shy Skrevet 28. desember 2005 Forfatter #743 Skrevet 28. desember 2005 Hei og hopp... da var det romjul alt. Her har julefeiringen vært helt suuper. Vi hadde en veldig fin kveld julaften med både familien til mannen og min familie samlet her hos oss i nytt hus. Det var kjempekoselig. Pernille la seg til vanlig tid, så henne så vi ikke så mye til. Blir nok morsommere neste år! Hun fikk i allefall mye fint... og mamma og pappa måtte pakke opp alt.. trist I dag har snuppa klart å rulle fra rygg til mage, og hun er veldig fornøyd med seg selv... moro! Ønsker alle en fin romjul. kos shy
Siam Skrevet 28. desember 2005 #744 Skrevet 28. desember 2005 Hei Jeg har ikke vært på nett i jula, så jeg har ikke fått ønsket deg god jul! Men dere har jo klart dere allikevel, ser jeg. Kos dere videre da.
April Skrevet 1. januar 2006 #746 Skrevet 1. januar 2006 Ønsker dere et riktig godt nytt år, shy! Håper 2006 blir et fantastisk år på alle måter For snuppa som har begynt å rulle! Klem
shy Skrevet 1. januar 2006 Forfatter #747 Skrevet 1. januar 2006 Vel, da var vi over i 2006 alerede! Takk for koselige hilsener alle sammen! Nyttårsaften feiret vi med et vennepar hos oss. Det var veldig koselig, og de hadde med sin 5 uker gml. datter. Det ble rolig, men veldig koselig. Vi spiste raclette, og hadde raketter kl. 2400. Snuppa sov seg igjennom hele sin første nyttårsaften. Merket ingenting til alt bråket utenfor... deilig med snuppe som har sovehjertet på plass! Nå ruller Pernille masse rundt, og synes det er stor stas! Hun har også begynnt å få banan, og hun liker det godt. Hun sover så utrolig ustabilt for tiden, og det blir MAX 3 timer på en god natt, sammenhengende, så jeg må nok bare innse at hun trenger mer mat. Begynner med litt grøt denne uken! Nå blir det hardkjør på jobb for mannen for tiden, og en del reisevirksomhet, så nå blir det lite tid med snuppa. Må si han har vært flink nå i det siste, og prioritert snuppa hele tiden, og gitt henne masse oppmerksomhet, så nå er hun helt pappa-freak!! NÅ gleder jeg meg til å se hva 2006 bringer, måtte det bli et fantastisk år, med mye moro med familien min og alle de gode vennene vi har! Godt nyttår alle sammen! kos shy
shy Skrevet 5. januar 2006 Forfatter #748 Skrevet 5. januar 2006 Hei og hopp.. snart helg igjen gitt! 2006 har startet suupert for min del, jeg har kommet i gang med trening, og fått meg medlemskap på S.A.T.S..(ja jeg vet... ALLE gjør det i januar,... men jeg kan jo ikke la være når lysten kommer.... så får vi håpe det holder...) Snuppa koser seg på mini-SATS og de er så søte med henne der, så det tror jeg skal gå kjempefint! Ellers har snuppa nå kommet i gang med grøt og middagsglass, og DET FUNKER!! Hun sover mye bedre og lengere om natten, og jeg må nok bare innse at det var det som gjorde nettene våre så kiipe... at hun var mere sulten. Nå får hun grøt før fomiddagshvilen sin, og middagsglass (1/4 dels glass foreløpig) til middag, ca 1. time før legge tid. Det siste hun får før hun legger seg er pupp. Helsesøsteren sa at det var lurt å ikke gi masse mat rett før hun legger seg, for å legge seg stinn er ikke godt hverken for liten eller stor, og det er jo sant! ........... Dessuten sa hun at det er ikke det siste måltidet som gjør natten god, men totalen av hva hun har spist igjennom dagen, egentlig litt logisk når jeg tenker meg om. I morgen reiser mannen på forr.reise, og blir borte til mandag ettermiddag... det blir litt kiipt. Jeg skal overnatte hos mine foreldre fra lørdag til søndag, slik at de får masse kvalitets tid med snuppa. Like greit det når jeg allikevel er alene, for da får jeg litt avlastning også. Alle her hjemme er forkjølet for tiden, og det er ikke så kuult, men vi overlever vel. Vi har lagt bøker under bena på sengen til Pernille i hode-enden, slik at nesen ikke blir så tett.. det ser ut til å funke bra! Nei, nå skal jeg i barseltreff.. må se om jeg får liv i snuppa som har tatt formiddags-hvilen sin. Ha en fin dag alle sammen. kos shy
Siam Skrevet 5. januar 2006 #749 Skrevet 5. januar 2006 Så flink du er som har meldt deg inn i SATS, da. Jeg er på prøvetimerunde her i byen for å finne det beste stedet. Begynte i dag... Hva trener du da? Håper tiden går fort mens mannen er borte, det er litt kjedelig å være alene. Jeg er alene i kveld siden mannen trener etter jobben på torsdager, og det er kjedelig nok det... Han er vel hjemme om en times tid. Men det er vel aller værst for han som ikke får se gullgutten sin. God bedring til hele shy-familien! Så bra at Pernille sover bedre nå som hun får grøt og middag. Vi har tenkt å begynne så smått nå. Jeg har kjøpt inn grøt i dag, faktisk. Hva slags grøt bruker dere? Ha en fortryllende torsdagskveld!
shy Skrevet 5. januar 2006 Forfatter #750 Skrevet 5. januar 2006 Hei igjen Siam! Takk for god bedring ønsker.. håper det hjelper fort! Jeg trener litt av alt egentlig. Tar gjerne en spinning time eller en stram opp time, men har også fortsatt det programmet jeg brukte for noen år siden på vekter, og løper gjerne litt først for så å ta programmet mitt. Det er veldig tilfredstillende, skal trene igjen i morgen. Når det gjelder maten, spiser Pernille risgrøt til lunsj, og forelpig har vi bare forsøkt grønnsakspurè til middag... det går ned på høykant, og det er jeg som må si nok er nok, for hun bare gaaaaper og gaaaaper, men jeg vil jo ikke at hun skal få vondt i magen, så jeg begrenser det litt foreløpig. Moro at det går så greit i allefall, for det blir vel mye mat-spising fremover. Tiden skal nok gå selvom mannen er borte, men det blir jo litt mere slitsomt. Jeg er jo så bortskjet at han pleier å ta snuppa om morgenen på helgene, så jeg kan sove litt ekstra, og det ser jeg alltid frem til, men denne helgen blir det nok ikke noe slaraffen-liv på meg nei, ellers er det jo alltid godt å ha en å dele snuppa litt med, men jeg regner med at mamma og pappa vil være god avlastning fra lørdag til søndag. Ellers pleier jeg rett og slett å synes litt synd på meg selv, når mannen er på noe gøy, fordi jeg savner han sånn, og så gjerne skulle ha vært med på moroa selv... men sånn er jo livet, og dessuten har vi veldig godt av å savne hverandre litt....... Ønsker deg en knall helg! Kos shy
Siam Skrevet 5. januar 2006 #751 Skrevet 5. januar 2006 Ellers pleier jeg rett og slett å synes litt synd på meg selv, når mannen er på noe gøy, fordi jeg savner han sånn, og så gjerne skulle ha vært med på moroa selv... ← Kjenner meg veldig igjen i dette. Men, men.. vår tid kommer tilbake. Og han ville sikkert ha byttet med deg, hvis han hadde hatt muligheten?
shy Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #752 Skrevet 10. januar 2006 Hei, nå er mannen hjemme igjen, og både snuppa og jeg er kjemepglade for å ha han tilbake på plass!! Begge to fikk gaver, jeg fikk en veske og parfymen jeg bruker, og snuppa fikk en veldig søt boble-dress, noe hun trengte, da hun snart har vokst ut av de vi har nå. I dag har vi meldt oss på babysvømming, og vi starter på fredag. Det blir moro! Ellers har det gått fint med treningen foreløpig, det er skikkelig deilig å få 1 1/2 time for seg selv, mens snuppa er i mini SATS. Hun sover stort sett når vi kommer, men våkner underveis, og da leker hun til jeg kommer, går veldig fint. Grøt og middags spisingen går kjempefint for snuppa. Hun sluker alt hun får, og er overlykkelig når det er mat-tid. Jeg ammer stort sett like mye, da jeg har fortsatt å gi henne pupp etter maten, og det går veldig fint. Til middagen drikker hun vann på flaske, og jeg har nå sluttet å koke vannet først. Det går også kjempefint. Nå blir det spennende om hun har lagt på seg skikkelig til neste veiing, som er 25 januar. Da skal hun få sprøyte også, for da er det jo 5 mnd kontroll. Vi har dessverre måttet avlyse Egypt turen vår, da UD har skrevet på hjemmesiden sin nå nettop, at det er fare for nye terrorhandlinger, og da tør vi ikke dra. Prøver nå å finne noe annet, men det er jo bare 3 uker til vi skal dra, så det begynner å haste litt... men men, det løser seg vel. Vel, nå skal vi ut en tur, ha en fin dag alle sammen! kos shy
April Skrevet 10. januar 2006 #753 Skrevet 10. januar 2006 Oj, høres ut som det er greit å avlyse turen da! Det hørtes skummelt ut.. Men det er jo mange andre fine steder å reise Så gøy at Pernille er flink til å spise. Victoria var ikke så glad i noe av det hun fikk smake på i begynnelsen, men nå spiser hun det meste. Men Victoria sov ikke noe bedre om nettene, selvom hun fikk mer mat. Så det er jo kjempe bra et Pernille gjør det, men de er jo så forskjellige disse små! Nå er jeg heldig som har mannen stortsett hjemme hele tiden, men det skal ikke mye til før jeg synes veldig synd på meg selv når han er borte.. Rart det der!! Men veldig koselig å ha de hjemme og synes jeg da Ha en fin dag!
Siam Skrevet 10. januar 2006 #754 Skrevet 10. januar 2006 Kjedelig med den Egypt-turen, da. Men det er nok like greit når det er skummelt å dra dit. Tenerifeturen vår ble også avlyst, hvis det er noen trøst. Gøy med babysvømming, vi begynner i slutten av måneden. Gleder meg masse til det.
shy Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #755 Skrevet 12. januar 2006 Hei og hopp. Da har vi bestillt tur til trygge og gode Grand Canaria. Der har vi leid en enebolig, som er utstyrt med alt vi trenger til liten og stor. Selv barnevogner og bilseter til de små er det med. Bil følger også med.... dette tror jeg blir knall altså! Kipt med Egypt turen, men dette var ikke så ille det heller. Virker veldig bra opplegg. Blir hentet på flyplassen også, noe som er deilig i og med at vi har med de små. Da får de sitte trygt og godt i barne-bilseter istede for på fanget i en buss... hadde jo selvsagt gjort det, men når det ble sånn, er jeg litt glad. I går var jeg ute en tur om kvelden, på bar og hørte på en konsert. Det var utrolig befriende og deilig å gå ut bare JEG, mens mann og barn var hjemme. Det gikk veldig fint, og snuppa fikk flaske når jeg kom hjem, da jeg hadde drukket, og ikke kunne amme. Det gikk fint, i og med at hun var så trett at hun ikke orket å nekte på flasken. Var jo fin fint! I dag skal jeg på barseltreff, så jeg må vel egentlig komme meg ut nå. I morgen er det babysvømming, det gleder jeg meg veldig til. Trist at mannen ikke kan være med... men han må jo jobbe og tjene penger til den lille familien sin. Ha en fin dag alle sammen. kos shy
shy Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #756 Skrevet 14. januar 2006 Jiiiippii... Pernille digger babysvømming!!! Det var SÅ moro å gå på det med henne.... gleder meg veldig til neste gang alerede! Kos å gjøre noe litt annerledes sammen, og hun trivdes så godt i vannet altså.. en liten bade-engel tror jeg vi har fått oss! Var ikke noe problem å få vann i ansiktet, og ingenting var skummelt.. hun bare plasket og koste seg gjennom hele halvtimen, og virket ikke spessiellt sliten etterpå, men bare veldig sulten. Noe som bare er fint. Det som var litt rart, og som jeg har hørt andre har sagt også; var at hun ikke klarte å hvile den vanlige formiddags-hvilen sin etterpå. Til vanlig pleier hun å sovne i halv to tiden, og sove halvannen time, men det ville hun ikke i dag. Sovnet ikke før i fire tiden.... men DA var hun sliten. Kanskje det var mange inntrykk som måtte bearbeides først? Til vanlig kan jeg stille klokken etter når hun sovner.... men men, var jo ikke noe problem, bare litt rart. Blir spennende å se om det samme skjer neste gang. Nå er mannen nede og gir flaske til snuppa, hun våknet og ville ha pupp, (vi er oppe fortsatt) og nå skal vi prøve å venne henne til å ta flaske innimellom om natten, slik at vi etterhvert kan levere henne på overnatting til besteforeldrene hvis vi skal bort.... har ikke hørt noe hyl og skrik enda, så dette lover godt!! I morgen er det fest her hos oss... forsinket juebord, gleder meg til det. Snuppa blir hjemme, og det kommer en annen baby som skal sove her (sammen med foreldrene da), men det gjør ikke noe. Skal drikke litt vin, og prøve med flaske igjen da.... nå kom mannen opp og fortalte at hun bare hadde tullet med flasken og nå har han bare lagt henne igjen... kan ikke være så sulten da!?! Er kanskje mest kosen hun er ute etter, men da kan jo dette være en fin måte å venne henne til å sove litt mere sammenhengende på kanskje? Vi får se. Er i allefall stille der nå. Ønsker alle en fin fin helg!! Stor helgekos fra shy
Siam Skrevet 14. januar 2006 #757 Skrevet 14. januar 2006 Så flinke dere er til å forberede henne på barnevakter. Vi er veldig sløve med det, og kommer sikker til å angre på det. Men, men... Har såvidt begynt med grøt, så det er jo en begynnelse. Vi begynner med babysvømming i slutten av måneden. Gleder oss masse, og spesielt etter å ha lest hvor bra det gikk med dere. God helg, vennen!
shy Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #758 Skrevet 17. januar 2006 Hei, da er vi godt i gang med nok en uke. Starter som flink pike med trening i går, og lang tur i dag, så det lover godt for ukens trim-poeng... he he... Hadde planer om å trene i morgen, men ryggen har slått krøll på seg, så jeg må ta et bad etterpå og se om det blir bedre først.. hvis ikke får jeg kuule`n litt. Skal uansett trene på lørdag, har fått disp av mannen til å gå på spinning hver lørdag formiddag, så kan han og snuppa kose seg litt uten oss. Blir bra for alle tre egentlig! Prinsessen har nå begynnt å sove på sitt eget rom, og det går fin fint. Jeg hører godt når hun vil ha mat, så lenge dørene står åpene til begge soverommene, og jeg har en stol å sitte i når jeg ammer på rommet hennes, så nå er det kun soving på eget rom som gjelder. Ser ikke ut som at hun har noe i mot det, og første natte sov hun faktisk mye bedre. Var ikke så bra i natt, men vi får bare gjennomføre nå som vi har begynnt. Blir litt pes å stå opp og flytte på seg for å amme, men det er VELDIG kos å bare være mannen og meg igjen på vårt rom, og alt i alt tror jeg at alle sover bedre slik. I dag har vi hatt rørlegger og elektrikker her i huset. Har fått ny varmtvannsbereder, og fått byttet ut de gamle panelovnene våre til mye bedre og nettere ovner. Ble så bra atte. I morgen blir det besøk til Pernilles Oldeforeldre, imens vi har vaskedame her hjemme. Det trengs med en vask her nå.... har hatt litt mye besøk, og da blir det fort skittent her ser jeg. Blir veldig slapp når jeg vet at vaskedamen snart kommer.... Nei, nå skal jeg hive meg i badekaret, slik at jeg er ferdig til frustrerte fruer begynner. Ha en fin kveld. kos shy
Siam Skrevet 17. januar 2006 #759 Skrevet 17. januar 2006 Håper du blir bra i ryggen, det er ikke noe godt. Uff, skulle ha skrevet mer, men Oliver våknet. Må prøve å roe han ned før Frustrerte Fruer!
shy Skrevet 22. januar 2006 Forfatter #760 Skrevet 22. januar 2006 Hei, søndagsblues i shy-heimen i dag. Hadde gjester i går, og det ble sent. Pernille tok flasken fint kl.0100 og sov resten av natten. Hun spiser kun en gang om natten nå, og ellers må vi bare trøste henne litt, og gi en smokk så sovner hun igjen. Det gjør at mannen kan ta natte-vakt innimellom, noe han gjorde natt til lørdag. Helt HIMMELSK!! Jeg fikk sove 8 timer sammenhengende, og det har jeg ikke gjort på så lenge jeg kan huske... digg!!! På torsdag hadde jeg hele barselgruppen hjemme hos meg, og det var kjempekos, alle barna er så søte atte.. fikk noen fine bilder også! Fredag var det babysvømming, og Pernille digger det fortsatt. Hadde med en venninne som filmet oss, så mannen fikk se når han kom hjem.. skikkelig kos å ha det på film, hun er jo så søt når hun bader! Lille engelen min. Jeg blir bare mer og mer betatt av lille snuppa mi, og kan bare sitte og kose og kose henne, og hun har blitt så kosete selv også nå, det er så hyggelig. I dag er hun 5 mnd.. tiden flyr ja! Hun ruller som bare det nå, og spiser opp all maten vi serverer henne. Hun digger å smake vann av glass, men det får hun egentlig ikke.. bare en sjelden gang.. og da tar hun helt av. Ellers bil hun også helt ekstatisk av å se pusen når hun kommer gående... et eneste stort smil kommer da ja... levende bamse... ha ha. Vel, nå skal jeg brette litt klær, også får jeg legge meg, skal trene i morgen, og besøke en venninne. Ha en fin kveld! kos shy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå