Gå til innhold

Er dette voldtekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig dette har blitt diskutert her før, fra Aftenposten:

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Kjaresten-min-voldtok-meg--og-han-har-enorm-skyldfolelse-8035885.html

Tvang meg til oralsex

Jeg var 18 år, og sammen med min andre kjæreste. Vi hadde begge litt seksuell erfaring fra før, men vi hadde ingen erfaring med å være i et seriøst forhold over lengre tid.

Det har vi nå, og vi har vært sammen i over fire år. Den gangen lå vi nakne i sengen, og kysset og koste. Vi hadde ingen prevensjon, og var enige om å ikke ha samleie. Han tok tak i hodet mitt, og førte det ned mot skrittet sitt.

Det endte med at jeg sugde ham. Dette skjedde flere ganger over en periode. Jeg sa ikke nei. Jeg ville ikke gjøre det, men sa ingenting. Jeg visste hva han ville, og jeg ville ikke være en dårlig kjæreste.

Dette er også voldtekt. Det ble brukt kraft fra en part, til å få den andre til å utføre en seksuell tjeneste.

Anonymous poster hash: c05ee...718
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å si utifra beskrivelsen, men jeg mener nei.

Anonymous poster hash: 3f821...97c
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

NEI. Kjenner jeg blir provosert av dette innlegget. Venter på at forfatteren skal komme og si "så lett er det å hevde at man har blitt utsatt for voldtekt". Så lenge han ikke brukte fysisk makt til å dytte munnen hennes over penisen sin, og hun heller ikke gjorde motstand, så er ikke dette en voldtekt. Synd at all seksuell aktivitet som ikke begynner med et spørsmål og et "ja"-svar skal kalles for voldtekt.

Anonymous poster hash: 17385...0f8
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så i kommentarfeltet at det ikke er noen der heller som mener det er voldtekt. Jeg syns heller ikke det. Det må gå an å si fra eller vise at man ikke vil, ellers kan man jo ikke ta på hverandre en gang lenger.

Anonymous poster hash: 5d6a5...f5c
  • Liker 1
Gjest Angry Man
Skrevet

Nope. Det kommer ikke fram at det ble brukt makt, "han tok tak i hodet mitt og førte det ned mot skrittet sitt"

Hun sa ikke nei eller viste på annen måte at hun ikke ville. Hvordan kunne fyren skjønne at hun ikke ville?

Dama mi kom opp til meg der jeg satt i stolen, hun vippet fram puppen og tok tak i hodet mitt og førte det til brystet sitt. Jeg slikket og sugde men inne i meg ville jeg egentlig ikke. Jeg ville ikke være en dårlig kjæreste. Men sannheten er at hun brukte makt og at dette er voldtekt.... Øhhhhhhhh....

Sånt piss som det her er bare med på å ødelegge for de som faktisk blir seksuelt missbrukt.

Skrevet

Hun pisser på alle som faktisk har blitt voldtatt med det sprøytet sitt. Men klart, hun har visst funnet trumfkortet hun kan bruke i alle sammenhenger i forholdet, og tviholder på det for alt det er verdt. Blir et herlig samliv.

• Liker 6
Skrevet

Nei.

Jeg syns dette begynner å ta voldsomt av - og jeg er redd naturlig seksualitet skal ta skade av dette tullet. Hva hvis jeg har lyst til å gi ham en blowjob - skal det virkelig være nødvendig at jeg i forkant må si: "Du - nå har jeg lyst til å suge deg, er det greit, eller vil du føle det som et overgrep?"

Det eneste jeg kan være enig i, er at man i seksualundervisningen innprenter ungene at det er lov å si nei hvis man føler ubehag, og at man må respektere et nei hvis man får det. Men at man må få skriftlig tillatelse i fire eksemplarer i forkant før man i det hele tatt kan ta på partneren er bare trist. Hva med lidenskapen og begjæret, og det å la seg rive med?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mulig dette har blitt diskutert her før, fra Aftenposten:http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Kjaresten-min-voldtok-meg--og-han-har-enorm-skyldfolelse-8035885.html Tvang meg til oralsexJeg var 18 år, og sammen med min andre kjæreste. Vi hadde begge litt seksuell

erfaring fra før, men vi hadde ingen erfaring med å være i et seriøst

forhold over lengre tid.Det har vi nå, og vi har vært sammen i

over fire år. Den gangen lå vi nakne i sengen, og kysset og koste. Vi

hadde ingen prevensjon, og var enige om å ikke ha samleie. Han

tok tak i hodet mitt, og førte det ned mot skrittet sitt.Det

endte med at jeg sugde ham. Dette skjedde flere ganger over en

periode. Jeg sa ikke nei. Jeg ville ikke gjøre det, men sa ingenting.

Jeg visste hva han ville, og jeg ville ikke være en dårlig kjæreste.[/

b]Dette er også voldtekt. Det ble brukt kraft fra en part, til å få

den andre til å utføre en seksuell tjeneste. Anonymous poster

hash: [acronym="Full hash:

c05eef5af5e238d570c1e1d564c8a718"] c05ee...718

Du bør nesten gjengi straffelovens sedelighets paragrafer og.

Anonymous poster hash: e5c92...55a

Skrevet

Jeg synes nok ikke dette er voldtekt, nei, men det er jo heller ikke greit? Så klart burde hun sagt ifra, men hvis man er ung og usikker er det jo ikke alltid det er så lett å stå opp mot kjæresten sin. Mener ikke at han skal være tankeleser, men det er jo lov å se an situasjonen og lese kroppsspråk. Om kjæresten din aldri tar initiativ til å suge deg, og eneste måten du får hu til å gjøre det på er å fysisk dytte hodet hennes ned.. Det er ikke en praksis jeg hadde vært komfortabel med, i alle fall!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes nok ikke dette er voldtekt, nei, men det er jo heller ikke greit? Så klart burde hun sagt ifra, men hvis man er ung og usikker er det jo ikke alltid det er så lett å stå opp mot kjæresten sin. Mener ikke at han skal være tankeleser, men det er jo lov å se an situasjonen og lese kroppsspråk. Om kjæresten din aldri tar initiativ til å suge deg, og eneste måten du får hu til å gjøre det på er å fysisk dytte hodet hennes ned.. Det er ikke en praksis jeg hadde vært komfortabel med, i alle fall!

Så lenge hun åpenbart misliker dette, og han ikke har fått samtykke fra henne til slik sex, er dette utvilsomt voldtekt. Hvorfor er ikke mannen anmeldt??

Anonymous poster hash: d5262...100

AnonymBruker
Skrevet

Hun skriver at hun valgte å suge ham fordi hun ikke ville være en dårlig kjæreste.

Voldtekt er ikke et valg man tar! Å kalle dette for voldtekt er et hån mot alle som har opplevd reell voldtekt.

Anonymous poster hash: 42337...8e2
  • Liker 9
Gjest Saxofon
Skrevet (endret)

Dette er så vanskelig.

Man kan føle seg såret og fornærmet av ord og handlinger andre gjør uten å vise det. Og derfor si at noe er voldtekt eller ikke voldtekt basert på noe så enkelt som å si et "nei" er i gråsone. Hvilket kroppspråk utrykket hun? Viste hun motvilje men gjorde det alikevel eller viste hun ingenting og kjæresten anntok at hun ville fordi hun forsatte.

Kan han ha sagt: "exen gjorde det", "andre gjør det", "kjærester skal gjøre slikt"?

Jeg vil ikke være den som skal dømme denne saken og bestemme hva det er eller ikke er, men skulle ønske for hennes egen del at hun uttrykket skikkelig hva hun ønsket og ikke ønsket.

Jeg har vært heldig og ikke opplevdt voldtekt men har jo opplevdt "masing" osv. Om det er det hun har opplevdt skjønner jeg at hun KAN føle seg overgrepet om det har vært i stor skala, men om det er riktig å kalle det voldtekt vil jeg ikke si noe på.

Uansett hva så var ikke vi andre tilstedet i situasjonen. Vi vet ikke hvordan denne foregikk.

Endret av Saxofon
  • Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Det verste er at en snill og grei gutt går rundt og blir stadig minnet på at han er et uhyre.

Skrevet

Nei! Herergud, menn kan jo ikke lese tanker heller. Et nei er et nei, men å ikke si ja er da heller ikke nei...

Reagerte på dette innlegget og syntes voldtekt begrepet strekkes vel langt...

• Liker 2
Skrevet

Å si at sånt er voldtekt er bare fornærmende mot de som faktisk har opplevd voldtekt. iAbsolutt ikke voldtekt.

• Liker 3
Skrevet

Etter å selv ha blitt voldtatt blir jeg faktisk litt provosert av dette. Det er ingenting annet enn latterliggjøring av voldtektsofre, spør du meg. Nei, dette er overhodet ikke voldtekt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å si utifra beskrivelsen, men jeg mener nei.

Anonymous poster hash: 3f821...97c

Enig.. Fordi hun ikke ville være en dårlig kjæreste gjorde hun det frivillig, selv om hun ikke ville, gjorde hun det fordi. Hun kunne sagt nei. Hun trengte ikke gape opp kjeften sin selv om han førte henne ned til pikken sin...

Anonymous poster hash: b4cdb...141

• Liker 1
Gjest Godjente
Skrevet

Selvfølgelig er det IKKE voldtekt!!!! Stakkars mann som blir traumatisert av en kjæreste som påstår at han er en voldtektsmann!!

Han kunne da ikke vite at hun ikke ville, hun har da et ansvar for å si at hun ikke har lyst og ikke vil gjøre det.

Da er jeg også en voldtektskvinne, har flere ganger sugd menn uten og spurt om lov, har også tatt tak i hodet deres og ført det ned mot mitt kjønn under seksuelle aktiviteter.. tenk om han egentlig ikke ville det? Ja, da har jeg voldtatt opptil flere ganger i mitt liv!

• Liker 3
Skrevet

Det innlegget må jo være oppspinn? Skrevet for å lage debatt omkring et vagt voldtektsbegrep.

Hun skriver jo selv at hun valgte å gjøre det fordi hun ikke ville være en dårlig kjæreste. Altså, hun valgte å gjøre det selv. Hvordan kan det kalles for voldtekt?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...