Gå til innhold

Kan noen hjelpe med å forklare meg svangerskapspenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber fast 60% på skole og er ellers tilkallingsvikar i ulike barnehager. Blir ofte tilkalt de resterende to dagene jeg jobber på skolen, så i de fleste uker er jeg på jobb hver dag.

Den faste jobben på skolen har jeg hatt i 3 mnd, men gikk direkte dra en annen fast jobb, så da teller vell det at jeg har jobbet i 6 av de 10 siste mnd?

Vil jeg kun få svangerskapspenger fra min faste 60%? Hvordan regner de inn at jeg er tiltallingsvikar opptil to dager i uka når lønna der er vesentlig lavere?

Anonymous poster hash: 2040e...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heter kanskje permisjonspenger? Litt urutinert på dette altså.

Men jobb av 6 av 10 mnd er vell ikke sagt at det må være samme jobb? Og sykmelding regnes vell som jobb? Er det det at man har hatt inntekt de 6 av 10 siste mnd?

Anonymous poster hash: 2040e...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å vite det helt sikkert, så tror jeg beløpet beregnes ut i fra et gjennomsnitt av inntekten du har hatt, ikke stillingsprosent.

Anonymous poster hash: a0675...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om svangerskapspenger eller hva du får utbetalt under fødselspermisjon?

Når det gjelder sistnevnte får du et gjennomsnitt av tidligere opptjening, basert på inntektsopplysninger arbeidsgiveren sender til NAV.

Når det gjelder svangerskapspenger er dette en stønad som dekker inntektstap i situasjoner der arbeidet kan være til skade for fosteret. Regner med at det ikke er dette du spør om siden du jobber på skole ?

Anonymous poster hash: 2aee1...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...