Gå til innhold

Menn blir syke av likestilling


Gjest Godjente

Anbefalte innlegg

Jeg vil liksom være sammen med kvinner som er kvinner, og ikke kvinner som er menn :P Så turn off. Like turn off med menn som skal være kvinner. Kjønnene skal ikke være like. Er en grunn til at det finnes KVINNE OG MANN.

First world problem, dude; alle som er født med fitte, livmor og eggstokker er kvinner, og alle som er født med pung, penis, mindre bryster og et saftig prostata er menn. 'Nough said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da er det jo ikke så rart at kvinner har høyere sykefravær enn menn generelt. Kan vel ha med at de som regel har mer å gjøre på hjemmebane enn menn. Nå når likestillingen er mer lik, blir menn også mer sykemeldt

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Likestilte-menn-blir-mer-syke-8028546.html

Bare for å bryte diskusjonen om hvordan tissen ser ut og spore inn på åpningsinnlegget igjen: jeg synes dette var en veldig interessant setning i den artikkelen:

"Samtidig minsker kvinners risiko for å bli sykmeldt når mannen tar et større ansvar hjemme. Det gjelder imidlertid kun når kvinnen tjener bedre enn mannen."

På hvilken måte har det noe å si? Vil det si at dersom kvinnen i huset tjener minst og arbeidsoppgavene blir mer likestilt (ergo: kvinnen gjør mindre husarbeid og mannen gjør mer), så fører det til enda høyere sykefravær totalt sett i familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk mannearbeid er f.eks. alt som har med bilen(e) å gjøre. Ikke prøv å innbille meg at like mange kvinner som menn snekrer og skifter dekk. :)

Anonymous poster hash: 54766...385

Men kom igjen, gutta, dere liker det jo. Bilmekkingen får dere til å føle dere mandige, gjør det ikke?

tror ikke du er interessert i å bytte bort bilskruing mot mer matlaging - eller?

Anonymous poster hash: e702f...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil liksom være sammen med kvinner som er kvinner, og ikke kvinner som er menn :P Så turn off. Like turn off med menn som skal være kvinner. Kjønnene skal ikke være like. Er en grunn til at det finnes KVINNE OG MANN.

Hvem er "kvinner som er menn"? Hvis jeg bytter til vinterhjul selv, gror jeg pikk da?

Hva er det du vil fram til? Mener du at hvis damer ikke gjør tradisjonelle kvinneoppgaver så blir de til menn?? Hæ?

Anonymous poster hash: aecac...755

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Hvem er "kvinner som er menn"? Hvis jeg bytter til vinterhjul selv, gror jeg pikk da?

Hva er det du vil fram til? Mener du at hvis damer ikke gjør tradisjonelle kvinneoppgaver så blir de til menn?? Hæ?

Anonymous poster hash: aecac...755

Nettopp ;D jeg mener dette likestillings tullet. Så blir kvinner sur når de får mindre penger enn mannen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

First world problem, dude; alle som er født med fitte, livmor og eggstokker er kvinner, og alle som er født med pung, penis, mindre bryster og et saftig prostata er menn. 'Nough said.

Samtidig ønsker de fleste menn med kvinner med feminine egenskaper, mens de fleste kvinner ønsker menn med maskuline egenskaper.

Og det vil neppe endre seg med det første.

Endret av Example
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Godjente

Bare for å bryte diskusjonen om hvordan tissen ser ut og spore inn på åpningsinnlegget igjen: jeg synes dette var en veldig interessant setning i den artikkelen:

"Samtidig minsker kvinners risiko for å bli sykmeldt når mannen tar et større ansvar hjemme. Det gjelder imidlertid kun når kvinnen tjener bedre enn mannen."

På hvilken måte har det noe å si? Vil det si at dersom kvinnen i huset tjener minst og arbeidsoppgavene blir mer likestilt (ergo: kvinnen gjør mindre husarbeid og mannen gjør mer), så fører det til enda høyere sykefravær totalt sett i familien?

Ja, dette reagerte jeg også på, men det er vel det at de velger at mannen er mer hjemme om hun tjener mer for økonomien sin del

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig ønsker de fleste menn med kvinner med feminine egenskaper, mens de fleste kvinner ønsker menn med maskuline egenskaper.

Og det vil neppe endre seg med det første.

Jeg skal vel faan ikke nekte noen det, men mange egenskaper er rett og slett menneskelige; ikke vits å kjønndele det. Kjønnsdeling vil alltid bare desillusjonere en, siden den ikke er konstant.

Selv er jeg fette "femi", og jeg har absolutt ingenting imot "femi" menn ass. La menn få være hva faan de vil, "femi" eller ei.

Endret av PepperMøja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mer den ekstreme dobbel moralen menn går lei av.



Anonymous poster hash: 65d36...335
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til skammer jeg meg over å være kvinne i Norge. Jeg syns det er flaut å se alle såkalte likestillingsdebattene som føres.

På meg virker det som om målet er å gjøre narr av menn og trø dem mest mulig i gjørma, mens vi kvinner skal sole oss i glansen av å inneha martyrrollen.

:kvalm:



Anonymous poster hash: ba27d...e12
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til skammer jeg meg over å være kvinne i Norge. Jeg syns det er flaut å se alle såkalte likestillingsdebattene som føres.

På meg virker det som om målet er å gjøre narr av menn og trø dem mest mulig i gjørma, mens vi kvinner skal sole oss i glansen av å inneha martyrrollen.

:kvalm:

Anonymous poster hash: ba27d...e12

...oooooog la frieriene komme inn :P

Anonymous poster hash: 84edc...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vel faan ikke nekte noen det, men mange egenskaper er rett og slett menneskelige; ikke vits å kjønndele det. Kjønnsdeling vil alltid bare desillusjonere en, siden den ikke er konstant.

Selv er jeg fette "femi", og jeg har absolutt ingenting imot "femi" menn ass. La menn få være hva faan de vil, "femi" eller ei.

Det er ingen tvang til hvordan man skal være. Poenget er bare det at kjønnene er forskjellige, alltid vært og vil alltid være det.

Miljøet former selvsagt kjønnsrollene i større eller mindre grad, men den overhengede virkeligheten i seksualdriften er det jeg nevnte over her. De fleste kvinner ønsker en mann, og oppfører seg på en måte som gjør det mest sannsynlig, i alle fall overfor den mannen de ønsker. Samme gjelder for menn.

Selv om enkelte ønsker et samfunn som fullstendig kjønnsløst, så vil det aldri skje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvang til hvordan man skal være. Poenget er bare det at kjønnene er forskjellige, alltid vært og vil alltid være det.

Miljøet former selvsagt kjønnsrollene i større eller mindre grad, men den overhengede virkeligheten i seksualdriften er det jeg nevnte over her. De fleste kvinner ønsker en mann, og oppfører seg på en måte som gjør det mest sannsynlig, i alle fall overfor den mannen de ønsker. Samme gjelder for menn.

Selv om enkelte ønsker et samfunn som fullstendig kjønnsløst, så vil det aldri skje.

Ikke ta å benekt at undertrykking og manipulasjon eksisterer; vær så snill asså...

Den konvensjonelle oppveksten barn har fått gjennom generasjoner, rundt om i verden, har stor betydning for hvordan roller i samfunner fordeles. Miljø er en del av naturen, og det går ikke an å stille dem mot hverandre uten at overlappinger forekommer.

Dette er ikke det feminister, som meg selv, vil; kjønnene vil alltid eksistere, og det har jeg aldri hørt noen benekte.

Endret av PepperMøja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kom igjen, gutta, dere liker det jo. Bilmekkingen får dere til å føle dere mandige, gjør det ikke?

tror ikke du er interessert i å bytte bort bilskruing mot mer matlaging - eller?

Anonymous poster hash: e702f...2cb

Nei, egentlig ikke. Er kvinne.

Anonymous poster hash: 54766...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta å benekt at undertrykking og manipulasjon eksister; vær så snill asså...

Den konvensjonelle oppveksten barn har fått gjennom generasjoner, rundt om i verden, har stor betydning for hvordan roller i samfunner fordeles. Miljø er en del av naturen, og det går ikke an å stille dem mot hverandre uten at overlappinger forekommer.

Dette er ikke det feminister, som meg selv, vil; kjønnene vil alltid eksistere, og det har jeg aldri hørt noen benekte.

Miljø er en del av naturen, men man ser det jo de aller fleste samfunn i verden, at kjønnsrollene er noe like, også samfunn som har isolert fra hverandre lenge. Så det er ikke akkurat sånn at det noe systematisk kvinneundertrykkelse på verdensbasis, dette er ting som har vokst ut i de fleste kulturer.

Kjønnene vil alltid eksistere, ja, og vi har selv gjort skritt som gjør at ting er mer rettferdig, og at holdningene er bedret. Kjønnsnøytral oppdragelse derimot, har jeg ingen tro på. Selvsagt skal man lytte til barnas egne valg først og fremst, men interesser og oppførsel skiller kjønnene sett under ett ganske stort. Noen vil alltid si at alltid er oppdragelsen som gjør at man gjør sånn og sånn, men jeg tviler sterkt på at det har så alt for mye å si, spesielt i et land med så mye frihet som Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljø er en del av naturen, men man ser det jo de aller fleste samfunn i verden, at kjønnsrollene er noe like, også samfunn som har isolert fra hverandre lenge. Så det er ikke akkurat sånn at det noe systematisk kvinneundertrykkelse på verdensbasis, dette er ting som har vokst ut i de fleste kulturer.

Kjønnene vil alltid eksistere, ja, og vi har selv gjort skritt som gjør at ting er mer rettferdig, og at holdningene er bedret. Kjønnsnøytral oppdragelse derimot, har jeg ingen tro på. Selvsagt skal man lytte til barnas egne valg først og fremst, men interesser og oppførsel skiller kjønnene sett under ett ganske stort. Noen vil alltid si at alltid er oppdragelsen som gjør at man gjør sånn og sånn, men jeg tviler sterkt på at det har så alt for mye å si, spesielt i et land med så mye frihet som Norge.

En kommentar til det siste. Barneoppdragelsen er kanskje fri, men kjønnsrollene for små barn er svært sterke, kanskje sterkere enn noen gang tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kommentar til det siste. Barneoppdragelsen er kanskje fri, men kjønnsrollene for små barn er svært sterke, kanskje sterkere enn noen gang tidligere.

Hvilke indikasjoner har du for at kjønnsrollene er sterkere enn noen gang tidligere for små barn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av "likestillingen" som går ut på at vi skal late som om kvinner og menn er like.

Anonymous poster hash: f1903...e35

Føler meg sterkt beriket og priviligert av å lese dette utsnittet som åpenbart er tatt ifra en velgjennomført samfunnanalyse med en eksemplarisk fagfellevurdering bak seg. Jeg ble komplett blendet av dets yndige og skjønne framtoning i det jeg leste de fem første ordene; for en skjønnhet.

Sant er det også; kvalme er ikke en dyd, men i forbindelse med denne legendariske skjønnhet, kan man universielt resonnere seg frem til at det må være et Jesufrelst utsagn av vakreste natur; uberørt av den parasittiske og homsete Judas-Ottar. Oh love...

Du skjønne, du sanne konklusjon med forseggjorte hypoteser som rødmer og spruter av gode grunnlag; føler meg forelsket. I tillegg har jeg litt kliss i ansiktet. :rodmer:

Jeg skal elske: elske alt fra nå av. Alt skal skje med oss, og vi skal la alt som kan, hende. Denne kvalmen er smittende; herlig smittsom. Det er bare til å bli våryr og hudvåt av; ingenting kan forstyrre sannheten og det frodige frieriet mellom dette utsagnet og naturen, ingenting...

Vi er skapt for dette og denne kvalmen skal bedåres; den er dyrebar. Vi skal elske, og knulle så mye. Knulle alt opp og føkke alt til; vi er ett, en religion. Alle skal få... (unntatt femm-nazyene og han dærre Ottar), vi skal få verden og elske den inn og ut, frem og tilbake. Vi skal komme. AV DETTE UTSAGNET SKAL VI KOMME! Vi skal bli ett og vie oss til et liv i FREEDUMZ & LIBURTI. Bare få de dumme og "insane" kommunistene vekk først. Føkkings pester; men prester er digge da. :wow: Såååå digge. <3

Jeg kommer, og vi skal alle få komme. Etter dette utsagnet er vi ett, for alltid. Og kjærligheten...

Love; I burn, I pine, I perish...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Samtidig ønsker de fleste menn med kvinner med feminine egenskaper, mens de fleste kvinner ønsker menn med maskuline egenskaper.

 

Og det vil neppe endre seg med det første.

 

Disse egenskapene innebærer det jeg skrev i det innlegget du siterte; ikke lat som at du ikke forsto det.

 

Maskulin: Penis, testikler, skrotum, mindre brystvev osv.

 

Feminin: Fitte (vulva, vagina), eggstokker, livmor osv. 

Endret av PepperMøja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse egenskapene innebærer det jeg skrev i det innlegget du siterte; ikke lat som at du ikke forsto det.

 

Maskulin: Penis, testikler, skrotum, mindre brystvev osv.

 

Feminin: Fitte (vulva, vagina), eggstokker, livmor osv. 

 

Er faktisk litt flere egenskaper enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...