Gå til innhold

Få på sterile hansker med klamme hender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykepleierstudent og har et problem med at jeg som regel får klamme hender når jeg blir nervøs eller spent, f.eks når jeg skal legge inn kateter. Jeg bruker derfor lang tid på å få på de sterile hanskene. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få de på lettere eller noe?



Anonymous poster hash: 1c773...12f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før du tar på de sterile hanskene skal du vaske hendene dine etter vanlig prosedyre, 30 sekunder minumum, deretter skal du tørke de godt. Er du fortsatt klam etter det så vet ikke jeg.. Da bør du jobbe med nervøsiteten din.

Anonymous poster hash: add94...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blåser luft inn i hansken mens du tar den på så utvider den seg litt og blir kanskje enklere å få på? :P



Anonymous poster hash: a7f7d...dd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om du blåser luft inn i hansken mens du tar den på så utvider den seg litt og blir kanskje enklere å få på? :P

Anonymous poster hash: a7f7d...dd1

 

Uhygenisk. Da er de ikke lengre steril:P

Hva med antibac? Mine blir i alle fall helt tørre straks det har tørket. Så prøve å stå ved senga til pasienten, sprit hendene, la det tørke mens du står der og smetter på deg hanskene med en gang?

Anonymous poster hash: b5638...f08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne sånn talkumpudder være et alternativ, eller er det uhygienisk? Strø litt på hendene, "vask" deg med dette før du trær hanskene på.

 

 



Anonymous poster hash: 30e56...865
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lett klamme hender, og begynner å "stresse" litt på forhånd når jeg vet jeg skal ta på sterile hansker. Har begynt å bare prøve å ta meg god tid. Vaske/sprite hendene og la de tørke godt før jeg tar på hanskene. Det funker ikke å ta på hanskene hvis ikke desinfeksjonen er gnidd godt inn og er tørket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med det samme, har konstant klamme hender! Trikset som har hjulpe meg er å bruke et nr større hanskar enn du egentlig treng, då glir dei lett på :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...