Gå til innhold

Jeg tror de ruser seg sammen med barna

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er bekymret for et barn så melder man fra. Nei, du må ikke vite med 100% sikkerhet, men det er viktig at du skriver ned det du vet, har sett og har hørt - ikke det du antar eller tror, eller tillegge foreldrene motiver eller hensikter du ikke kan vite.

Du kan melde anonymt og utelate navnet ditt. Meldingen sender du til barnevernjenesten i kommunen der barna bor.

Anonymous poster hash: 05d37...049
Videoannonse
Annonse
Gjest Fotballen
Skrevet (endret)

Hva med alle foreldre som drikker etter barna er lagt seg? Er det så mye bedre? De som drikker så barna ser på!?

Endret av Fotballen
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med alle foreldre som drikker etter barna er lagt seg? Er det så mye bedre? De som drikker så barna ser på!?

Men det spiller vel ingen rolle i dette tilfellet? Slutt med denne alkoholinnblandingnen i alt som har med cannabis å gjøre.

Anonymous poster hash: 10192...467

• Liker 6
Skrevet

tror du virkelig barna tar noe skade av dette? du kommer mer sannsynlig til å traumatisere barna mer om du ringer og de blir tatt fra foreldrene sine.

• Liker 5
Skrevet

Og det er en stor forskjell på noe som er lovlig og noe som ikke er det; derfor kan ikke alkohol blandes inn her. Uavhengig om det er et "bedre" rusmiddel enn alkohol. (jeg er ikke uenig i dette at hasj kanskje er bedre enn alkohol, men loven er nå en gang slik den er).

Og vi andre har faktisk lov til å drikke noen glass både før og etter at barna har lagt seg, så det er ikke et argument.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok av foreldre som tar seg 3-4 glass vin etter leggetid, og hvis du ikke bekymrer deg over dette synes jeg du skal holde nesa di for deg selv.

Anonymous poster hash: 38673...4ad

Jeg er virkelig, virkelig uenig.

Ring inn bekymringsmelding, ingen barn burde bo hos rusavhengige foreldre.

Foreldre som tar seg 3-4 glass vin ofte etter barnas leggetid er alkoholikere og burde også meldes til barnevern.

Anonymous poster hash: 7e87d...247

• Liker 5
Skrevet

Hvis det er sånn at de faktisk ruser seg etter barnas leggetid, så bør og skal ikke de ha ansvar for barn/små barn i det hele tatt. Det samme med de som drikker alkohol (hver dag). Men hasj er i tillegg ulovlig (med mindre man har fått det på resept). Hvis ryktene er sanne og du ikke melder i fra, hvem skal da gjøre det? Du sier selv at den som har sagt dette til deg, bruker hasj selv. Meld heller i fra for barnas skyld.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er sånn at de faktisk ruser seg etter barnas leggetid, så bør og skal ikke de ha ansvar for barn/små barn i det hele tatt. Det samme med de som drikker alkohol (hver dag). Men hasj er i tillegg ulovlig (med mindre man har fått det på resept). Hvis ryktene er sanne og du ikke melder i fra, hvem skal da gjøre det? Du sier selv at den som har sagt dette til deg, bruker hasj selv. Meld heller i fra for barnas skyld.

Så alle foreldre som bor i sydeuropa burde ikke ha ansvar for barn? Der de drikker et glass eller to til middag? Og hvor går forskjellen her hjemme? Et glass hver dag, slik man anbefalles, er det nok til at de bør meldes? To annen hver dag? Fylla hver lørdag mens barna er hos barnevakten? Eller hvor mener du grensen skal gå?

Hasj er faktisk ulovlig, alkohol er ikke det. Bli politiker hvis du syns det er for ille!

Og

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er et like stort problem som disse foreldrene som tar seg noe "rødt i glasset" når kidsa har lagt seg. Hvor stor kontroll man har og hvordan man oppfører seg varierer stort fra person til person, og det er ikke sikkert at barna merker at foreldrene er påvirket engang - og derfor ser jeg ikke noe problem i det.

Hvis du ikke ville varslet barnevernet om foreldre som drikker en vinflaske etter leggetid, men varsler om dette, driver du med hyklersk ruspolitikk og bør heller ta en samtale med de det gjelder.

Anonymous poster hash: 38673...4ad

Så med andre ord mener du det er greit og ta seg en rev etter at barna er lagt? Og ta seg ett glass vin og å røyke en rev er ikke det samme, hasj er klassifisert som narkotika, noe vin ikke er.

I tillegg til og være direkte uanvarlige foreldre så er de også kriminelle. Nei det beste er bare og ringe barnevernet med en gang så slipper iallefall ungene og ha noe med knarker foreldrene og gjøre.

Anonymous poster hash: 65ec1...496

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vin er lovlig, hasj er ulovlig.

Man blir ikke ruset av 1 glass vin, men det blir du av hasj.

Meld fra Ts, rusmisbruk og ansvar for barn hører ikke sammen i det hele tatt, og barnevernet bør komme på banen fort som fy. Du trenger ikke å føre noen bevis, du kommer med ei bekymringsmelding, og det er barnevernet som skal følge opp og undersøke. De har faktisk plikt til det selv om du ikke kan legge frem bevis.

Anonymous poster hash: f2dc6...a1b

Jeg har brukt hasj i mine yngre dager (hver dag i flere år), og det kan ikke sammenlignes med alkohol fordi du må oppsøkte kriminelle miljøer for å ordne!

Anonymous poster hash: 87a65...67b

Skrevet (endret)

Så alle foreldre som bor i sydeuropa burde ikke ha ansvar for barn? Der de drikker et glass eller to til middag? Og hvor går forskjellen her hjemme? Et glass hver dag, slik man anbefalles, er det nok til at de bør meldes? To annen hver dag? Fylla hver lørdag mens barna er hos barnevakten? Eller hvor mener du grensen skal gå?

Hasj er faktisk ulovlig, alkohol er ikke det. Bli politiker hvis du syns det er for ille!

Og

Flere glass for dagen hver dag, da er man alkoholiker. Legg merke til at jeg også skrev dette i innlegget mitt. Et glass pr dag eller i ny og ne er ikke stort. Og drikker man hver lørdag mens man faktisk har barnevakt, så plager ikke det heller meg. Og jeg bryr meg ikke om hvordan drikkekulturen er i et annet land. Det er Norge det er snakk om her. Ingen grunn til å være pirkete heller. Meg og samboeren har tatt oss et glass i ny og ne, men har det vært flere glass, så har det aldri vært uten barnepass til dagen etter. Kan man ikke holde seg unna flere glass med alkohol hver dag, ja da har man faktisk et problem og bør overhodet ikke ha ansvaret for barn. Så enkelt er det.

Endret av Kittykat
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, her hadde det virkelig eskalert mer enn jeg trodde. Okey, vi tar ting fra starten her, så får dere som er så for hasjmisbruk muligens en litt bedre forståelse for hvorfor jeg reagerer og tenker som jeg gjør.

Jeg har bodd sammen med denne mannen i drygt et år. Dette var et av de tøffeste årene jeg noen sinne har hatt. Han røyka konstant og var LANGT fra avslappet og alt det disse bildene viste. Flere ganger ble jeg slått med både knyttneve og det som er, ene gangen fordi "jeg stod i veien for ham" i en stor gang. Er ting på det samme nivået når vi var sammen er jeg livredd for disse barna, og hva som kan skje om ikke de plutselig står i veien en kveld han har tatt seg en joint.

Nei, jeg sammenligner faktisk ikke dette med et glass vin. Både min kjære og jeg har tatt oss et glass vin før leggetid, jeg har aldri blitt banka opp av den grunn.

Sånn, da har vi det på det rene! Ber vennligst om at dere stopper alkohol vs hasj-diskusjonen her. Det er ikke det jeg spør om. Takk!

Ts

Anonymous poster hash: c2b6f...4c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi, her hadde det virkelig eskalert mer enn jeg trodde. Okey, vi tar ting fra starten her, så får dere som er så for hasjmisbruk muligens en litt bedre forståelse for hvorfor jeg reagerer og tenker som jeg gjør.

Jeg har bodd sammen med denne mannen i drygt et år. Dette var et av de tøffeste årene jeg noen sinne har hatt. Han røyka konstant og var LANGT fra avslappet og alt det disse bildene viste. Flere ganger ble jeg slått med både knyttneve og det som er, ene gangen fordi "jeg stod i veien for ham" i en stor gang. Er ting på det samme nivået når vi var sammen er jeg livredd for disse barna, og hva som kan skje om ikke de plutselig står i veien en kveld han har tatt seg en joint.

Nei, jeg sammenligner faktisk ikke dette med et glass vin. Både min kjære og jeg har tatt oss et glass vin før leggetid, jeg har aldri blitt banka opp av den grunn.

Sånn, da har vi det på det rene! Ber vennligst om at dere stopper alkohol vs hasj-diskusjonen her. Det er ikke det jeg spør om. Takk!

Ts

For og svare på det du spør om. JEg hadde ikke NØLT med og ringe inn en bekymringsmelding til barnevernet, det handler om prioriteringer her i livet, noe disse menneskene ikke vet hva er!!!

Anonymous poster hash: 65ec1...496

Skrevet

Du er bekymret for barna, da sender du en bekymringsmelding!

AnonymBruker
Skrevet

Hasjbruk er ulovlig så det er ikke det samme som at man tar et glass øl etter at ungene er i seng.

Vel, hasj er mindre skadelig både for en selv og for andre enn alkohol. Om alkohol ble introdusert idag, ville det ikke vært lovlig. På grunn av at det selges under regulerte forhold slipper man derimot å uroe seg for om man får i seg metanol.

Anyways, TS. Trodde du sa "sammen" med barna, så jeg satte noen drøye forventninger til hva som hadde skjedd. Heldigvis ruser de seg ikke sammen med barna, men de ruser seg når barna er lagt.

Anonymous poster hash: 71ede...722

AnonymBruker
Skrevet

Nå drikker ikke jeg, men om du skal sidestille det slik, er det også greit å ta en linje med cola? Eller en tablett ecstacy? Eller kanskje en liten dose heroin, så lenge ungene er i seng? Hvor går grensen her tenker du?

Det går en soleklar grense mellom tyngre narkotika som kokain, mdma og heroin (!) og hasj/marihuana.

Disse rusmidlene kan ikke sammenlignes på den måten du gjør nå. Det håper jeg du skjønner?

Det blir litt som å si at et glass vin er det samme som en halvliter hjemmebrent.

Anonymous poster hash: acdb9...839

AnonymBruker
Skrevet

Ts

Det er mannen som er problemet, ikke hasjen. Det er mannen som slår deg, det er ikke rusmiddelet.

Når det er sagt fremkommer det mye mer alvorlige ting i innlegget ditt her enn at han røyker seg ei bønne innimellom. Hvis han er voldelig burde han ikke ha ansvaret for barn overhodet.

Send en bekymringsmelding, du.

• Liker 1
Skrevet

Meld til bv. Og om man tror noen er alkoholikere og har ansvar for barn : meld til bv.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Det er mannen som er problemet, ikke hasjen. Det er mannen som slår deg, det er ikke rusmiddelet. Når det er sagt fremkommer det mye mer alvorlige ting i innlegget ditt her enn at han røyker seg ei bønne innimellom. Hvis han er voldelig burde han ikke ha ansvaret for barn overhodet. Send en bekymringsmelding, du. Anonymous poster hash: acdb9...839

Bullshit!

Det finnes mange tilfeller der aggresjon manifesterer seg i forbindelse med cannabisbruk. Det er ofte vanskelig å fastslå direkte fordi det gjerne er misbruk av flere substanser inne i bildet, men det finnes rikelig med eksempler på at cannabisbrukere kan opptre aggressivt - særlig de som har et problematisk bruksmønster, og spesielt når de ikke får tilfredsstilt rustrangen.

Det ER problematisk at noen røyker når de har ansvar for barn. Selv om man ser helt bort fra skadevirkninger, rus og adferdsendringer, så kan man ikke argumentere som om dette er en lovlig substans. Faktum er, at slike foreldre bedriver kriminalitet rundt barna sine. Det er ikke akseptabelt, uansett om noen måtte mene at det burde være en lovlig aktivitet.

Meld til barnevernet - pronto!

Anonymous poster hash: 2b304...a56

Endret av Tekola
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bullshit!

Det finnes mange tilfeller der aggresjon manifesterer seg i forbindelse med cannabisbruk. Det er ofte vanskelig å fastslå direkte fordi det gjerne er misbruk av flere substanser inne i bildet, men det finnes rikelig med eksempler på at cannabisbrukere kan opptre aggressivt - særlig de som har et problematisk bruksmønster, og spesielt når de ikke får tilfredsstilt rustrangen.

Det ER problematisk at noen røyker når de har ansvar for barn. Selv om man ser helt bort fra skadevirkninger, rus og adferdsendringer, så kan man ikke argumentere som om dette er en lovlig substans. Faktum er, at slike foreldre bedriver kriminalitet rundt barna sine. Det er ikke akseptabelt, uansett om noen måtte mene at det burde være en lovlig aktivitet.

Meld til barnevernet - pronto!

Anonymous poster hash: 2b304...a56

Moderat bruk av hasj gjør ingen mennesker aggressive om de ikke allerede er det i utgangspunktet.

Her er det mannen og ikke hasjen som er et problem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...