AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #41 Skrevet 1. juni 2015 Moderat bruk av hasj gjør ingen mennesker aggressive om de ikke allerede er det i utgangspunktet. Her er det mannen og ikke hasjen som er et problem. Anonymous poster hash: acdb9...839 Du burde ikke uttale deg skråsikkert om et individ du aldri har møtt. Hvorfor har cannabisfantaster et så religiøst forhold til rusmiddelet sitt? Du kan like gjerne si at ingen alkoholikere er aggressive på grunn av alkohol, men fordi personligheten deres bare er sånn. Slutt å lyve!Anonymous poster hash: 2b304...a56 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #42 Skrevet 1. juni 2015 Hva er det forresten som får deg til å beskrive denne mannens forbruk som moderat? Ts forteller jo at han røyker KONSTANT.....Anonymous poster hash: 2b304...a56
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #43 Skrevet 1. juni 2015 Eneste grunnen til at det er ett problem, er pga hasj er ulovlig. Synes det er rart at en som røyker skulle fortelle deg dette. Man "tyster" ikke på hverandre. Det er desuten flere ting å ta hensyn til før du eventuelt melder. Og bli flyttet fra foreldrene sine (for ja, det vil mest sansynlig skje) kan være værre, en og måtte møte en "ruset" mamma og pappa. (På noen merker du ikke engang at de har røyket, men pent er det jo ikke..) (Og jada, barn kan fort merke det selv om man tror de ikke kan, jadajada) Du får gjøre deg opp en egen mening. Mange folk her vil være "kontakt barnet asap" men du burde faktisk tenke over hvordan barna kan få det når de blir flyttet isåfall. Tror det kommer litt ann på hvor gamle barna er også, men jeg bare synes du skal tenke litt igjennom før du melder noe som helst. Det kan endre noens liv til det helt jævlige (eller gode også selvfølgelig) og hvis det går dårlig, ja da har du delvis skyld i det. Tro det eller ei, man skal være forsiktig når det kommer til å kontakte barnevernet. Sier ikke at barnevernet er ondskapsfult og alt mulig rart, men de gjør mange feil, og det går desverre utover barna. Selvom ett barn kansje ikke vokser opp i det beste miljøet, så er det ofte bedre en å bli flyttet til fosterhjem eller noe. Det blir folk utav de fleste selv om de har hatt en vanskeligere oppvekst. Bare tenk etter før du melder. Det er min mening og mitt råd. Anonymous poster hash: cdc57...c47 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #44 Skrevet 1. juni 2015 Legalstatusen er absolutt ikke det eneste problemet. Bekymringsmelding om illegal rus er ikke "tysting." Bare bruken av det ordet i en slik sammenheng sier meg noe om hvilke referanser og omgangskrets man har.Anonymous poster hash: 2b304...a56 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #45 Skrevet 1. juni 2015 Legalstatusen er absolutt ikke det eneste problemet. Bekymringsmelding om illegal rus er ikke "tysting." Bare bruken av det ordet i en slik sammenheng sier meg noe om hvilke referanser og omgangskrets man har.Anonymous poster hash: 2b304...a56 Om du tenkte på mitt innlegg, så sa jeg ikke at bekymringsmelding var tysting heller. Anonymous poster hash: cdc57...c47
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #46 Skrevet 1. juni 2015 Du burde ikke uttale deg skråsikkert om et individ du aldri har møtt. Hvorfor har cannabisfantaster et så religiøst forhold til rusmiddelet sitt? Du kan like gjerne si at ingen alkoholikere er aggressive på grunn av alkohol, men fordi personligheten deres bare er sånn. Slutt å lyve!Anonymous poster hash: 2b304...a56 Dette blir for dumt ... Anonymous poster hash: acdb9...839
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #47 Skrevet 1. juni 2015 Hva er det forresten som får deg til å beskrive denne mannens forbruk som moderat? Ts forteller jo at han røyker KONSTANT.....Anonymous poster hash: 2b304...a56 TS baserer seg på løse rykter, men skrev altså ingenting i startinnlegget om at dette var en voldelig mann. Jeg har dessuten skrevet at TS burde sende en bekymringsmelding, men jeg mener at TS har et noe naivt forhold til hasj og dens effekt på mennesker når hun hevder at det vil være så innmari traumatisk for barna å våkne om natta og møte "rusa mennesker". Derfor trakk jeg i utgangspunktet en paralell til et glass vin. Det som senere fremkommer i tråden endrer bildet noe. Det som for meg gjør startinnlegget problematisk er: - TS vil sende en bekymringsmelding som kan ramme en familie hardt basert på rykter - TS skriver om hasj og ruseffekten på en måte som antyder at hun mener man blir så rusa av en joint at man knapt kan ta vare på seg selv og at det vil traumatisere et barn å møte et menneske som er påvirket av hsj - TS vil sende en bekymringsmelding om eksen, noe som gjør at jeg undrer meg litt på om motivet er barnas beste eller å ødelegge for eksen SOM ALLEREDE NEVNT, det som senere fremkommer i tråden kom ikke frem i startinnlegget. Anonymous poster hash: acdb9...839 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #48 Skrevet 1. juni 2015 Dette blir for dumt ...Anonymous poster hash: acdb9...839 Å, ja.... Jeg visste ikke at den type argumentasjon bare er lov den ene veien.Anonymous poster hash: 2b304...a56 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #49 Skrevet 1. juni 2015 Å, ja.... Jeg visste ikke at den type argumentasjon bare er lov den ene veien.Anonymous poster hash: 2b304...a56 Jeg har ikke kommet med et eneste personangrep mot deg. Jeg responderer ikke på innlegg som kaller meg en cannabisfantast. Prøv å ordlegg deg saklig, så får du svar. Anonymous poster hash: acdb9...839
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #50 Skrevet 1. juni 2015 TS baserer seg på løse rykter, men skrev altså ingenting i startinnlegget om at dette var en voldelig mann. Jeg har dessuten skrevet at TS burde sende en bekymringsmelding, men jeg mener at TS har et noe naivt forhold til hasj og dens effekt på mennesker når hun hevder at det vil være så innmari traumatisk for barna å våkne om natta og møte "rusa mennesker". Derfor trakk jeg i utgangspunktet en paralell til et glass vin. Det som senere fremkommer i tråden endrer bildet noe. Det som for meg gjør startinnlegget problematisk er: - TS vil sende en bekymringsmelding som kan ramme en familie hardt basert på rykter - TS skriver om hasj og ruseffekten på en måte som antyder at hun mener man blir så rusa av en joint at man knapt kan ta vare på seg selv og at det vil traumatisere et barn å møte et menneske som er påvirket av hsj - TS vil sende en bekymringsmelding om eksen, noe som gjør at jeg undrer meg litt på om motivet er barnas beste eller å ødelegge for eksen SOM ALLEREDE NEVNT, det som senere fremkommer i tråden kom ikke frem i startinnlegget.Anonymous poster hash: acdb9...839 Da må man ta hensyn til det som kommer frem. Ts har levd med denne mannen, og kjenner rusmønsteret hans. Resten av tullet ditt gidder jeg ikke å kommentere.Anonymous poster hash: 2b304...a56
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #51 Skrevet 1. juni 2015 Da må man ta hensyn til det som kommer frem. Ts har levd med denne mannen, og kjenner rusmønsteret hans. Resten av tullet ditt gidder jeg ikke å kommentere.Anonymous poster hash: 2b304...a56 Resten av tullet mitt? Jeg har skrevet i tråden og etter hvert som det har kommet frem mer om denne mannen har min anbefaling vært å sende en bekymringsmelding. Moderat hasjbruk gjør ikke folk voldelige om de ikke er det i utgangspunktet. Det er feil å blande rusmiddel og oppførsel. Anonymous poster hash: acdb9...839 1
Gjest Mocchhaa Skrevet 1. juni 2015 #52 Skrevet 1. juni 2015 DU kan ødelegge noens liv ved å gjøre dette. Synes det er kvalmende hvor jævla rask folk er til å dømme og bestemme at "Nei, barnet vil få det bedre hos noen andre"Det er TÅPELIG. Vi vet ikke noe om situasjonen til familien heller, og det er da vel forfaen ikke alltid verdt å risikere å ødelegge ett uskyldig barns liv pga noe sånt som det her. Du må da for svarte tenke igjennom situasjonen og hva som kan gå galt før du gjør noe sånt. Barna kan få det værre hos noen andre enn de har det hjemme.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #53 Skrevet 2. juni 2015 Jeg, som. har jobbet med narkotika og narkomane i mange år kan bekrefte at den plansjen der bare er tull, og på de fleste punkter direkte løgnaktig.Anonymous poster hash: 2b304...a56 Jeg har også jobbet med mennesker med rusproblemer, men aldri har jeg kalt noen av dem for cannabisfantaster eller lignende. Du virker lite profesjonell og jeg undrer meg på hvor i rusomsorgen du egentlig jobber ... Anonymous poster hash: acdb9...839
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #54 Skrevet 2. juni 2015 Til alle dere som hyler og skriker om at hasj er ulovlig: ...Ja? Det har vært ulovlig å være homofil, transperson og jøde. Det har vært ulovlig for kvinner å stemme, kjøre bil og ha tillitsverv. Alkohol har også vært ulovlig. De aller fleste rusmidler har også vært lovlig en gang i tiden. For at regler skal ha en effekt, må folket ha respekt for reglene. For at folket skal ha respekt for reglene, må reglene ha en mening. Ruspolitikk slik det er nå har virkelig ingen mening. Anonymous poster hash: 38673...4ad 3
Søgni Skrevet 2. juni 2015 #55 Skrevet 2. juni 2015 DU kan ødelegge noens liv ved å gjøre dette. Synes det er kvalmende hvor jævla rask folk er til å dømme og bestemme at "Nei, barnet vil få det bedre hos noen andre"Det er TÅPELIG. Vi vet ikke noe om situasjonen til familien heller, og det er da vel forfaen ikke alltid verdt å risikere å ødelegge ett uskyldig barns liv pga noe sånt som det her. Du må da for svarte tenke igjennom situasjonen og hva som kan gå galt før du gjør noe sånt. Barna kan få det værre hos noen andre enn de har det hjemme. Denne innstillingen synes jeg er litt skummel. Folk som mener det er grunn til bekymring for et barn, skal ikke vegre seg for å gi beskjed om dette av grunnene du oppgir. Man ødelegger ikke et liv, man røsker ikke barna ut av hjemmet, man sender ikke barna til dårlig egnede fosterforeldre, ved å melde bekymring. Det er barnevernets jobb å undersøke saken, og deretter eventuelt sette inn tiltak. 1
Gjest Mocchhaa Skrevet 2. juni 2015 #56 Skrevet 2. juni 2015 TS: Hvis eksen din var voldelig mot deg, er det isåfall det du burde bekymre deg for. Ikke om han ruser seg på hasj eller ikke. Du nevnte ikke engang det i startinlegget for en eller annen merkelig grunn.
Gjest Mocchhaa Skrevet 2. juni 2015 #57 Skrevet 2. juni 2015 Denne innstillingen synes jeg er litt skummel. Folk som mener det er grunn til bekymring for et barn, skal ikke vegre seg for å gi beskjed om dette av grunnene du oppgir. Man ødelegger ikke et liv, man røsker ikke barna ut av hjemmet, man sender ikke barna til dårlig egnede fosterforeldre, ved å melde bekymring. Det er barnevernets jobb å undersøke saken, og deretter eventuelt sette inn tiltak. Skummel? Nei, det er det ikke. Det handler om å se alle sider av saken. Man kan ødelegge noens liv ved å gjøre dette, om det viser seg at barna hadde det helt greit. Hva om foreldrene røyket seg en joint en gang i mnd, og så skal barnevernet blandes inn, og i verste fall flytte barna? For ja, barnevernet kan finne på å gjøre det om de mener det er farlig for barna å bo hjemme. Jeg sier ikke at man ikke skal vurdere saken eller og være redd for å si ifra, man skal tenke igjennom saken litt mer, enn bare på hva som er ulovlig, og mest sannsynlig ikke bra for barna. Man skal være forsiktig da det kan skape mange problemer, thats it. Nå sa også TS at han var voldelig i senere innlegg, og der er det virkelig grunn til å bekymre seg, så da synes jeg det snur det litt.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #58 Skrevet 2. juni 2015 Og jeg er så enig! Da må du melde alle som deler en flaske vin på lørdagskvelden, den rusen er tøffere og farligere. Angiveri vil jeg kalle det.Anonymous poster hash: e1e5e...39e Virkelig idioti! Her jeg bor er marjuana lovlig MEN foreldre risikerer å miste omsorg om de ruser seg rundt barn ( JA WEED! ). Anonymous poster hash: b5142...1c8 1
Søgni Skrevet 2. juni 2015 #59 Skrevet 2. juni 2015 Skummel? Nei, det er det ikke. Det handler om å se alle sider av saken. Man kan ødelegge noens liv ved å gjøre dette, om det viser seg at barna hadde det helt greit. Hva om foreldrene røyket seg en joint en gang i mnd, og så skal barnevernet blandes inn, og i verste fall flytte barna? For ja, barnevernet kan finne på å gjøre det om de mener det er farlig for barna å bo hjemme. Jeg sier ikke at man ikke skal vurdere saken eller og være redd for å si ifra, man skal tenke igjennom saken litt mer, enn bare på hva som er ulovlig, og mest sannsynlig ikke bra for barna. Man skal være forsiktig da det kan skape mange problemer, thats it. Nå sa også TS at han var voldelig i senere innlegg, og der er det virkelig grunn til å bekymre seg, så da synes jeg det snur det litt. Jeg drister meg til å påstå at hvis barnevernet kommer dit at de finner ut at det er farlig for barna å bo hjemme, så har ikke barna det "helt greit" hjemme. Og hvis det uansett hadde vært sånn at påstanden stemmer, om at den eneste grunnen til å flytte barn ut fra et ellers bra hjem er at en joint er ulovlig, så vil jeg si at foreldrene er passe uansvarlige som tar en sånn sjanse. Det er disse foreldrene som i tilfelle burde tenkt litt lenger, sett alle sider av saken, og som eventuelt ødelegger liv og setter familien sin i fare, og ikke folk som bekymrer seg for forholdene barn lever under. 1
Gjest Mocchhaa Skrevet 2. juni 2015 #60 Skrevet 2. juni 2015 Jeg drister meg til å påstå at hvis barnevernet kommer dit at de finner ut at det er farlig for barna å bo hjemme, så har ikke barna det "helt greit" hjemme. Og hvis det uansett hadde vært sånn at påstanden stemmer, om at den eneste grunnen til å flytte barn ut fra et ellers bra hjem er at en joint er ulovlig, så vil jeg si at foreldrene er passe uansvarlige som tar en sånn sjanse. Det er disse foreldrene som i tilfelle burde tenkt litt lenger, sett alle sider av saken, og som eventuelt ødelegger liv og setter familien sin i fare, og ikke folk som bekymrer seg for forholdene barn lever under. Problemet er at ikke alle som er i barnevernet gjør det beste for barna. Problemet er at det blir feilvurdert. Hvem er det som må lide pga dette? Jo, barna. Og ja, foreldrene har skyld i det, men om en person utenfra skal blande seg da, så har de også gjort noe som skylder i at barna da isåfall får det værre. Jeg sier ikke at man ikke skal bry seg, jeg bare sier at man skal tenke igjennom situasjonen. Det er barna det går utover, uansett hvordan du vrir og vender på det. Spiller ingen rolle hvem som er skyld i alt, barna er de som får kjenne på det. De er helt uskyldige, men må betale for sine foreldres feil, pga noen andre meldte ifra om bekymring. Tenk igjennom, det er alt jeg mener. Jeg kjenner flere som har fått livet sitt ødelagt/vanskelig pga barnevernet, og det er IKKE pent å se på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå