Gå til innhold

Hva er galt med jenter som har mange kompiser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Enhjørning

Det er på en måte dette som gjør at man ikke er super begeistret for at jenta har mange kompiser. Man vet at halvparten av dem vil noe mer og at flere av dem hinter eller prøver seg, spesielt når det er alkohol inne i bildet. Det er ikke akkurat en behagelig situasjon å være i.

Så er det er forskjell på å ha ekte venner som faktisk er venner for vennskapets skyld og "venner" som holder kontakten slik at de har sjangsen til å prøve seg dersom vinduet til damen blir åpent på et senere tidspunkt. Som mann liker man selvfølgelig ikke de sleipe mennene som håper at dama skal dumpe deg slik at det blir fritt frem for dem.

Tror du har et litt vridd syn på dette. Jeg har kompiser jeg har hatt i mange år. Noen har hatt/har en ting for meg, andre ikke. Tviler virkelig sterkt på at de hadde vært villige til å bruke så mye tid over flere år på å snakke om helt andre ting med meg om det eneste de var ute etter er å ha seg med meg. Går noen over grensen på noen som helst måte når jeg er i et forhold så er det kroken på døra for vennskapet og dette respekterer de. Jeg er også sterkt imot utroskap og det har aldri vært noe "fritt frem" når forhold har endt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler virkelig sterkt på at de hadde vært villige til å bruke så mye tid over flere år på å snakke om helt andre ting med meg om det eneste de var ute etter er å ha seg med meg.

Jeg har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det.

Det er helt utrolig for kvinner å skjønne at menn gjerne venter årevis i kø på at det skal bli nettopp deres tur.

Det også mange kvinner ikke skjønner er at hvis de selv syns kvinner er dårlige venner, hva får de til å tro at menn syns de er noe bedre... Jeg ser ingen grunn til å ha jenter i vennekretsen når en mann kunne vært bedre. De ødelegger bare dynamikken i gruppa.

Anonymous poster hash: 7ed25...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Tror du har et litt vridd syn på dette. Jeg har kompiser jeg har hatt i mange år. Noen har hatt/har en ting for meg, andre ikke. Tviler virkelig sterkt på at de hadde vært villige til å bruke så mye tid over flere år på å snakke om helt andre ting med meg om det eneste de var ute etter er å ha seg med meg. Går noen over grensen på noen som helst måte når jeg er i et forhold så er det kroken på døra for vennskapet og dette respekterer de. Jeg er også sterkt imot utroskap og det har aldri vært noe "fritt frem" når forhold har endt.

Eventuelt så er du litt naiv når det kommer til hva du tror gutter er villig til å gjøre. Det er ikke nødvendigvis slik at de bare vil ha seg med deg. De vil gjerne bare noe mer enn vennskap. Det koster en faktisk veldig lite å holde kontakten og en god tone over tid. Så er det heller ikke slik at dette gjelder alle guttevennene, men noen.

Så mente jeg heller ikke at du ville slippe noen "fritt fram". Siktet heller til det at det er ubehagelig å være rundt guttervenner som du vet vil ha damen din, og som helst skulle ønske at du forsvant slik at de kan få en sjangse til prøve seg. Altså, når mannen er ute av veien, er det "fritt fram" for dem til å utrykke hva de egentlig vil.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er helt utrolig for kvinner å skjønne at menn gjerne venter årevis i kø på at det skal bli nettopp deres tur.

Det også mange kvinner ikke skjønner er at hvis de selv syns kvinner er dårlige venner, hva får de til å tro at menn syns de er noe bedre... Jeg ser ingen grunn til å ha jenter i vennekretsen når en mann kunne vært bedre. De ødelegger bare dynamikken i gruppa.

Anonymous poster hash: 7ed25...9e5

Tror nok at de vet det sån innerst inne, men ønsker gjerne å ha gode vennskap med guttene for det om.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Eventuelt så er du litt naiv når det kommer til hva du tror gutter er villig til å gjøre. Det er ikke nødvendigvis slik at de bare vil ha seg med deg. De vil gjerne bare noe mer enn vennskap. Det koster en faktisk veldig lite å holde kontakten og en god tone over tid. Så er det heller ikke slik at dette gjelder alle guttevennene, men noen.

Så mente jeg heller ikke at du ville slippe noen "fritt fram". Siktet heller til det at det er ubehagelig å være rundt guttervenner som du vet vil ha damen din, og som helst skulle ønske at du forsvant slik at de kan få en sjangse til prøve seg. Altså, når mannen er ute av veien, er det "fritt fram" for dem til å utrykke hva de egentlig vil.

Så, de kompisene jeg har hatt samtidig som jeg har hatt tre brudd tidligere og fortsatt har respektert at jeg ikke er interessert i mer enn å være venner gidder fortsatt å bare være venn med meg for å få sjansen til noe mer? De som støtter meg i forhold jeg er i og bare er glad for at jeg har det bra selv om jeg er i et forhold med noen andre? Velger å tro at jeg er verdt å ha som venn når de er helt klar over hvordan det er. Er også de som aldri har ønsket noe mer, de som har en liten "crush" på meg helt til de finner en annen og de som er forelsket en periode men det går over. Vennskapet med kompisene mine er mer at vi snakker mye sammen og møtes i grupper med noen unntak. Er mest med venninnene mine for jeg har det og.

Jeg har gjort det.

Du ja. Men du representerer ikke alle menn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe galt med det i utganspunktet. Men min erfaring tilsier at hvis mannlige kompiser har muligheten til å knulle jentekompisen sin så tar de den. Altså går du rundt med noen som potensielt har lyst på deg og som kommer til å prøve seg på et eller annet tidspunkt, det kan være når du er sårbar eller når du er full eller på et annet tidspunkt. Og ja menn er værre på dette området enn kvinner. En mann med kvinnelige venner er faktisk ikke så ille som en kvinne med mannlige venner, da kvinner generellt sett ikke er like store horebukker som menn. :blomst:

Men altså for all del, det finnes bra menn/gutter som ikke er slik. Jeg snakker bare generelt.

Endret av Angry Man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sitter jeg med en stor andel guttevenner og en mindre prosentandel jentevenner, og jeg tror dette kan komme av at det er flest gutter på fagene jeg studerer.

Jeg velger ikke venner ut ifra kjønn, men kjemi, felles interesser, osv. Noen sitter med 90% guttevenner, andre 50%, noen 10%. Må man virkelig ha en grunn?



Anonymous poster hash: 6b00b...cc4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg er skikkelig naiv her, men..

Jeg har definitivt flere guttevenner enn jentevenner. Alle mine nærmeste venner er gutter. Dette har aldri vært noe problem, og ingen kjærester, hverken potensielle eller offisielle, har noen gang sagt at de har et problem med dette. Jeg har heller aldri ligget med noen av mine guttevenner. Det skal sies at jeg er seriemonogamist, og har vært i flere lange forhold, så det er mulig disse ekskjærestene mine bare har gått med på det. Men det får de pent bare gjøre også; de får alle gutta mine med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Jenter som sier sånn "Jeg kommer bare såå mye bedre overens med gutter, det er så mye drama med jenter" er som regel de største dramaqueensa. Jenter som ikke kommer overens med andre jenter = red flag i guttas øyne.

Jeg ser den egentlig.

Ikke i mine øyner.

Jenter får da like og være venner med hvem de vil. Ikke noe jeg skal bry meg om. De er like mye jenter og vakre i mine øyner uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Så, de kompisene jeg har hatt samtidig som jeg har hatt tre brudd tidligere og fortsatt har respektert at jeg ikke er interessert i mer enn å være venner gidder fortsatt å bare være venn med meg for å få sjansen til noe mer? De som støtter meg i forhold jeg er i og bare er glad for at jeg har det bra selv om jeg er i et forhold med noen andre? Velger å tro at jeg er verdt å ha som venn når de er helt klar over hvordan det er. Er også de som aldri har ønsket noe mer, de som har en liten "crush" på meg helt til de finner en annen og de som er forelsket en periode men det går over. Vennskapet med kompisene mine er mer at vi snakker mye sammen og møtes i grupper med noen unntak. Er mest med venninnene mine for jeg har det og.

Du ja. Men du representerer ikke alle menn.

Jeg sier jo at ikke alle kompiser som har vært interessert, men blitt avist har baktanker med vennskapet uansett i hvert tilfelle. Ting er ikke så svart hvit. Jeg kan uansett ikke vite om dine kompiser vil noe mer eller har gått videre. Jeg kjenner deg ikke og vet ikke hvordan de i din sosiale sirkel er. Fint at du føler at du har funnet noen gutter som respekterer at du ikke var interessert og fremdeles ville være venner.

Spørsmålet i tråden var: "Hva er galt med jenter som har mange kompiser" Så sier jeg at det kan være slitsomt/ubehagelig å forholde seg til det at flere av kompisene er interessert og vil noe mer. Dersom kompisene ikke er interessert er det ikke noe problem. Kjekt at jenten har gode venner.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...