Gå til innhold

Obagi, kjemisk peel, laser etc.


paperlily

Anbefalte innlegg

 

 

Hvordan gikk det med huden når du sluttet med Diane?

 

Jeg skal slutte til høsten tenker jeg, gruer meg.. har prøvd en gang før, da gikk det til helvete, mildt sagt. De hormonelle kvisene kom tilbake ganger tre. Denne gang har jeg fått tetracycliner og epiduo fra hudlege, håper det hjelper når jeg hopper av Diane.

 

Epiduo er forøvrig en liten mirakelkrem, den inneholder både adapalen (som er vitamin A-syre/tretinoin-lignende) og benzoyl peroxid, og huden min ser bedre ut etter kort tid. Når man kommer over den første perioden hvor det kanskje er litt irriterende på huden og uttørrende så synes jeg huden gløder, sorte hudormer forsvinner, arr blekner og til og med fine linjer blir svakere. Synes definitivt A-vitaminsyre (har også prøvd det i andre former og midler) er det beste hudpleiemiddelet. Ser ikke ut til å hjelpe mot de store porene mine da, dessverre. Jeg har prøvd Dermaroller et par ganger, men har ikke vært konsekvent nok. Synes Dr. Schrammek Green Peel og Ole Henriksen sin peel har en midlertidig effekt på store porer og glatter ut hele huden omtrent, men som sagt opplever jeg det som en midlertidig effekt, et par dager maks.

 

Når det gjelder pigmentflekker så har jeg hatt hell med laserbehandling =) Det lille jeg hadde ble bare mørkt etterpå og falt så av. Tror det var IPL laser.

 

Hørt mye bra om Obagi også, men det har jeg ikke prøvd, så kan ikke uttale meg.

Anonymous poster hash: 35578...187

 

 

Hvordan fikk du tak i Epiduo? Er det noe man kan kjøpe selv eller må man få resept av lege?

Hvis det hjelper mot hudormer (black heads) er det virkelig noe jeg kan tenke meg å prøve :)

Anonymous poster hash: 311e1...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hvordan fikk du tak i Epiduo? Er det noe man kan kjøpe selv eller må man få resept av lege?

Hvis det hjelper mot hudormer (black heads) er det virkelig noe jeg kan tenke meg å prøve :)

Anonymous poster hash: 311e1...4e1

 

 

Den er på resept fra hudlege. Men jeg tror ikke det koster dem så mye for dem å skrive den ut altså, det er vel den mildeste av alle reseptbelagte kvisebehandlinger der ute, så ta en prat med en lege om du har kviseproblemer.

 

Den er jo på en måte en blanding av Differin (A-vitaimin/retinoid) og Basiron (benzoyl peroxid), og Basiron får du kjøpt på apotek uten resept da. Det er jo disse retinoidene som er det heftigste virkestoffet, men du kan jo prøve bare Basiron og. Det har jeg faktisk aldri gjort, hvem vet, kanskje det er den som tar knekken på hudormene.

 

http://www.apotek1.no/produkter/basiron-ac-5-gel-40g-61218p

 

http://www.apotek1.no/produkter/basiron-ac-wash-5-gel-100g-527150p

 

Anonymous poster hash: 35578...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...