Pyntestøv Skrevet 18. november 2015 #401 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg tror du blir gravid igjen før du aner det. Det sies jo at man ofte er mer fertil etter å ha mistet og for min del stemte det godt Og du - ta deg fri på fredag. Det kan fort bli en psykisk tung dag og du kan oppleve store blødninger. Du har jo vært ærlig på jobb, så da forstår de deg nok mer enn godt hvorfor du tar ut egenmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 18. november 2015 #402 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg beundrer deg for at du bestandig har beina på jorda og er så rasjonell, A4-livet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 18. november 2015 Forfatter #403 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Takk, Grastusta! Skulle ønske jeg ikke var like rasjonell hele tiden, føler liksom jeg er litt kald og følelsesløs Men jeg vet jo egentlig at jeg ikke er det altså, har kanskje bare ikke like stort følelsesregister som en del andre (har fortsatt ikke den forelska-følelsen for jr a snakker om, men jeg hadde jo dødd om noe skjedde med han liksom).Takk for råd, Pyntestøv. Tror kanskje jeg skal følge det og ta en egenmeldingsdag på fredag. Det blir nok ikke en lett dag nei. Uff, gruer meg allerede... Blir nok liggende under et teppe på sofaen med paracet og dr. Phil eller no sånt drit på tv... Og masse sjokolade! Endret 18. november 2015 av A4-livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 18. november 2015 #404 Del Skrevet 18. november 2015 Så deilig at du er komfortabel med å fortelle på jobb, det må være så mye enklere enn å skulle skjule det. Sikkert mye greiere når dere er så lite miljø. Og godt å høre at du ikke er skremt fra å prøve på nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. november 2015 #405 Del Skrevet 18. november 2015 Så trist å lese! Ingen tvil, ta deg fri. Når pillene begynte hos meg måtte jeg ha alarm på telefon hver halvtime, ellers blødde jeg gjennom tjukke bind. Holdt på sånn hele kvelden og natta. Grøss! Få også en kyndig gynekolog til å sjekke med ultralyd en uke senere. Min sa at alt var ute, trodde også det selv med alt det blodet, men fem uker senere med blødning og kramper hver dag fikk jeg ultralyd privat og konstatert rester som hadde ligget og irritert livmor. Høres kanskje fælt ut. Har nesten vondt av å skrive det til deg Men du virker sterk! Lykke til, dette klarer du.Føler jeg ordlegger meg helt klønete, men jeg vil bare ikke at andre skal oppleve det. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 18. november 2015 Forfatter #406 Del Skrevet 18. november 2015 Så trist å lese! Ingen tvil, ta deg fri. Når pillene begynte hos meg måtte jeg ha alarm på telefon hver halvtime, ellers blødde jeg gjennom tjukke bind. Holdt på sånn hele kvelden og natta. Grøss! Få også en kyndig gynekolog til å sjekke med ultralyd en uke senere. Min sa at alt var ute, trodde også det selv med alt det blodet, men fem uker senere med blødning og kramper hver dag fikk jeg ultralyd privat og konstatert rester som hadde ligget og irritert livmor. Høres kanskje fælt ut. Har nesten vondt av å skrive det til deg Men du virker sterk! Lykke til, dette klarer du.Føler jeg ordlegger meg helt klønete, men jeg vil bare ikke at andre skal oppleve det. Huff. Takk for at du delte erfaringene dine! Jeg aner jo liksom ikke hva jeg går til så greit å få tips fra noen som har vært gjennom det samme. Men da tar jeg hvertfall en prat med sjefen i morgen, han er verdens beste og har full forståelse for at jeg blir hjemme da Farmor ringte i stad og lurte på om hun og pappa kunne komme en tur på lørdag, jeg sa at jeg måtte se det an fordi det går så mye forskjølelse på jobben og jeg begynner å bli syk selv. Liker ikke helt å lyve, men hadde ikke lyst å si noe. Om vi må droppe det og hun begynner å sutre (noe hun begynte med allerede i stad) kommer jeg til å si det da. Men kommer også til å si at dette var noe jeg ikke hadde lyst å fortelle om, kanskje hun skjønner at det ikke bare er henne det er synd på alltid. Huff, jeg har en teit familie noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 18. november 2015 #407 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg synes ikke du virker følelsesløs eller kald, bare reflektert og rasjonell! Høres fornuftig ut med en egenmeldingsdag på fredag! Uff, og så en sånn greie midt i alt annet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 18. november 2015 #408 Del Skrevet 18. november 2015 Uff så trist lesing. En MA er ikke særlig gøy.Virker som det du opplever er nok så likt det jeg gjorde i fjor med min MA. Hadde hcg stigning, men den var ikke slik den skulle. Og jeg var sikker på at noe var galt. Derfor tok jeg det egentlig ikke så fryktelig tungt. Litt tårer, men overraskende lite. Jeg synes også du skal ta en egenmelding til fredag. Alle opplever MA forskjellig, så det er greit å være hjemme Her stoppa det også ganske tidlig, så selve MA´en min var ikke så veldig ille. Som å ha mensen. Men hadde sendt mini til mamma sånn just in case. Jeg fikk med pillene og en cocktail av smertestillende jeg aldri hadde hørt om før Legen ba meg ta smertestillende med en gang jeg kjente litt vondt. Så han forventa nok at det var veldig ille. Men det var det ikke Ting kom ut i løpet av kvelden, tok pilla midt på dagen, og så hadde jeg mensen i halvannen uke etterpå hvor det kom litt smårester. Kun mens smerter den ene kvelden. Og jeg tok alle forhåndsregler siden jeg så for meg et blodbad Tyvlånte tisselakenet til mini og la under meg. Og fy fff.. For noe dritt å sove på Klamt og jævlig Jeg tror dette kommer til å gå veldig bra. Kroppen din er som min, træg i oppfattelsen og har ikke skjønt at embryoet ikke hører hjemme der det er. Var det jeg var mest oppgitt over. At kroppen ikke bare hadde støtt det ut for lenge siden Stor klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 19. november 2015 Forfatter #409 Del Skrevet 19. november 2015 Ja, det høres veldig likt ut, Kakaoen. Får håpe jeg også slipper masse smerter og sånn. Æsj, nå gruer jeg meg skikkelig. Har bare ikke lyst å ta den pilla selv om jeg vet at jeg ikke blir noe mer gravid av å ikke ta den. Sitter på sykehuset og skal ta blodprøve igjen nå, tårene triller. Pokker ass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 19. november 2015 #410 Del Skrevet 19. november 2015 Åh. Jeg føler med deg. Forstår du har det tungt og vanskelig nå, og håper du har folk rundt deg du kan snakke med. Det er mange her inne på forumet som har vært igjennom det samme, som sikkert også kan være godt å prate med. Som vet hvordan du har det akkurat nå. Nestemann kommer til å sitte og da er alt dette glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 19. november 2015 #411 Del Skrevet 19. november 2015 Uff, så leit å lese A4! Skriver under på at det nok sikkert er lurt med en egenmeldingsdag. Man vet jo ikke hvordan akkurat du kommer til å reagere på pillen, og selv om man er kommet kort i graviditeten så har du jo allikel kommet langt nok til at det er festet en del forventninger og drømmer til det lille knøttet, så det er nok heller regelen enn unntaket at det kommer en følelsesmessig reaksjon, i tillegg til det fysiske.Krysser fingrene for at dette går så smertefritt som mulig for deg, og at neste bøllespire sitter på null komma niks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 19. november 2015 #412 Del Skrevet 19. november 2015 Så innmari leit å lese Jeg synes absolutt du skal ta en egenmeldingsdag og bare pleie deg selv her. Krysser fingrene for at det går så greit som det kan, og at det klaffer igjen veldig fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. november 2015 #413 Del Skrevet 19. november 2015 Sender deg en svær klem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 19. november 2015 Forfatter #414 Del Skrevet 19. november 2015 Dere er gode å ha altså Var en tung morgen/formiddag. Ble noen tårer på jobb, men ettermiddagen har gått fint. Mannen blir hjemme med meg i morgen da, litt for begges del tror jeg. Han syns nok ikke jeg burde gå gjennom det alene, og etter i dag er jeg kommet til det samme. Tror sjokket ha lagt seg litt og at realiteten har begynt å synke inn, og gruer meg til å få det endelige beviset imorgen. Tenker hele tiden at det kommer til å skje et mirakel, at jeg bare er noen uker kortere på vei enn antatt, men jeg vet at det er 100% umulig. Denne graviditeten har nok betydd mer for meg enn jeg trodde. Heldigvis er jr blid og fornøyd om dagen, og er inne i en veldig artig periode med språket. Bare i dag kom det flere nye ord, bl.a bil og vott. Prøvde å få han til å si nei, men det ble til deg og så lo han fordi mamma sa nei mange ganger. Smilemedisinen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 19. november 2015 #415 Del Skrevet 19. november 2015 Jeg synes det er godt å lese at han blir hjemme med deg, og jeg kommer til å tenke på deg i morgen. Jeg tror ikke det er mulig å unngå å investere en del følelser i en graviditet, uansett hvor tidlig det er. Og det tror jeg gjelder i minst like stor grad når man allerede har barn - nå vet du jo hva det er som ikke ble, på en måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 20. november 2015 #416 Del Skrevet 20. november 2015 Tenker på deg i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 20. november 2015 Forfatter #417 Del Skrevet 20. november 2015 I dag går det av en eller annen grunn mye bedre, så jeg sendte mannen på jobb etter at vi var på sykehuset. Tok en tablett der, og på søndag skal jeg ta en tablett, tre paracet og så stappe fire tabletter oppi høna. Har fått med tre morfintabletter også om jeg skulle trenge det. Så er søndag som blir den kjipeste dagen. Men tror jeg fikk ut mye følelser i går, i dag er det liksom mer medisinsk. Hcg hadde vært på 2000 på tirsdag og hadde sunket litt til i går, så diagnosen er hvertfall rett. Ble målt til seks uker på ultralyd. Min tredje innvendige ultralyd denne uka, begynner å bli vant til at folk kikker oppi der nå. På tirsdag var det mye romstering og føling oppi der, men fikk lært at jeg har bakovervendt livmor hvertfall. I dag var det bare en kjapp ultralyd og så samtale med sykepleier.Nå har jeg laget marinade til tikka masala, og nå ser jeg på søppel-tv. Skal gjøre litt husarbeid og bare slappe av resten av dagen :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 20. november 2015 #418 Del Skrevet 20. november 2015 Tenker på deg i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 20. november 2015 #419 Del Skrevet 20. november 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 20. november 2015 Forfatter #420 Del Skrevet 20. november 2015 (endret) Nå har menssmertene kommet Er en bivirkning av det antihormonet jeg tok i dag. Kan hende jeg begynner å blø før jeg tar de andre pillene på søndag også, men håper egentlig å slippe. Hadde egentlig tenkt å sende mann og barn ut av huset på søndag, men så leste jeg at man ikke skal være alene når man har tatt pillene. Tror ikke vi har noen som kan passe jr heller, men jeg skulle gjerne sluppet å ha han hjemme akkurat da. Uff, ikke lett...Oppdatering: Mamma kunne passe han selv om de egentlig har besøk av noen andre. Føles ikke helt greit å sende han bort, men jeg tror det er best for alle tre. Endret 20. november 2015 av A4-livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå