Gå til innhold

Kjøpe (pent) brukt bil, hva burde KM ligge på maks?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny bil, dvs ny og brukt bil. Men hva burde maks være ang. km?

Er 42 000km bra for en bil fra 2011?

Anonymous poster hash: f2dba...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si det er bra. Jeg og mannen kjøpte ny bil i 2013, den har gått litt over 70.000 (men har skjønt at vi kanskje kjører litt mye). Sjekk om alle servicer er fulgt bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er bra. Jeg og mannen kjøpte ny bil i 2013, den har gått litt over 70.000 (men har skjønt at vi kanskje kjører litt mye). Sjekk om alle servicer er fulgt bare :)

Ok, men du har ingen formening om hva som burde være maks når man kjøper bruktbil og ikke ønsker å begynne og skru på den/bytte den ut før om endel år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, det finnes ingen fasit på dette. Kommer helt an på merke/modell, servicer og prisklasse.

Anonymous poster hash: 78056...de4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, det finnes ingen fasit på dette. Kommer helt an på merke/modell, servicer og prisklasse. Anonymous poster hash: 78056...de4

Hvilke merker mener du det er fordelaktig å kjøpe? Har så langt sett på alt fra volvo og ford til audi og toyota.

Eneste bilene jeg holder meg unna er bmw og mercedes, da pga prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men du har ingen formening om hva som burde være maks når man kjøper bruktbil og ikke ønsker å begynne og skru på den/bytte den ut før om endel år? Anonymous poster hash: f2dba...3f9

Da bør du finne en bil som er godt innenfor garanti tiden.

Jeg vil ikke ha biler som er eldre enn 3 - 4 år gamle, fordi jeg skal ha "skru- og reperasjonsfrie" biler.

Anonymous poster hash: 584d2...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke merker mener du det er fordelaktig å kjøpe? Har så langt sett på alt fra volvo og ford til audi og toyota.

Eneste bilene jeg holder meg unna er bmw og mercedes, da pga prisklassen.

Angående deler så ligger audi ganske jevnt med mersedes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte når de nærmer seg/passerer 100.000 man må begynne å bytte masse greier.

Min var gått 40 da jeg kjøpte den og lenge var den kun på vanlig service og byttet bremser.

Nå er den passert 100 og jeg har byttet eksosanlegg, kalippere, en bærearm, stabstagledd, lambdasonde og fylt på den lekke acen to ganger. Snart må vel registerremmen byttes også, i tillegg til at jeg måtte ta masse rust nederst på dørene og på kanalene for to år siden, rett etter rustgarantien var gått ut. Nå har jeg lagt ut så mange penger på den at jeg beholder den en stund til!

Min er en 2007 modell.

Anonymous poster hash: de7b9...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi koster flesk med hyppig og komplisert vedlikehold. Ser du på 2011 modeller så vil jeg si at en Toyota bør ha under 80k km, med en Volvo er det litt det samme. De er lagd for å kjøre langt. Men det er klart at man ønsker en bil som har gått minst mulig, eller en som har gått så langt at dyre deler er skiftet allerede.

Anonymous poster hash: 905f1...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjøper bruktbil, bør den jo helst ha vært lite og pent kjørt. Færrest mulig tidligere eiere.

Skolekjørt eller drosjekjørt er ikke lurt

Jeg tenker at under 12000 pr år er bra, helst ikke over 16000 pr år.

Kjører selv en 16 år gammel nissan diesel. Kun en eier før, lite kjørt da vi kjøpte den for 9 år siden. Kjørt litt over 200 nå (altså under 14000 i året i snitt). Vi skifter kun slitedeler og knapt det på den. Billige deler. Billig i drift.

Dette var ikke ment som reklame for nissan, men bare et eksempel på at det funker fint med biler eldre enn 3-4 år og som ikke har nybilgaranti enda.

Anonymous poster hash: c2f94...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bra,og jeg ville gått for en toyota.

Anonymous poster hash: 604c1...93c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bra,og jeg ville gått for en toyota.

Anonymous poster hash: 604c1...93c

Problemet med Toyota er jo at det er et så populært merke med så godt rykte på seg at bruktbilene koster en del mer enn andre bilmerker i samme aldersklasse og med samme utgangspunkt. Det er ikke alltid man får valuta for pengene selv om det er en Toyota.

Anonymous poster hash: 4a49a...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Honda da! Mer pålitelig (se bl.a. Warranty Direct sin Reliability Index), mange ganger mer morsomt å kjøre, lavere bruktpris. Men vær obs på ganske ekstreme delepriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte en 10 år gammel Toyota for 3 år siden som da var gått 75000 og kostet 100' kr. Det har vært litt smådill, men heldigvis ikke store ting. Kommet noen små rustflekker nå og passert 120000 km, så satser på å kvitte meg med den snart.

Anonymous poster hash: 4b794...230
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...