Gå til innhold

Gaming kan vi kalle det for en hobby i 2015?


Shamkriss92

Anbefalte innlegg

Så dersom man gamer så gjør man automatisk det hele dagen?

Anonymous poster hash: 264d4...ca7

Han skriver 3-4 timer etter middag og så er det tv-titting. Om man også jobber så blir det i hverdagen ikke mye tid igjen til andre ting.

Anonymous poster hash: 516c3...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok som de fleste sier, stereotypene som skremmer. Dette gjelder kanskje spesielt dersom man går etter jenter som har null forhold til gaming og som kanskje er mer ekstroverte personligheter som syns sosiale forhold er viktig. Dersom man faller for litt mer nerdete jenter så vil det ikke skremme i seg selv.

For meg er det nesten avgjørende at partner ville likt å spille. Det er noe jeg og partner gjør sammen. Det kunne vært vanskelig å være sammen med noen som ikke skjønte at jeg kunne sette meg på PC-en på morgenen og sitte der til solen gikk ned.

Men det er ikke helt avgjørende, det kunne funket med noen som hadde egne greier han sank dypt ned i. Så lenge man har noen felles interesser, så går det. Det er ikke som om jeg må spille hele dagen heller, hadde nok spilt mindre om jeg hadde en partner som ville ha meg med på andre ting.

Er dette fordi man sitter i ro? I gaming er man svært aktiv mentalt, dersom dette ikke skal kunne kalles en hobby kan vel ikke ting som strikking, hekling, maling og lignende kalles en hobby heller? Det er jo på ca samme nivå bevegelsesmessig og langt under mentalt sett.

Enig. Man ser jo at mennesker som spiller strategispill på høyt nivå har bedre hjerneaktivitet i enkelte områder av hjernen enn de som ikke gjør det. Er sannsynligvis et forhold mellom medfødte evner til å bruke de hjerneområdene pluss at disse blir trent når man spiller spill som aktiverer dem.

Men det er uansett ikke så fryktelig viktig om folk ser på det som hobby eller ikke. Det er ikke som om den inndelingen forandrer hva spilling er og hvilken verdi den har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser det som en hobby, og glad jeg fant en kar som liker samme type spill som meg.

Nå blir det til tider litt mye spilling siden jeg får betalt for å spille, men han syns heldigvis det er helt greit,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser det som en hobby, og glad jeg fant en kar som liker samme type spill som meg.

Nå blir det til tider litt mye spilling siden jeg får betalt for å spille, men han syns heldigvis det er helt greit,

Får du betalt for å spille?! Pro-gamer da? Hva spiller du? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming er for tapere ;) Det er sikkert en hobby for de som driver med det, men ikke en bra en. De er single for en grunn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming er for tapere ;) Det er sikkert en hobby for de som driver med det, men ikke en bra en. De er single for en grunn :)

Du vet at like mange som gamer er i forhold som ikke-gamere? Jeg har selv 4 venner som spiller mye og alle de 4 er i forhold.

Jeg vil vel påstå at de eneste taperne er de som ser ned på noen med andre interesser enn dem selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FruPotter

Vet ikke. Jeg liker selv å spille; så kanskje derfor jeg ikke blir/ble skremt. Mange er vel redd for at det kan bli for mye gaming og for lite kvalitetstid.

Kjæresten min spiller i overkant mye. Det er ikke bare en hobby for han lengre; nå er det en stor del av livet hans. Hadde ingenting i mot gamingen da vi møttes, og i starten av forholdet. Han spilte mellom 1-4 timer per dag, og det gikk helt greit. Nå må jeg ærlig innrømme at det er blitt for mye. Men, det er hans liv. Han er en voksen mann og bestemmer selv. Men vi gjør svært lite sammen: han gjør stort sett ingenting annet enn å spille når han ikke jobber.

Om en mann sier at gaming er en hobby hadde jeg ikke blitt skremt. Men for kjæresten min er det definitivt ikke en hobby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming er selvfølgelig en hobby på linje med andre hobbyer (hobbier?). Problemet er når det tar over og blir altoppslukende. Har venner som etter eget utsagt "mistet flere år til gamingen", hvor de ikke gjorde noe annet enn å game.

3-4 timer gaming høres veldig mye ut for meg, TS. Jeg kunne ikke vært sammen med en som brukte opp til fire timer hver dag på PC'en. Man kommer hjem fra jobb og lager/spiser middag så er det ikke mange timene igjen før man må i sengs. Da hadde det vært sårt om de timene gikk til PC'en hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes helt klart at det kan kalles en hobby, men nå er jeg gamer selv så.. :ler:

Da jeg ble sammen med eksen min spilte jeg ikke noe (annet enn litt nostalgisk Nintendo, Commodore o.l) og han spilte bl.a WoW, relativt hardcore. Jeg synes han brukte ufattelig mye tid på spillinga, og selv om han var veldig flink å ta hensyn til meg og sette av tid til oss følte jeg meg likevel litt tilsidesatt. Da var det på tide med "praten" og jeg var ikke sikker på om jeg kunne fortsette forholdet. En natt jeg ikke fikk sove stod jeg opp - og av en eller annen grunn logget jeg inn på kontoen hans og laget meg en karakter. Jeg ble sittende hele natta og da han stod opp på morgenen var jeg hekta, hahah! Han hadde mange kompiser som også spilte, så jeg fikk masse hjelp av de alle sammen og plutselig hadde vi laget oss en kompis-guild, raidet fast 4 dager i uka og vi ble beste guild på serveren. Da var det utrolig gøy og spille :biggrin:

Har ny kjæreste/samboer nå, men han liker også å spille. Vi spiller mest sammen, men også litt hver for oss. Akkurat nå er vi i en "gjøre ferdig alt viktig i full fart så vi har resten av dagen til å spille på" - med colaflaska og godteriposen ved siden av! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du betalt for å spille?! Pro-gamer da? Hva spiller du? :P

Streamer sikkert, kan fort bli rik av det som jente hvis man er pen :)

Anonymous poster hash: 7e991...220

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streamer sikkert, kan fort bli rik av det som jente hvis man er pen :)

Anonymous poster hash: 7e991...220

Har aldri forstått meg på folk som sitter og sikler over pene streamere. Hvis jeg først skal bruke tiden min på å se en annen spille (over nettet!) bør det være fordi han/hun er flink eller veldig underholdende

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at like mange som gamer er i forhold som ikke-gamere? Jeg har selv 4 venner som spiller mye og alle de 4 er i forhold.

Jeg vil vel påstå at de eneste taperne er de som ser ned på noen med andre interesser enn dem selv.

"vet at like mange som gamer er i forhold som ikke-gamere?" Jaha, og hvor har du dette ifra da? Kan se for meg hvordan de vennene dine ser ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"vet at like mange som gamer er i forhold som ikke-gamere?" Jaha, og hvor har du dette ifra da? Kan se for meg hvordan de vennene dine ser ut :P

Du er velkommen til å gjette, både på hvordan jeg ser ut (spiller jeg også) og hvor jeg jobber, sammen med alle vennene du ønsker. Dersom det bildet jeg har av deg stemmer vil du trolig bomme på alle sammen.

Siter hele setningen da, dersom du først skal pirke i den. Kansje litt bastant å si, men min erfaring, både selv, via venner, på forumer og med andre jeg spiller med er at gamere har ikke vanskeligere for å få seg kjæreste enn andre folk, med unntak av de som ikke gjør annet enn å spille når de kommer hjem fra jobb.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"vet at like mange som gamer er i forhold som ikke-gamere?" Jaha, og hvor har du dette ifra da? Kan se for meg hvordan de vennene dine ser ut :P

Det samme gjelder for meg og vennene mine. Noen av oss er kjekke og har fått oss pene kjærester, andre er gjennomsnittlig og har fått seg gjennomsnittslige kjærester.

Hvor gammel er du? Hvis du er under 20 så forstår jeg hvor du kommer fra, for de fleste av oss var jomfruer i den alderen. Vi bruker bare litt ekstra tid på å modne :)

Anonymous poster hash: 7e991...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siter hele setningen da, dersom du først skal pirke i den. Kansje litt bastant å si, men min erfaring, både selv, via venner, på forumer og med andre jeg spiller med er at gamere har ikke vanskeligere for å få seg kjæreste enn andre folk, med unntak av de som ikke gjør annet enn å spille når de kommer hjem fra jobb.
Litt bastant å si? Bare fordi du kjenner folk som gamer og er i et forhold, så betyr ikke det at det er like mange gamere i et forhold som uten. Det må være det dummeste jeg har lest på lenge.. Jeg kjenner ingen gamere lenger, heldigvis, og mener det er en sånn greie som mindre attraktive gutter, og jenter, driver med fordi de er tapere. Og med tapere, så mener jeg folk uten et pent utseende og sosial intelligens.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forstått meg på folk som sitter og sikler over pene streamere. Hvis jeg først skal bruke tiden min på å se en annen spille (over nettet!) bør det være fordi han/hun er flink eller veldig underholdende

Jeg ser ikke på de selv, men jeg skjønner fascinasjonen. Er noe spesielt med pene jenter som gamer :)

Anonymous poster hash: 7e991...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det samme gjelder for meg og vennene mine. Noen av oss er kjekke og har fått oss pene kjærester, andre er gjennomsnittlig og har fått seg gjennomsnittslige kjærester.

Hvor gammel er du? Hvis du er under 20 så forstår jeg hvor du kommer fra, for de fleste av oss var jomfruer i den alderen. Vi bruker bare litt ekstra tid på å modne :)

Anonymous poster hash: 7e991...220

Er nok litt eldre enn det og har sett nok av gamere ;) Mulig noen er kjekke, men de aller fleste er ikke det. De som faktisk er kjekke og pene, er ute i den virkelige verden og lever i et virkelig liv. Ikke gjennom en dataskjerm ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bastant å si? Bare fordi du kjenner folk som gamer og er i et forhold, så betyr ikke det at det er like mange gamere i et forhold som uten. Det må være det dummeste jeg har lest på lenge.. Jeg kjenner ingen gamere lenger, heldigvis, og mener det er en sånn greie som mindre attraktive gutter, og jenter, driver med fordi de er tapere. Og med tapere, så mener jeg folk uten et pent utseende og sosial intelligens.

Deg om det, jeg har allerede sagt hva jeg mener om folk med slike uttalelser.

Jeg, som de fleste mennesker, baserer meg på den informasjonen som er tilgjengelig for meg, på nett, i spill eller i virkeligheten, jeg kan ikke helt se hvor eller hva du baserer uttalelsene dine på, men det er egentlig ikke så farlig.

Dersom du kvitter deg med venner utelukkende fordi de spiller er det vel heller du, enn de, som er er spessiell?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bastant å si? Bare fordi du kjenner folk som gamer og er i et forhold, så betyr ikke det at det er like mange gamere i et forhold som uten. Det må være det dummeste jeg har lest på lenge.. Jeg kjenner ingen gamere lenger, heldigvis, og mener det er en sånn greie som mindre attraktive gutter, og jenter, driver med fordi de er tapere. Og med tapere, så mener jeg folk uten et pent utseende og sosial intelligens.

Litt spesielt å ha denne meningen når du selv sier at du ikke kjenner noen gamere kanskje?

Jeg har inntrykk av at de som har fordommer mot gamere er lite intelligente generelt.

Anonymous poster hash: 7e991...220

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du betalt for å spille?! Pro-gamer da? Hva spiller du? :P

Hahaha, nei, ikke helt, er en streamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...