Gå til innhold

Når fikk barnet deres eget rom?


Gjest Unknown

Anbefalte innlegg

Gjest Wanda Maximoff

Åh, det er litt dumt - men jeg regner med at det går veldig bra!

Her så gikk det ikke greit når han begynte å bli større. Han trenger plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna mine på 4 og 2 år deler rom, tror det er en trygghet for de, vi har heldigvis flere soverom til den dagen kommer at de ikke lenger vil dele rom. Da de var spedbarn hadde vi de inne på rommet vårt til de var mellom 6 til 8 måneder.

Anonymous poster hash: 6f6f0...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn på seks måneder har et rom som skal bli hans. Rommet skal bli pusset opp i sommer/tidlig høst og møblert, men regner med at han tar det i bruk som soverom når han er ca ett år. Sover i sprinkelseng ved siden av oss nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde eget rom fra før fødsel av, men hun sov på vårt rom til hun ble 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår hadde ferdig oppusset eget rom fra fødselen, men begynte ikke å sove der før hun var ca. 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det kun hos oss barnet har sovet på eget rom fra det bare var noen uker? Vi var veldig konsekvent på det - helt fra starten...

Anonymous poster hash: 49673...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste var nesten 4.

Mellomste 1 år,og yngste begynte å dele med mellomste da yngste var 1.

Anonymous poster hash: e24a1...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden fødsel ja..

Anonymous poster hash: 5fd7b...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste hadde eget rom fra hun ble født, men lå ikke der før hun var ca 10-12 mnd.

Minstemor har ikke eget rom, så vi holder på å pusse opp. Hun er litt over året :-)

Anonymous poster hash: 2a172...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun hos oss barnet har sovet på eget rom fra det bare var noen uker? Vi var veldig konsekvent på det - helt fra starten...

Anonymous poster hash: 49673...978

Jeg vet ikke om så mange som har gjort det som dere.

Men i de få tilfellene har barna blitt flinke til å ligge på sitt eget rom.

Jeg klarte ikke å ha barna på eget rom da de var så små :-)

Anonymous poster hash: 2a172...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun hos oss barnet har sovet på eget rom fra det bare var noen uker? Vi var veldig konsekvent på det - helt fra starten...

Anonymous poster hash: 49673...978

På grunn av krybbedødsrisiko og amming var dette rimelig uaktuelt hos oss. Jeg skjønner ikke hvorfor et spedbarn skal sove alene fra fødsel. 9 måneder med mamma konstant, så plutselig helt alene.

Her flytter han inn på eget rom når nattamming slutter. Sannsynligvis om ikke så lenge virker det som (9 måneder nå).

Anonymous poster hash: 51109...0ca

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 mnd fordi da begynte han å holde oss våkne hele natta, og han våkna sikkert av oss som snorka el noe sånt. For han sov som en stein fra første natta alene.

Anonymous poster hash: a6243...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun hos oss barnet har sovet på eget rom fra det bare var noen uker? Vi var veldig konsekvent på det - helt fra starten...

Anonymous poster hash: 49673...978

Konsekvent? Med en nyfødt?

 

Jenta her lå i seng ved siden av oss til hun ble ett år. Hun kunne flyttet på eget rom litt tidligere. Men pga anbefalinger i forhold til krybbedød og trygghet for begges del, så ble det ikke tidligere. Ville ikke stuet henne inn på et eget rom omtrent samme dagen som hun hadde kommet ut av magen!

Anonymous poster hash: d741d...8e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde eget rom fra fødselen, men sov i egen seng ved siden av oss frem til hun var 6mnd.

Anonymous poster hash: 5553e...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde eget rom fra fødsel, men valgte å sove sammen med meg frem til han var 4,5 år. For meg er samsoving helt naturlig og de fleste av oss velger å sove sammen med partneren vår. Da synes jeg det er veldig spesielt at ens eget barn bare så vidt skal komme ut av magen før den nektes den tryggheten og nærheten.



Anonymous poster hash: e8817...509
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det kun hos oss barnet har sovet på eget rom fra det bare var noen uker? Vi var veldig konsekvent på det - helt fra starten...

Anonymous poster hash: 49673...978

 

Neida, her ble barnet puttet på eget rom da det var 6 uker. Av grunn nr 1: Vi hadde begynt å ha sex igjen, og for meg er det helt utenkelig å ha sex med en baby i samme rom. og 2: Jeg våknet av hvert minste lille grynt fra babyen, og sov svært dårlig. 

 

Barnet sov natten gjennom uten mat, så var bare godt å få babyen på eget rom. Sov mye bedre både store og små da. 

 

På grunn av krybbedødsrisiko og amming var dette rimelig uaktuelt hos oss. Jeg skjønner ikke hvorfor et spedbarn skal sove alene fra fødsel. 9 måneder med mamma konstant, så plutselig helt alene.

Her flytter han inn på eget rom når nattamming slutter. Sannsynligvis om ikke så lenge virker det som (9 måneder nå).

Anonymous poster hash: 51109...0ca

 

Ja gud forby, du lar vel ikke barnet sove alene i vogna eller i senga om dagen heller?

 

For hva er forskjellen? 

Anonymous poster hash: 61de9...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, her ble barnet puttet på eget rom da det var 6 uker. Av grunn nr 1: Vi hadde begynt å ha sex igjen, og for meg er det helt utenkelig å ha sex med en baby i samme rom. og 2: Jeg våknet av hvert minste lille grynt fra babyen, og sov svært dårlig.

Barnet sov natten gjennom uten mat, så var bare godt å få babyen på eget rom. Sov mye bedre både store og små da.

Ja gud forby, du lar vel ikke barnet sove alene i vogna eller i senga om dagen heller?

For hva er forskjellen?

Anonymous poster hash: 61de9...2ab

Akkurat det samme som hos oss. Ingen av oss fikk sove av å være på samme rom. I tillegg begynte vi tidlig med sex igjen, og det var uaktuelt med baby ved siden av, selv om h•n sov.

I tillegg til dette er jeg og mannen avhengig av kos og kjærestetid for å få forholdet til å fungere. Så om kvelden kunne vi bare ligge inntil hverandre pg prate uten å vekke baby. Vi hadde selvsagt babycall da, så vi våknet med en gang h•n gjorde det.

Ang krybbedød: det skjønner jeg ikke. Dette høres kanskje brutalt ut, men om baby slutter å puste i samme rom mens vi sover, eller om den slutter å puste i et annet rom mens vi sover utgjør ingen forskjell. Det er ingenting vi kan gjøre med det uansett, da vi sover... Barnet vil dø likevel.

Anonymous poster hash: 49673...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme som hos oss. Ingen av oss fikk sove av å være på samme rom. I tillegg begynte vi tidlig med sex igjen, og det var uaktuelt med baby ved siden av, selv om h•n sov.

I tillegg til dette er jeg og mannen avhengig av kos og kjærestetid for å få forholdet til å fungere. Så om kvelden kunne vi bare ligge inntil hverandre pg prate uten å vekke baby. Vi hadde selvsagt babycall da, så vi våknet med en gang h•n gjorde det.

Ang krybbedød: det skjønner jeg ikke. Dette høres kanskje brutalt ut, men om baby slutter å puste i samme rom mens vi sover, eller om den slutter å puste i et annet rom mens vi sover utgjør ingen forskjell. Det er ingenting vi kan gjøre med det uansett, da vi sover... Barnet vil dø likevel.

Anonymous poster hash: 49673...978

Det handler ikke om at du hører henne puste. Det reduserer risikoen da ingen sover så tung som de ville gjort alene, og derfor faller ikke baby inn i den tyngste søvnen.

Sex er et tåpelig argument syns jeg. Det går an å ha sex hvor som helst. Og når som helst. Takler ikke forholdet ett lite år uten sex og intimitet kun i sengen, høres det ut som et tynt forhold.

Anonymous poster hash: 51109...0ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...