AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Dette er vanskelig. Jeg har en eks som har vært avhengig av hasj så lenge jeg har kjent ham. Nå nylig har han fått seg ny dame, og begge to har barn fra tidligere forhold (hans barn er ikke mitt, altså). Han har ikke hatt noen form for omsorg for datteren før nå, den nye kjæresten har aleneomsorg for sin datter. Jeg fikk høre fra en felles bekjent at begge fremdeles driver med hasj, og tar gjerne en røyk etter at barna er lagt. For det første vet jeg jo ikke om dette faktisk stemmer. Men jeg blir oppriktig bekymret for barna som kanskje våkner om natten og møter en ruset mamma og pappa. For det andre er jeg livredd for at dette skal oppfattes som "hevn", om det skulle komme frem at det er jeg som eventuelt har meldt fra til barnevernet. Er det mulig å være 100% anonym om man sender inn bekymringsmelding? Burde jeg i det hele tatt gjøre det? Jeg VET tross alt ingenting helt sikkert. Hvordan går man eventuelt frem? Anonymous poster hash: c2b6f...4c6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Kan ikke denne felles bekjente melde? Du har jo bare rykter. Anonymous poster hash: 21ccd...5ab 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 De fleste som er avhengig av hasj røyker når barna har lagt seg. Det er normalt. Eksen min røkte alltid etter han hadde lagt ungen, har et par kompiser også som har unger og røyker til tider hasj, da etter sengetid. Røyker enda mer når barna ikke er hjemme. Ja, jeg røyker selv, men har ikke barn. Anonymous poster hash: 3a84c...aa6 2
Chloe- Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Du har ingenting å tape på å melde. Og ja, det kan gjøres 100% anonymt. 2
Travalo Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 De fleste som er avhengig av hasj røyker når barna har lagt seg. Det er normalt. Eksen min røkte alltid etter han hadde lagt ungen, har et par kompiser også som har unger og røyker til tider hasj, da etter sengetid. Røyker enda mer når barna ikke er hjemme. Ja, jeg røyker selv, men har ikke barn. Anonymous poster hash: 3a84c...aa6 Hvorfor kommenterer du dette..? Du gir jo ikke akkurat svar på noe, annet enn at du viser til svært dårlig dømmekraft. 10
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Denne felles bekjente er også avhengig av hasj, og kommer absolutt ikke til å melde. Hvordan går jeg frem? Vi bor ikke i samme kommune heller. Ringer jeg kommunen de bor i? Ts Anonymous poster hash: c2b6f...4c6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Det er nok av foreldre som tar seg 3-4 glass vin etter leggetid, og hvis du ikke bekymrer deg over dette synes jeg du skal holde nesa di for deg selv. Anonymous poster hash: 38673...4ad 16
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Det er nok av foreldre som tar seg 3-4 glass vin etter leggetid, og hvis du ikke bekymrer deg over dette synes jeg du skal holde nesa di for deg selv. Anonymous poster hash: 38673...4ad Så du ser ingen problemer med det de gjør? Anonymous poster hash: 65ec1...496 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Hvorfor kommenterer du dette..? Du gir jo ikke akkurat svar på noe, annet enn at du viser til svært dårlig dømmekraft. Jeg forteller om min egen erfaring, altså at fedre/foreldre kan finne på å røyke hasj etter at barna har lagt seg... Når man selv er i miljøet vet man mer enn de som står utenfor.. Jeg kjenner de jeg snakker om, det er ikke dømmekraft, det er fakta fra min verden. Om du eller trådstarter tror på det eller ikke er ikke min sak, men tenkte kanskje de var interessant for TS å vite siden hun tror eksen gjør det. Så jo, jeg gir et svar.. Om ts vil sende bekymringsmelding er opp til henne. Har ikke tenkt å gi noen råd der. Anonymous poster hash: 3a84c...aa6 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Så du ser ingen problemer med det de gjør? Anonymous poster hash: 65ec1...496 Jeg synes det er et like stort problem som disse foreldrene som tar seg noe "rødt i glasset" når kidsa har lagt seg. Hvor stor kontroll man har og hvordan man oppfører seg varierer stort fra person til person, og det er ikke sikkert at barna merker at foreldrene er påvirket engang - og derfor ser jeg ikke noe problem i det. Hvis du ikke ville varslet barnevernet om foreldre som drikker en vinflaske etter leggetid, men varsler om dette, driver du med hyklersk ruspolitikk og bør heller ta en samtale med de det gjelder. Anonymous poster hash: 38673...4ad 11
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Jeg synes det er et like stort problem som disse foreldrene som tar seg noe "rødt i glasset" når kidsa har lagt seg. Hvor stor kontroll man har og hvordan man oppfører seg varierer stort fra person til person, og det er ikke sikkert at barna merker at foreldrene er påvirket engang - og derfor ser jeg ikke noe problem i det. Hvis du ikke ville varslet barnevernet om foreldre som drikker en vinflaske etter leggetid, men varsler om dette, driver du med hyklersk ruspolitikk og bør heller ta en samtale med de det gjelder.Anonymous poster hash: 38673...4ad En røyker hasj for å bli fjern. Et glass vin merker man ikke engang. Og hvis det er sånn at foreldrene drikker seg full så er det selvsagt bekynringsverdig. Rus er rus. Men én joint og ett glass vin ER IKKE DET SAMME. Anonymous poster hash: 399a2...4c4 16
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Det er nok av foreldre som tar seg 3-4 glass vin etter leggetid, og hvis du ikke bekymrer deg over dette synes jeg du skal holde nesa di for deg selv. Anonymous poster hash: 38673...4ad Vin er lovlig, hasj er ulovlig. Man blir ikke ruset av 1 glass vin, men det blir du av hasj. Meld fra Ts, rusmisbruk og ansvar for barn hører ikke sammen i det hele tatt, og barnevernet bør komme på banen fort som fy. Du trenger ikke å føre noen bevis, du kommer med ei bekymringsmelding, og det er barnevernet som skal følge opp og undersøke. De har faktisk plikt til det selv om du ikke kan legge frem bevis. Anonymous poster hash: f2dc6...a1b 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Det er ulovlig. Har fått med meg en slik sak før, foreldrene mistet da omsorgsretten. Si fra så fort som mulig! Anonymous poster hash: 4835a...0ec 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 Det høres ut som grunnlag for å melde bekymring til barnevernstjenesten! Du kan velge å være anonym og du melder til kommunen barnet bor(oppholdskommunen). Du finner kontaktinformasjon på hjemmesiden til kommunen. Lurt å skrive så detaljert du kan om hvorfor du er bekymret, uten at det fremkommer hvem du er. Foreldrene har rett på kopi av meldingen. Så er det barnevernstjenestens jobb å undersøke om bekymringen er reell eller ikke Hilsen barnvernsansatt Anonymous poster hash: 5df59...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #15 Skrevet 1. juni 2015 Det er nok av foreldre som tar seg 3-4 glass vin etter leggetid, og hvis du ikke bekymrer deg over dette synes jeg du skal holde nesa di for deg selv. Anonymous poster hash: 38673...4ad Og jeg er så enig! Da må du melde alle som deler en flaske vin på lørdagskvelden, den rusen er tøffere og farligere. Angiveri vil jeg kalle det. Anonymous poster hash: e1e5e...39e 4
Gjest O.G. Skrevet 1. juni 2015 #16 Skrevet 1. juni 2015 Hasjbruk er ulovlig så det er ikke det samme som at man tar et glass øl etter at ungene er i seng.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Det er klart han røyker etter barna har lagt seg. Meld fra til barnevernet asap. Anonymous poster hash: 10192...467 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 Du har ingenting å tape på å melde. Og ja, det kan gjøres 100% anonymt. Kan det det? Var det ikke nylig en nyhetssak om noen som hadde meldt en mor/far til barnevernet anonymt, men likevel fått navnet sitt på trykk? Det var noe om at de innklagede har rett til innsyn i alle dokumenter som omhandler saken deres. Anonymous poster hash: 5ef2e...c0b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #19 Skrevet 1. juni 2015 Denne felles bekjente er også avhengig av hasj, og kommer absolutt ikke til å melde. Hvordan går jeg frem? Vi bor ikke i samme kommune heller. Ringer jeg kommunen de bor i? TsAnonymous poster hash: c2b6f...4c6 Ja, du må ringe kommunen de bor i. Anonymous poster hash: 10192...467
alfa8877 Skrevet 1. juni 2015 #20 Skrevet 1. juni 2015 Kan det det? Var det ikke nylig en nyhetssak om noen som hadde meldt en mor/far til barnevernet anonymt, men likevel fått navnet sitt på trykk? Det var noe om at de innklagede har rett til innsyn i alle dokumenter som omhandler saken deres. Anonymous poster hash: 5ef2e...c0b Stemmer det, så hvis man ønsker å være anonym bør man la være å skrive under med navnet sitt på meldingen. Foreldrene har alltid rett på innsyn/kopi av meldingen. Men kan også si per tlf til barnevernet at man ikke ønsker å oppgi navn, men være anonym.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå