Gå til innhold

Festlige Dawkins

debatant

Anbefalte innlegg

Ooops, he did it. Again.

Du framstår igjen som en bunnsolid useriøs type.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke å lyve  insinuere at jeg ikke har kommentert nettopp det??!!??

Så du forstår ikke en gang et såpass enkelt ord som "løgn". Denne gangen ble jeg faktisk overrasket!

Jeg har ikke insinuert at du ikke har kommentert dette med organismer som har så få celler. Jeg påpekte at du løy da du sa det ikke fantes, noe du helt tydelig gjorde, i og med at du sa noe som helt tydelig ikke er sant.

Ganske spennende å måtte sitte og forklare hva ordet "løgn" betyr, til en voksen mann.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: f14b9...cb7

Når det ikke finnes eksempler på evolusjon, er vel analogier med peanøttsmør det mest intelligente forklaringene som finnes tilgjengelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du forstår ikke en gang et såpass enkelt ord som "løgn". Denne gangen ble jeg faktisk overrasket!

Jeg har ikke insinuert at du ikke har kommentert dette med organismer som har så få celler. Jeg påpekte at du løy da du sa det ikke fantes, noe du helt tydelig gjorde, i og med at du sa noe som helt tydelig ikke er sant.

Ganske spennende å måtte sitte og forklare hva ordet "løgn" betyr, til en voksen mann.

Igjen er det vel løgn å påstå jeg ikke vet hva løgn er........

Det er ikke pent å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen er det vel løgn å påstå jeg ikke vet hva løgn er........

Det er ikke pent å lyve.

Innlegget dit tyder på at du ikke veit hva ordet betyr, så det er ikke løgn å påpeke det... Innlegget du skrev nå, tyder også på at du ikke er helt klar over hva "løgn" egentlig betyr.

En annen ting er at du faktisk juger når du sier at det ikke finnes eksempler på evolusjon, når du har fått veldig mange eksempler på akkurat det... Du lyver rett og slett gang på gang, og påstår at du ikke gjør det, noe som også da blir løgn.

For min del skal du få lyve så mye du vil, men det er jo veldig uintelligent å gjøre det, med tanke på at du tror på en gud som vil straffe deg noe hinsides for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlegget dit tyder på at du ikke veit hva ordet betyr, så det er ikke løgn å påpeke det... Innlegget du skrev nå, tyder også på at du ikke er helt klar over hva "løgn" egentlig betyr.

En annen ting er at du faktisk juger når du sier at det ikke finnes eksempler på evolusjon, når du har fått veldig mange eksempler på akkurat det... Du lyver rett og slett gang på gang, og påstår at du ikke gjør det, noe som også da blir løgn.

For min del skal du få lyve så mye du vil, men det er jo veldig uintelligent å gjøre det, med tanke på at du tror på en gud som vil straffe deg noe hinsides for å gjøre det.

Jeg tror ikke det egentlig er noe forbud i den kristne religion når det gjelder løgn. Man skal ikke bære falsk vitnesbyrd, men det er mer en sak om å snakke falskt om andre.

Å lyve om f.eks evolusjon tror jeg er tillatt, man vil ikke havne i (et hypotetisk) helvete av den grunn. Noe som forklarer hvorfor så mange konservative kristne juger så det renner av dem om dette temaet.

Du vet, folk som Kent Hovind, Ray "Banana Man" Comfort, Michael Behe og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fossil_homs_labeled.preview.jpg

Beviset. Prøv å bruk 10 sekund på google neste gang.

Anonymous poster hash: 1a131...76b

Masse menneskeskaller viser at de nå er døde.

Det samme gjelde apeskaller.

Sirkulære dateringsmetoder sier heller ikke noe om slektskap.

Til sist kan vitenskapen kan bare motbevise en hypotese.

Beviser finnes innen matematikk, men det er faktisk egentlig snakk om aksiomer.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det egentlig er noe forbud i den kristne religion når det gjelder løgn. Man skal ikke bære falsk vitnesbyrd, men det er mer en sak om å snakke falskt om andre.

Å lyve om f.eks evolusjon tror jeg er tillatt, man vil ikke havne i (et hypotetisk) helvete av den grunn. Noe som forklarer hvorfor så mange konservative kristne juger så det renner av dem om dette temaet.

Det eneste vi kan forholde oss til er at evolusjonen mange tar til orde for aldri er observert.

Det ville å bære falsk vitnesbyrd å si noe annet.

Vit at helvete er ekte og virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_The Archbishop

Det eneste vi kan forholde oss til er at evolusjonen mange tar til orde for aldri er observert.

Det ville å bære falsk vitnesbyrd å si noe annet.

Vit at helvete er ekte og virkelig.

Nå er Gud heller aldri blitt observert. Men det betyr ikke at du slutter å tro på Gud gjør det ?:

Evolusjon er noe som skjer veldig sakte det tar alt fra flere tusen år til mange hundre millioner år. Det er ihvertfall slik jeg forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Gud heller aldri blitt observert. Men det betyr ikke at du slutter å tro på Gud gjør det ?:

Evolusjon er noe som skjer veldig sakte det tar alt fra flere tusen år til mange hundre millioner år. Det er ihvertfall slik jeg forstår det.

Jeg har heller aldri kalt kristendom for vitenskap, da vitenskap har med observasjoner å gjøre.

Om det skjer over millioner av år og ikke kan observeres. Hvordan vet du da at det skjer.

Husk at Darwins "Artenes opprinnelse........", var et makkverk av en annen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er patent feil å si at evolusjon ikke er observert, ettersom det finnes rekker av fossiler i kronologisk rekkefølge, og man kan spore endringer i DNA og spesifikke mutasjoner som viser hvor i utviklingen de forskjellige artene har skilt lag.

Å si at noe "ikke er observert" fordi det dreier seg om et fenomen som utfolder seg over flere livstider er en gedigen feilslutning.

De tilgrunnliggende prosessene, mutasjoner og seleksjon, kan observeres og manipuleres i laboratoriebetingelser. De fysiologiske og anatomiske konskevensene kan observeres i fossilrekkene.

Og det har til dags dato ikke blitt funnet noe fossil som ikke passer med det man kan forvente.

Det er ingen kaniner fra Kambrium, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er patent feil å si at evolusjon ikke er observert, ettersom det finnes rekker av fossiler i kronologisk rekkefølge, og man kan spore endringer i DNA og spesifikke mutasjoner som viser hvor i utviklingen de forskjellige artene har skilt lag.

Å si at noe "ikke er observert" fordi det dreier seg om et fenomen som utfolder seg over flere livstider er en gedigen feilslutning.

De tilgrunnliggende prosessene, mutasjoner og seleksjon, kan observeres og manipuleres i laboratoriebetingelser. De fysiologiske og anatomiske konskevensene kan observeres i fossilrekkene.

Og det har til dags dato ikke blitt funnet noe fossil som ikke passer med det man kan forvente.

Det er ingen kaniner fra Kambrium, for å si det slik.

Saken er at du bruker alle observasjoner som finnes til å underbygge din evolusjonsfantasi. Det finnes et hav av ting en ikke vet om DNA'et. Så å si at det underbygger evo teorien er tullball.

Du trekker konklusjonen før du ser på biologien.

Det eneste vi burde enes om her er at Darwinsk evolusjon ikke er observert.

At dyrefamilier har forskjellig DNA, sier heller ikke at de har samme forfedre, men at de har forskjellige DNA.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri kalt kristendom for vitenskap, da vitenskap har med observasjoner å gjøre.

Om det skjer over millioner av år og ikke kan observeres. Hvordan vet du da at det skjer.

Husk at Darwins "Artenes opprinnelse........", var et makkverk av en annen verden.

Jeg aksepterer at du ikke tror på Darwins lære. Kan du akseptere at andre tror på den ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aksepterer at du ikke tror på Darwins lære. Kan du akseptere at andre tror på den ?

Selvfølgelig, men bygget på vitenskap er det ikke.

Evolusjon er en filosofi / religion.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig, men bygget på vitenskap er det ikke.

Evolusjon er en filosofi / religion.

Jo det er det faktisk.

Nei det er det ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det ikke

Det finnes ingen observasjoner som underbygger evolusjonsteorien.

Mao det er en blind tro.

Er det ikke en tanke arrogant å kalle seg erkebiskop?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen observasjoner som underbygger evolusjonsteorien.

Mao det er en blind tro.

Er det ikke en tanke arrogant å kalle seg erkebiskop?

Vel jeg er uenig.

Er Gud blit observert ?

Hva har brukernavnet mitt med denne diskusjonen å gjøre ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når debatant skriver at ingen har gitt han informasjon som støtter evolusjon, kvalifiserer jo det som å snakke falsk om andre, i og med at han mener ingen av oss har gitt han lenker til observert evolusjon. Det betyr jo at han bryter ved guds ønske, og om man gjør det, straffes man jo ganske kraftig... Dette er jo ikke noe fyren kommer til å angre på heller, så noe tilgivelse blir det nok neppe.

Må jo være litt kjipt å ha et livssyn hvor man på sett og vis egentlig bare tror på at man selv kommer til helvete :ler:

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...