Gå til innhold

Svindlet av brudens skattekammer (brudekjole)


Benedikt3

Anbefalte innlegg

Har prøvd å finne ut om hun er eier/medeier i andre selskaper, finner ikke noe annet enn Brudens Skattekammer. Noen som vet hvor hun evt skal åpne ny salong? Hun sier jo bare at hun flytter.. Men ikke hvor! Skulle gjerne ha besøkt den salongen, eller, stått utenfor og advart alle som i det hele tatt vurderer å gå innom der! 

 

Auri, den nye kjolen jeg har kjøpt er ca 3000,- dyrere. Hvem er det jeg skal kreve mellomlegget fra? Jeg får jo ikke en gang pengene Junn skylder meg for den opprinnelige kjolen..

 

Jeg ville tatt kontakt med forbrukerombudet, det er de som best kan hjelpe deg, de kan sikkert hjelpe med å skrive en klage og hva annet du bør gjøre.

 

 

Jeg ville nå anbefale alle dere som er rammet i denne tråden til å samles (en av dere kan f.eks. starte en ny epostadresse som ikke sier noe om deres identitet og poste her, så alle kan ta kontakt), og gå samlet til sak mot henne. Jeg er redd det er eneste mulighet for å få igjen noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Mellomlegget skal legges til erstatningskravet i en eventuell rettssak. Så ta vare på dokumentasjonen.

Dersom hun blir dømt kan det gjøres trekk i lønn, begjærer tvangssalg av eiendeler, osv for å innfri kravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt kontakt med forbrukerombudet, det er de som best kan hjelpe deg, de kan sikkert hjelpe med å skrive en klage og hva annet du bør gjøre.

 

 

Jeg ville nå anbefale alle dere som er rammet i denne tråden til å samles (en av dere kan f.eks. starte en ny epostadresse som ikke sier noe om deres identitet og poste her, så alle kan ta kontakt), og gå samlet til sak mot henne. Jeg er redd det er eneste mulighet for å få igjen noe som helst.

Har en sak gående hos Forbrukerrådet nå, venter på en uttale fra Brudens skattekammer.. Som det nå er sendt en purring på fordi Forbrukerrådet ikke har fått svar..... Sjokk :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg er i akkurat samme situasjon, men var veldig heldig, og oppsøkte leverandøren av kjolen min:

Private Label by G: http://www.plbgbridal.com/

(Kenneth Winston/Ella Rosa)

 

De er utrolig hyggelige, og ønsker virkelig å hjelpe. Hvis noen har bestilt kjole fra de, kan dere sende mail/ringe disse. 

 

Har dere spm om hva jeg gjorde osv, send meg mail:

 

[email protected]

 

Mvh

Julie 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg er i akkurat samme situasjon, men var veldig heldig, og oppsøkte leverandøren av kjolen min:

Private Label by G: http://www.plbgbridal.com/

(Kenneth Winston/Ella Rosa)

De er utrolig hyggelige, og ønsker virkelig å hjelpe. Hvis noen har bestilt kjole fra de, kan dere sende mail/ringe disse.

Har dere spm om hva jeg gjorde osv, send meg mail:

[email protected]

Mvh

Julie

Seems legit.

Anonymous poster hash: fbe6a...7eb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd å finne ut om hun er eier/medeier i andre selskaper, finner ikke noe annet enn Brudens Skattekammer. Noen som vet hvor hun evt skal åpne ny salong? Hun sier jo bare at hun flytter.. Men ikke hvor! Skulle gjerne ha besøkt den salongen, eller, stått utenfor og advart alle som i det hele tatt vurderer å gå innom der! 

 

Auri, den nye kjolen jeg har kjøpt er ca 3000,- dyrere. Hvem er det jeg skal kreve mellomlegget fra? Jeg får jo ikke en gang pengene Junn skylder meg for den opprinnelige kjolen..

Så vidt jeg kan se er eier av Brudens Skattekammer hverken eier eller medeier av andre selskap pt. Hun drev jo en gang i tiden også som fotograf med studio/lokaler i Platousgate på Grønland uten at jeg kjenner noe mer til akkurat hvordan dette ble drevet. Jeg ser uansett at Brudens Skattekammer nå er nyregistrert med næringsadresse på denne gamle adressen i Platous gate 11 på Grønland. Dette ble registrert i Enhets- og Foretaksregisteret 24.06.2015. Selskapet er nå registrert som "Postordre-/Internetthandel med annet spesialisert vareutvalg". Men du vil nok uansett ikke finne noen fysisk butikk her. Og den butikken vil nok heller ikke dukke opp noen andre steder. Jeg blir svært overrasket om det noensinne vil gjøres forsøk på drift igjen med dette selskapet. Så her er det bare å vente på at selskapet blir slått konkurs, at det begjærer oppbud selv, eller at det blir tvangsoppløst. Det vil i alle tre tilfeller bli oppnevnt en bobestyrer og foretatt bobehandling som et konkursbo. Så får man se hva en bobestyrer vil finne ved gjennomgang av regnskapene. Og om det finnes verdier her.

 

Det finnes dog et fjerde alternativ: Politiet. Og jeg virkelig håper at alle som er svindlet i denne saken anmelder forholdet til politiet. Jo mer jeg graver i dette mistenker jeg at det her er begått overlagt svindel og økonomisk kriminalitet. Og brudekjoler er dyre varer, så svindelen kan her være av svært grov karakter. Jo flere som anmelder, jo mer informasjon får politiet, og således er sjansen større for at det blir en god løsning på dette og at de fornærmede får igjen pengene sine. Og at eier, hvis mine mistanker stemmer, får sin fortjente straff. Så ja, dette er virkelig en oppfordring til alle berørte om å gå til politiet med saken deres! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig; anmeld og få en slutt på dette bedrageriet en gang for alle.



Anonymous poster hash: d37da...1e0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt å tilføye at om politiet finner bevis for at det her er en sammenblanding av privatøkonomi og selskapets økonomi kan de fornærmede få et tvangsgrunnlag mot eier personlig. Det vil gjøre det utrolig mye lettere å tvangsinndrive de utestående fordringene. Det sier seg selv at det er lettere å begjære et tvangssalg av eiers bolig fremfor å kreve inn penger fra et selskap som mest sannsynlig ikke er i besittelse av  noen verdier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt å tilføye at om politiet finner bevis for at det her er en sammenblanding av privatøkonomi og selskapets økonomi kan de fornærmede få et tvangsgrunnlag mot eier personlig. Det vil gjøre det utrolig mye lettere å tvangsinndrive de utestående fordringene. Det sier seg selv at det er lettere å begjære et tvangssalg av eiers bolig fremfor å kreve inn penger fra et selskap som mest sannsynlig ikke er i besittelse av  noen verdier.

La kjærringa selge bolighen sin for å gjøre opp for seg! Den som leker med ilden for tåle å bli brendt sier jeg!!

Anonymous poster hash: 4f3a3...99e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seems legit.

Anonymous poster hash: fbe6a...7eb

 

Siden TV2 skriver om det så virker det veldig sånn ja! :) 

Anonymous poster hash: 58673...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Uff, får så vondt av dere. Håper dere klarte å nyte bryllupsdagen likevel. Heldigvis er butikken borte fra markedet nå. Sjokkerende at det går ann å holde på som hun gjorde!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Møkkadame!

 

Jeg venter fortsatt på svar fra min anmeldelse.Nå blir det bryllup til helgen uten drømmekjolen.

Det som irriterer meg er at hun så sent som for en måned siden lovet meg kjolen i tide. Tenk på alt stress og frustrasjon hun kunne spart oss for hadde bare hun vært ærlig og sagt at hun ikke kom til og klare å levere kjolene. Det er alle løgnene og bortforklaringene som gjør meg så frustrert.

 

Har dere andre forresten kontaktet forliksrådet? De var til stor hjelp og hjalp meg med å fylle inn klagen riktig, i og med at det er et NUF dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkadame!

Jeg venter fortsatt på svar fra min anmeldelse.Nå blir det bryllup til helgen uten drømmekjolen.

Det som irriterer meg er at hun så sent som for en måned siden lovet meg kjolen i tide. Tenk på alt stress og frustrasjon hun kunne spart oss for hadde bare hun vært ærlig og sagt at hun ikke kom til og klare å levere kjolene. Det er alle løgnene og bortforklaringene som gjør meg så frustrert.

Har dere andre forresten kontaktet forliksrådet? De var til stor hjelp og hjalp meg med å fylle inn klagen riktig, i og med at det er et NUF dette her..

For et drittopplegg!! At folk kan drive på på denne måten..

Har du fått ordnet deg ny kjole?

Nesten så jeg tilbyr å låne bort min kjole, selv om sjansen for at den passer, er samme stil osv er minimal men.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et drittopplegg!! At folk kan drive på på denne måten..

Har du fått ordnet deg ny kjole?

Nesten så jeg tilbyr å låne bort min kjole, selv om sjansen for at den passer, er samme stil osv er minimal men.. :fnise:

 

Ja, jeg ordnet heldigvis en annen kjole tidligere i sommer. Ville heller ta sjansen på og sitte igjen med to kjoler enn ingen. Veldig glad for at jeg gjorde det nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ordnet heldigvis en annen kjole tidligere i sommer. Ville heller ta sjansen på og sitte igjen med to kjoler enn ingen. Veldig glad for at jeg gjorde det nå! :)

Så bra :)

(Men burde vært unødvendig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...