Gå til innhold

Hva ville du gjort hvis du uventet fikk 200.000 kroner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest 82girl

Hester kan du få kjøpt på finn for en tusenlapp. Badet mitt kostet 40 000,- fra gulv til tak med massiv egeninnsats. Vil tro man får bygd plenty stall for 159 000,- :)

Hvordan i alle dager fikk du et bad til 40 000? Bare rørleggerregninga mi kom på 40 000

Hadde jeg fått 200 000 så hadde jeg byttet 2 yttervegger på huset mitt, etterisolert og bytta vinduer.. *krysse fingra for å vinne i lotto*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk voldsoffererstatning på 365 000,- i mars i fjor, ganske uventet. Hadde søkt men blitt forespeilet at det var vanskelig å få, men plutselig lå det et brev i postkassen og på ettermiddagen stod pengene på konto.

Har flyttet de til sparekontoen og ikke brukt fem øre av de til nå.

Klarer liksom ikke å hygge meg med pengene når jeg tenker tilbake på årsaken til at jeg har fått de.

Anonymous poster hash: 3c997...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager fikk du et bad til 40 000? Bare rørleggerregninga mi kom på 40 000

Hadde jeg fått 200 000 så hadde jeg byttet 2 yttervegger på huset mitt, etterisolert og bytta vinduer.. *krysse fingra for å vinne i lotto*

Rørleggeren her skulle ha vanvittige 13 000,- for noen få timers "arbeid". Forstår ikke hvordan folk klarer å bruke flere hundre tusen på baderomsoppussing, gjør dere ingenting selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylt opp BSU

Fått meg lastebil lappen

Fikset huset

Betalt ned på huslånet

Unnet meg noe artig for ca 20-30 000.- :)

Satt av penger til å få noen ungdommer til å klippe plenen i sommer :P hater det som pesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svært enkelt å skaffe 200 000, er bare å spare 5500 i mnd, i ca 3 år og vips! Og ikke kom å fortell meg at dette er vanskelig, er bare å slutte å kjøpe så mye søppel... :takke:

Det kommer jo helt an på hvilken inntekt man har og hvilke utgifter man har da :)

Anonymous poster hash: 9d9a2...941

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Per dags dato hadde jeg bare satt på de sparekonto tror jeg. Spedd på stipendet litt det kommende året, og spart det resterende til egenkapital på bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt litt på sparekonto til barna, betalt ned siste rest på billånene og resten inn på bufferkontoen. Muligens jeg også ville brukt litt penger på PT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Investert alle pengene i indeksfond.



Anonymous poster hash: 3c511...276
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg hus:) Ok, og kanskje svidd litt på en NYC-tur:P



Anonymous poster hash: ffcf3...b53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du gjort hvis du uventet fikk 200.000 kroner?

Anonymous poster hash: 09d74...d2e

Lagt pengene i bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betalt ned studielån og kredittkort.

Jeg vet at studielån er det gunstigste lånet man kan ha, men jeg har andre ting jeg vil bruke rundt en tusenlapp på hver måned. Dessuten skal jeg nok studere mer, så jeg får studielån senere også.



Anonymous poster hash: 32f4e...951
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, kul liste og at du faktisk buker pengene på å unne deg noe ekstra.

Men har du nedbetalt studielånet også? Jeg trodde ikke det lønte seg å ta det før boliglån, eller?

Anonymous poster hash: 640a0...639

Nei, det er ikke nedbetalt, men jeg har fastrente så da la jeg det være. Boliglånsrenta mi er litt høyere enn studielånet, så da prioriteres det. Dessuten er studielånet det beste lånet man kan ha, så jeg lar det være også på grunn av dette. Nå har jeg såpass lite lån at jeg velger å leve framfor å betale ned absolutt all gjeld. Jeg er nesten gjeldsfri om ikke lenge uansett, så det gjør meg ingenting.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke nedbetalt, men jeg har fastrente så da la jeg det være. Boliglånsrenta mi er litt høyere enn studielånet, så da prioriteres det. Dessuten er studielånet det beste lånet man kan ha, så jeg lar det være også på grunn av dette. Nå har jeg såpass lite lån at jeg velger å leve framfor å betale ned absolutt all gjeld. Jeg er nesten gjeldsfri om ikke lenge uansett, så det gjør meg ingenting.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det er sant at det lønner seg å ha studielånet til slutt, det var derfor jeg spurte, for jeg trodde du skrev at du hadde nedbetalt det :)

Anonymous poster hash: 640a0...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg hadde kjøpt meg en ny bil.

Anonymous poster hash: ade87...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparekonto/BSU og spart dem til jeg har nok egenkapital og inntekt til å få lån

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt meg en iskrem , donald duck helium ballong, en brus og leid ei eskorte dame til å kile meg på magen å si jeg er snill gutt mens jeg spiser iskremen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenkapital til bolig. Jeg vil kjøpe leilighet, og jeg vil at det skal være drømmeleiligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...