Gå til innhold

Menn blir syke av likestilling


Gjest Godjente

Anbefalte innlegg

Da jeg så overskriften var det ikke dette jeg trodde tråden skulle handle om, haha!

Synes det er interessant jeg, og selv om Mastekaasa sier at det ikke er årsakssammenheng mellom kvinners sykefravær og ansvar for barna, håper jeg dette undersøkes nærmere. Handler jo ikke bare om ansvar for barna, men hvis man har ansvar for barn, ansvar for å organisere alt som skjer i hjemmet og jobb oppå der igjen, så blir det jo en voldsom arbeidsmengde selv om mannen tar oppvasken i ny og ne (for å sette ting på spissen, så klart). Likestilling i hjemmet handler jo om mer enn husarbeid, selv om det er det som diskuteres mest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er faktisk litt flere egenskaper enn det.

 

 

Med "osv." så mente jeg mer brystvev og større melkekjertler hos kvinner, og større prostata hos menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så morsomme dere er ;)

 

Nei, om dere mener noe annet, så får dere bare gjøre det, og lev videre i deres egen verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det jo forventet fra mange at menn både gjør de oppgavene som ikke gjøres så ofte samt de daglige rutineoppgavene. I tillegg til at han også skal være vellykket i arbeidslivet og ha en vellykket heltidsjobb.  Dessuten er det ganske vanlig at kvinner undervurderer oppgavene som gjøres sjeldnere enn andre. Hver og en av dem tar ikke nødvendigvis så mye tid i seg selv, men når man legger det sammen så blir det jo en del. Oppussing, gressklipping, snømåking, dekkskifte, reparasjoner på hytta, huset, båten (alt ettersom hva man eier), de tyngre oppgavene innendørs etc.  Anonymous poster hash: 51cb6...aee

Oppgavene du nevner elsker jeg å gjøre. Til tross for at jeg er jente, tenk. Hvorfor sier samfunnet at jeg skal stå på kjøkkenet, når jeg egentlig vil gjøre "mannejobber"? Jeg gjør iallfall mange av tingene du nevner. Tror ikke du tenker på at hos mange er også disse pliktene også fordelt. Du snakker om hvilke jobber er "forventet av kvinner og menn". Vil ikke si det er forventet noe mer av menn en av kvinner å gjøre disse jobbene. Kanskje for 10 år siden, men ikke i dag. Ikke blant menneskene jeg omgås iallfall. Veldig mange jeg kjenner (menn som kvinner) som skifter dekk på verksted. -Istedenfor å gjøre dette selv. Idiotisk å høre på offerfremstillingen din av menn som gjør så innmari mye mer enn kvinner. Det er ikke bare kvinnepliktene som er fordelt!!!!!!!

Anonymous poster hash: 9481e...9e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil liksom være sammen med kvinner som er kvinner, og ikke kvinner som er menn :P Så turn off. Like turn off med menn som skal være kvinner. Kjønnene skal ikke være like. Er en grunn til at det finnes KVINNE OG MANN.

Da er jeg redd du må gå opp noen generasjoner, gitt. Har ei bestemor som er skikkelig kvinnekvinne. Hun elsker å stå på kjøkkenet å bake. Om du er interessert kan jeg sende deg pm?

Anonymous poster hash: 9481e...9e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i og med den verden jeg er født i; prøver ikke å "sugar-coate" noe, je. 

 

Forresten så er det ikke det siste du hører fra meg; du slipper ikke unna mitt nærvær. Ring politiet 'cause stalker-mode's enabled.  :lur:

 

Hehe, såpass ja. Jaja, får passe meg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, så morsomme dere er ;)

 

Nei, om dere mener noe annet, så får dere bare gjøre det, og lev videre i deres egen verden :)

Lol, fortell hva din store oppdagelse er da.

Anonymous poster hash: 9481e...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, fortell hva din store oppdagelse er da.

 

Neppe noen stor oppdagelse. Ganske vanlige tenningsmønstre. At kvinner flest ønsker en mann med maskuline trekk, mens menn flest ønsker kvinner med feminine trekk. Både visuelt og psykisk.

 

Den store oppdagelsen ville vært å funnet ut det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe noen stor oppdagelse. Ganske vanlige tenningsmønstre. At kvinner flest ønsker en mann med maskuline trekk, mens menn flest ønsker kvinner med feminine trekk. Både visuelt og psykisk.

 

Den store oppdagelsen ville vært å funnet ut det motsatte.

Oi, mener du det? Lol.. Du sa det var flere forskjeller på menn og kvinner, mer enn kjønnsorganet. Begrunn det.

Anonymous poster hash: 9481e...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe noen stor oppdagelse. Ganske vanlige tenningsmønstre. At kvinner flest ønsker en mann med maskuline trekk, mens menn flest ønsker kvinner med feminine trekk. Både visuelt og psykisk.

 

Den store oppdagelsen ville vært å funnet ut det motsatte.

 

Javel, og så?

Hva spiller det for rolle hva menn er tiltrukket av?

 

Tro det eller ei, men mitt store kall her i livet er ikke å gå rundt å være tiltrekkende. Om jeg blir mindre tiltrekkende av å være ei selvstendig dame som skifter tennplugger selv og som jobber i en mannsdominert bransje så får det heller være. Jeg akter ikke å legge opp livet mitt etter hva som er mest tiltrekkende. Det finnes faktisk andre ting som er viktigere for min trivsel enn at flest mulig har lyst til å ligge med meg.

Anonymous poster hash: aecac...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, mener du det? Lol.. Du sa det var flere forskjeller på menn og kvinner, mer enn kjønnsorganet. Begrunn det.

 

Hva er det du ikke forstår?

 

At jeg hevder menn og kvinner som regel tenner på forskjellige ting? At menn og kvinner ofte tenker og handler forskjellig? At de ofte har forskjellige interesser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, og så?

Hva spiller det for rolle hva menn er tiltrukket av?

 

Tro det eller ei, men mitt store kall her i livet er ikke å gå rundt å være tiltrekkende. Om jeg blir mindre tiltrekkende av å være ei selvstendig dame som skifter tennplugger selv og som jobber i en mannsdominert bransje så får det heller være. Jeg akter ikke å legge opp livet mitt etter hva som er mest tiltrekkende. Det finnes faktisk andre ting som er viktigere for min trivsel enn at flest mulig har lyst til å ligge med meg.

 

 

Hvem er det som sier det er din oppgave å være tiltrekkende?

 

Hva du gjør og ikke gjør i livet ditt her ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Da er jeg redd du må gå opp noen generasjoner, gitt. Har ei bestemor som er skikkelig kvinnekvinne. Hun elsker å stå på kjøkkenet å bake. Om du er interessert kan jeg sende deg pm?

Anonymous poster hash: 9481e...9e2

Det finnes nok av kvinner som er kvinner. Jeg mener ikke at de skal stå på kjøkkenet hele tiden. Finnes en grense. Men kvinner som er kvinner! Hvorfor så desperat etter å være mann? Kjønnsoperasjon da...

 

Selv om vi er i 2015 så skal ikke menn være kvinner og kvinner være menn. Det finnes fortsatt forskjellig kjønn..Trodde jeg?

Endret av Fotballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mer kroppshår på menn så de ikke fryser.

<-- Tydeligvis ikke bare menn som har mye kroppshår...

Anonymous poster hash: 38a3a...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok av kvinner som er kvinner. Jeg mener ikke at de skal stå på kjøkkenet hele tiden. Finnes en grense. Men kvinner som er kvinner! Hvorfor så desperat etter å være mann? Kjønnsoperasjon da...

 

Selv om vi er i 2015 så skal ikke menn være kvinner og kvinner være menn. Det finnes fortsatt forskjellig kjønn..Trodde jeg?

 

Klarer dere anti-feminister å identifisere og definere de eksakte grensene for egenskapene i dette dikotomiet, som er "maskuline" og "feminine"?

 

Synes du virkelig at alt av konsepter og fenomener skal ha en kjønnsidentitet? Spør du meg, bør vi bruke kjønnsdikotomiet der det hører hjemme (reproduksjonslære), og ikke legge opp til kjønnlige betydninger på alle andre områder. Det blir bare dumt og håpløst siden det aldri vil gå opp eller holde seg konstant.

 

Det blir sinnsykt å foreslå kjønnsoperasjon for dem som ikke passer inn i kjønnsdikotomiet på tradisjonelt vis; ufattelig krenkende og sårende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dere anti-feminister å identifisere og definere de eksakte grensene for egenskapene i dette dikotomiet, som er "maskuline" og "feminine"?

 

Synes du virkelig at alt av konsepter og fenomener skal ha en kjønnsidentitet? Spør du meg, bør vi bruke kjønnsdikotomiet der det hører hjemme (reproduksjonslære), og ikke legge opp til kjønnlige betydninger på alle andre områder. Det blir bare dumt og håpløst siden det aldri vil gå opp eller holde seg konstant.

 

Det blir sinnsykt å foreslå kjønnsoperasjon for dem som ikke passer inn i kjønnsdikotomiet på tradisjonelt vis; ufattelig krenkende og sårende. 

 

Du får definere anti-feminister da. Er det å være imot den moderne feminismen som ikke handler om likestilling, eller det å være mannsjåvinist?

 

Det fort folk vil oppdage er at det ville vært mange flere som hadde følt seg utilpass om man skal aktivt jobber for helt likt kjønnmønster.

 

At gutter og jenter som gruppe tenker og handler forskjellig er det ingen tvil om. Du trenger ikke lenger å gå på KG her for å se det, eventuelt sammenlikne KG med Diskusjon.no, og se hvilke underforum på KG som menn dukker opp.

 

Det blir for dumt å lure seg selv til å tro at den eneste forskjellen mellom kjønnene er kjønnsorganet. Da har man bommet. Selvfølgelig, folk er forskjellige og har forskjellige interesser, men jeg tror mange er veldig preget av "født i feil kropp"-fenomenet, og folk som går ut med det. Ja, de finnes, men majoriteten av befolkningen er ikke det. Vi kan ikke bygge opp hele samfunnet etter unntakene. Mange av disse klarer seg bra uansett. Vi har vel alle vokst opp med gutter og jenter i skoleklassen som trivdes best i samvær av det motsatte kjønn i friminuttene, og det går som regel bra med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Individ som er imot feminisme. 

 

Bare for at enkelte tenker slik, betyr ikke det at alle feminister gjør det. Skjønner ikke helt hva du legger i "moderne"; vil det si alle som per i dag definerer seg som feminist?

 

Likheter mellom mennesker, på tvers av kjønn er uunngåelig. 

 

Såklart, når du grupperer folk etter en eller annen egenskap, vil dikotomiet og rivaliseringen forsterkes. Troen på forskjellene blir selvoppfyllende profetier etter som at progresjon hindres. Mennesker er ikke skapt for å leve kjønnseparert, og oppgaver må fordeles etter andre kriterier. 

 

Separerer du folk etter hudfarge (ytre egenskap) vil en type rasistisk stereotyping oppstå, og de forskjellige gruppene vil rivalisere deres egne egenskaper mot de andre gruppene.

 

Personlig er jeg ikke en feminist som tror at det går an å være "født i feil kropp"; det er ikke det jeg har forfektet i innleggene mine. 

 

Det som er direkte reproduktivt med kroppene våre er det eneste som konstantdeler kjønnene i to. 

 

Da er jeg nok en anti-feminist, i den forstand at jeg ikke deler mange av synene som den moderne feminismen har med seg. Jeg støtter dog full likestilling og mye av arbeidet feminister har gjort for å endre kvinners posisjon de siste årene.

 

Selvfølgelig har miljøet en påvirkning, men at kvinner og menn og jenter og gutter tenker forskjellig i mange situasjoner, det tror jeg har like mye med biologi som miljø å gjøre.

 

Det kommer for eksempel til uttrykk når man kommer inn i et hus eller leilighet, og da ser man fort om en kvinne bor der eller ikke. Mye ting på vegger, masse småting og ofte system og ryddighet. Kommer man inn i en mannehule så ser det ofte ikke ut i forhold, men likevel ender vi opp med å leve sånn.

 

Man ser også på hvordan gutter og jenter mobber. Mens guttemobbing er ofte fysisk, mens jentemobbing ofte er mer psykisk.

 

The list goes on. Kvinner og menn tenker forskjellig på mange områder. Det er som regel ikke vanskelig å se om AB-poster her inne er skrevet av en kvinne er mann heller.

 

Også når det kommer tiltrekkelse blant kjønnene, som var det som var utgangspunktet her, er at kvinner tenner mer på maskulinitet og menn på feminitet. Det er bare tull at det ikke påvirker oss det heller. Man ser stadig menn som totalt adferd med en gang en kvinne kommer inn på en fest, eller hvor kvinner sminker seg ekstra opp om det er en mann de liker og er veldig nøye på hvordan de ter seg og ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Miljø er jo en del av naturen. (Ikke så vesentlig, men ordet biologi er ikke det samme som natur; biologi er området som demonstrerer og illustrerer naturen 

 

2. Ikke forbind ryddighet med kvinner og rot med menn, plis. :P Dette er evig relativt da, men finner man brukte bind eller tamponger i søpla i et hjem, er det en sikker indikiasjon på at en kvinne bor der. (Noen kvinner mister mensen tidligere da, men det gjør dem ikke til menn; alle vil miste mensen før eller senere.)

 

3. Oppdragelse; spebarn mobber ikke. Dette er noe som formes i relasjon med omsorgsgiverne. 

 

4. Helt ærlig, så er dette veldig vanskelig; du må ha litt av en "intuitiv flaks" som hypotetisk sett greier å finne sånt ut. For meg er det helt umulig, selv om jeg har prøvd å kjønnsidentifisere AB-er.

 

5. Jeg forklarte deg "maskulinitet" og "femininitet" med PepperMøja-kontoen min.

 

BTW, den sminke-"femininiteten" er helt fabrikert og unaturlig; har ingen evolusjonær fordelaktighet. 

 

1. Joa.

 

2. Har bodd i en del kollektiv, og for meg er det ingen tvil om hvem som er mest ryddig av seg, selv om det selvsagt varrierer på personlighet :P

 

3. Selvsagt, men det er ikke poenget.

 

4. Kan hende jeg bare har diskutert så mye med menn før at jeg merker stor forskjell når jeg kommer hit. Har holdt på på diskusjonsforum i en tiårsttid, men for første gang jeg er på et forum med majoritet av kvinner, og det er egentlig litt deilig. Mye mer folkelig og fint enn f.eks. diskusjon.no.

 

5. To brukere?  Jaja. Forklarte og forklarte.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...