AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 http://www.nrk.no/verden/_-innvandring-truer-den-svenske-velferdsstaten-1.12379646 Den svenske velferdsmodellen kommer om noen år til å kollapse. Hva skjer da, allerde nå er det ungdomsgjenger som tenner på biler og lager bråk ver eneste helg. Hva skjer når svenskene må skjære enn på trygden. Det tragiske er at dette på sikt kan ramme Norge. Ap vil ha flere asylsøkere til Norge samtidig som norge hat tapt store olje inntekter. Anonymous poster hash: e6451...e6d 12
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Det vil nok på sikt ramme velferden i Norge også ja. Velferdsgodene bør absolutt strammes inn for andre enn nordmenn også. Norge er lukrativt for utlendinger. Anonymous poster hash: 4f1a0...aeb 3
Snof Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Tino Sanandaji er en viktig samfunnsdebatant i Sverige. En som faktisk tør å gå imot en intellektuelle eliten i Sverige, som har klart å skape så utrolig mange tabuer. For de spesielt interessierte, så anbefaler jeg denne bloggen: http://www.tino.us/ Her er et annet klipp fra ham, et klipp jeg har linket til før her, men synes flere bør se det: Endret 27. mai 2015 av Snof 7
Example Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Han har så rett. Spørsmålet er heller hvor lang tid det tar før folk flest skjønner dette, og de andre politiske partiene ønsker å gjøre noen endringer på dette planet. Jeg tror det må et brakvalg til fra SD, i hvertfall, før de gjør det. 3
Snof Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Han har så rett. Spørsmålet er heller hvor lang tid det tar før folk flest skjønner dette, og de andre politiske partiene ønsker å gjøre noen endringer på dette planet. Jeg tror det må et brakvalg til fra SD, i hvertfall, før de gjør det. Problemet med Sverige, er at retorikken mot SD har vært såpass hard, at de færreste i Norge er klar over hvor ekstremt det har vært. Du har svenske eksperter som Henrik Arnstad og mange andre, som åpenlyst kaller SD nyfascistisk, noe som statsministeren i Sverige, Stefan Løfven sier seg enig i. Den forrige svenske statsministeren Fredrik Reinfeldt, er ikke hakke bedre, der han har legitimert vold mot SD-velgere og politikere, ved å si at de nærmest må forvente det grunnet "hatet de sprer". Slikt har vært et stort problem, selv om man ikke hører så mange rapporter om det. Alt dette med nærmest en unison enighet i media. Media, og venstreekstreme har drevet en heksejakt på folk som sympatiserer med SD, med åpne konfrontasjoner på døra, og hacking av nettsteder. Resultatet av å bli tatt er at man mister jobben og mer. Slikt er kanskje verre en volden. Problemet med dette er at selv om SD skulle klare å få 40% av stemmene, noe som er svært usannsynlig, så vil de ikke få noe reell makt. De aller fleste svenske politikere har brukt en såpass sterk retorikk mot SD, og de som tar opp disse problemstillingene, at en snuoperasjon vil være nærmest umulig. Hva skal Løfven si, hvis han plutselig blir nødt til å samarbeide med et parti at mener er nyfascistisk, eller gå inn for noe av politikken? De gjør jo nærmest motsatt, nemlig å straffe velgerne for at såpass mange stemmer SD. Skavlan-episoden, med Jimmie Åkersson, ga et lite hint om den ekstreme situasjonen i Sverige. Vi i Norge reagerte på programmet, men slikt har vært normalen i Sverige. Nei, har vært inne på tanken om at det beste for Sverige hadde vært en total økonomisk kollaps. Jo før jo bedre. Først da kan noe godt bygges opp igjen, og det er bedre enn en stille død. Politikerne har kjørt seg såpass opp i et hjørne, at endringene tror jeg er urealistisk, med mindre noe drastisk skjer, så nei, takk til den stille døden. Endret 27. mai 2015 av Snof 4
Gothminister Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Han har så rett. Spørsmålet er heller hvor lang tid det tar før folk flest skjønner dette, og de andre politiske partiene ønsker å gjøre noen endringer på dette planet. Jeg tror det må et brakvalg til fra SD, i hvertfall, før de gjør det. Tror vi egentlig sosialister noen gang vil forstå det? Man ser jo bare på debatter her på KG. De er totalt fraværende i forhold til virkeligheten. Se bare på hvordan AP og KrF oppførte seg på sine landsmøter etter vedtak om og ta inn 10 tusen. Det minnet meg om nazimøter på 30 tallet i Tyskland når Hitler talte. De hylte og klappet. De forstår faktisk ikke alvoret i det de vedtar. Det koster faktisk milliarder av kroner. Men disse folka er så egoistiske at de tenker kun på sin egen tilfredstillelse av og fremstå som snill. De har ingen tanker på andre som kommer etter oss. Meget skremmende. 9
Gjest Jean Valjean Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Tror vi egentlig sosialister noen gang vil forstå det? Man ser jo bare på debatter her på KG. De er totalt fraværende i forhold til virkeligheten. . FRPere har like lite forståelse av virkeligheten som det sosialister har.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Nå må dere ta ansvar og stemme sånn at trygda mi ikke ødelegges. Anonymous poster hash: 343de...243 1
Gothminister Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 FRPere har like lite forståelse av virkeligheten som det sosialister har. Og hva vil du egentlig pipe om? Alle med et lite snev av innsikt ser jo hvem som har virkelighetsoppfattelse. 5
Example Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Problemet med Sverige, er at retorikken mot SD har vært såpass hard, at de færreste i Norge er klar over hvor ekstremt det har vært. Du har svenske eksperter som Henrik Arnstad og mange andre, som åpenlyst kaller SD nyfascistisk, noe som statsministeren i Sverige, Stefan Løfven sier seg enig i. Den forrige svenske statsministeren Fredrik Reinfeldt, er ikke hakke bedre, der han har legitimert vold mot SD-velgere og politikere, ved å si at de nærmest må forvente det grunnet "hatet de sprer". Slikt har vært et stort problem, selv om man ikke hører så mange rapporter om det. Alt dette med nærmest en unison enighet i media. Media, og venstreekstreme har drevet en heksejakt på folk som sympatiserer med SD, med åpne konfrontasjoner på døra, og hacking av nettsteder. Resultatet av å bli tatt er at man mister jobben og mer. Slikt er kanskje verre en volden. Problemet med dette er at selv om SD skulle klare å få 40% av stemmene, noe som er svært usannsynlig, så vil de ikke få noe reell makt. De aller fleste svenske politikere har brukt en såpass sterk retorikk mot SD, og de som tar opp disse problemstillingene, at en snuoperasjon vil være nærmest umulig. Hva skal Løfven si, hvis han plutselig blir nødt til å samarbeide med et parti at mener er nyfascistisk, eller gå inn for noe av politikken? De gjør jo nærmest motsatt, nemlig å straffe velgerne for at såpass mange stemmer SD. Skavlan-episoden, med Jimmie Åkersson, ga et lite hint om den ekstreme situasjonen i Sverige. Vi i Norge reagerte på programmet, men slikt har vært normalen i Sverige. Nei, har vært inne på tanken om at det beste for Sverige hadde vært en total økonomisk kollaps. Jo før jo bedre. Først da kan noe godt bygges opp igjen, og det er bedre enn en stille død. Politikerne har kjørt seg såpass opp i et hjørne, at endringene tror jeg er urealistisk, med mindre noe drastisk skjer, så nei, takk til den stille døden. Jepp, du har nok mye rett her. Et morsomt poeng han i videoen over her sa, er at kun 1 % av den politiske eliten bor i områder med mye innvandring, men samtidig kjemper for den. Blir litt sånn, "sånn skal dine barn vokse opp, men ikke mine". De vet altså farene og skadene, men oppfører seg likevel som kunnskapsløse høns i saken likevel. Tror vi egentlig sosialister noen gang vil forstå det? Man ser jo bare på debatter her på KG. De er totalt fraværende i forhold til virkeligheten. Se bare på hvordan AP og KrF oppførte seg på sine landsmøter etter vedtak om og ta inn 10 tusen. Det minnet meg om nazimøter på 30 tallet i Tyskland når Hitler talte. De hylte og klappet. De forstår faktisk ikke alvoret i det de vedtar. Det koster faktisk milliarder av kroner. Men disse folka er så egoistiske at de tenker kun på sin egen tilfredstillelse av og fremstå som snill. De har ingen tanker på andre som kommer etter oss. Meget skremmende. Jeg tror dessverre det må skje noen store negative konsekvenser før det går opp et lys for mange sosialister. Deres innvandringssyn er ikke ukjent fra marxismen, i forbindelse med en eksamen denne uka måtte jeg lese manifestet, og det er slående hvor innvandringspolitikken til de venstrevridde egentlig kommer fra, og for noen synet på det internasjonale framfor nasjonalstaten. Dog tviler jeg på at de fleste sosialister er klar over det, og blir preget av det politiske korrekte, og reddheten for å enten føle seg, eller blir kalt for rasist. Her hadde også Tino gode poenger med tanke på det nye moralsettet som kom etter sekulariseringen av landet, at folk søker nye måter å føle seg moralsk god på. 4
Example Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 FRPere har like lite forståelse av virkeligheten som det sosialister har. Fortsett og fortell deg selv det Sier du det mange nok ganger, så kaaan det jo hende det blir sant til slutt. 3
Gothminister Skrevet 27. mai 2015 #12 Skrevet 27. mai 2015 Jeg tror dessverre det må skje noen store negative konsekvenser før det går opp et lys for mange sosialister. Deres innvandringssyn er ikke ukjent fra marxismen, i forbindelse med en eksamen denne uka måtte jeg lese manifestet, og det er slående hvor innvandringspolitikken til de venstrevridde egentlig kommer fra, og for noen synet på det internasjonale framfor nasjonalstaten. Dog tviler jeg på at de fleste sosialister er klar over det, og blir preget av det politiske korrekte, og reddheten for å enten føle seg, eller blir kalt for rasist. Her hadde også Tino gode poenger med tanke på det nye moralsettet som kom etter sekulariseringen av landet, at folk søker nye måter å føle seg moralsk god på. Jeg har i mange år hevdet at vi trenger en virkelig terror handling, utført av muslimer. Det vil komme, men til nå har vi vært heldige. Men på sikt vil muligens ikke det ses på som heldig. Fordi vi trenger og våkne opp. Om vi skal redde Norge slik vi ønsker at Norge skal være. De fleste ønsker ikke den islamisering vi ser daglig. Til og med innvandre fra islamske land blir skremt. For det er viktig og huske på at mange av disse ikke er muslimer. Selv om de blir sett på som moderate muslimer. Men i virkeligheten er de ikke mer muslimer en jeg er kristen. Uansett så undrer det meg hvorfor sosialistene har valgt å være så vennlige til islam. Venstresiden har i alle år hatt et fornuftig syn på religiøsitet. Men når det kommer til islam, da legger dem seg flate. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #13 Skrevet 27. mai 2015 Etter hvert vil vi få en mengde økonomiske flyktninger fra Sverige til Norge. Anonymous poster hash: b72db...0dc 3
FrittIndivid Skrevet 27. mai 2015 #14 Skrevet 27. mai 2015 Den svenske velferdsmodellen kommer om noen år til å kollapse. Hva skjer da, allerde nå er det ungdomsgjenger som tenner på biler og lager bråk ver eneste helg. Hva skjer når svenskene må skjære enn på trygden.Anonymous poster hash: e6451...e6d Den svenske velferdsmodellen, på lik linje med de andre, er ikke bærekraftige og vil kollapse med eller uten innvandring
maskineple Skrevet 27. mai 2015 #15 Skrevet 27. mai 2015 (endret) . Endret 15. juni 2015 av kjærligbåttur 1
Snof Skrevet 27. mai 2015 #16 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Den svenske velferdsmodellen, på lik linje med de andre, er ikke bærekraftige og vil kollapse med eller uten innvandring Nå har jeg ikke så mange tall og bygge opp om dette inntrykket, men den svenske velferdsmodellen tror jeg faktisk var bærekraftig. Som nevnt i videoen, de i motsetning til Norge, har ikke Sverige hatt oljerikdommen å tære på, så den velferden de hadde, var bærekraftig. I Norge derimot, er ikke velferdsmodellen bærekraftig, der vi opererer på lånt oljetid. Denne tiden blir stadig forkortet og ettervirkningene forverret, med en økende innvandring, som ikke bare blir begrunnet av humanitære årsaker, men også som et tiltak til å sikre velferden. SSB, beskriver denne politikken som å forskyve problemene framover. Endret 27. mai 2015 av Snof 2
FrittIndivid Skrevet 27. mai 2015 #17 Skrevet 27. mai 2015 Nå har jeg ikke så mange tall og bygge opp om dette inntrykket, men den svenske velferdsmodellen tror jeg faktisk var bærekraftig. Som nevnt i videoen, de i motsetning til Norge, har ikke Sverige hatt oljerikdommen å tære på, så den velferden de hadde, var bærekraftig. I Norge derimot, er ikke velferdsmodellen bærekraftig, der vi opererer på lånt oljetid. Denne tiden blir stadig forkortet og ettervirkningene forverret, med en økende innvandring, som ikke bare blir begrunnet av humanitære årsaker, men også som et tiltak til å sikre velferden. SSB, beskriver denne politikken som å forskyve problemene framover. Den svenske velferdsmodellen avhenger, som de fleste andre, av at fordelingen mellom antallet i arbeid mot antall pensjonister holder seg relativt stabilt for at det skal finnes mange nok til å betale inn for fremtidens pensjonister og for de som arbeider i det offentlige eller går på trygd. I fremtiden vil Sverige bli eldre med flere pensjonister og færre i arbeid, det har de til felles med de fleste land i Europa (inkludert Norge) da vil ikke systemet være bærekraftig og vil kollapse, for noen vil kanskje den kollapsen bli mildere enn for andre, men den vil skje med eller uten innvandring 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #18 Skrevet 27. mai 2015 Den svenske velferdsmodellen avhenger, som de fleste andre, av at fordelingen mellom antallet i arbeid mot antall pensjonister holder seg relativt stabilt for at det skal finnes mange nok til å betale inn for fremtidens pensjonister og for de som arbeider i det offentlige eller går på trygd. I fremtiden vil Sverige bli eldre med flere pensjonister og færre i arbeid, det har de til felles med de fleste land i Europa (inkludert Norge) da vil ikke systemet være bærekraftig og vil kollapse, for noen vil kanskje den kollapsen bli mildere enn for andre, men den vil skje med eller uten innvandring Hvorfor er liberalister alltid så svart/hvitt? Både den norske og den svenske vil helt fint kunne være bærekraftige om det ikke var for inndvandring. Man må riktignok redusere litt og kanskje også avskaffe noen områder (som kanskje er greit å avskaffe likevel), men modellen i sin helhet kan likevel bestå. Kanskje dessverre ikke for Sverige som har tatt seg vann over hodet med innvandring. Anonymous poster hash: 67f73...6f6 3
The Kitten Skrevet 27. mai 2015 #19 Skrevet 27. mai 2015 Nå må dere ta ansvar og stemme sånn at trygda mi ikke ødelegges.Anonymous poster hash: 343de...243 Jeg tok ansvar, men hvis AP får det som de vil så var jo det forgjeves. 1
lille pille Skrevet 27. mai 2015 #20 Skrevet 27. mai 2015 Det antar at Sverige kanskje får fattige getto-strøk innad i de største byene hvis velferdstaten svikter. Dette fører igjen til mer kriminalitet, og mafiatilstander. Polititet har allerede problemer. Sverige kommer til å være ute av kontroll. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå