjemme i dag. Tror det var lurt, men fikk jo ikke akkurat noe mer søvn siden mannen drar tidlig på jobb og jeg uansett måtte levere jr i barnehagen. Jaja, får sett på dr. Phil da... og blir bedre vær nå så kan kanskje jeg får vært litt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

Haha, det er tydeligvis et mannefenomen, skremmende mange som kjenner seg igjen :fnise: Heldigvis er mannen flink til å bygge, klippe gress og vaske vinduer. Ingen av oss er flinke til å brette klær, blir et skikkelig skippertak når haugen på soveromsgulvet blir for stor...

Så bra dere er enige med meg ang navn, det var Tuva vi liksom var enige om for et år siden så klarer ikke legge det fra meg. Syns det passer fint sammen med navnet til jr også :Nikke:

I dag er jeg hjemme fra jobb. Måtte akutt ta en avspaseringsdag, er så sliten om dagen. Jr våkna igjen i natt, en time etter det begynte katten å mase og ville ut og så våkna jr 05.43. Til slutt lå jeg i senga og grein, så fikk beskjed av mannen om å bli hjemme i dag. Tror det var lurt, men fikk jo ikke akkurat noe mer søvn siden mannen drar tidlig på jobb og jeg uansett måtte levere jr i barnehagen. Jaja, får sett på dr. Phil da... og blir bedre vær nå så kan kanskje jeg får vært litt ute.

Åh, dårlig start på dagen men da kan du i det minste få slappet litt av utover! Kanskje en liten formiddagshvil er på sin plass etterhvert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Ligger litt etter her, men må bare melde meg inn i klubben for oss med menn som rydder 90% og tenker "nailed it". Det er en gjenganger her i huset også - krydder og vannmugge står igjen på spisebordet, søppelposen blir stående i gangen når han forlater huset, "vasket badet" betyr å tørke over vasken og moppe gulvet... (Men jeg er takknemlig altså, stort sett).

Det verste av alt er likevel når han faktisk har tatt tak og tømt alle søppeldunkene i huset, gått ut med de fulle søpleposene - og IKKE SATT I NYE POSER! Dét er ille, det! Da kan du jo banne på at det neste jeg skal kaste er en skikkelig monsterbæsjebleie eller en neve full av rask fra kjøkkenvasken (der "noen" ikke har rensket opp etter seg)... Og tadaaa! Ingen pose i søpla! :bond: Eventuelt ingen ny dorull, det er også en gjenganger.

Men egentlig veldig fornøyd med mannebeinet, altså... :sjenert: 

Håper dagen kom seg etter hvert og at du fikk koblet av litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke  pen formiddagshvil, @Marimba men jeg har ikke gjort en dritt i dag så har hvertfall fått slappet av.

@Grastusta: I dag skulle mannen rydde bort og ta oppvasken etter middag, stekepanna står fortsatt på bordet. Har ingen planer om å rydde den bort for han, det blir jo bare for dumt.

Argh, nå er jr vanskelig å legge igjen så nå gikk jeg ned og lar han hyle noen minutter. Sa at mamma går ned om du ikke blir liggende i senga men han ser det tydeligvis som tomme trusler. Well, not anymore! Kan ikke legge han 30-40 ganger hver kveld, det går bare ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A er akkurat lik, han rydder bare av halve bordet. Hva er det med mannfolk? :klo: Det er visst bare tallerkner og glass som skal vekk, særlig vannkaraffel og sånn til å sette gryter på står ALLTID igjen. (Ikke for det, jeg er dårlig til å rydde av bordet selv jeg - men enten lar jeg alt bortsett fra evt matrester stå, eller så rydder jeg alt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, juliane skrev:

A er akkurat lik, han rydder bare av halve bordet. Hva er det med mannfolk? :klo: Det er visst bare tallerkner og glass som skal vekk, særlig vannkaraffel og sånn til å sette gryter på står ALLTID igjen. (Ikke for det, jeg er dårlig til å rydde av bordet selv jeg - men enten lar jeg alt bortsett fra evt matrester stå, eller så rydder jeg alt.)

Stekepanna står fortsatt på bordet hjemme hos oss :hoho:

I går henta mamma jr i barnehagen for første gang, og vi skal ikke hente han før i ettermiddag. Har fått et par bilder av at de koser seg ved en bekk vi pleide å være mye ved da jeg var liten, kjente at det er litt kjedelig å være på jobb da. I går dro vi og spiste på en indisk restaurant og så prøvde vi å finne puter til en benk vi har stående på den nye plattingen. Alle vi fant var litt for små, men har funnet ut at to butikker på Sandvika Storsenter har noen som passer så får dra innom der en dag. Ellers hadde mannen tydeligvis fått sms fra mamma i dag om at jr sov til 7.05. Kan han ikke gjøre det hjemme også i stedet for til 5.30? Dust ass :ler:

Lille i magen virker som om har det tipp topp da. Kommer spark titt og ofte, og innimellom er det skikkelig karatespark. Blir nok like rolig som broren sin :rolleyes: Hun har sparka han noen ganger i ryggen/rumpa når han sitter på fanget og ser på barnetv, men han har ikke lagt merke til det. Blir gøy når han kan kjenne skikkelig. 20 uker i morgen, dagene bare flyr. I helga skal jeg prøve å få gått meg en tur i skogen, og forhåpentligvis får jeg sovet en del. Får si til mannen at han dessverre må ofre de helgemorgenene han får sove lenge, mor trenger hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr hadde, som forventet, storkost seg hos mommo og bestefar. Vi kom dit klokka fem for å spise middag, og dro ikke før ti på halv åtte. Var en som ikke klarte å holde seg våken i bilen selv om pappaen satt i baksetet og gjorde alt han kunne for å hindre soving i bilen. Men da kunne vi faktisk bare bære han opp i senga uten at han våkna, det er første gangen. Sånn går det når man ikke sover på dagen bortsett fra i barnehagen :) Blir spennende å se om han våkner tidlig i morgen da. Jeg tipper at han ikke gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjotteri

Jeg er som mannfolka deres på kjøkkenet/i stua - og mannen holder på å klikke på meg :ler:

Han er som menn flest på badet, og jeg holder på å klikke der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor trenger hvile! :opplyser: :5: Det blir nok godt! :) 

Jeg kjenner jeg er så misunnelig på karatesparkene dine! Det hender jeg har et snev av panikk også, før jeg kommer på at dette er første gangen min og egentlig ikke har peiling på hva jeg skal kjenne etter ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 20. juni 2016 at 18.49, A4-livet skrev:

Takk! Tror det blir veldig stas med jente altså, og ene naboen som har termin to mnd før meg får også jente. Greit å få jevnet ut litt her, er nesten bare gutter i nabolaget.

Oj, spennende med så mye forskjellig! Jeg har jo bare standardgrønnsaker og tenker aldri på å teste noe nytt når vi er i butikken, så det hadde vært en glimrende anledning til å prøve ut nye ting :jepp:

Vi er litt på forskjellige planeter på navn foreløpig. Jeg liker navn som Oda, Vilde, Tuva og Hedda. Han liker Celine, Emilie, Adelen osv, og mener at jeg bare liker bestemornavn. Men det er jo de som er fine, han har bare ikke skjønt at jeg har rett enda :fnise:

Haha, akkurat sånn er det her også! Samboer digger Elise, Ella, Emilie og Olivia, mens jeg ønsker å kalle opp etter oldeforeldre. :P Av guttenavn har han ikke greid å komme med et eneste, mens mine forslag er nedstemt..haha.. Men jeg synes de du har plukket ut er kjempefine! Liker spesielt Oda og Tuva.

Gleder meg skikkelig til å få vite kjønn jeg også, selv om det er akkurat samme hvilket kjønn det blir! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 timer siden, Fjotteri skrev:

Jeg er som mannfolka deres på kjøkkenet/i stua - og mannen holder på å klikke på meg :ler:

Han er som menn flest på badet, og jeg holder på å klikke der :P 

Hehe, bra det kan gå litt begge veier :jepp:

12 timer siden, Weebs skrev:

Mor trenger hvile! :opplyser: :5: Det blir nok godt! :) 

Jeg kjenner jeg er så misunnelig på karatesparkene dine! Det hender jeg har et snev av panikk også, før jeg kommer på at dette er første gangen min og egentlig ikke har peiling på hva jeg skal kjenne etter ;) 

Folk sier jo at det kjennes ut som så mye forskjellig, men karatesparkene får du garantert med deg. Hun har en tendens til å sparke meg i blæra også, det kjenner man godt :fnise: Får nesten lyst å be henne ta det litt med ro inni der noen ganger, i går f.eks kjentes det ut som om hun føyk fram og tilbake mellom blæra og magen som en pingpong-ball :ler:

38 minutter siden, Sunhands skrev:

Haha, akkurat sånn er det her også! Samboer digger Elise, Ella, Emilie og Olivia, mens jeg ønsker å kalle opp etter oldeforeldre. :P Av guttenavn har han ikke greid å komme med et eneste, mens mine forslag er nedstemt..haha.. Men jeg synes de du har plukket ut er kjempefine! Liker spesielt Oda og Tuva.

Gleder meg skikkelig til å få vite kjønn jeg også, selv om det er akkurat samme hvilket kjønn det blir! :)

Er Tuva og Oda som er mine favoritter, Oda er allerede nedstemt mens Tuva har fått lov å stå på lista i parentes. Jeg har foreslått Marion også, men klarer ikke venne meg til det så det blir nok nedstemt fra min side. Nesten litt synd, for mannen vil kalle henne for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å kjenne så mye liv! Her har det roet seg litt igjen de siste dagene. Tror baby fikk panikk da h*n sparket meg i hånden og jeg digget det:ler: sikkert snudd seg og sparker inn mot ryggen istedenfor, det er safe:ler:

Emilie er jo egentlig et veldig fint navn, det er vel litt gammelt og? Kan jo brukes som mellomnavn om dere skal ha det ;) Oda Emilie eller Tuva Emilie ;) Jeg har dårlige assosiasjoner til Marion så det klarer jeg ikke helt å få tak på, men det er jo egentlig et ok navn. Men ikke like fint som Oda og Tuva da:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha dobbeltnavn, ellers var jo Oda Emilie et godt forslag :Nikke: Tror det er greit at vi har ca 20 uker på å bestemme oss.... Er 20 uker i dag, og frøkna er på åstørrelse med et papirfly ifølge Ovia :)

I dag merket jeg at det er både skoleferie og fredag, var ikke akkurat trangt på toget. Kjempedeilig! Skal jobbe tre uker til før jeg tar ferie og det er helt greit å få sitteplass på toget da. Og når jeg er tilbake på jobb igjen etter tre uker da så er det hvertfall ikke noen tvil om at jeg er gravid så da tror jeg ikke det blir noe problem. Jeg bare dunker de i hodet med magen om folk ikke reiser seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ettermiddag hadde faktisk mannen vaska stekepanna. Gryteunderlaget lå igjen da, men det bare tok jeg vekk selv. Og bagen som har stått i gangen siden forrige fredag er faktisk kommet opp i trappa, så den er på vei til å ryddes bort. Bare et strykejern og en ølboks blir tatt vekk fra bordet så begynner det jaggu å bli ryddig her :fnise:

Jr stod opp klokka fem i dag. Jeg var hos ei venninne i går, så da ble det litt over fem timer søvn på meg.... :sovne: Fra nå av blir det ikke noe barnetv når jr står opp, han skal ikke belønnes for å våkne tidlig. Da blir det jo aldri bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...