bush babe Skrevet 24. juni 2015 #61 Skrevet 24. juni 2015 Jada, sex på stua og i sofaen, men jeg vil kunne ha det i senga i tillegg! Jeg fatter ikke hvordan folk kan ha sex med både ettåringer og toåringer på samme rom. Å høre eller se en baby er bare turn off, umulig å få lyst med barnet i samme rom. Men altså, grunnen til at det reduserer risiko for krybbedød er fordi babyen da sover lettere? Da er det ikke rart folk klager over nattevåk og barn som våkner hele tiden. Hvor stor er egentlig risikoforskjellen? Synes det er litt ille at barna ikke skal få sove tungt jeg, men nå var ikke dette et råd da jeg fikk barn for over ti år siden. (Derfor jeg ikke har kunnskap om det, da var det fortsatt fyfy å sove sammen med barnet, og fagfolk fryktet mer krybbedød da...) Anonymous poster hash: 61de9...2ab Og jeg fatter ikke at et sovende barn skal forstyrre sexlivet. mulig vi er litt mindre pripne enn deg, men med eldstemann delte vi rom fram til han var tre, og det kunne ikke falt meg inn at vi ikke skulle ha sex i senga når han likevel sover. Men for å svare TS, så har barna våres sovet på vårt rom i hvert fall så lenge jeg ammet, fordi det var mye enklere for meg. Av praktiske årsaker delte vi også rom mye lengre med eldstemann da.
Tanuki Skrevet 24. juni 2015 #62 Skrevet 24. juni 2015 Her deler vi rom med junior paa 10mnd, og slik blir det nok til han er minst 2 aar gammel. Leier en liten hybel og har ikke penger til noe bedre, men funker helt greit:)
kaprifolen Skrevet 24. juni 2015 #63 Skrevet 24. juni 2015 Eldste hadde rom klart fra lenge før termin, men sengen stod hos oss til hun var 10 mmed, da våknet hun av ALT om natten. Minsten er 1 og deler fortsatt rom med oss, siden det bare er to soverom i denne etasjen.
MissStiles Skrevet 25. juni 2015 #64 Skrevet 25. juni 2015 Hun hadde eget rom allerede når hun ble født men sov ikke der før hun ble 4 måneder.
^^Belle^^ Skrevet 25. juni 2015 #65 Skrevet 25. juni 2015 Eldstemann hadde eget rom før hun ble født, men hun flyttet ikke inn dit før hun var rundt 8 måneder mener jeg å huske. Minsten fikk eget rom da hun var rundt 6 måneder da vi flyttet inn i nytt hus, men hun selv var vel rundt 10-12 måneder før hun flyttet inn dit.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #67 Skrevet 25. juni 2015 Er det kun hos oss barnet har sovet på eget rom fra det bare var noen uker? Vi var veldig konsekvent på det - helt fra starten...Anonymous poster hash: 49673...978 Det er kjempelurt det!! :D Hadde gjort det selv om det ikke hadde vert for at det var under oppussing til hun var tre måneder.. Det er viktig at barna blir trygg på sitt eget rom fra starten av, mener jeg... Anonymous poster hash: 34099...43b
Gjest Walden Skrevet 25. juni 2015 #68 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Er det kun hos oss barnet har sovet på eget rom fra det bare var noen uker? Vi var veldig konsekvent på det - helt fra starten...Anonymous poster hash: 49673...978 Antakelig.. Vi har valgt å ikke traumatisere barnet vårt. Det er slikt man er konsekvent på med dyr - ikke en menneskebaby. De trenger nærhet i mange mange mnd. Det innebærer å helst sove sammen, og minst i samme rom. Endret 25. juni 2015 av Bond 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #69 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Antakelig.. Vi har valgt å ikke traumatisere barnet vårt. Det er slikt man er konsekvent på med dyr - ikke en menneskebaby. De trenger nærhet i mange mange mnd. Det innebærer å helst sove sammen, og minst i samme rom. Selvfølgelig så går man inn til barnet når det gråter selv om barnet har eget rom.. Det finner åpne dører og babycall.. Barnet har bare godt av å få være i fred når det skal sove..Anonymous poster hash: 34099...43b Endret 25. juni 2015 av Bond 1
Gjest Walden Skrevet 25. juni 2015 #70 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Det er kjempelurt det!! :D Hadde gjort det selv om det ikke hadde vert for at det var under oppussing til hun var tre måneder.. Det er viktig at barna blir trygg på sitt eget rom fra starten av, mener jeg... Anonymous poster hash: 34099...43b omg.. Viktig at en ukes gammel baby blir trygg på et rom??? Hallo. Den har levd i magen din i 9 mnd. Verden er ubeskrivelig stort og skremmende. Den kan kun se noen få cm. Den trenger trygghet fra DEG, ikke et jævla rom. Endret 25. juni 2015 av Bond 2
Gjest Walden Skrevet 25. juni 2015 #71 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Selvfølgelig så går man inn til barnet når det gråter selv om barnet har eget rom.. Det finner åpne dører og babycall.. Barnet har bare godt av å få være i fred når det skal sove..Anonymous poster hash: 34099...43b Et spedbarn skal ikke lære om selvstendighet. Når en 5 uker gammel baby våkner opp alene, selv om du kommer innen 20 sek, så er det 20 sek i ren desperasjon over å være forlatt i en skremmende verden. Mangel på søvn er bedre enn mangel på kjærlighet. Endret 25. juni 2015 av Bond 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #72 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Et spedbarn skal ikke lære om selvstendighet. Når en 5 uker gammel baby våkner opp alene, selv om du kommer innen 20 sek, så er det 20 sek i ren desperasjon over å være forlatt i en skremmende verden. Mangel på søvn er bedre enn mangel på kjærlighet. Her har vi det trygt og godt i alle rom Barnet mitt er nå fire år og har det fantastisk bra Anonymous poster hash: 34099...43b Endret 25. juni 2015 av Bond
Gjest Walden Skrevet 25. juni 2015 #73 Skrevet 25. juni 2015 (endret) Her har vi det trygt og godt i alle rom Barnet mitt er nå fire år og har det fantastisk bra Anonymous poster hash: 34099...43b Jo, og mitt barn er trygg. Utforskende, kreativ selvstendig halvannetåring som SELV, som ettåring tok initativ til å sove i egen seng på eget rom. Endret 25. juni 2015 av Bond
Britt Banditt Skrevet 25. juni 2015 #74 Skrevet 25. juni 2015 Hun hadde fra fødsel men sov vel der fra hun var rundt 9 mnd. Da jeg og faren hennes gikk fra hverandre flyttet vi inn i en to-roms og da bodde jeg på stua og hun hadde soverommet. Nå bor vi heldigvis i et hus igjen.
Gjest Bond Skrevet 25. juni 2015 #75 Skrevet 25. juni 2015 Tråden ryddet for krenkelser, personagrep, spekulasjoner, samt svar. Bond, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #76 Skrevet 25. juni 2015 Kan jeg spore av (?) litt ved å spørre: hvordan har barna deres sovet når dere har flyttet dem på eget rom? Sover de absolutt hele natta igjennom, eller har dere vært nødt til å gå til barnerommet for å gi smokken, amme og denslags?Anonymous poster hash: f67b7...94c
Patton Skrevet 26. juni 2015 #77 Skrevet 26. juni 2015 Flyttet nettopp inn på eget rom, 2 år og 8 måneder.
kaprifolen Skrevet 28. juni 2015 #78 Skrevet 28. juni 2015 (endret) Kan jeg spore av (?) litt ved å spørre: hvordan har barna deres sovet når dere har flyttet dem på eget rom? Sover de absolutt hele natta igjennom, eller har dere vært nødt til å gå til barnerommet for å gi smokken, amme og denslags?Anonymous poster hash: f67b7...94c Da hun var 10 mnd ammet jeg fortsatt en gang om natten i ny og ne, men det var på samme tiden hun begynte å avslå mat om natten på eget initiativ. Smokk har jeg ikke så mye erfaring med. Min minste bruker det til søvn, men om han våkner og er urolig er det som regel pga noe smerterelatert eller f.eks drømmer (hvem vet hva som vekker de), og da trenger han ikke nødvendigvis Smokken, men å bli tatt på og snakket mildt til. (Så vi måtte trolig gått inn til han) Endret 28. juni 2015 av kaprifolen
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #79 Skrevet 28. juni 2015 Vi har en semi-åpen løsning inn til det minste soverommet, så her har småen alltid hatt et "eget" rom, forskjellen er vel bare at vi etterhvert lukket skyvedøra inn til barnerommet. Husker ikke helt hvor gammel han var, for vi har jo variert litt frem og tilbake ettersom hva som passet, men fra 8-9 måneders alderen begynte han å reagere på at vi hadde lys inne på vårt rom, og da var det ikke noen vits i å kjøre åpen løsning på nettene. Anonymous poster hash: 1d84b...438
Lonelily Skrevet 30. juni 2015 #80 Skrevet 30. juni 2015 Vi har et lite soverom som ligger innenfor soverommet vårt, man må altså gjennom hovedsoverommet for å komme inn på rommet til datteren vår. Jeg syntes det er en veeeeldig praktisk løsning. Nå nærmer hun seg to år, men hun våkner jo på natta innimellom og da er det innmari greit å slippe å vandre rundt halve huset mer eller mindre i koma. Vi lar døra stå åpen og gråter hun pga mareritt el. holder det som regel å bare høre en stemme som sier at "det går bra vennen, mamma og pappa er her. legg deg ned og sov". Tror vi skal holde på denne løsningen litt til, spesielt når hun snart skal i juniorseng. Jeg er livredd for hva lille turbo kan finne på alene hvis hun våkner og romstrerer rundt uten oppsyn. Men vi får se, vi har et større egnet rom som jeg gleder meg til å innrede og ta i bruk når den tid kommer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå