AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Del Skrevet 4. juni 2015 Har kjøpt en nyere bruktbil hos forhandler, og lurer i den forbindelse på hva man kan forvente at de skal rette opp på bilen i løpet av garantiperioden? Forhandler har satt denne til 6 mnd. De har byttet defekte støtdempere, tatt firhjulskontroll, byttet et dekk som var slitt skjevt pga defekte støtdempere og byttet cd spiller som ikke fungerte. Bilen har innimellom dauet av ved gasspådrag, for dette har de hatt på renseveske på diseltanken, som har gitt gode resultater. I tillegg er det ett til dekk som er slitt skjevt, burde dette også vært byttet? Og burde ikke begge for eller bakdekk vært byttet når de først satt på et nytt? Når det er sagt så kjøpte vi bilen i vinter, og det står i kjøpekontrakten at det fulgte med gode sommerdekk (dog brukte), dermed har vi ikke studert dekkene før vi skiftet. Så mulig vi selv må ta på oss skylda for dekkene da vi kanskje burde klaget på det da vi fikk de utlevert i vinter. Lurer på om det vil være urimelig av oss å be om at de bytter også det andre slitte dekket? Anonymous poster hash: cddd9...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Del Skrevet 6. juni 2015 Hvor mange ganger har bilen vært til reperasjon, er min første tanke. Er dette samme eller tilsvarende samme feil og mangel? Ville snakket med NAF, advokat eller andre som er både bil og lokyndig, særlig med tanke på kjøpslovens bestemmelser. Har fått hevet et bilkjøp pga bilmotor som døde når det passet den.Anonymous poster hash: 5767f...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå