Gå til innhold

Festlige Dawkins

debatant

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Masse menneskeskaller viser at de nå er døde.

Det samme gjelde apeskaller.

Sirkulære dateringsmetoder sier heller ikke noe om slektskap.

Til sist kan vitenskapen kan bare motbevise en hypotese.

Beviser finnes innen matematikk, men det er faktisk egentlig snakk om aksiomer.

Hva er "sirkulære dateringsmetoder"? Jeg finner ikke noe om det på nettet. Kan du forklare, kjære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er "sirkulære dateringsmetoder"? Jeg finner ikke noe om det på nettet. Kan du forklare, kjære?

Det var blant andre Charles Lyell som introduserte "gammel geologi". Basert på filosofi.

I dag Kalibrerer de dateringene sine basert på denne filosofien.

En kan ikke vite hvor mye radioaktivt materiale der var i utgangspunktet. En kan heller ikke vite om systemet var lukket. Så her getter en verdier so gir ønsket svar. Om prøvene ikke gir allerede ønskede svar, forkaster en dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg er uenig.

Er Gud blit observert ?

Hva har brukernavnet mitt med denne diskusjonen å gjøre ?

Hvilke observasjoner siker du til da?

Kristendom er heller ikke vitenskap, selv om bibelsk historie er verifisert et hav av ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_The Archbishop

Han har blitt vist alt dette tidligere, men enten leser han det ikke, eller så forstår han ikke hva som står.

Når man viser til forsøk hvor man ser evolusjon i bakterier, spør han "Hva utviklet bakterien seg til da?" som et slags merkelig seiersrop fordi bakterien fortsatt er en bakterie...

Han greier rett og slett ikke begripe at bakterie er en kategori på samme måte som pattedyr er en kategori, så i hans øyne kan en streptokokke utvikle seg til ecoli, uten at det er evolusjon, fordi begge er bakterier... Han ser ikke at det blir like dumt som å nekte på evolusjon hvis man ser aper som utvikler seg til mennesker, og si "Ja, pattedyr avler pattedyr. Det er fortsatt pattedyr, så det er ikke evolusjon, TENK!".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har blitt vist alt dette tidligere, men enten leser han det ikke, eller så forstår han ikke hva som står.

Når man viser til forsøk hvor man ser evolusjon i bakterier, spør han "Hva utviklet bakterien seg til da?" som et slags merkelig seiersrop fordi bakterien fortsatt er en bakterie...

Han greier rett og slett ikke begripe at bakterie er en kategori på samme måte som pattedyr er en kategori, så i hans øyne kan en streptokokke utvikle seg til ecoli, uten at det er evolusjon, fordi begge er bakterier... Han ser ikke at det blir like dumt som å nekte på evolusjon hvis man ser aper som utvikler seg til mennesker, og si "Ja, pattedyr avler pattedyr. Det er fortsatt pattedyr, så det er ikke evolusjon, TENK!".

Vel da så

Om han nekter å lese eller å forstå. Så er det ikke så mye man kan gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel da så

Spesielt med tanke på at han har holdt på sånn der i ganske mange år, og bare har et lite knippe med "argumenter" han bruker om og om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da så

Jeg leser så de freser.

Deres blendende mangel på lesestoff om Darwinsk evolusjon (d.v.s. ingen eksempler på makroevolusjon ) har jeg og fått med meg :)

For det var faktisk makroevolusjon Darwin snakket om....

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt med tanke på at han har holdt på sånn der i ganske mange år, og bare har et lite knippe med "argumenter" han bruker om og om igjen.

Er jeg et problem, fordi det ikke finnes eksempler på Darwinsk evolusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den første linken din. Den viser vel at e-coli bakterier er dømt il å forbli e-coli bakterier?

tegneserien a apene, viser vel at de er langt fra å være mennesker.

*hint*      Det er enklere å se med hud og hår på :)

Leste du alle linkene, Og så du på helle videoen ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du alle linkene, Og så du på helle videoen ?

Jeg leste den første. Den viser at e-coli er og blir c-coli. Det etter et hav av generasjoner.

Evolusjon.......not

Om det finnes intelligente eksempler på evolusjon, hvorfor all denne spammingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den første. Den viser at e-coli er og blir c-coli. Det etter et hav av generasjoner.

Evolusjon.......not

Om det finnes intelligente eksempler på evolusjon, hvorfor all denne spammingen?

Du har fått nok av bevis og eksempler. Men når du nekter å tro på bevisene du blir gitt. Så er det ikke så mye man kan gjøre med det.

Evolusjon slutter ikke å være fakta bare fordi du ikke tror på det. Fakta er fakta enten man tror på det eller ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har fått nok av bevis og eksempler. Men når du nekter å tro på bevisene du blir gitt. Så er det ikke så mye man kan gjøre med det.

Evolusjon slutter ikke å være fakta bare fordi du ikke tror på det. Fakta er fakta enten man tror på det eller ikke.

Ja, du ser hva vi har å stri med her. Ikke jeg, da, jeg har for lengst gitt opp å diskutere med lettveggen som kaller seg "Debatant". Den første artikkelen i din liste, om E-coli-eksperimentene til Richard Lenski, har Debatant fått servert en gang før, fra en annen kilde. Da ble det påpekt, som det står i ett av de første avsnittene i din link, at en av stammene hans av E-Coli utviklet sesg til en ny art gjennom eksponering til citrat, et stoff som E-Coli ikke kan fordøye.

Det prellet av, og Debatant konstaterer at det fortsatt er bakterier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første har vitenskapen aldri bevis noe som helst. Ditt språkbruk viser tydelig at du ikke vet hva vitenskap er.

For det andre viste jo nettopp første linken som jeg faktisk satte meg inn i at e-coli er og blir e-coli.

Hva med å forholde seg til virkeligheten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du ser hva vi har å stri med her. Ikke jeg, da, jeg har for lengst gitt opp å diskutere med lettveggen som kaller seg "Debatant". Den første artikkelen i din liste, om E-coli-eksperimentene til Richard Lenski, har Debatant fått servert en gang før, fra en annen kilde. Da ble det påpekt, som det står i ett av de første avsnittene i din link, at en av stammene hans av E-Coli utviklet sesg til en ny art gjennom eksponering til citrat, et stoff som E-Coli ikke kan fordøye.

Det prellet av, og Debatant konstaterer at det fortsatt er bakterier.

Selv du innrømmer at e-coliet fremdeles er et e-coli :)

thanks

Og bakterier er det fremdeles:) :)

Darwin skrev ikke om at bakterie er o blir bakterier.

Legger du noe annet i evolusjon enn herr Darwin?

Problemet her er vel at du ikke kan vise til dene evolusjonen duskriver om.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første har vitenskapen aldri bevis noe som helst. Ditt språkbruk viser tydelig at du ikke vet hva vitenskap er.

For det andre viste jo nettopp første linken som jeg faktisk satte meg inn i at e-coli er og blir e-coli.

Hva med å forholde seg til virkeligheten......

Som sagt fakta slutter ikke å være fakta bare fordi du ikke tror på den.

Jeg vet hva vitenskap er. Jeg vet også hvordan man diskuterer uten og prøve å snakke ned den andre part. fordi han eller hun har en annen oppfatning en hva en selv har

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjon.......not

Det er akkurat det samme som at en ape fortsatt er en ape... Mennesker ligger i den kategorien, så atter en gang, uttalelsen din viser like mye uvitenhet som om du skulle påpekt at "apen er jo fortsatt en ape" om du hadde sett sjimpanser som utvikla seg til mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt fakta slutter ikke å være fakta bare fordi du ikke tror på den.

Jeg vet hva vitenskap er. Jeg vet også hvordan man diskuterer uten og prøve å snakke ned den andre part. fordi han eller hun har en annen oppfatning en hva en selv har

Hvilket fakta er det du sikter til da?

Pleace, del det med oss!

btw, vitenskap er en metode eller en prosess en tester hypoteser med. Ved hvilket de bare kan motbevises (falsifiseres).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det samme som at en ape fortsatt er en ape... Mennesker ligger i den kategorien, så atter en gang, uttalelsen din viser like mye uvitenhet som om du skulle påpekt at "apen er jo fortsatt en ape" om du hadde sett sjimpanser som utvikla seg til mennesker.

Haha, du kjenner vel din egen slekt best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...