Gå til innhold

når stygge gutter liker deg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, den var ikke spesielt gjennomtenkt den førsteposten kan man si.... Har du noen konkrete tips? I begynnelsen prøvde jeg å være hyggelig på en vennlig måte (altså IKKE flørtende), men han tok ikke hintet. Så jeg ble mer avvisende, og han ble litt mutt, men tok fremdeles ikke hintet. Greia er at han henger med mange venner av meg, og jeg vil være grei/venn, men han tar ingen hint og å si det rett ut blir litt rart og :s

Anonymous poster hash: 8ee9c...c9e

Overse ham.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er så vidt jeg vet dokumentert at de fleste er i overkant optimistiske vedr. sitt eget utseende i forhold til realiteten. Det samme fenomenet blir kalt Dunning/Kruger-effekt når det gjelder intelligens.

Ahh, skal lese litt om det. Interessant :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, den var ikke spesielt gjennomtenkt den førsteposten kan man si.... Har du noen konkrete tips? I begynnelsen prøvde jeg å være hyggelig på en vennlig måte (altså IKKE flørtende), men han tok ikke hintet. Så jeg ble mer avvisende, og han ble litt mutt, men tok fremdeles ikke hintet. Greia er at han henger med mange venner av meg, og jeg vil være grei/venn, men han tar ingen hint og å si det rett ut blir litt rart og :s Anonymous poster hash: 8ee9c...c9e

En generell regel du bør lære deg med en gang er at menn ikke tar hint. Si noe sånt som "jeg er ikke interessert i deg som noe annet enn venn", så kan ingenting tolkes.

Anonymous poster hash: 3bb8d...dc3

Skrevet

vet det er teit, men.... Når stygge gutter gir meg komplimenter og liker meg, føler jeg ikke det er positivt. Er det slik at man faller for folk som "ligger på sitt eget nivå"? Ser ikke på meg selv som SÅ pen, men ikke akkurat stygg...

Nei, det fleste gutter går ikke automatisk etter damer på eget nivå, faktisk går de etter dem de liker. Så det at en stygg gutt liker deg betyr ikke at du er stygg. Det betyr kun at han liker deg og at han synes du er pen.

Gjest Caress
Skrevet

Takk for seriøst svar!

Ja, jeg har i grunnen aldri tenkt større over det, før for en stund siden da en gutt (jeg overhodet ikke finner attraktiv) ble meeget innpåsliten... Men problemet er kanskje at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal avvise ham, er så fryktelig redd for at folk skal bli sure på meg eller såret....

Ikke problematiser det, er mitt beste råd til sånt :) Hvis han blir såret over å bli avvist, er det hans problem! Selvfølgelig bør du være grei når du gjør det, ikke le ham opp i trynet og si han er dritstygg, men ikke gå rundt grøten heller. Bare si at du ikke er interessert og ønsk ham lykke til videre.

Men altså hvis han er veldig innpåsliten og ikke tar et nei for et nei, ikke unngå å bli krass for å skåne følelsene hans eller noe. Noen mennesker trenger å få ting banka inn i huet.. i billedlig forstand, altså. Men ikke gå etter utseendet hans likevel, det er bare dousche.

Skrevet

Synes ikke TS høres veldig sympatisk ut heller, spørs om ikke denne stygge gutten fortjener henne. :fnise:

Gjest Castielz
Skrevet

Jeg hadde det samme problemet, uansett hvor hardt jeg prøvde var det bare jentene jeg fant uattraktive som viste interesse tilbake.
Helt til jeg fant min nåværende kjæreste på ferie i sentral europa.
Må være andre standarder der!

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet, uansett hvor hardt jeg prøvde var det bare jentene jeg fant uattraktive som viste interesse tilbake.

Helt til jeg fant min nåværende kjæreste på ferie i sentral europa.

Må være andre standarder der!

Du ble billetten til Norge altså?

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Tror du ser litt feil på det ts. Ens eget utseende har ingenting å si når det kommer til hvilke jenter man finner tiltrekkende. Gutter lar kanskje ikke være med å prøve seg/gi komplimenter selv om jenta er på et høyere nivå utseendemessig som du kaller det.

Endret av Minesveiper
Gjest Castielz
Skrevet

Du ble billetten til Norge altså?

Nei?

Hvorfor i allverden skulle hun degradere til ett molboland som Norge?

Blir heller min billett ut! ;)

AnonymBruker
Skrevet

Og her skriker kvinner om at samfunnet ikke skal si at det eneste verdifulle de har er sin egen skjønnhet.

Så blir de samme kvinnene irriterte over at menn som ikke ser bra ut, altså de som ikke er verdifulle utseendemessig, tror de har sjans på de. Dette gir henne inntrykk av at hun også har lav verdi rent utseendemessig.

Søker bekreftelse og godfølelser fra menn som faktisk ser bra ut, for da vet de at de ser bra ut.

Så kvinner, dere har selv skyld i at dere søker bekretelse om deres utseendeverdi. Dere legger fint opp til det selv. Helt uten å være klar over det.

Anonymous poster hash: d9866...513
Gjest Angry Man
Skrevet

Når det nå er slik at samfunnet legger vekt på utseende synes jeg rent personlig at det blir litt rart at man går etter folk som er i en helt annen liga. Men jeg synes nå generelt sett at man ikke kan forvente mer enn det man bringer selv så det vil jo forsåvidt gjelde alle områder.

Eks: Du er dum som et brød men vil ha smarte partnere, du er feit som en hval men går etter slanke folk osv osv. :fnise:

Nå ble det dog tidligere sagt at folk har en tendens til å både overvurdere eget utseende og intellekt. Så hvis dette er et tilfelle av "Fyren kan maks være en 5/10 mens jeg selv oppsminket og fra en god vinkel må være minst en 7/10 så blir det selfølgelig værre.

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke TS høres veldig sympatisk ut heller, spørs om ikke denne stygge gutten fortjener henne.

En ting jeg ikke skjønner med veldig mange her inne, er at alltid er noen nødt til å rakke ned på andre og få de til å virke usympatiske og "slemme" fordi de stiller spørsmål og spør om råd. Jeg er enig at spm kan virke helt på trynet for enkelte, men har jeg ikke lov til å stille spørsmål jeg også? Har jeg krenket deg/andre? Tror du at du kan dømme hvor sympatisk jeg er etter denne tråden? Du har sannsynligvis aldri møtt meg. Du vet heller ikke hvordan jeg er i et forhold.

Skrevet

En ting jeg ikke skjønner med veldig mange her inne, er at alltid er noen nødt til å rakke ned på andre og få de til å virke usympatiske og "slemme" fordi de stiller spørsmål og spør om råd. Jeg er enig at spm kan virke helt på trynet for enkelte, men har jeg ikke lov til å stille spørsmål jeg også? Har jeg krenket deg/andre? Tror du at du kan dømme hvor sympatisk jeg er etter denne tråden? Du har sannsynligvis aldri møtt meg. Du vet heller ikke hvordan jeg er i et forhold.

Trenger jeg å vite det da?

AnonymBruker
Skrevet

Og her skriker kvinner om at samfunnet ikke skal si at det eneste verdifulle de har er sin egen skjønnhet.

Så blir de samme kvinnene irriterte over at menn som ikke ser bra ut, altså de som ikke er verdifulle utseendemessig, tror de har sjans på de. Dette gir henne inntrykk av at hun også har lav verdi rent utseendemessig.

Søker bekreftelse og godfølelser fra menn som faktisk ser bra ut, for da vet de at de ser bra ut.

Så kvinner, dere har selv skyld i at dere søker bekretelse om deres utseendeverdi. Dere legger fint opp til det selv. Helt uten å være klar over det.

Anonymous poster hash: d9866...513

Jeg forstår godt hva du mener, men jeg verdsetter andre kvaliteter også! Utseendet spiller en stor rolle for hvilken gutt jeg ville gått etter, siden jeg trossalt bør finne ham attraktiv... men det er absolutt ikke det eneste og viktigste, personlighet og omsorgsevnen (++) er også viktig, absolutt:)

Det jeg lurer på er om det ligger noe i at man alltid går etter en på ens eget nivå, synes det er litt vanskelig ordlegge meg uten at noen skal se på meg som usympatisk eller blir fornærmet :s

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trenger jeg å vite det da?

"spørs om ikke denne stygge gutten fortjener henne"

Virker som du allerede har en oppfatning om at jeg ikke hadde behandlet han fint, så nei, du vil vel ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

vent litt, jeg roter her, misforstod siste del av setningen....

AnonymBruker
Skrevet

Du er kanskje ikke stygg utseendemessig, men du har kanskje en stygg personlighet ;)

Anonymous poster hash: 5ebb7...b41

Når du kommer med slike innlegg er det nok du som er stygg.

Anonymous poster hash: 10d63...7b2

• Liker 2
Gjest gjestvest
Skrevet

Før flere av dere hakker ned på TS, og mener at hun muligens ser mindre pen ut enn hun er. Har dere tenkt over at det muligens er stikk motsatt? At mennene tror de ser mye bedre ut enn de faktisk er? Noe som resulterer i at de prøver seg på ei som de ellers ikke ville ha gjort om de hadde vært klar over sitt eget selvbilde?

AnonymBruker
Skrevet

Når du kommer med slike innlegg er det nok du som er stygg. Anonymous poster hash: 10d63...7b2

Personen er realist. Du derimot er ikke tilstede en gang. Vekk med deg.

Anonymous poster hash: 9db79...a54

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...