Gå til innhold

Var dette korrekt håndtert av kontaktlærer? Krangel mellom to elever


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ene ble plaget i et friminutt, og til slutt spakk det for ham, og han løp etter og slo den andre, tilfeldigvis akkurat da kontaktlæreren rundet hjørnet. Kontaktlæreren tok de med inn på et klasserom, og kjeftet kun på han som slo, og krevde at han skulle be om unnskyldning. Hun var ikke interessert i bakgrunnen for hva som hadde skjedd. Dreier seg om 5. klassinger.



Anonymous poster hash: 575e4...c2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Den ene ble plaget i et friminutt, og til slutt spakk det for ham, og han løp etter og slo den andre, tilfeldigvis akkurat da kontaktlæreren rundet hjørnet. Kontaktlæreren tok de med inn på et klasserom, og kjeftet kun på han som slo, og krevde at han skulle be om unnskyldning. Hun var ikke interessert i bakgrunnen for hva som hadde skjedd. Dreier seg om 5. klassinger.

Anonymous poster hash: 575e4...c2f

 

 

Helt korrekt, selv om det burde bli en oppfølgingssamtale om plagingen gjentar seg. Man tyr IKKE til vold, det vet unger som er så store. Å slå en annen fordi man selv ble plaget er absolutt ikke greit. 

 

Siden du ikke nevner noe om mobbing så tar jeg da for gitt at det er denne episoden det gjelder, ikke gjentatt mobbing over lang tid.

Anonymous poster hash: 747d0...3a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helt korrekt, selv om det burde bli en oppfølgingssamtale om plagingen gjentar seg. Man tyr IKKE til vold, det vet unger som er så store. Å slå en annen fordi man selv ble plaget er absolutt ikke greit. 

 

Siden du ikke nevner noe om mobbing så tar jeg da for gitt at det er denne episoden det gjelder, ikke gjentatt mobbing over lang tid.

Anonymous poster hash: 747d0...3a0

 

 

Den som slo hadde sikkert prøvd å snakke den andre fra å mobbe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det høres ikke helt bra ut, men fremstillingen din virker ikke helt objektiv. Er du moren til han som fikk kjeft?



Anonymous poster hash: 6af42...5f6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som slo hadde sikkert prøvd å snakke den andre fra å mobbe....

 

Det er ikke nevnt mobbing her. Det er nevnt plaging i èn episode. På unger som er 11 år gamle. Èn 11åring som løper etter noen for å slå skal selvfølgelig få kjeft for det! 

 

Man trenger ikke snakke noen fra å plage en gang, det går ann å gå unna. Og det går faktisk ann å si fra til en lærer. Hadde det vært mobbing (altså gjentatte tilfeller) så hadde slaget vært fullt ut fortjent, men da regner jeg med lærerne hadde vært informert om mobbesituasjonen og ikke håndtert det slik. 

Anonymous poster hash: 747d0...3a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var greit håndtert. Men jeg hadde, etter at han ba om unnskyld, spurt om hvorfor han slo. Slik det er beskrevet av TS regner jeg med at svaret ville ført til at også den andre gutten måtte be om unnskyld.

Anonymous poster hash: ac9dc...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke nevnt mobbing her. Det er nevnt plaging i èn episode. På unger som er 11 år gamle. Èn 11åring som løper etter noen for å slå skal selvfølgelig få kjeft for det! 

 

Man trenger ikke snakke noen fra å plage en gang, det går ann å gå unna. Og det går faktisk ann å si fra til en lærer. Hadde det vært mobbing (altså gjentatte tilfeller) så hadde slaget vært fullt ut fortjent, men da regner jeg med lærerne hadde vært informert om mobbesituasjonen og ikke håndtert det slik. 

Anonymous poster hash: 747d0...3a0

 

 

Det er ikke greit å slå, men det er ikke greit å plage folk heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helt korrekt, selv om det burde bli en oppfølgingssamtale om plagingen gjentar seg. Man tyr IKKE til vold, det vet unger som er så store. Å slå en annen fordi man selv ble plaget er absolutt ikke greit. 

 

Siden du ikke nevner noe om mobbing så tar jeg da for gitt at det er denne episoden det gjelder, ikke gjentatt mobbing over lang tid.

Anonymous poster hash: 747d0...3a0

 

Jaha, så du har nulltoleranse for fysisk vold, men plaging som kan inkludere drittslenging, psykisk nedbrytning, latterliggjøring etc er helt greit så lenge det ikke skjer gjentatte ganger? For et ufyselig syn på det. Ingen av de har opptrådt riktig i denne situasjonen, men at fysisk vold er en respons på plaging er ikke noe sjokkerende. Her bør det tas tak i begge to. Det er ikke greit at en av de slipper unna, særlig når det var denne personen som startet det hele. 

Anonymous poster hash: e6e0d...b46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å slå, men det er ikke greit å plage folk heller.

 

Nei, men en 11åring burde vært stor nok til å ikke slå etter noe slikt. En unge som er så stor forstår at man ikke kan respondere med vold. 

 

 

Jaha, så du har nulltoleranse for fysisk vold, men plaging som kan inkludere drittslenging, psykisk nedbrytning, latterliggjøring etc er helt greit så lenge det ikke skjer gjentatte ganger? For et ufyselig syn på det. Ingen av de har opptrådt riktig i denne situasjonen, men at fysisk vold er en respons på plaging er ikke noe sjokkerende. Her bør det tas tak i begge to. Det er ikke greit at en av de slipper unna, særlig når det var denne personen som startet det hele. 

Anonymous poster hash: e6e0d...b46

 

 

Har ikke nulltoleranse for vold. Og nei, hvor i alle dager skriver jeg at plaging er greit??? Nå må du kutte ut, slutt å tillegge meg meninger jeg ikke har. 

 

Kan også gjette vi tolker plaging forskjellig, å plage vil jeg si er å erte litt, men du legger jo masse ekstra i det. 

Anonymous poster hash: 747d0...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke nevnt mobbing her. Det er nevnt plaging i èn episode. På unger som er 11 år gamle. Èn 11åring som løper etter noen for å slå skal selvfølgelig få kjeft for det! 

 

Man trenger ikke snakke noen fra å plage en gang, det går ann å gå unna. Og det går faktisk ann å si fra til en lærer. Hadde det vært mobbing (altså gjentatte tilfeller) så hadde slaget vært fullt ut fortjent, men da regner jeg med lærerne hadde vært informert om mobbesituasjonen og ikke håndtert det slik. 

Anonymous poster hash: 747d0...3a0

 

Så hvis ungen din slår noen etter og ha blitt plaget så er det helt greit å kjefte på ham/henne uten og spørre om hvorfor og også ikke kjefte på den andre`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, men en 11åring burde vært stor nok til å ikke slå etter noe slikt. En unge som er så stor forstår at man ikke kan respondere med vold. 

 

 

Har ikke nulltoleranse for vold. Og nei, hvor i alle dager skriver jeg at plaging er greit??? Nå må du kutte ut, slutt å tillegge meg meninger jeg ikke har. 

 

Kan også gjette vi tolker plaging forskjellig, å plage vil jeg si er å erte litt, men du legger jo masse ekstra i det. 

Anonymous poster hash: 747d0...3a0

 

Drittslenging og latterliggjøring for eksempel går også innunder plaging. Det er ikke bare erting som er plaging. Det er ikke spesifisert i innlegget hva slags plaging det dreier seg om. Ettersom du er så oppmerksom på å ta utgangspunkt i hva som står i hovedinnlegget bør du heller ikke anta at plagingen kun var litt erting. 

 

Har du glemt hva du selv har skrevet? 

 

 

 

Helt korrekt, selv om det burde bli en oppfølgingssamtale om plagingen gjentar seg. Man tyr IKKE til vold, det vet unger som er så store. Å slå en annen fordi man selv ble plaget er absolutt ikke greit. 

 

Siden du ikke nevner noe om mobbing så tar jeg da for gitt at det er denne episoden det gjelder, ikke gjentatt mobbing over lang tid.

Anonymous poster hash: 747d0...3a0

 

 

 

 

Det er ikke nevnt mobbing her. Det er nevnt plaging i èn episode. På unger som er 11 år gamle. Èn 11åring som løper etter noen for å slå skal selvfølgelig få kjeft for det! 

 

Man trenger ikke snakke noen fra å plage en gang, det går ann å gå unna. Og det går faktisk ann å si fra til en lærer. Hadde det vært mobbing (altså gjentatte tilfeller) så hadde slaget vært fullt ut fortjent, men da regner jeg med lærerne hadde vært informert om mobbesituasjonen og ikke håndtert det slik. 

Anonymous poster hash: 747d0...3a0

 

 

 

Ut ifra dine innlegg har du jo nulltoleranse for vold. Det er absolutt ikke greit, heller ikke om dette er et resultat av plaging. Dette har du jo skrevet selv. 

 

Du skiller åpenbart plaging ved enkelthendelser og gjentatte hendelser. Du mener åpenbart at gjentatt plaging ikke er OK og krever oppfølgingssamtaler og lignende. Dette synes du ikke er nødvendig når det gjelder plaging i en enkeltsituasjon. Da er det visst bare å trekke unna og er ikke noe som bør tas tak i. Du er også enig i at dette var riktig håndtering av situasjonen. 

 

Ærlig talt. Dette har du jo skrevet selv. Jeg har ikke tillagt deg noen meninger. Jeg tar utgangspunkt i innleggene dine. 

Anonymous poster hash: e6e0d...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sønnen din skulle ikke ha slått den andre gutten. vold er aldri løsningen. 



Anonymous poster hash: 24788...a36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sønnen din skulle ikke ha slått den andre gutten. vold er aldri løsningen.

Anonymous poster hash: 24788...a36

Det dreier seg ikke om det, ingen har sagt at det er greit å slå. Det jeg undrer meg over er hvorfor kontaktlæreren overhodet ikke var interessert i å finne ut hvorfor. All skyld til en part, er det virkelig rett måte? Han som slo synes det ble veldig urettferdig, og prøvde å 'rømme' fra klasserommet, men ble holdt tilbake, og ble sett på som den eneste synderen. Han har blitt plaget av den andre gutten før, ja.

Anonymous poster hash: 575e4...c2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som skriker høyest får kjeft, mens den som mobber mest er den som alltid unnslipper.

 

Jeg har selv opplevd å bli ertet og mobbet av flere, og det gikk på psyken min løs ... ble sliten og lei og gråt ofte. Ba de slutte, men de fortsatte og lo.

Jeg hadde ofte lyst til å fly på de, men turte ikke.

Jeg kunne sagt det til en voksen, men det er vanskelig å forklare psykisk mobbing ... Det blir ord mot ord. Ingen ser det, bortsett fra de som blir mobbet ..

 

Så derfor er det helt umulig å gjøre noe.

 

Kontaktlæreren handlet HELT feil. Hun skulle OGSÅ ha spurt han hvorfor han slo?

Det er viktig å spørre, for da får man et svar.

Jeg tror mange er redde for å spørre og å stille spørsmål ved ting.

 

Ja, jeg er imot vold, men hva gjør man når noen holder på sånn med psykisk mobbing?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...